Jobban áll neki ez a színterv és homlokfal mint a királyréti rokonának - nekem egyről egy Bzmot jutott róla eszembe. :-)
Korábban nem arról volt szó, hogy kétrészes jármű lesz (tehát motor+motor vagy motor+vezérlő)? Vagy egy hozzá készülő személykocsit nézett annak valaki?
Nagyon hamarosan lesz a hatósági vizsgája, azután állhat be a személyforgalomba. Királyréten három kocsival is elbírt, itt egy plusz kocsija lesz neki, de állítólag vannak azért bajai. Az első Tóbi, egy forgóvázas hajtással az ottani lejtviszonyok között egy mellékkocsi továbbítására volt alkalmas.
2015-ben egy kezdeményezés csoport, amely hat a nem kormányzati szervezetek és a Szeben megyei Department of Culture, kampányt indított állami támogatás a kibocsátás a helyreállítás és a fejlesztés a vonal Hârtibaciului völgyben.
A több hónapos, a vonat gyermekkori sziszegte vissza a sínek keskeny, igaz csak a végén a hét, de az egyesület karbantartásért felelős ezek akarja fejleszteni turisztikai programokat, hogy hozza a pénzt, hogy támogassa ezt a vonatot a hosszú távú hogy vesz egy új motor.
Tele altitute lányok és fiúk, fehér ing, Mocan indult újra tegnap Cornatel a Hosman. Nyolc kilométeres távolság két pont borítja 45 perc alatt, és a jegy ára 10 lej lej felnőtteknek és 5 gyerek.
A Google Fordító ilyenkor kincset ér, csak annyi előképzettségre van szükségünk, hogy a mocăniţa, az kisvasút, Hârtibaciul, az az erdélyi Hortobágy folyó (ott is van egy) Cornățel, az magyarul Hortobágyfalva, Hosman pedig Holcmány (németül Holzmengen, erdélyi szászul Hultsmänjen).
A többi már nagyjából érthető, és eszerint alakult a felújításra egy egyesület.
Na megjártam Romániát, hát sajnos elkeserítő állapotok vannak kisvasút fronton.
Három vonalat érintettem, szinte menthetetlen mind, az egyik Segesvártól ment le Nagyszebenbe. A vonal közepén több helyen megvannak még a sínek, a telefonvezeték tartó póznák, és épp az állomásépület is, meg a jelzők is de a falvak között ellopva/felszedve.
Ugyanez a helyzet Szováta környékén.
Bár meg volt hirdetve hogy jár a vasút, hétfőn nem ment, így kb 20 utassal együtt elballagtunk az állomásról. Kiírva csak románul volt egy sajtcetlire hogy hétfőnként nem közlekedik (pedig lett volna rá igény) Szovátától Marosvásárhelyig sok helyen a pálya nyoma látszik, útátjáróknál a sín le van aszfaltozva, itt még talán (már amennyit az út mellől láttam belőle) még esélyes lehet a vonal újraindítása bár az ingerszegény környezet nem sok turistát vonzana be, inkább Parajd - Szováta - Vármező (ott továbbvinni a faluba) vonal lenne értelmesebb
Végül az egyik legszebb és siralmas állapotú vonal a Torda - Abrúd vonal, ahol Tordától 1-1 falu neve emlékeztet még a vasútra meg a pózna, (románoknál ilyen T alakú ormótlan vasúti póznák vannak, nem olyan mint nálunk) így viszonylag messziről felismerni a vonalat.
Itt volna lehetőség a turizmusra, gyönyörű a táj (Torda sóbánya, Tordai hasadék, Székelykő, egyéb nagyobb túrázási lehetőségek) de itt szinte a földdel egyenlő a vasút, a pálya a vonal jelentős részén elhordva, az úton pár helyen még a sín benne van az aszfaltban, de a nyomvonal nagy részén benőtte a természet. Pedig kár érte, talán az ország legszebb vasútvonala volt ez, hatalmas hegyek között kanyarogva.
Pedig legalább három Bax és BDax van, és mikor ott jártunk legutóbb, bűvészkedtek is rendesen a járművekkel. Persze, ez lehet az aznapi személyzet függvénye.
Egy szerdai napon, amikor délelőtt még jó idő volt, 2 kocsival ment a kisvasút, az egyik nyitott volt.
Délutánra durva eső és lehűlés, a nyitottat kiszedték, de nem adtak még egy zártat, mert az elvitték festeni, ezért a legnagyobb csúcsban egy kocsi járt.
Aznap állomásfőnök a nagyvasútról jött, ezért ő a saját gépével adhat jegyet, ami borzasztó lassú, 2 utas nem is tudott jegyet venni, ők a vonaton kaphattak.
De a berekben nincs ám mindenhol internet kapcsolat..., ezért ott sem lehet mindig kiadni...
Ha az állomásfőnök nem a nagyvasútról jövő jv., akkor adhat jegyet az asztali gépről, ami ha jól láttam még a régi gyors gép, nem az összes balatoni nagyvasúti állomásra telepített lassú, utas és pénztárosbosszantó.
DE A LÉNYEG, HOGY VAN UTAS, ÉS JÁR A KISVASÚT, ÉS NEM LESZ BUSZOS PÓTLÁS SEM MÁR.
Nekem is tetszett amikor ott jártam, csak egyelőre rövidke nagyon. De remélhetőleg megépül Bicskéig majd. Ott is van egy szép kastély, egyelőre csak a parkja látogatható, de tervezik a turisztikai célú fejlesztését.
Citromail csak küldésre jó. 1 GB-ig lehet küldeni nagy fájlokat és a legjobb fájlküldőjük van. Ezért van csak citromos címem. Bár nagyon nagyokat egyszerűbb torrenten átdobni vagy Teamvieweren
"...a gőzmozdonyok nagyobb emelkedésű pályarészeken (gánton 30%o ezrelék vezetett fel bodajkról a deltáig, majd onnan gántig 20%o lejtések is előfordultak) csak "kéménnyel előre" irányban közlekedhettek, hogy az állókazán víz alatt legyen."
"In the tunnels locomotive crews really needed gas masks, and to minimize the hazard from exhaust fumes the norm was to work chimney facing downhill, so that the cabin was always in front when working hard.(However, this complicated controlling the water level in the boilers.)"
A Chile-Argentína Transandino Vasút Kitson-Meyer mozdonyainak egyik megmaradt példánya Santiagóban. Az alagutakban az intenzív füst miatt a személyzetnek gázmaszkot kellett hordania, a nehezebb pályaszakaszokon pedig a mozdony fülkével előre kellett közlekedjen, hogy a füst ne öntse el teljesen, bár így nehezebb volt szabályozni a kazánvíz szintjét.
Tisztelt Ügyfeleink! Térképboltunk 2016. 08. 08-tól, 2016. 08. 19-ig szabadság miatt ZÁRVA TART! A fenti időszakban a megrendelt térképek kiszállítása is szünetel! Nyitás: 08. 22-én 9 órakor. MEGÉRTÉSÜKET KÖSZÖNJÜK !