Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2016.08.17 0 0 57453

egyről=egyből

Előzmény: BahnScorper (57452)
BahnScorper Creative Commons License 2016.08.17 0 0 57452

Jobban áll neki ez a színterv és homlokfal mint a királyréti rokonának - nekem egyről egy Bzmot jutott róla eszembe. :-)

 

Korábban nem arról volt szó, hogy kétrészes jármű lesz (tehát motor+motor vagy motor+vezérlő)? Vagy egy hozzá készülő személykocsit nézett annak valaki?

Előzmény: zjakabfi (57450)
benbe Creative Commons License 2016.08.16 -1 2 57451

Nagyon hamarosan lesz a hatósági vizsgája, azután állhat be a személyforgalomba. Királyréten három kocsival is elbírt, itt egy plusz kocsija lesz neki, de állítólag vannak azért bajai. Az első Tóbi, egy forgóvázas hajtással az ottani lejtviszonyok között egy mellékkocsi továbbítására volt alkalmas.

Előzmény: zjakabfi (57450)
zjakabfi Creative Commons License 2016.08.16 -2 1 57450

http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3059

 

A képen látható motorkocsi közlekedik a középső szakaszon?

 

Csatolható ehhez második kocsi, vagy ez mozdonyhoz?

 

 

Királyréten mintha láttam volna a nagyvasútról, hogy aTobi visz egy másik ilyen kocsit.

 

 

zjakabfi Creative Commons License 2016.08.16 -1 1 57449

Állítólag a táskai pincesor nem működik már, a pincetúrák sincsenek, de Csisztára van beadva valamilyen pályázat...

Előzmény: M63 010 (57448)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.16 -1 1 57448

Jó lenne, ha újra tele lenne a tábla, azaz Csisztára és Szentpálra és Táskára is menne vonat.

Előzmény: hivi (57446)
Votom Creative Commons License 2016.08.16 0 1 57447

hivi Creative Commons License 2016.08.16 0 0 57446

Földön, vízen, levegőben 2016.0612, Balatonfenyves - a kisvasút menetrend-táblája.

 

 

Előzmény: zjakabfi (57439)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.16 -1 0 57445

                                    

 

 

http://www.oradesibiu.ro/2016/06/26/mocanita-a-fluierat-pe-valea-hartibaciului-dupa-12-ani-de-tacere-plina-cu-fete-si-flacai-in-ie/


 2015-ben egy kezdeményezés csoport, amely hat a nem kormányzati szervezetek és a Szeben megyei Department of Culture, kampányt indított állami támogatás a kibocsátás a helyreállítás és a fejlesztés a vonal Hârtibaciului völgyben.

A több hónapos, a vonat gyermekkori sziszegte vissza a sínek keskeny, igaz csak a végén a hét, de az egyesület karbantartásért felelős ezek akarja fejleszteni turisztikai programokat, hogy hozza a pénzt, hogy támogassa ezt a vonatot a hosszú távú hogy vesz egy új motor. 


Tele altitute lányok és fiúk, fehér ing, Mocan indult újra tegnap Cornatel a Hosman. Nyolc kilométeres távolság két pont borítja 45 perc alatt, és a jegy ára 10 lej lej felnőtteknek és 5 gyerek.

A Google Fordító ilyenkor kincset ér, csak annyi előképzettségre van szükségünk, hogy a mocăniţa, az kisvasút, Hârtibaciul, az az erdélyi Hortobágy folyó (ott is van egy) Cornățel, az magyarul Hortobágyfalva, Hosman pedig Holcmány (németül Holzmengen, erdélyi szászul Hultsmänjen).  

 

A többi már nagyjából érthető, és eszerint alakult a felújításra egy egyesület.

benbe Creative Commons License 2016.08.16 0 1 57444

Ha indulás előtt olvasol egy kicsit... http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2958

 

A nagyszebeni vonalat önkéntesek építgetik újjá, egyáltalán nem biztos, hogy a hiányzó részről nem ők szedték föl a síneket.

Előzmény: -Smiley- (57442)
_Vaskramja_ Creative Commons License 2016.08.16 0 0 57443

Kemencei Múzeumvasutasok - A film

Élmény Világ, 2016.08.11

 

http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=3058

-Smiley- Creative Commons License 2016.08.15 -1 1 57442

Na megjártam Romániát, hát sajnos elkeserítő állapotok vannak kisvasút fronton.

 

Három vonalat érintettem, szinte menthetetlen mind, az egyik Segesvártól ment le Nagyszebenbe. A vonal közepén több helyen megvannak még a sínek, a telefonvezeték tartó póznák, és épp az állomásépület is, meg a jelzők is de a falvak között ellopva/felszedve.

 

Ugyanez a helyzet Szováta környékén.

Bár meg volt hirdetve hogy jár a vasút, hétfőn nem ment, így kb 20 utassal együtt elballagtunk az állomásról. Kiírva csak románul volt egy sajtcetlire hogy hétfőnként nem közlekedik (pedig lett volna rá igény)  Szovátától Marosvásárhelyig sok helyen a pálya nyoma látszik, útátjáróknál a sín le van aszfaltozva, itt még talán (már amennyit az út mellől láttam belőle) még esélyes lehet a vonal újraindítása bár az ingerszegény környezet nem sok turistát vonzana be, inkább Parajd - Szováta - Vármező (ott továbbvinni a faluba) vonal lenne értelmesebb

 

Végül az egyik legszebb és siralmas állapotú vonal a Torda - Abrúd vonal, ahol Tordától 1-1 falu neve emlékeztet még a vasútra meg a pózna, (románoknál ilyen T alakú ormótlan vasúti póznák vannak, nem olyan mint nálunk) így viszonylag messziről felismerni a vonalat. 

Itt volna lehetőség a turizmusra, gyönyörű a táj (Torda sóbánya, Tordai hasadék, Székelykő, egyéb nagyobb túrázási lehetőségek) de itt szinte a földdel egyenlő a vasút, a pálya a vonal jelentős részén elhordva, az úton pár helyen még a sín benne van az aszfaltban, de a nyomvonal nagy részén benőtte a természet.  Pedig kár érte, talán az ország legszebb vasútvonala volt ez, hatalmas hegyek között kanyarogva. 

zjakabfi Creative Commons License 2016.08.15 0 0 57441

Felsőbb döntés volt a kisorozás és nem beállítás a személyzet szerint.

 

Előzmény: benbe (57440)
benbe Creative Commons License 2016.08.15 -1 0 57440

Pedig legalább három Bax és BDax van, és mikor ott jártunk legutóbb, bűvészkedtek is rendesen a járművekkel. Persze, ez lehet az aznapi személyzet függvénye.

Előzmény: zjakabfi (57439)
zjakabfi Creative Commons License 2016.08.15 -1 0 57439

Egy szerdai napon, amikor délelőtt még jó idő volt, 2 kocsival ment a kisvasút, az egyik nyitott volt.

Délutánra durva eső és lehűlés, a nyitottat kiszedték, de nem adtak még egy zártat, mert az elvitték festeni, ezért a legnagyobb csúcsban egy kocsi járt.

 

Aznap állomásfőnök a nagyvasútról jött, ezért ő a saját gépével adhat jegyet, ami borzasztó lassú, 2 utas nem is tudott jegyet venni, ők a vonaton kaphattak.

 

De a berekben nincs ám mindenhol internet kapcsolat..., ezért ott sem lehet mindig kiadni...

 

Ha az állomásfőnök nem a nagyvasútról jövő jv., akkor adhat jegyet az asztali gépről, ami ha jól láttam még a régi gyors gép, nem az összes balatoni nagyvasúti állomásra telepített lassú, utas és pénztárosbosszantó.

 

DE A LÉNYEG, HOGY VAN UTAS, ÉS JÁR A KISVASÚT, ÉS NEM LESZ BUSZOS PÓTLÁS SEM MÁR.

Előzmény: hivi (57437)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.15 -1 0 57438

" Lovasberény-Bicske vonalszakaszból a Bicske-HM iparvágány szakasz járható"

 

papíron lehet, de Bicske bejárati fényjelzőtől kifelé fák nőnek a vágánytengelyben...

Előzmény: benbe (57434)
hivi Creative Commons License 2016.08.15 0 3 57437

Földön, vízen, levegőben Balatonfenyvesen 2016.06.12 - A síneken a Balatonfenyves - Somogyszentpál személyvonat.

 

siófoki35 Creative Commons License 2016.08.14 -3 4 57436

Nekem is tetszett amikor ott jártam, csak egyelőre rövidke nagyon. De remélhetőleg megépül Bicskéig majd. Ott is van egy szép kastély, egyelőre csak a parkja látogatható, de tervezik a turisztikai célú fejlesztését.

Előzmény: benbe (57435)
benbe Creative Commons License 2016.08.14 -2 4 57435

Közben, akit érdekel, egy fotógaléria Felcsútról.

 

benbe Creative Commons License 2016.08.13 0 1 57434

Sziasztok! A TB középső szakaszán már Tóbi2 jár, vagy még nincsenek meg a vizsgái, és autentikus C50-essel fogunk holnap utazni?

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.12 -1 0 57433

Citromail csak küldésre jó. 1 GB-ig lehet küldeni nagy fájlokat és a legjobb fájlküldőjük van. Ezért van csak citromos címem. Bár nagyon nagyokat egyszerűbb torrenten átdobni vagy Teamvieweren

Előzmény: még1MbR (57430)
CLY-802 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 57432
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.10 0 0 57431

Akkor azért nem jön tőled levelem... :-) .

Előzmény: még1MbR (57430)
még1MbR Creative Commons License 2016.08.09 0 2 57430

Ez igaz, de a citromail ettől függetlenül extra gáz sajnos... én ilyen címre már nem küldök semmit, annyiszor jött vissza innen-onnan.

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.09 0 0 57429

Mondanám, hogy:

http://www.toldacuccot.hu/

 

http://www.fileposta.hu/

 

http://mammutmail.com/

 

http://indabox.hu/

 

http://nagydarab.hu/

 

ilyeneken küldhetők nagy fájlok. Én csak a linket kapom meg, de a tárolójukból a határidőn belül le tudom tölteni.

Előzmény: erdőszéli (57428)
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.09 0 1 57428

ha nem egy nyomorúságos citroméles címed lenne, ami mindent visszadob, akkor már nálad lenne a 483 oldalas irat :-)

 

a deltázásról viszont sajnos egész szűken fogalmaz:

 

 

 

Előzmény: Pályaőr (57426)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.09 0 0 57427

Jut eszembe:

"...a gőzmozdonyok nagyobb emelkedésű pályarészeken (gánton 30%o ezrelék vezetett fel bodajkról a deltáig, majd onnan gántig 20%o lejtések is előfordultak) csak "kéménnyel előre" irányban közlekedhettek, hogy az állókazán víz alatt legyen."

 

                                                 

 

"In the tunnels locomotive crews really needed gas masks, and to minimize the hazard from exhaust fumes the norm was to work chimney facing downhill, so that the cabin was always in front when working hard. (However, this complicated controlling the water level in the boilers.)"

 

1 The Transandine Railway - Docutren

 

 

A Chile-Argentína Transandino Vasút Kitson-Meyer mozdonyainak egyik megmaradt példánya Santiagóban. Az alagutakban az intenzív füst miatt a személyzetnek gázmaszkot kellett hordania, a nehezebb pályaszakaszokon pedig a mozdony fülkével előre kellett közlekedjen, hogy a füst ne öntse el teljesen, bár így nehezebb volt szabályozni a kazánvíz szintjét.

 

De akkor mégis lehet?

 

 

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.09 0 0 57426

... ha gondolod este előkeresem a szolgálati utasítást, valószínűleg szebben fogalmaz mint én :-)

 

erdőszéli, éngömet elfelejtettél...

 

Előzmény: erdőszéli (57362)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.09 0 0 57425

Az "angyalos" térképek fakszimile kiadásai a HM Zrínyi kiadónál kaphatók, az enyém is onnan van:

http://www.hmzrinyi.hu/termek/budai_hegyek_1934

Ennyi gond van, de ez elmúlik:

 

Tisztelt Ügyfeleink! 
Térképboltunk 2016. 08. 08-tól, 2016. 08. 19-ig szabadság miatt ZÁRVA TART! 
A fenti időszakban a megrendelt térképek kiszállítása is szünetel! 
Nyitás: 08. 22-én 9 órakor. MEGÉRTÉSÜKET KÖSZÖNJÜK !

Előzmény: farkzoli (57418)
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.09 0 1 57424

aztán majd a jószándék felvontatja a vízválasztóra :-)

Előzmény: K.O. Lompos (57423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!