Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2024.08.01 0 4 349760

"Csütörtökön 2264 darab jármű haladt el egy óra alatt a Pesti alsó rakpart azon szakaszán, ahol hétfőn, ugyanabban az időben a már lezárt úttesten mindössze 34-en jártak."

 

Na, amilyen "módszertannal" ez az összehasonlítás készült, annyit ér az egész cikk.

Előzmény: trizs77 (349750)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.08.01 0 0 349759

Egyrészt, jól megválasztott magasságkorlát mellett a jelenlegi rakparti gyalog- és kerékpárútról is biztosítható a rálátás.

Másrészt simán lehet a füves apró dombocska tetejére sétányt építeni. Legalább a jelenlegi gyalog- és kerékpárúton a gyalogos - kerékpáros konfliktusok is mérséklődhetnének.

Előzmény: RandomFarkas13 (349756)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.08.01 -1 9 349758

"Nem park kell, hanem egy kényelmes méretű sáv, ahol autózajtól és autóbűztől mentesen lehet sétálni, fotózni, leülni."

 

Margitszigetről hallottál már?

 

"A Szabadság hídon is süt, mégis sétálnak ott, le is ülnek."

 

Nyári napokon, napközben, nem nagyon látom, hogy a fiatalok túlterhelnék a hídszerkezetet a felülős sörözéssel. Amikor lemegy a nap, vagy már elég alacsonyan van, akkor kezd benépesülni, addig max. egy fotó erejéig másznak fel rá.

 

Ahogy az alább linkelt cikk is írta, azok az autók, amelyek most nem a pesti rakparton közlekednek, nem eltűntek a városból, csak máshova kerültek - lassabbak lettek, lámpától lámpáig mennek és pont a városlakók ablaka alatt hangosan és bűzösek, amit te elkerülni akartál.

Előzmény: RandomFarkas13 (349755)
névtelen Creative Commons License 2024.08.01 -1 1 349757

Ha bilibe lóg a kezem, akkor el tudok képzelni egy olyan megoldást is, hogy a rakpartra kerülne egy egyvágányos villamos leágazás, kizárólag nosztalgia járatoknak és kb lépéstempó sebességgel, s ezzel "bekötni" a városba a területet.

Bútornak meg lehet elbontható, fél-állandó megoldás (akár - virágládákkal, stb), így télen lehet út, nyáron meg egy bulihelyszín, illetve - árvíz esetén elbontható az egész.

Előzmény: ÁsítóSárkány (349754)
RandomFarkas13 Creative Commons License 2024.08.01 -4 0 349756

Jó, csak akkor nem láthatja senki egyszerre a folyót és Budapest ténylegesen legszebb részét. Max az eleve túlzsúfolt, sokszor zajos, rázkódó hidakról. Például a Margit híd járdája ahhoz a funkcióhoz keskeny, mennek az autók, megy a villamos, kirázza a híd a vesekövet, de legalább nem is látni igazán Budapest szép részét. 

 

Egyébként akárhol voltam turista,  a város legszebb részein sehol se voltak "autópályák", csak Budapesten. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (349754)
RandomFarkas13 Creative Commons License 2024.08.01 -6 0 349755

Nem park kell, hanem egy kényelmes méretű sáv, ahol autózajtól és autóbűztől mentesen lehet sétálni, fotózni, leülni.

 

Süt a nap.

És?

A drogtanya Gizella sétányon is süt.

A Szabadság hídon is süt, mégis sétálnak ott, le is ülnek.

A Hősök terén is süt.

Külföldön számos helyen süt.

 

A Puskás körül is süt, futni szoktak ott. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (349752)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.08.01 0 2 349754

Tudom, ártér, meg világörökségi helyszín, de a magam részéről a rakpart befedésében gondolkodnék, amit be lehente füvesíteni.

A világörökségi helyszín annyit jelent, hogy kívülről jóvá kell hagyatni előre. Az ártértől elveszünk térfogatot lehet igazán húzós, de reményeim szerint nem megoldhatatlan.

Alighanem magasságkorlátozással volna értelme, vagy szép kis dombokat kell emelni, hogy beférjen minden a szabványos magasságig... de még az is sokkal jobb lenne, mint véglegesre egészen lezárni.

Amúgy épp a rakpart a legkevésbé zavaró a városban az átmenőforgalomból. Értem azt a célt, hogy lassan szorítsuk ki a tranzit egyéni gépjárműforgalmat, és távlati célként egyet is értek vele, de baromira nem így kellene csinálni. Inkább első körben egyre több olyan sétálóutca kellene a kis utcákban, mint pl. a Hajós utca a Lázár utca és Desweffy utca közti szakaszán, miközben nyomni kellene a fővárosi kötött pályás fejlesztéseket is (pl. Lehel tér és Deák tér összekötése villamossal), meglépíteni az M0É-t és valami legalább tisztességes részmegoldásig eljutni az M0NY-ra.
(legalább egy szintbeni kereszteződések nélküli főút, lehet 70-es korláttal is meg tehertranzitot tiltva is; lehet M10+M100 is tehertranzitot megengedve, csak utóbbi esetében a 1133 felújítása el lett cseszve)

Előzmény: trizs77 (349750)
névtelen Creative Commons License 2024.08.01 0 2 349753

Szerintem érdemes vizsgálni, hogy hogyan lehet bevonni a város életébe a rakpartot. A beton korridor+autók az nem igazán szép. Nyilván, nem egy természetes hatású partot kell ide elképzelni - ahhoz menjen ki mindenki a városból.

Ám:

Az a kép, ami az üres rakpart+üres padokról szól: riasztó. A tűző napra, a forróságba nem fog senki kiülni, mert nem lehet kibírni. Az a pár csoffadt napernyő nem segít semmin.

Nyilván lehetne ezt sokkal jobban, akár ideiglenes bútorokkal (és árnyékolással-eső védelemmel), akár állandó módon. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (349752)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.08.01 -2 7 349752

Szerintem kissé túldimenzionált ez a budapesti Duna-kapcsolat.

 

Van egy abszolút mesterséges, kővel, betonnal kiépített partszakasz a folyó mindkét partján, amelynek elsődleges funkciója az árvíz elleni védekezés, a part mögötti épített és természetes javak, valamint az emberi életek védelme. Ezeket nem lehet feltörni, fával beültetni, természetes vagy annak ható folyópartot létrehozni. Sosem lesz olyan, mint a Rómaipart.

 

Nem nagyon látom értelmét annak, hogy hétköznapokon, munkaidőben, le legyen zárva az itt futó, fontos útvonal, azért, hogy visszaadjuk a folyópartot az embernek. Azt a folyópartot, ami akkor is kő és beton marad többségében, ha véglegesen eltüntetjük az utat a partról. Mert nagyon sok kellemes dolog van egy folyóparton, de a nyári napsütésben izzó, hőt okádó épített környezet nem az. A folyó itt keretek közé van szorítva, erős a sodrása, jelentős hajóforgalom van rajta, tehát még vízi sportokra sem kifejezetten alkalmas.

 

A forgalomcsillapításról lehet és kell beszélni, de az, hogy értelmetlen funkciót erőltetünk, és ennek apropóján erőből forgalomcsillapítunk, szerintem egy normális köztársaságban (melyet sokszor emleget a főváros) nem járható út.

Előzmény: RandomFarkas13 (349751)
RandomFarkas13 Creative Commons License 2024.08.01 -7 5 349751

Végleg lezárni és átalakítani. 

Egy vicc, hogy a világörökségi területen nagyforgalmú út fut és a gyalogosoktól a villamos is takarja. 

És Budapesten hol közelíthetjük meg a Dunát? Lehangoló iparterületen, vagy drogos sétányon lepukkant környezetben. 

Előzmény: trizs77 (349750)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.01 -3 0 349750
kzs851210 Creative Commons License 2024.07.31 0 0 349749

Tökéletes! Még egyszer köszönöm a segítséget, fogom őt keresni!

Előzmény: trizs77 (349746)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 1 349748

OFF

 

Fokozatosan számolom fel a közlekedési könyvtáramat.

Nem példányszámban mértem amikor besokalltam, hanem kilóban.

 

Elment kb.

 - 60-70 kg. A4-es méretű autóbusz prospektus.

 - kb. 10-15 nagy, színes autóbusz könyv,

 - kb. 45-55 kg vasúti prospektus,

 - kb. 25-30 kg hajózás.

 - kb. 35-55 (?) régi menetrend,

 - kb. 20-25 autós könyv.

 - kb. 15-25 kg kamion, teherautó, könyv és prospektus.

 - legutóbb kb. 25-30 kg. repülési könyv,

 - Városi közlekedésből is pár tucat kg.

 - Útépítés, vasútgépészet,

 - múlt héten főiskolai egyetemei közlekedési könyvek,

 - szociológia pszichológia,

 - stb.

 

ON

 

Még maradt Városi közlekedés, vasút, busz kb. 2-3 polc.

 

Előzmény: Fenyőfatalp (349747)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349747

Nekem is van irdatlan mennyisegu, de perpillanat dobozokban varjak a sorsukat (teljesen omlesztve).

 

Esetleg ha valaki elvinne egy nagyobb mennyiseget (foleg a konyveket adnam), megbontanam a koltozes ota rohado dobozhalmot.

Előzmény: trizs77 (349746)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349746

Nincs ebben semmi titok.

Írj neki.

 

f_k topik társunk rendelkezik az egyik legnagyobb menetrend gyűjteménnyel.

 

Ez akkor értéklődik fel amikor kiderül, hogy azokat a helyeket ahol hivatalból gyűjtötték az elmúlt 100 év menetrendjeit, vagy felszámolták, vagy gyűjteményüket megsemmisítették.

 

 

Előzmény: kzs851210 (349745)
kzs851210 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349745

Köszönöm!

 

Nem szeretnék tolakodó lenni, de egy privát üzenetben el tudná árulni, hogy melyik topiktárs vitte el? Esetleg, amennyiben az illető topiktárs olvassa ezt a bejegyzést, fel tudná venni velem a kapcsolatot? 

 

E-mail címem: kzs851210[kukac]gmail.com.

 

Engem a Biatorbágy-Etyek vonal menetrendje érdekelne- még a Kosztolányis időkből. Ha meg lehetne azt oldani, hogy a topiktárs kifényképezi a menetrend könyvből azt a néhány oldalt és elküldi a képeket e-mailben / viberen / messengeren (miként neki a legkényelmesebb), azért nagyon hálás lennék. 

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: trizs77 (349738)
r1232 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349744

Gyerekkori barátom idén vett egyet (k..va drága volt), napi használatban van.

Előzmény: trizs77 (349739)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349743

Nekem a kedvencem a XV.ker Rákos úti TÜZÉP-es MULTICAR-ja.

Már beírtam ide egyszer, valami Gxx xxx satöbbi a rendszáma.

De.

Minden nap dolgozik.

Több fuvar teljesít naponta.

Immár vagy 40 éve.

 

RadiX Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349742

Nyilván átköltöztek oda az újraegyesítés után, aztán vittek magukkal a nosztalgiájukat is.

Előzmény: attus germanicus (349740)
timetable Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349741

Az egyik szomszédom fiai nagy 2T mániások. Onnan tudni, melyikük van épp látogatóban a szülői házban, hogy kinek a Trabantja vagy Wartburgja áll a kapuban. Nagy családi eseményekre van egy Barkasuk is...:)

Előzmény: trizs77 (349739)
attus germanicus Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349740

Én egy kisvárosban lakom, Németország nyugati részén, az újraegyesítés előtt ez NSZK-terület volt. Na, ehhez képest tegnapelőtt láttam itt egy kombi Trabantot, rendes, kétüteműt. Ill. már egy ideje nem, de kb. három-négy éve még tőlem két utcányira állt egy oldtimer-rendszámű zöld Trabant, amit néha láttam közlekedni is. 

Persze az biztos, hogy nem a nyolcvanas évekből ragadt itt az autó :-) 

Előzmény: trizs77 (349739)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349739

https://www.origo.hu/auto/2024/07/fekete-mark-30-szuletesnapjan-nagy-utra-ment-zwickauba-hajtott-trabantjaval

 

Zuglóban az Erzsébet királyné út külső végén is él még egy Trabant.

Még a két ütemű.

Van rajta rendszám és a tulaj jár vele.

Azt nem tudom, hogy minden nap jár e, de elég sűrűn látom, tehát aktív használatban van.

 

Nem sok Trabant élhet még aktív életet Magyarországon.

ilyenkor nem a Trabant találkozókra évente egyszer elővett darabokra gondolok hanem a napi használtban lévőkre.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349738

Már nincs meg.

 

Jött egy másik olvtárs és elvitt sok mindent.

 

Előzmény: kzs851210 (349737)
kzs851210 Creative Commons License 2024.07.30 0 0 349737

Tisztelt Topiktárs!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy az 1998-99-es Volánbuszos helyközi menetrendkönyve (Pest megye) aktuális-e még? 

 

Előre is köszönöm

Előzmény: trizs77 (349736)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.29 -1 1 349736

Volt majd minden vonalon egy-két ilyen vagy hasonló  "jó tanács"  amit ha ott akartál ragadni illett megfogadni, betartani.

 

Akkor még nagyon szigorú volt és működött a senioritás elve a FAÜ-nél / BKV-nál.

 

Előzmény: Racilaci (349735)
Racilaci Creative Commons License 2024.07.29 0 4 349735

Az öregek azt mondták, hogy a Szüret utcánál ha csak felszálló van, meg se állj.

Onnan már vagy menjen gyalog vagy várja meg a villamost.

 

 

Azok a régi szép idők...

Előzmény: trizs77 (349734)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.29 -2 1 349734

Lassúúú.....................:-)))

 

A Villányi-Budaörsi saroktól befelé a Móriczig az utasok jobbára az akkoriban igen sűrűn járó csatolt UV-s 61-es villamost használták.

 

A 40-es buszt csak akkor amikor épp jött.

Esetleg a 12-esről (lévén közös megálló) átszállók.

 

A 40-nek onnan kettő megállója volt a Móricz végállomásig.

A Karolina útnál és a Szüret utcánál.

Az esetek 50%-ban egyiknél se volt se le se felszálló.

 

Sőőőt.

Az öregek azt mondták, hogy a Szüret utcánál ha csak felszálló van, meg se állj.

Onnan már vagy menjen gyalog vagy várja meg a villamost.

 

Egy gond volt a Karolina úti kereszteződés.

Ott két évente megváltoztatták az áthaladási elsőbbséget.

Hol a Karolinának volt előnye a Villányival szemben, hol fordítva.

Lett belőle pár látványos (sajnos súlyos sérülteket és halottat is eredményező)  baleset.

 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (349733)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.07.29 0 1 349733

2 perc ugyan nem volt a piros negyvenessel, de a 80-as évek végén felszállt az ember a kanyarnál (akkor ugye már csak jövet használták, kifelé a BAH-nál kerültek) és 3-4 perc alatt lent volt a Móriczon.

Előzmény: trizs77 (349732)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.28 0 0 349732

Akkor még a Villányi-Budaörsi sarkon fordultunk (kifelé menet) balra mert még nem volt BAH.

Amúgy a 60 km/h átlag sebességnek nem nagyon jöhetett ki, mert az Ik-620-nak papíron 63 km/h volt a végsebessége.

Pár kocsi tudta a 65-68 km/h-t mint végsebesség.

 

De annyi igaz, hogy a Budaörsitől a Móricz valóban 2 perc volt.

Előzmény: morgó mh. (349731)
morgó mh. Creative Commons License 2024.07.28 -1 1 349731

"Ha a feltételek azonosak, ma is annyi."

A lentieken kívül ezekhez a menetidőkhöz kellett még valami. A BAH-Móricz 2 perc, az 60km/h átlagsebesség...

Előzmény: trizs77 (349724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!