Keresés

Részletes keresés

rali Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7011
Ezek a képek hol készültek?
Előzmény: gumidani (7009)
504LACI Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7010

Bocsi, volt itt szó régebben, hogy a Magyar Honvédség eladta a BMP-ket a görögöknek. Ma tudtam meg, hogy csak akarta, a görögök visszaléptek, a németektől kaptak olcsóbban mást. A mi BMP-ink meg Kalocsán parkíroznak.

Már ha egyáltalán érdekel valakit.

gumidani Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7009
gumidani Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7008

Talált, elsüllyedt.

MÁV Építési Géptelep. Kőér u.

Néhány napig ítt vannak a képek:

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=0L77TUAYZT97A1YJS6294HU5K0

Meg még mindig szkennelgetek:

 

 

Előzmény: MALWIN (7007)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7007
Hol jártál Danibátyó? Valami vasúti javítóban?
Előzmény: gumidani (7006)
gumidani Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7006
gumidani Creative Commons License 2005.12.30 0 0 7005
manf2000 Creative Commons License 2005.12.29 0 0 7004

Nem tudom, hogy ez ide tartozik-e de gondolom érdekelhet? :)

 

Case STX450 Quadtrac traktor

rali Creative Commons License 2005.12.29 0 0 7003
Ahá!Nyilván az lehetett, ügyes műhelygyártmány.
Előzmény: Volt tüzér (6999)
iM Creative Commons License 2005.12.29 0 0 7002
A tegnap linkelt hely egyik képén egyérteműen "üres" az eredeti motorház:

Előzmény: rali (6998)
iM Creative Commons License 2005.12.29 0 0 7001
Nem feltétlenül. Nézd meg például a silózógépeket (csak a távoli rokonság okán): azok is 400-500-550 LE-sek. Ráadásul attól hogy a harckocsiban 500 LE, más felhasználásnál lehet kevesebb, ami mind az élettartamra, mind a nyomaték görbére jó hatással van.
Előzmény: Kuruc71 (7000)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.29 0 0 7000

Józanúl belegondolva "csak" hómarásra egy 500 LE-es motor szerintem hatalmas !

Már pedig a 665 éves T-34 nek ekkora volt a mocija. A töbi ( T-55/62/64/72 stb ) ennél erősebb mocival voltak meghajtva.

Előzmény: Volt tüzér (6999)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6999

A benzinmotor - lévén ZIL - magát az autót hajtotta. A hk motor hátul volt egy lemezbőlés más egyébből  készült bodegában, és a hómarótárcsát hajtotta egy áttételen keresztül.

Ahogy visszaemlékszem arra a masinára, nem elképzelhetetlen, hogy valami "maszek" dolog volt, mert a bodega a kocsi tetején ugyanolyan volt, mint egy régi híradó kocsi.

Előzmény: zoandras (6996)
rali Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6998
Vélelmezésem szerint Tüzér tévedett ebben - bár nem szokott - el sem fér az eredeti ZIL motor a hidraulikától meg a kardántól és egyéb kacatoktól.Teljesen más a hajtása a hómarónak, mint a teherautónak.
Előzmény: zoandras (6996)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6997
Harckocsimotor már ötven éve nem készűl benzin üzemmel !
zoandras Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6996
Akkor csak az a kérdés mit működtetett a Volt tüzér 6962-es hozzászólásában említett benzinmotor.
A képet csak Rába motor miatt teszem be,mert látható a füstjén,hogy mindent megtesz
azért,hogy szégyenben ne maradjon a hk motorhoz képest. :)
Előzmény: rali (6995)
rali Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6995
A seregben is volt ilyen hómaró, az dettó olyan volt, mint a KPM marója.
Előzmény: zoandras (6994)
zoandras Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6994
Tehát:adott egy hk-alapon és főelemekkel működő motor (akár stabilmotornak is nevezhetnénk),ami a marót hajtja.Ezzel közlekedik,és kardánnal a maródobot is ez
hajtja.A Volt tüzér hozzászólásában viszont szerepel egy benzinmotor is.Lehet,hogy
létezett egy ilyen változat is,pl.a harcászati helyváltoztatás gyorsasága tette szük-
ségessé,és a hk-motorral csak a marót hajtotta?Azt tudom,hogy a KPM-es gép 40-es tempója az már a csúcs.
Előzmény: rali (6990)
rali Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6993
Pontosan ezt gagyarászom.
Előzmény: Sinbiciklis (6992)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6992
Eddig nem szóltam bele, de a ruszkiknál nem volt szokatlan, hogy 1 gyár termékét, sok gyár eladta. Vagyis 1 motor alapterve lehetett, hk-ban, autóban, fúrótoronyban, stb. Pl. a T-25 traktor léghűtéses motorjának 2 hengerét más fogattyúsházra téve, 4 hengeres traktort gyártanak, más néven, eléggé eltérő kivitelben.
Előzmény: rali (6990)
D 566 Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6991
Üdv mindenkinek! MALWIN, ha netán olvasnál, sikerült-e megtudnod valamit az 566 alkatrészekről? Nem túl sürgős, de jó lenne. A gumiperselyért összefogdosnám a környék madarait! KÖSZI! (este benézek)
Előzmény: MALWIN (6579)
rali Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6990
Nem ellentmondani akarok - de nekem meg az vált világossá, hogy ez egy bevált hk-motor alapokon tevezett kvázi stabilmotor, amit széleskörűen alkalmaztak sokféle célra.
Előzmény: zoandras (6989)
zoandras Creative Commons License 2005.12.29 0 0 6989
A hómarós témát én vetettem fel.Érdeklődéssel figyeltem a hozzászólásokat,hogy
mi fog kiderülni a végén.Akkor az egyszeri ember kérdését feltéve:
"Értem én,hogy villanymotor,de mi hajtja?"
Magyarul ,én azt a következtetést vontam le,hogy hk-motor volt ezekben.
Amit viszont halkan megjegyeznék:a KPM-es gépekben nem volt benzinmotor,
így kénytelen volt a dízel (hk) hajtani.
Előzmény: Volt tüzér (6987)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6988

Minden tiszteletem a tiéd Volt tüzér !!!

 

A helyzet konkrétan az, hogy nagyon sok ilyen "nálunk harckocsimotor van a ....." tuti történetet hallottam, és egyik sem bizonyúlt valósnak.

 

Így míg nem látom addig szkeptikusan fogadok minden ilyen kijelentést.

 

Ahogy fennt jeleztem ez nem a személyednek szól !

 

 

Maradok tisztelettel : Madai Zsolt

Előzmény: Volt tüzér (6987)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6987
Tudod, ha valaki nálam sokkal jobban tud valamit - én meg esetleg egyáltalán nem - akkor azt általában el szoktam hinni és változtatás nélkül tovább adni. SZ-75M Volhov rakéta osztálynál (is) szolgáltam és ott az aggregátoros tiszthelyettesem egy vén - valaha - harckocsizó volt. A kora alapján igaza lehetett, amikor azt állította, hogy még T-34-esen tanulta a szakmát. Na ő mondta, hogy az aggregátoraiban a T-35 motorja van némi kis korszerűsítéssel. Én meg miért ne hittem volna neki? Úgy ismerte azokat a vasakat, mint a tenyerét.
Előzmény: Kuruc71 (6964)
tatrafan Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6986
szvsz párórás munka lehet, maximum hat, háborúban nem lehet pöcsölni. Gondolom én barom... de lehet, hogy nincs igazam. Persze kíváncsi lennék egy normaidőre valakitől aki ilyen helyen szolgált.
Előzmény: rali (6981)
iM Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6985
Azon a honlapon jópár harckocsi motor megnézhető, annyi szó volt róla itt az utolsó időben :-)
Előzmény: rali (6983)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6984

van egy csont ugyanilyen egerszegen.

szép kpmsárga

használják....

Előzmény: iM (6982)
rali Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6983
Ez az a gép és az az a motor.Köszi.
Előzmény: iM (6982)
iM Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6982
Nem túl jó képek, de azért látszik a motor is kicsit. A jármű katonai jelzése: D-470

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!