Bocsi, volt itt szó régebben, hogy a Magyar Honvédség eladta a BMP-ket a görögöknek. Ma tudtam meg, hogy csak akarta, a görögök visszaléptek, a németektől kaptak olcsóbban mást. A mi BMP-ink meg Kalocsán parkíroznak.
Nem feltétlenül. Nézd meg például a silózógépeket (csak a távoli rokonság okán): azok is 400-500-550 LE-sek. Ráadásul attól hogy a harckocsiban 500 LE, más felhasználásnál lehet kevesebb, ami mind az élettartamra, mind a nyomaték görbére jó hatással van.
A benzinmotor - lévén ZIL - magát az autót hajtotta. A hk motor hátul volt egy lemezbőlés más egyébből készült bodegában, és a hómarótárcsát hajtotta egy áttételen keresztül.
Ahogy visszaemlékszem arra a masinára, nem elképzelhetetlen, hogy valami "maszek" dolog volt, mert a bodega a kocsi tetején ugyanolyan volt, mint egy régi híradó kocsi.
Vélelmezésem szerint Tüzér tévedett ebben - bár nem szokott - el sem fér az eredeti ZIL motor a hidraulikától meg a kardántól és egyéb kacatoktól.Teljesen más a hajtása a hómarónak, mint a teherautónak.
Akkor csak az a kérdés mit működtetett a Volt tüzér 6962-es hozzászólásában említett benzinmotor. A képet csak Rába motor miatt teszem be,mert látható a füstjén,hogy mindent megtesz azért,hogy szégyenben ne maradjon a hk motorhoz képest. :)
Tehát:adott egy hk-alapon és főelemekkel működő motor (akár stabilmotornak is nevezhetnénk),ami a marót hajtja.Ezzel közlekedik,és kardánnal a maródobot is ez hajtja.A Volt tüzér hozzászólásában viszont szerepel egy benzinmotor is.Lehet,hogy létezett egy ilyen változat is,pl.a harcászati helyváltoztatás gyorsasága tette szük- ségessé,és a hk-motorral csak a marót hajtotta?Azt tudom,hogy a KPM-es gép 40-es tempója az már a csúcs.
Eddig nem szóltam bele, de a ruszkiknál nem volt szokatlan, hogy 1 gyár termékét, sok gyár eladta. Vagyis 1 motor alapterve lehetett, hk-ban, autóban, fúrótoronyban, stb. Pl. a T-25 traktor léghűtéses motorjának 2 hengerét más fogattyúsházra téve, 4 hengeres traktort gyártanak, más néven, eléggé eltérő kivitelben.
Üdv mindenkinek! MALWIN, ha netán olvasnál, sikerült-e megtudnod valamit az 566 alkatrészekről? Nem túl sürgős, de jó lenne. A gumiperselyért összefogdosnám a környék madarait! KÖSZI! (este benézek)
Nem ellentmondani akarok - de nekem meg az vált világossá, hogy ez egy bevált hk-motor alapokon tevezett kvázi stabilmotor, amit széleskörűen alkalmaztak sokféle célra.
A hómarós témát én vetettem fel.Érdeklődéssel figyeltem a hozzászólásokat,hogy mi fog kiderülni a végén.Akkor az egyszeri ember kérdését feltéve: "Értem én,hogy villanymotor,de mi hajtja?" Magyarul ,én azt a következtetést vontam le,hogy hk-motor volt ezekben. Amit viszont halkan megjegyeznék:a KPM-es gépekben nem volt benzinmotor, így kénytelen volt a dízel (hk) hajtani.
Tudod, ha valaki nálam sokkal jobban tud valamit - én meg esetleg egyáltalán nem - akkor azt általában el szoktam hinni és változtatás nélkül tovább adni. SZ-75M Volhov rakéta osztálynál (is) szolgáltam és ott az aggregátoros tiszthelyettesem egy vén - valaha - harckocsizó volt. A kora alapján igaza lehetett, amikor azt állította, hogy még T-34-esen tanulta a szakmát. Na ő mondta, hogy az aggregátoraiban a T-35 motorja van némi kis korszerűsítéssel. Én meg miért ne hittem volna neki? Úgy ismerte azokat a vasakat, mint a tenyerét.
szvsz párórás munka lehet, maximum hat, háborúban nem lehet pöcsölni. Gondolom én barom... de lehet, hogy nincs igazam. Persze kíváncsi lennék egy normaidőre valakitől aki ilyen helyen szolgált.