Egyebkent ti min akartok fejleszteni? Az eredeti gepen, vagy emun, esetleg crossdev? Mert azt ugye tudjatok, hogy van egy rakat cross compiler! :) En spec igy fejlesztek.
És hogy nyomtad át lemezre? Gondolom 1541-el. Van hozzá spec proggi?
Ja, azt hittem nem ismeritek: Star Commander. Ez egy NC klon, tud D64 imageket es mas formatumokat is kezelni, plus a pc-re kotott 1541-et mint barmelyik pc-s driveot. :)
A zenéket én is inkább megszakításon kívül hasaználtam. Egy sima jsr a ciklusba, oszt' jóvan :)))
Valamiért nekem is néha elszált. Nem, a hegyes kép az még nem a vége.
És hogy nyomtad át lemezre? Gondolom 1541-el. Van hozzá spec proggi? Mert én a com1541.exe-t használtam (a 3.0-ás verziót) de azzal csak olvasni lehet a lemezről.
Ja, találtam 6502 simulátort, nem is egyet, de még .prg-t eddig egyik se tudott betölteni. Nemértem miért olyan nehéz ez? Csakpakk 256 utasítás van.. A végén írok egyet. Najó, meghagyom MC-nek :) De még keresgélek a neten..
Szerintem nezz egy kicsit korul, mert szerintem tutura van a FAR-hoz is D64 kezelo plugin. En mintha lattam volna mar valahol. Persze ha meg akarod irni... Szeintem inkabb a plusira kodolj! :)
Örülök, hogy tetszett az Amiga Mania, bar lathattad, hogy inkabb design, mint code van benne.
Szerintem a kod sem kutya, es egyebkent is a design iszonyatosan sokat szamit!
Nagyon tetszett az a resz, ahol kor alaku "spriteok" mozognak a kepernyon, kozben nyomot hagynak, de az folyamatosan elhalvanyul! Nagyon kiraly! Az is igen jo, amikor a fuggoleges tengely korul forognak a pontok, es kozben alakzatot valtanak. Szoval igen kiraly demo, minden elismeresem!
Én is csak ma kezdek úgy gondolkodni, hogy nem is olyan fontos, hogy felebérjen. Mert akkor mi van? Legfeljebb a következő körben... :)
Szerintem 16 frame/sec-ig mindenkeppen elfogadhato sebessegu egy animacio, de bizonyos esetekben ez ala is le lehet menni, de mondjuk 8 frame/sec ala azert mar nem.
Viszont, hogy ha csak egyeltenegy scroll is van, az mar csunya lesz. Meg a zene is xarul szol. Bár ezeket talán meg lehetne oldani megszakításokkal nem?
Persze, a scroll az folyamatos kell, hogy legyen, vagy legalabb minden masodik frameben frissuljon. A zenet meg en meg nem is lattam megszakitason kivul. :)
Örülök, hogy tetszett az Amiga Mania, bar lathattad, hogy inkabb design, mint code van benne. Hogyan nezted meg? Valami azt súgja, hogy nem emulátoron...
Persze, az igazi vason neztem. :) Egyebkent valamiert a kek hegyes kepnel megallt a demo. Ott van vege, vagy valamiert fagyott? Sajnos eleg gyakran hibazik a lemezegysegem. :(
Ezt már meg akartam kérdezni, hogy plus4-en miért volt az, hogy:
...
tipusú raszterkivárás #$38 alatt nem működött?
Szerintem azert, mert a raszter szamlalo $0-tol $137-ig megy. Azzal a koddal amit irtal el lehet csipni a rasztert $0-$37 kozott es $100-$137 kozott is, attol fugg mikor hivodik meg a rutin, hiszen csak az also byteot figyeled. Na ebbol az egyik nem latszik a kepernyon, asszem az utobbi. Az emun valszeg azert mukodik, mert a raszter sorszamlalo mas fazisaban inditja el a progidat, mint az igazi masina.
Nemtom mit értesz durvított alatt, de tegnap végignézegettem pár dirt, és sok van ahol rengeteg spec karakter van, ezeket kidobom a szemétbe majd, a PC-n illegális karaktereket (pl backslash) meg lecserélem pl alulvonásra amikor kimásolja a user a filet.
Szóval menni fog mindenképpen.
De állat vagy :)))))) Csak azért írsz egy d64 kezelőt a FAR-hoz, mert a wincmd-t nem szereted.. :)))) jóóóóó. Örülhetnek a FAR-t használó plus4-fanok :)
És a durvított directory-listákat is jól fogja olvasni? :)) Meg azt nem tudja a wincmd plugin! :)
Azota csinaltam mar olyan valtozatat is, ami teljesen szabadon forgathato, tehat nem csak a fuggoleges tengely korul forog! Es agyon van optizva, ugyhogy sokkal gyorsabb mint amit lattatok. :)
Szerződtetünk! :)
Mar szerzodtettek a Resource nevu magyar c64-es bandaba. :) Es ha minden igaz, a kovetkezo Mekka&Symposiumon (jovo husvet) isszonyatosan nagyot fogunk durrantani. De mondom, utana dolgozhatunk egyutt ha van ahhoz kedvetek, amit irtam.
Hát igen, a raszteridő hagyomány. Én is csak ma kezdek úgy gondolkodni, hogy nem is olyan fontos, hogy felebérjen. Mert akkor mi van? Legfeljebb a következő körben... :)
Viszont, hogy ha csak egyeltenegy scroll is van, az mar csunya lesz. Meg a zene is xarul szol. Bár ezeket talán meg lehetne oldani megszakításokkal nem?
Örülök, hogy tetszett az Amiga Mania, bar lathattad, hogy inkabb design, mint code van benne. Hogyan nezted meg? Valami azt súgja, hogy nem emulátoron...
Tegnap este leültem az emu elé és írtam egy 1x1-es scrollt. :) Nem csinálunk egy versenyt, hogy ki tudja kevesebb byteból megírni? (a scrollozott szöveg nem számít.)
Ezt már meg akartam kérdezni, hogy plus4-en miért volt az, hogy:
lda #$38
ide cmp $ff1d
bne ide
tipusú raszterkivárás #$38 alatt nem működött? Az a baj, hogy emulátor alatt meg jó. Tehát $20 körül raszercsíkot húzni körülményesen lehetett csak.
Nemtom van-e még rajtam kívül aki FAR-t használ, de én igen, és sérelmeztem, hogy csak a WC-hez van D64 kezelő plugin... Úgyhogy tegnap beszereztem egy leírást a commodore lemeztárolási formátumáról (meg a far pluginokról :))), és nekiestem. Vagy hajnal 2-ig nyomtam, addig jutottam, hogy be tudja olvasni a fileneveket és méreteket, mintha csak egy könyvtárba lépnénk be. Sirály. Pár nap múlva kész lesz (nincs sok időm!), minimum olvasi tud majd, de persze jó lenne, ha írni is tudna.
Gondolkozok a 40 blockos lemezek olvasásán is - szerintetek van rá szükség?
Asszem végülis annyi a trükk, hogy túlléptél a raszteridőbe beleférő effektek kiharcolásán, és ügyes matematikával megmutattál pár érdekes dolgot.
Hat ez aranyos! :) Igen, vegul is ennyi a trukk. :)
Gondolom ez az egy raszterlefutasba beleferes egyfajta hagyomany. Erdekes modon nekem soha nem volt kulonosebben celom beleferni, inkabb az erdekelt, hogy meg tudom-e valositani amit akarok ugy, hogy meg elfogadhato sebessegu legyen az anim.
Maugli: Megneztem az Amiga Maniat. Nagyon kiraly! Gratulalok!
Ja, és hozzátenném, hogy csak lelkes, és közepesen hozzáértő amatőr vagyok, nem info-guru, ezért az esetleges megoldási javaslatokat kérem bölcsész-színvonalamhoz méretezni....
Nem szigorúan PLUS4-es a gondom, hanem C64 emulátoros, de látom, ez a Commodore-os topic pörög, talán tudtok segíteni....
Én is mostanában próbáltam összeszedegetni a régi gépet, de egyelőre nem minden kábel és részegység került elő a szekrények meg egyéb búvóhelyek mélyéről... :-))
Sikerült viszont letöltenem az emulátort, a játékos helyről meg gyerekkori főkedvenceimet (Raid Over Moscow, Fire Ant, Hunchback, M.U.L.E.)
Viszont!!
Van egy gondom!
Az emulátor frankón elindul, a játékokat is be tudom hozni, még a demók is futnak hangggal, rendes grafikával, semmi gáz.
Azonban!
Nem tudom irányítani a figurákat! Az emu leírásában meg van adva, hogy mely billentyűk helyettesítik a joystick-ot. Namármost, ezek a keypad-en lévő egyes számok. Viszont hiába kapcsolom be én a NumLock-ot, amint belépek az emulátorba, ezt kikapcsolja. Magát az emut tudom használni, még a nyilak is működnek, de a játékok irányításai nem!
Segítsetek!
Van valakinek ötlete, mi a megoldás erre?
M.U.L.E.-ra már nagyon rá vagyok kattanva, de nem tudok jáccani!
Megnéztem és leesett az állam. Asszem végülis annyi a trükk, hogy túlléptél a raszteridőbe beleférő effektek kiharcolásán, és ügyes matematikával megmutattál pár érdekes dolgot. Nagyon gratula!!!
Majd mi is csinálunk ilyesmit :)