Majdnem szó szerint. Én utoljára vag 2 éve vettem ilyet, egy kis zacskóban volt az összes motyó. Nem emlékszem pontosan, de százforintos nagyságrend volt.
Lejjebb már irtunk címeket, hívd fel valamelyiket és kérdezd meg. Több helyen is érdemes érdeklődni, nagy eltérések vannak.
Van, ahol darabonként adják, van ahol kompletten. Jó lenne megnézned, hogy neked melyik vezeték lóg, akkor nem kell az összeset megvenni.
A váltóval nem szokott baj lenni, a rudazat megvezetései szoktak kikopni. Lehet kapni hozzá javítókészletet, ez filléres dolog, néhány műanyag persely, csavarok stb. Ha magad cseréled, gondosan karcold be a csavarok megbontása előtt az egyes elemek egymáshoz képesti helyzetét, mert ha nem jól rakod össze, nem lesz ötödik vagy nem műxik a rükverc biztosítás. Nem biztos, hogy pontosan a karcra kell visszarakni, de első lépésként mindig így kell próbálni. Ha szükséges, lehet finoman egy kicsit odébb állítani. Az ötödiknek és a rükvercnek (biztosítással!!!!) is simán kell mennie.
Zsírzógomb nincs, a rudazatot aknáról meg lehet zsírozni. Van valami speciális zsír, a neve nem jut eszembe, világos színe van, azt kell rárakni, az jól bírja a vizet és egyéb hatásokat. Ha ilyen zsír nincs, jó a mezei gépzsír is, de azt gyakrabban kell ismételni.
1. A Láng katalógus szerint FAG gyártmányú van 39991és 16388 Ft-ért, LPR gyártmányú 13331 és 13306 Ft-ért. Kellene motorkód, alvázkód és modell is, hogy megmondjam, melyik a te autódhoz való. Ne vegyél bontottat, felújítottat vagy javítókészletet - ezzel nem érdemes spórolni. Máshol kapsz esetleg olcsóbban is, de erről is lebeszéllek.
2. Ha megfigyeled, egy alvázmosás vagy eső után hirtelen tök könnyű lesz a váltó. Ez ilyen, sajnos. Ha szerelő aknában bezsírozza, sokáig jó marad.
Két dolog miatt fárasztom a listát.
Ahogy már sokan tudjátok egyhat d kettes kupé golfrol van szo.
1,A hétvégén elfogyott a fékből az erő, kiderült, hogy a főfékhenger adta fel a szolgálatot. Milyen áron lehet ilyesmit kapni hozzá? Bontottat nem érdemes venni igaz ?
2, Azt mondják kettesgolf betegség, hogy nehezen veszi a sebességet a váltó. Nem lehet a tünetek csillapitásáért tenni valamit? Zsirzógomb, vagy valami hasonlo?
Használt alkatrészekkel foglalkoznak. Postai utánvéttel is elküldik az árut. Eléggé felkészültek a különböző típusokat és évjáratokat illetően, de alváz- és motorszám alapján, katalógusból megállapítják, hogy pontosan mit is keres az emberfia. Számítógépes adatbázisban van a raktárkészlet. Ha épp nincs valami, akkor meg lehet rendelni, rendszeresen járnak Ausztriába, Svájcba, Németországba bontani.
Komplett váltó? Minek? Összetörött a háza? Szétrepült a négy égtáj irányába?
Inkább meg kell javítani. Hármas Golf még nem sok van a bontóban. Meg nagyon sokféle áttétel van, nagyon kell ügyelni a típusra. Nehezen fogsz ugyanolyant találni.
Csapágyakat lehet venni az SKF-nél. A többi beszerezhető valamelyik VW alkatrészkereskedőnél.
Tudtok ajanlani olcso VW bontot, mert valoszinu kellene egy komplett valto Golf III-hoz. Ezen felul kellene meg hatso ules es biztonsagi ov is hatra.
Koszi.
Én nem bántottam a japán autókat. Azokkal semmi bajom. Azok jók. A vezetőkkel van a bajom. Nagyon sok van köztük, akik állandóan bizonyítani akarnak. Ezt hívják kisebbségi komplexusnak. Különösen a Suzukisok, Hondások. Köztük vannak a "simán lenyomom a szar német autódat típusok" Aztán nyomják a zöldnél mint a barom, hogy előbb érjenek hatalmasat fékezve a következő piroshoz. Na ezekkel a manusokkal van a bajom. Ezek járnak mindenhová fikázni. Ezek azok, akik meg tudnak venni egy idősebb japán autót, de soha nem lesz módjuk egy normális német autóba beleülni. Vagy ha igen csak közel nagykorú széthajtott ócskavasakba.
A másik fikázó kategória meg az álmodozóké. Akik előadják, hogy nekik 150-200 vagy még több lóerős Hondájuk-Nissanjuk-Celicájuk van. És ők mindenkit lenyomnak, megesznek az úton. Aztán kiderül róluk, hogy még a kétütemű Trabanthoz is bőven kell gyűjteniük. Ezek azért hamar le szoktak bukni, aztán eltűnnek a Topicból. Legalábbis a nickjük...
Bocs, ha nem fogalmaztam volna egyértelműen. Nem írtam, hogy minden japán autós ide tartozik. Csak azt hogy sok.
De egyébként a kérdés még mindig kérdés.....
Bunkók mindenhol vannak. A Golf II GTI-kben is sokszor ülnek ilyen "lenyomós" arcok. Újabban a Fiat Bravakban is. De a legtöbb bizonyítási kényszerben szenvedő ürge japán autókban ül. Mondom ezt évi kb. 40 ezer km tapasztalatával.
Egyébként nagyon tetszik ez a meghibásodás dolog. Ezt ordítják a japán autók hívői az összes autós topicban. Mintha egy autónak nem lenne más jellemzője. Ha ez lenne a legfontosabb, mindenki japán autóval járna. De a piac másként ítél. A japán autók jó részét csak annyiért lehet eladni, amennyiért nem lehet legyártani.
A Mitsubishi, a Nissan komoly veszteségekkel küzd. A Honda borotvaélen táncol, csökkenti a kapacitásait. A dömpingárra nincs többé finanszírozó. A japánok közül lassan már csak a Toyota marad. Az európai-amerikai gyárak meg vásárolnak, erősödnek, nyereségesek.
Egyébként csak annyit a többi neves és kevésbé neves márka képviselőinek, hogy Én nem utálom a többieket, de azért tényleg elgondolkodtató, hogy miért jönnek ide a japcsi imádók fikázni és mi miért nem megyünk az Ő topikjukba fikázni!!!! (Sőt egyáltalán!)
Ez nem fér a fejembe. Ha nem szeretsz egy márkát, akkor ne is írj bele a topikjába, mert aki oda ír, az úgyis egy márkahű emberke valószínűleg és úgysem tudod meggyőzni a saját igazadról, ha nem hisz benne. (De szép körmondat vót!):-)) Én elismerem, hogy az a VTi technológia király, de nekem nem kell, mert megfelel a 11 éves GTI 16V-m 15 éves technikája, ami tökkéletesen működik. (És még alacsony fordulaton is húz!)
Egyébként aki kételkedik a VW konszern technikai hátterében, annak tudom ajánlani a májusi AutóMagazin-t. Ebben ismertetik röviden a P911 Turbo VarioCam Plus technikáját. Itt nem csak a vezérműtengelyt forgatják el, hanem a szelepemelés mértékét is változtatják. Engem meggyőzött. Ja erről jut eszembe: A VW nem mindig a legújabb technikát rendszeresíti az autóiban, hanem a kipróbált, jól működőt. Ezért híresek a VW-k a tartósságuktól.
Na remélem ezt nem fogja semelyik ferdeszemű-fan lefikázni, mert magam alá piszkítok.:-))))
semmiho
Ez a kép az árp.02-i szlalomversenyen készült a bécsi úti ATI pályán
(Bocs locust, hogy megelőztelek!:-))
Nagyon gyorsan off-topic: a magyar helyesírás szerint a mellékneveket kis kezdőbetűvel írjuk, tehát magyar helyesírás, német márka*, japán autó, stb.
* ha nem a DM-ről van szó, tehát pl. "a BMW egy német márka".
Ami komoly: Macimedve sehol nem állította, hogy a japán autók rosszak. Csak azt vette észre (nem egyedül), hogy érdekes módon, csak a "híles japán autómálkák" hívei jöttek ide köpködni. Ő is ennek az okára kíváncsi - ha jól értelmezem.
Egyébként én is szeretem a japán autókat, a francia autókat, sőt, én a cseh és az orosz autókat is nagyon szeretem. Ez a topic viszont nem róluk szól! :-)
Sziasztok! Nekem semmi bajom a VW-vel, de nem tűrhetem szó nélkül Macimedve egy mondatát:
"Miért nincs a fikázók között BMW-s, Mercis, Saabos, Volvos, de még PSA-s, Renaultos sem nagyon? Csupa-csupa kisebbségi komplexusban szenvedő japán autós."
Túlzásba viszed a dolgot! A Japán autók jók! Vannak olyan jók, mint a VW!(Honda-Toyota-Mitsubishi). Sőt, meghibásodás terén a Német autók előrébb vannak a toplistán, a japánoktól!
Egyáltalán honnan veszed ezt a "kisebbségi komplexusban szenvedő japán autós"
Mint már mondtam, én szeretem a VW-t, de legalább annyira szeretem a Japán autókat, és ez a mondat nagyon sértette a fülemet! SZVSZ túlzásba vitted, mérges voltál egy-két hozzászólóra, és kitaláltad, hogy "kisebbségi komplexusban szenvedő japán autós"-ok...
Eddig csak bejelentkeztem, de most végig is olvastam.
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon az ebbe a topicba köpködni járók vajon miért érzik ennyire kötelezőnek, hogy fikázzanak? Miért nem elég nekik az a tudat, hogy az ő kocsijuk jobb?
(Ez utóbbi állítást, miszerint az enyém a rosszabb, készséggel elismerem. Szegény drágám egy kívülről meglehetősen leharcolt Golf II. Nem 16V, nem GTI. De nagyon szeretjük egymást, ha én ezt néha nem is tudom kimutatni.)
Ezt a kérdést már korábban is megkérdeztem már, de valószínű, hogy a hondás tamadások miatt senki nem figyelt rá :). Most egy picit átfogalmazom a kérdét : A nyáron majd szeretnék venni egy 1.5 egyes golfot, és azt szeretném tudni mit lehet okosítani rajta és kábé mennyiből jönnék ki ?
Szombaton megvolt a Tavaszi Bogaras Kirajzás! Remélem, láttátok vagy hallottátok! Ha VWalakit érdekel a dolog, szerda este 22.45-től lesz beszámoló az ATV-n VWalami autósműsorban. Addig is jó Volkswagenezést mindenkinek! VW rulez!
Torrente, az állat
PS: ha VWalaki eladó Bogárral, VWagy bármilyen léghűtéses alkatrésszel rendelkezik, keresse fel a w3.swi.hu/vwinfo oldalt és dobja fel a listára. Előre is köszi.
Hmm, pedig haverom GTI-je megcsak tuningolva sincsen, minden eredeti rajt.
Na jo, persze le lett teve 60/50mm-t lengescsillapito es rugocserevel, felnikkel es egy o/o90-es Remus kipufogo duborog a vegen (ami szerintem semmit sem szamit, ugyanis amikor levettuk az utolso dobot a Remus felhelyezesekor, egyszeruen eszre sem lehetett venni a hangon, hogy lent van a dob, az elotte levok nagyon lefolytjak...), szoval ennyi, ami valtoztatas a gyarihoz kepest. Szerintem ez nem jelenthet akkora erokulonbseget (az elvileg csokkent legellenallastol eltekintve), szerintem azert megy igy meg most is, mert egyszeruen haverom vigyaz ra, mint a szeme fenyere (es tette azt az elozo tulajdonos, mind a 200e km-rol vezetve van vegig a szervizkonyv, szepen nyomon lehet mindent kovetni).
Na, ez lett volna a rizsa, raterek vegre a lenyegre.
Egy masik haver pl. 25e km-t ment a legutolso olajcsereje utan 1.4Corsa16v-jevel ugy, hogy kozben hajtotta, mit az allat (de a motorhazteto-fedelet allitom akkor nyitotta fel, amikor megvette azt az autot, meg amikor szetugrott a motor...), igy lett 40e km-rel a Corsaja "majdnem" motorcseres... "Beszippantotta" es ledaralta a szelepeket. Szerencsere dugattyucserevel, vezermutengelyek cserejevel es a szelepek cserejevel ugy ahogy sikerult helyrehozni. Na, aki tole megvette, biztosan azt hiszi o is, hogy az az auto meg mindig 90 loeros...
Szerintem haverod esete is ilyen lehet. Szar ugy, de tenyleg nem tudja sokszor az ember, hogy mit vesz. (Talan par VW-ellenes arc is valami hasonlo helyzetet elt at? ;-] )
En is hajtottam Opel Astrat, 5 evig egy '94-es kombi Toyota Corollat, anno. Audit 80-ast is vezettem, Toyota Hiace-t (2.5-ost) par honapig, VW Transportert (sima 2.5D-t), es a kovetkezo a tapasztalatom.
Foleg a ket kisteherautonal volt erezheto, hogy mashogy viszonyul az ember pl. a transzporterhez, mint a Hiace-hez. A Hiace es a Transporter kozt mindissze 2 LE volt, nyomatekul is kozel azonos, de valahogy a Hiace sokkal jobban ugrott, kezesebbnek is tunt. Ram megis a Transzporter tett jobb benyomast, mert amikor abba beulsz, erzed, hogy van benne "anyag". Az a biztonsagerzet nagyon megragad benne, felejti az emberrel a "lustasagat", es meg valami. A Hiace hatsokerekes volt, szupernak tunt, de csak az elso onosesoig, amig apam bele nem csuszott vele az arokba (hiaba a 400-500e km-es vezetesi tapasztalat), ugyanennek a valoszinusege a VW-nel mivel elsokerekes, hat... Amely helyzetekben a Hiace 10-szer csuszik, a VW talan ha egyszer. Egy darabig felvaltva hasznalgattam a ket kistehert, volt alkalmam megismerni oket, megha nem is vagyok autoszakerto, par "apro" a laikusnak is konnyen szemet szuro ilyen es ehhez hasonlo kulonbseg nekem is szemet szurt; ja es az ar. Azert a VW nem hiaba olyan ertekallo. Nem, sracok (mindenesetre hozzatennem, hogy szerintem is eleg draga ;-] )?
VW-tulaj vagyok en is, nekem pl. semmi gondom a Poloval. Kezes kis "joszag", es erdekes, hogy itt is a biztonsag az, ami a leginkabb szembetuno a Corollahoz kepest. A Polo nehez, bizalmat sugarzo nagy ajtajai utan a Toyota ajtajait ugy vagdalom be, mitha papirbol lennenek. A Toyota ugyan a japanok kozul ketsegkivul az egyik legjobb, bevallom, nagyon szerettem vezetni, de biztonsagilag azert nem tul meggyozo. Jo, persze ez nyilvan elegge szubjektiv tapasztalat, lehet, hogy van olyan jo, mint barmelyik europai szgk. ...
De mindegy, nem zagyvalok tobbet, igy is felek, hogy tul sokat hordtam itt ossze "feleslegesen" :-)
Lada télleg jobb auto, nézzél meg egy 2000-es Ladát meg egy 2000-es Volkswagent. Télleg a Lada a jobb, legfeljebb az utcán röhögnek ki ha beleülsz egy 2110-be.
Nemrég találtam egy spéci autós könyvesboltot, ahol nagyon sok féle-fajta autóhoz meg lehet venni a javítási karbantartási útmutatót. Ebben a könyvben mellesleg benne van az elektronikai rajz is plussz szinte az összes beállítási (gyári) adat. A könyv negatívumai (mert sajnos vannak) :
- túl sok típust zsúfoltak be (pl. Polo CL,FOX,DERBY,COUPE)
- kissé drága : ~3300 Ft. (annak ellenére, hogy televágták reklámmal)
Ha esetleg valakit érdekel, megírom a bolt címét. Amúgy egy 86 -os VW Polo Coupe -t nyúzok, és nagyon meg vagyok vele elégedve.
U.i.: a kilóméteróra gyáriszáma biztos nincs benne sajna.
Vannak meggyőződések, amik vakhitből táplálkoznak. Ilyen lehet a tied is. :-) Én sajnos nem tudom összeszámolni, hogy milyen autókat vezettem, mert a cég bérelt autókat használ, és van olyan, amibe csak egyszer ül be az ember. 15 év alatt próbáltam párat. A sajátokat írtam már.
Érdekes, hogy azok, akik 10-20-30 esetleg több éve járnak VW-vel, nem ismerik ezeket a 10 km utáni hibákat. Nekem az összes VW-vel együttvéve nem volt annyi bajom, mint az egy szem Peugeot 309-el 1 év alatt. Azzal tényleg nem mertem kimenni a városból. A motorja jó volt (1,9D) de mindig volt valami, ami nem működött. Arról nem is beszélve, hogy minden járdázás után futóművet kellett állítani. Mégsem mentem a PSA topicba fikázni.
Erre azt fogjátok mondani, hogy kifogtam. Mert ha VW-sek leírnak egy tapasztalatot egy más típusról az természetesen egy rosszul sikerült darab.
De ha egy VW elromlik, az már kivetíthető az összes gyártmányra.
Nagy adag irigység van itt, mert egy VW még tíz évesen is autó, jó áron el lehet adni. A fikázók nagy része meg olyan vasakban ül, ami a szalonból kihozva már a felét éri.
Miért nincs a fikázók között BMW-s, Mercis, Saabos, Volvos, de még PSA-s, Renaultos sem nagyon? Csupa-csupa kisebbségi komplexusban szenvedő japán autós.
Nézd meg lejjeb turboie-t. Kipróbált 1 aza 1 db. agyonvert GTD-t. Aztán azonnal stabil a véleménye a márkáról. Mint ahogy a VW ellenzők többsége, életük egyetlen 1 perces VW tapasztalatát egy széthajtott lestarpált VW-vel szerezték. Mert van ilyen bőven.
A Lada meg nevetséges. Az a Merkurtól jött, ott nem lehetett választani. Lada, Skoda vagy Dacia. slussz.
A VW-k és Fiatok magánimportból. Az autósok szabadon dönthettek, hogy VW-t vagy Fiatot vesznek. Az eredmény ismert.
Vagy miért van az, hogy a Hi-tec japánok a közül csak a Toyotának van esélye arra, hogy megmaradjon önállónak? A többi meg szépen termeli a veszteséget és megveszik mások. A Fiatot megvették. A Nissant is. A Mitsut is. A PSA-t most fogják. Stb.
A szakértők szerint pár év múlva a világon 6 autógyár lesz. GM, Ford, DC, Toyota, VW és talán a Renault. Hol vannak a híres űberelhetetlen csodák gyártói? Mert a VW ott van.
A VW drága. Igen. Mert ennyiért is el lehet adni. Megveszik. Gondolod, ha egy Nissant el lehetne adni annyiért mint egy VW-t a Nissan ilyen olcsón adná? Egy frászt. Csak nem kap érte többet. Ez kérem a piac. Minden annyit ér, amennyiért megveszik.
Én még olyan hülye vállalkozót nem láttam, aki veszteségesen adja az áruját, ha elmenne az többért is.
Ja, a hibanélküliségről: életem eddigi egyetlen autómentős útszélen ragadása egy céges Mitsubishi Galanthoz fűződik. 60 e km után szétszakadt a kuplungja. Amit aztán annyiért cseréltek ki, hogy máshol annyiért egy motorgenerált is megcsinálnak. (60e+szerelés, 1994-ben) A 100e km garancia? Ugyan. Természetesen nem ismerték el. Pedig látszott, hogy egy porrá tört rugó darabjai darálták le a szerkezetet.
Az autó egyébként úgy végezte, hogy egy mellette elhaladó teherató végighúzta az oldalát. Két sárvédő, két ajtó, gépháztető, lámpák, egyéb apróságok sérültek. Az anyagárak miatt a biztosító gazdaági totálra vette. A fizetett pénzből meg kb. egy Kispolákot lehetett volna venni. Egy négy éves nagy japán autóért. Végül egy lakatos vette meg a roncsot, aki egy év alatt bontóból összeszedegette hozzá a motyót és megcsinálta.