Nem mindegy milyen programot írsz arra a mikrokontrollerre? Én mindkettőt implementálnám, s egy nyomógombbal váltani tudnám, hogy az átfolyást, vagy annak idő szerinti integrálját, az elfogyasztott mennyiséget jelezze ki. Meg persze kell még egy nyomógomb - vagy ugyanez mondjuk hosszan nyomva - az elfogyasztott mennyiség törléséhez.
Ha nem a pillanatnyi fogyasztásra kiváncsi, hanem az össz. elfogyaztott benyára, akkor valami számláló kell. Lehet azt is kapni a konrádnál. Csak fejben át kell skáláznod a térfogat/impulzus konstanssal. :o)
Ha dinamikus akkor tárgytalan az előző tipp. Marad a jel leosztása az erősítő elött. Egy kis trimmerpoti, mondjuk 1 kOhm. Vagy párhuzamos ellenállással butítani a mikrofont. 100 Ohm nagyságrendű tartományban.
Ahhoz kellene tudni, milyen jeladó. Aztán megcsinálni az illesztést egy mikrokontrollerrel, végül kijelző. Gondolom, az átfolyással arányos kimeneti frekvenciájú jelet ad, tehát lényegében egy egyszerű frekvenciamérőt kell építeni hozzá.
A mikrofon betétre egy ellenálláson megy a tápfeszültség. Általában 1-5 kOhm körüli. Próbáld azt csökkenteni akár pár száz Ohm-ig. Evvel csökken az érzékenysége, jobban bírja a nagy hangerőt. Torzíthat ugyanis maga a mikrofon betét is, meg az erősítő is ha túl sok jelet kap.
Sziasztok!! Segítséget szeretnék kérni. Mikrofon előerősítő beüzemelés alatt vagyok, teljesen kezdő a témában. A következő kérdéseim volnának: Az erősítő üzemel, és nagyon szép hangja is van, kivétel ha közelről belekiabálok, akkor torzít. Ez egy dobokhoz használatos mikrofon, és ahhoz túl torz a jel, hogy a kiabálás legyen a gáz. Az erősítő katalógusára (ez egy kit) 0,2-2 mv-ig van írva a mikrofon felől, az én mikrofonom 2,8 mv érzékenységgel dolgozik. Lehet, hogy a ez sok neki? A bázis áram előtt van egy poti, az is minimumon van, de így is sok. Ráméregettem, látszólag minden stimmel. Táp is megvan, kicsit brummos, de ez más tészta. A bemeneten van egy kondi, eleve nem értem, hogy megy át rajta a hangfrekvenciás jel. Van rá esély hogy valamit kicserélek, és esetleg tud majd ezzel a mikrofonnal bánni az erősítő? Vagy nem is ez lehet a gond? Előre is köszi, ha tud valaki valami ötletet erre, olyan közel vagyok, hogy jól működjön. (Ha mondjuk 15 centiről beszélek, olyan frankó hangja van. (Felvettem Cubase programban, és a frekik csúcsának a teteje hiányzik üvöltözésnél.) Nagyon szépen köszönöm, és boldog ünnepeket!
az alternativ kapcsolo az egy valtokacsolo: a bejovot a ket kimeno egyikevel koti ossze, atkapcs. utan a masikkal. Tehat fazis-kapcs1-(ket vezetek)-kapcs2-izzo-fod a bekotes. Tehat az egyik kapcsolonal van egy fazis, es ket vez. ami a masik kapcsolohoz megy, a masik kapcsolonal pedig egy szal, ami az izzohoz megy, es ketto, ami a masik kapcsolohoz.
Eloszor lodd ki, hogy melyik a fazis. Ha le van szedve mindket kapcsolo, akkor a 6 drot kozul csak egyiken szabad fesz-nek lennie. Ekkor be tudod az 1. kapcsolot kotni. Ezutan a masodik kapcsolonal az egyik szalon van fesz, ez jon az 1. kapcsolotol. Atkapcs utan egy masik szalon jelenik meg a fesz. A harmadik pedig megy az izzohoz. Igy a 2. kapcsolot is be tudod kotni.
Barátom megkért,hogy kössek be neki egy alternatív kapcsolót,mert széttört.Megvetettem vele az új kapcsolót,és elmentem bekötni.A régi kapcsoló megbontása után jött a meglepetés,ugyanis a falból 3 szál fekete vezeték jön ki... Nem,sajnos nem néztem meg hogy volt bekötve,és nincs jelölés egyiken sem.
Elnézést, ezt most csúnyán elnéztem. Történt ugyanis, hogy a kolléga megjegyzését úgy értelmeztem, mint aki szándékosan Laár Andrásra utal, példaként hozva egy közismerten humán területen ténykedő embert. (Aki sokaknak okoz vidám perceket. :)) Erre írtam, hogy neki nem feltétlenül kell tudnia, hogy Magyarországon a kisfeszültségű hálózat névleges effektív fázisfeszültsége 230V, de aki műszaki végzettségű, az ne írjon megszokásból helytelen dolgokat. Igen, volt idő, amikor ez 220V volt. De már elmúlt. :)
besenyő pista bácsi humán végzettségű, és épp ezért-, vagy épp ennek ellenére nem tévedett, de legfőbbképp azért nem tévedett, mert nem állított semmit... besenyő pista bácsinak édes mindegy, hogy 220 V váltóáramról vagy 12 V egyenáramról táplál néhány fényforrást...
Heló lenne egy ötletem elméletbe, és ehhez lenne kérdésem hozzátok mert nekem nem sok közöm volt eddig az elektronikához.na szóval van egy 2.1-es hangfal szettem (ami valamikor 5.1-volt) és az az ötletem támadt hogy a kocsimba ezt akarom be rakni mint hi-fi cucc van egy kis különbség.amit úgy oldanék meg hogy : mélynyomóba megy egy 10.5 voltos táp adapter ami működteti a benne lévő erősítőt és ezt úgy csinálnám meg a kocsi 14V rendszeréről hogy egy potméter-t raknák be és úgy tekerném hogy ne legyen csak 10.5 V .Szerintetek lehet hiba ezzel a módszerral ?bocs ha nagy hülyeséget írtam de remélem jó ötlet. üdv: geri
Kedvemtől függetlenül írhatsz felőlem 12V-ot is, csak minek, ha 230V-ról beszélünk. Értem én, hogy a 230-at nehezebb leírni a 220-nál, mert át kell emelned az ujjad a 2-es lenyomása után a 3-as billentyűre. Viszont ha ez szempont, javaslom, írj 222V-ot, ott egy újemeléssel kevesebb van, s még a valósághoz is közelebb járunk. :))
Ez nem egy egyszerű projekt komolyabb villamos ismeretek nélkül.
Szerintem a dimmelő elektronika nagy valószínűséggel viszi a ledeket is, mert a lednek mindegy a jelalak. Persze ebben az esetben 220-voltra (lócsemege kedvéért 230 :o) ) kell illeszteni a ledeket.
A másik, hogy mi fogja ezeket a dimmereket vezérelni? Mert gondolom a discofényeknek valami PC alapú vezérlője lehet, és ezért egész nap zúgatni egy PC-t a sarokban nem szerencsés.
És fontos ezeket dimmelni? Az egszerűbb vezérlés érdekében ha több égőd ill. ledsorod van, lehetne őket egyesével be/kikapcsolgatni, így elérni egy viszonylagos átmenetet.
Mert gondolom az elővilgágnak ez teljesen mindegy, csak a saját hangulatod végett csinálod, hogyha az adott napszakban ránézel, akkor visszadja a természetes színeket, és nem fogsz végignézni egy teljes "napfelkeltét". :o) Amúgy szerintem nem lehet a kompakt csöveket teljesen lehallkítani, így mindenképpen leszenk ugrások az átmenetekben.
egy három méter hosszú paludárium világítását szeretném megvalósítani, de közben én nemigen világosodtam meg..., hiába böngészem a netet, stb...
a probléma a ledek és kompakt fénycsövek(mivel van dimmerelhető is) dimmerelése, úgy hogy ne kelljen manuálisan beavatkozni, nyomógomb stb., hanem egy időkapcsoló kapcsolása után a ledek és a kompaktok fokozatosan (10-20 perc) alatt érjék el a teljes fényerőt... fénycsövekhez bár nem olcsón, de találtam ilyen elektronikus előtétet, de ledekhez nem, ill., vannak diszkófény vezérlő dimmerek, nyolc külön csatornával (nekem kb ennyi kellene), elfogadható(?) áron (kb 25 ezer ft), de ezekhez sehol nincs pontosabb leírás, ezért nem tudom ez jó lenne e?
hogy érthetőbb legyek, vmi ilyesmit szeretnék...
- éjszakai holdfény - kék ledek... - hajnalban - hidegfehér ledek, majd halvány rózsaszín, reggel narancssárgás, majd melegfehér ledek (modul, vagy szalag, vagy akár külön 5mm-es ledek) - 2500 Kelvin kompakt égők, majd 3200 Kelvin... - innen már OK, T5 fénycsövek 4200 tól 6500 Kelvinig...
szerintetek össze lehetne dobni házilag egy ilyen led vezérlőt? 12V, vagy 220V... hálás lennék bármilyen ötletért, mert teljesen elakadtam ezzel a "prodzsekttel"... előre is köszi...
Szerintem az lehez az oka, hogy ezek a világításra használt led-ek iszonyúan ki vannak hajtva, ezért nagyon érzékenyek az impulzusokra. pl a kocsikban az hagyományos izzó helyére rakható ledes égők is: a legtöbb annyit nem bír ki, mint egy izzó, mert agyon csapják a zajok, zavarok. Komoly szűrés meg nem fér el a hagyományos izzó fogalaltának a méretében. Olvastam ajánlásban, hogy első lámpákba ne is tegyük, mert túl közel van a motorhoz! :o)
Gondolom itt is az lehet, hogy olcsóbb kapcsolóüzemű tápokból olyan zavarok jöhetnek ki, amik rövidtávon kinyírhatják az ledeket.