Vagy ha 16"-ban gondolkozol és a fék miatt is befér, akkor a 2012-16-modellekhez alapban adott kéttónusú felniket is nézhetsz rá ha találsz eladót. Gondolom az lyukkör, központi furat, stb ugyanolyan maradt, ennek érdemes utána nézni előbb.
Igen, sajnos én is azt a választ kaptam, hogy ilyen felnit nem lehet rendelni, vagy "szerezni" rá, az csak a Launc-hoz jár. (Mondjuk azt is mondta az értékesítő, hogy a gyári, 16-os még ha nem is szebb mint ez, de gazdaságosabb, mert a 17 colos gumik már elég húzós árkategóriában vannak, ha cserélni kell őket...) Ez, amit néztél ez is nagyon szép felni....
Én egy olyan Kiá-sal beszéltem akinek 1.4-ese volt az előző generációból, újan vette ő is kb. mikor én. Röviden annyit mondok csak; megbánta. A kollégámnak 1.4-es van szintén a az előzőből már face lift-es ő sokat megy vele ő is emlegette, lehet jobb lett vona az 1.6-os. Az enyém 1.6 135 LE. A 17-es felni csak a LAUNCH EDITION-hoz van de ott alapból. A többire nem tudom miért nem kérhető. :-(
Szerintem a Kia mérnökei számba vették azt a lehetőséget is ha lent van. Előzőnél pl. ott is volt. Nyilván megvan az oka miért így tervezték meg. Amúgy szerintem az Audi A3-ban oldották meg ezt a legokosabban hiszen ott eltöntethető a műszerfalban. Az Audi A1-ben meg kézzel lehet előre lecsukni. Mentem ilyen típusokkal heti rendszereséggel de egyszer nem tüntettem el/csuktam le a kijelzőket. Az Audi A4-ben meg fentre került és ott meg fix lett.
Üdv. Nekem a kereskedő annyit mondott a 101 lóerőssel kapcsolatban, hogy egy kicsit kevéske, főleg, ha nagy kerekek vannak rajta... (A Launch Editionra célzott, meg a 225/55R17-es kerekekre..) Bár szerintem is oda lehet azzal is érni bárhova.... A kéttónusú felniket hogyan érted? Jelenleg csak a Launc-okon vannak olyanok, a többire rendelni sem lehet. Vagy később azokon is elérhető lesz?
"Aztán fura volt a szánalmasan lassú képernyőváltásokkal működő központi kezelőrendszer, ahonnan a klímát is kezelni kell. Vagyis bármit állítanál, rádióból/naviból/máshonnan át kell lépni a klímaképernyőre, állítani, majd visszalépni. Ergonómiaórán az első lecke lehetne ez a PSA-menürendszer, ahol elmutogathatnák, mit tilos a műfajban, mert például amíg átmasszírozod fél fokkal a hőmérsékletet, hat biciklisen is átmehetsz."
Kaktusz tesztben ki is térnek rá. Mondjuk ez elég egyedi eset, hogy ennyit kelljen szöszmötölni egy beállítással, de a Citroen megoldotta... :-)))
Ma délelőtt néztem egy autós műsort - meg nem mondom, melyiket - egy Citroen C4 Cactus volt a főszereplő éppen. A lényeg; a tesztelő csökkenteni akarta a szellőzőventilátor teljesítményét, ehhez lenézett a monitorra, majd megkereste a ventillátoros kezelőfelületet, majd elpötyögött a tejlesítmény levételével. Legalább. 3-4 mp-ig nem figyelt az útra...
Ha a biztonság a kérdés, akkor legyen Head Up Display...
Egyetértek, de sajnos vmiért trend lett belőle, még prémium márkáknál is. Remélem, megérem, hogy az ilyen 10 éves autókról kiderül, hogy hogyan bírták az állandó rezgést, rázkódást az alul rögzített tabletszerűségek, lévén elég nagy az erőkar.
ugyanakkor szvsz zavaró az is, hogy egy csomó, aktuálisan lényegtelen információt (navigáció, ha nem kell, rádió adatok a zeneszámról, stb) állandóan belenyomva tart a vezető képében, tolja a fölösleges info-t a vezetés rovására.
Én is így cselekedtem, mentem vele. Egy nagyon ismert márka legeladotabb típusa (nem Suzuki) után volt alkalmam egyből átülni a Ceedbe. A Ceed-et egyszerűen sokkal jobb volt vezetni. Annyira finomabb, csendesebb, vezethetőbb volt, hogy nem akartam elhinni. Szebben futott, jobban rugózott, kormányzás jobb volt, motorhang alig volt. A váltó meg már-már japános finomságú. Mentem 7-es Golffal is és ezért írtam már korábban is, hogy tényleg amolyan Golf szerű az autó. Tudom vannak még jó kompakt autók de maga az a tény, hogy a Golffal hasonlítgatják már önmagában jelent valamit. Nem beszélve arról, hogy a tesztekben van ahol a Golf előtt végzett van ahol éppen utána pár ponttal lemaradva.
Az új Ceed-et élőben kell megnézni, teljesen más behatást kelt mint a képeken. Szerintem nagyon szép és jól összerakott autó lett. Kiemelném a hátsó ülések kényelmét is. Kicsit döntve vannak az ülőlapok hátrafelé, sokkal jobb és kényelmesebb mint azok, amik vízszintesek. Mentem is vele, nagyon kellemes vezetni, kormány, váltó szuper, a fékkel vigyázni kellett, mert nagyon jól fogott. A kijelző meg háááát, "kinek a pap, kinek a papné"...
Ha a biztonság a kérdés, akkor legyen Head Up Display...
Egyébként ha már le kell venni a szemet az útról, akkor mindegy, hogy mennyire lefelé kell nézni - természetesen nem a középkonzol aljára értve. Szerintem egy külön monitor eleve elvonja a figyelmet az útról, és minél több dolog jelenik meg rajta, annál inkább. A leginkább biztonságosabbak a gyorsan készségszintre betanulható, egyértelműen megtalálható, egyfunkciós gombok, valamilyen szintű szabványosítással. Ha bármit is érintőképernyőn kell kezelni, már fokozottan elvonja a figyelmet.
Nagyon vártam az új modellt, ha tudtunk volna várni a családi kombink cseréjével, most biztosan ilyenünk lenne, de design-szempontbol én is csalódott vagyok, kívül és belül is. A Proceed, az nagyon tetszik, de az meg csak sportfelszereltséggel lesz elérhető, én viszont nem szeretnék se nagy kerekeket, se fekete tetőkárpitot.
Műszakilag viszont az új autó nagyon rendben van. Az árazása, a kidolgozása, a (felénk) remek aftersales szolgáltatások és a hosszú garancia akkor is megkerülhetetlenné tenné, ha nem lépne túl a középszerűségen, de az elmúlt 2-3 évben kihozott autóikat mind nagyon tisztességesen megcsinálták.
Főként a kijelző miatt nekem sem tetszik a belső az új ceed-en. A kormány a másik negatívum, ill. egy kicsit több az él a belső térben, mint a mostani példányon. A külső (az 5 ajtósé) viszont nagyon tetszik. Persze nekem az SW kellene ha a mostanit cserélném, az viszont a hátulja miatt nem az én ízlésem. Túlságosan hangsúlyozzák a lökhárítót, ormótlan...Remélem a mostani ceed-em is annyira tartós lesz és meg leszek vele elégedve, mint az előző autóm, így még legalább 10 évig nem kell gondolkodnom a cserén. Addigra meg talán lesz egy szebb verzió.
Azért, mert így sokkal kevésbé esik ki a látómezőből, mint a középkonzolba integrált megoldások esetén, a szem gyorsabban tud fókuszálni, végső soron biztonságosabb így.
Fel nem foghatom, hogy ezt a monitor dolgot miért tartják így emészthetőnek - mármint a pult közepén egy kiálló megaTV - miközben óriási hangsúlyt fektetnek a formatervekre, fény- és ívjátékokkal operálnak a karosszérián, egyre újabb alufelni-design variációkat fejlesztenek az egyes modellekhez, stb.
Pedig nagyon jó vezetni ezt állíthatom. Nyoma sincs a nyúlos, érzéketlen kormányzásnak (itt elsősorban a face lift előtt előző generációra gondolok). A kormányzás eléggé direkt lett se nem túl könnyű se nem nehéz. A váltó kapcsolhatósága is javult a futómű kevésbé ráz ennek ellenére stabil az autó. A fékek teszik a dolgukat. A gyári Hi-Fi - nem a JBL - is sokkal szebben szól, ülések kényelmesebbek. Az 1.4 turbo motor csendes, erős.