ezt én is halottam, szintén egy cimborám szívta meg: Puntó, 40.000 szerviz, és persze kciserélték a gyertyákat, meg ki is számlázták, csak éppen nem újat raktak be, és nem is a megfelelő hőértékűt...
persze, hogy szarul ment a Puntó...
amikor mindez kiderült, vitte vissza a Twin'93-ba, még nekik állt feljebb... Aztán végül kicsérélték, nagy nehezen, és a kocsi azóta is szuperül műxik.
Persze azóta máshol szervizel...
Tényleg rallyzik a főnök, és Fiat dealerhez méltóan, Mitsubishivel...
ott a csomitartóban a pótkerék, ott meg tudtam nézni a dolgokat:
nem találtam rajta semmilyen jelzést, hogy kötött forgásirány, vagy ilyenek...
De: talán segít: nem tudom mennyit mentél a nyári gumival tavaly, de ha megméred a profil mélységet az egyes gumikon, akkor nagy biztonsággal meg tudod mondani, melyik volt elöl, és melyik hátul (elöl kissé jobban kopik, mint hátul).
És: hogy melyik volt jobb, és bal oldalon, azt ha jól emlékszem, ebből a mintázatból nem tudod megállapítani, ha nem jelölted meg leszerelés előtt...
(a mintázat szélének kopása tud "jellegzetes" lenni, ami utalhat a forgásirányra...)
imént érkeztem meg Vas megyéből, eddig kb. 500km, és negyedig van a tank, óra szerint. Mindezt "normális" tempójú vezetés (értsd: pályán 130-140, közúton 120-130)mellett.
A beharangozott közúti ellenőrzés pedig nagy humbuk, egész hétvége alatt egy rendőrt láttam, azok (párban "dolgoztak" ugye) is a motorháztetőnek dőlve beszélgettek ma délelőtt, bent egy egész kis falucskában...
más: bejáratás alatt igenis, csak óvatosan!
De megnyugtathatlak, nemcsak a 160-at bírja, hanem a 180-190-et is, benzinfogytáig. Szélre egy kicsit valóban érzékeny, úgyhogy tényleg óvatosan... mondjuk nagyon vigyázni nem kell, annyira azért nem veszélyes...
(legmagasabb sebességet meg sem merem írni, úgysem hiszitek el...)
a fiatoknál a váltókkal van a legkevesebb probléma.
Az albinál a tengelykapcsoló önbeállós,tehát nem bowdenes amit állitgatni lehet.
Az önbeállós kuplunghoz általában rudazatos váltót szerelnek be. Ebből következik,hogy a váltó rudazatos.
A fiat kocsiknál egyedüli probláma 10 év után az elektromos rendszer lehet,arra pedig oda kell figyelni,nehogy egy hülye szerelő érintkezési zavarokat /zárlatokat/ okozzon az utólagos beszerelésnél ill. javitásnál.
üdv. tiby
Én most jöttem meg Zalaegerszegről ,700 km.t tettem a kocsiba,többnyire sztráda
140-el. átlagfogyasztás 7 liter.,4 személy és csomagok.Kellemessen szól a l6 szelepes motor,egyszer megpróbáltam 160-al menni hoszabb ideig. de elég erős szél volt és nem akartam ijesztgetni az utasokat.A kocsi 160-al is vigan tartja a sebességet.kdb. 10 percig mentem igy,még gyorsult volna,de mivel bejáratós a kocsi nem akartam a végsebeséget kipróbálni.
1 - nem láttam még sehol Fiat Albea clubot. Ti tudtok róla hogy lenne? Ha nincs, ne alakítsunk egyet? Vagy legalább is megpróbáljuk?
2 - az Albiban bowdenes váltó van? Ugyanis legfőbb oka hogy lecseréltem a Daewoo-t az, hogy bowdenes volt a váltója és úgy recsegett hidegen, főleg télen, mintha kuplung nélkül váltottam volna, és ki is kellett cserélni a 2.- 3. szinkrongyűrűt még 40 000-nél. De nyáron sem voltak hang nélküliek a váltások, sőt, ha egy kicsit kihuzattam egyesben, csattant olyat váltáskor, hogy na! A visszaváltás 3.-ból 2.-ba meg szinte kínszenvedés volt, csak nagyon alacsony fordulaton vette be, annyira alacsonyan, hogy akkor inkább már jobb volt az egyes sebesség, de ahhoz, hogy egyesbe tudjam tenni a Matizt, meg kellett teljesen álljak, mert egyébbként nem vette be.
Na ennyi. Bocs hogy ennyit írtam a Matizról, de csak meg kellett világítsam, hogy mitől is félek, ha mégis csak kiderül, hogy bowdenes a váltó az Albiban is!
Sajna ennek nem néztem utána!
Hooker te talán otthon vagy ebben a témában is.
Írhatnál valamit, de szívesen látok bárkitől bármilyen írást, csak megnyugtasson!
Szóval bowdenes vagy nem? ( Azt már tudom, hogy a Punto az, mert utánanéztem.)
Itt erről senki nem írt! Azért mert olyan jó a váltója, hogy nincs rá panasz? Szóval ha mégis az, nyugtassatok meg, hogy nem lesz olyan, mint a Matizban volt! Komolyabb autókban is bowdenes van, vagy azokban már rudazatos? Vagy ezt márkája és típusa válogatja? Melyik a jobb?
Most mentek el avendégek. Egész nap evés és egy kis italozás. Sonkával fullra feltelve. Sajnos Albi pihen, de majd holnap ....
Ha meg van az autó akkor bármelyik hivatalos márkakereskedőt választhatod a köt. szervizekre. Erre a marketinges srác hívta fel a figyelmem, mert előfordulhat, hogy az ügyfél nincs megelégedve szolgáltatással.
Most részletesen leírom az autó vásárlász . Mult héten szerdán(03.16.) bementem a kereskedésbe érdeklődni és megnézni az autót. Gyors döntés után délután visszamentem befizetni az előleget. Már akkor kozolték, hogy következő héten péntekre(03.25.) 99%, hogy mehetek az autóért. Ez a várakozási idő csak azért volt mert csak szerdánként van vizsgáztatás a szervizükbe, és az okmányirodai ügyintézés fügvényébe kapom meg az autót. Szerdán(03.23.) délután már telefonáltak, hogy pénteken(03.25) 14 órára mehetek az autómért. Kb. 20 perc torlódás volt mert az előző Stilo átadás elhuzódott, de ezért elnézést kértek. Átadás kb. 20 perc. A cuccok beszerelése ebben a várakozási intervallumba történt. Munka díj terhelte a beszereléseket(Hangszoró+riasztó+kp.zár=37 600). A saját CDs rádiómat bevittem beszerelésre amire elvileg 2 000 Ft a beszerelési munkadíj, de a szerelők nem emlitették az értékesítőnek és ő azt mondta, hogy felejtsük el. Szóval nagyon korrektek voltak.
Üzembehelyezési költségek(szerintem ez mindenhol egységes), csak a miheztartás végett(egységek forintban):
-18 630 átírási illeték
-12 000 forgalmi+törszkönyv
- 6 500 vizsga illeték
- 1 000 műszaki adatlap
-15 000 vizsgáztatás
- 5 400 környezetvédelmi vizsgálat
- 350 ----------"----------- matrica
Biztosítás átvételkor kötöttem, de akkor már minden papír rendezve volt és az autó már a nevemen szerepelt.
Onnan,hogy egy ismerősöm találkozott a tulajdonossal/ a nagyfőnök/ egy rally versenyen és elbeszélgetett vele. Elmondása szerint a bevétel növelése céljából elég sok tanuló gyereket foglalkoztatnak és azok végzik az ilyen barkácsoló munkákat.Ő is rendszeresen rallyzik.
Tudod hogy kinek a kocsiján barkácsoljanak.az édes jó k.... a anyukájáén.
Egyébként a tulaj általában nincs is bent ezért a macska hiányában cincognak az egerek,innen a szervezelenség és a gané munka.
Tudod, ez az egyszerű válasz tegnap a feleségemnek jutott eszébe, de lehurrogtam.
Aztán kiderül, hogy te is azt gondolod, hogy azért akartak ledumálni róla, mert hülyék hozzá Miskolcon a TWIN'93-ban.
Tudod, ilyen - instrukciók után - van benne valami, mert amikor előadtam a kérésemet, az üzletkötő azonnal hívta a szerelő srácot, aki mind a 18 évével és tapasztalatával megjelent, és nagyon vakarta a fejét, és hát így, meg hát úgy, meg a burkolatot is fel kell bontani, meg visszarakni stb.
Én egyet megígérek neked ismeretlenül is.
Azt, hogy nem ragaszkodok hozzá, hogy beszereljék az autóba ezeket a cuccokat ott, hiszen ha olvastad, már kaptam Symi barátomtól :-)))) olyan márkaszervíz nevét és címét, ( a Nicco -ét, amit te is írtál) ahol nem ő kérte, hanem felajánlották neki ezeket a dolgokat, és ha jól láttam az írását, már használja is a verdáját, és nem tették tönkre az elektronikáját. :-))))))))
Most látom, hogy te nyíregyi vagy! Tegnapelőtt voltam ott a Kawasaki márkakereskedésben, első szervízre vittem a gépemet. Ha tudtam volna talán összefuthattunk volna egy kis eszmecserére:-))
Na de majd máskor. Gyakran járok arra átutazóban, mert anyám Mátészalka mellett született, Csengerben, és tesójáékhoz szoktam vinni .
Légy jó, köszi a véleményedet!
Szia
Daty
ui.: Honnét tudod, hogy a TWIN-ben, Miskolcon barbárok dolgoznak?
Én nyiregyházi vagyok,ezért semmi közöm a BAZ megyei biztositókhoz,egyébként ebben a korrupt világban minden kapcsolat kérdése.Javittatni nem fogom a kocsit,de a jégkárt rendezni fogom velük.,hiszen ezért vannak.
Dolgozik ott a szervízben egy Nyírő Ferenc nevű úr, aki intézi a biztosításokat és kapcsolatbann áll az összes biztosítóval.
Na ezek után jó messzire vidd javíttatni, vagy véletlenül se Miskolconverje el a jég.
A biztosítót én is nagyon szeretem. Volt velük dolgom, bár volt amikor nem panaszkodtam. Idegesség nélkül ugyan nem úsztam meg, de legalább nem fizettem rá.
Az Albinál beszereléskor arra kell figyelni, hogy a KP.zár vezérlést egy szálon oldották meg. A riasztóhoz kell egy dióda az egyik körbe. Fejből nem tudom, hogy a bezár, vagy a kinyit. Körhöz.
Mi is telefonon kérdeztük meg, miután 2 órája Baszakodtunk vele. Egyből jó lett.
Egyik nagyonrégi (állt. iskolai) haverom csinálta. Neki ez volt az első Albija.
Biztosan örökké fog emlékezni rá. :-)))) Nem felejted az elsőt.
Nagyon egyszerű a válasz.Nem értenek hozzá.Ezért beszélnek le róla.
Abban szervizben egy " kupleráj" van.Egyík ismerősömtől halottam ,hogy már több elektromos szerelő hagyta ott őket.
Márpedig a FIAT kocsik nagyon preciz elektromos felkészültséget igényelnek.
Nem mernek semmi igényes dolgot bevállalni,hiszen nem tudnak rajta kaszálni,csak a rezsióradijat.Az alkatrészek árai ugyanis adottak,erről számlát kötelesek kiállitani mivel garancia vonatkozik rájuk.
Mindent összevetve,nem javasolom,hogy ragaszkodj a gyárit pótló elektromos ablak,ködfény és központi zár.riasztó stb. utólagos bebarkácsolásához,mert sok bajod lesz a kocsi elektronikájával.Ha mindenáron megakarod csináltatni,vidd inkább
A biztositókkal szemben /mivel gané,rohadt csalók,egytől egyig/ nincs helye becsületnek,a tőlük kiszedett zsózsó csak a rabló,karvalytőkét gyengiti .Dögöljenek meg!
Egyébként nem javasolom kijavittatni,mert ha elbaltázza a fényező/ akár az egyik elemet is/ nem tudják ugyanazt a szin megoldani,úgy hogy megegyezzen a gyári fényezéssel.
Ha mindenképpne javittatni akarod ,várdd meg a nyarat,ugyanis a nagy hőingadozás /nappal a napon 50 fok éjjel pedig 22 fok/ miatt az apróbb horpadások maguktól kisimulnak.Ezt követően még kevéssbbé lehet észrevenni a szépséghibát.
Egyébként a jégkár csak egészen közelről és bizonyos szögben látszik.
Én semmiképpen nem bizom a vadi uj kocsimat egy tudatlan/koszos műhelyű/ fényezőre.
Ettől én becsületesebb vagyok. Bevallottam, hogy jégkáros, ezért jégkárra nem kötötték meg. MEg fogom csináltatni, aztán bemutatom nekik és majd lesz valami.
A biztosító nem ostoba, utána fog az nézni, mivel tudja hogy Miskolcra több ilyen kocsit hoztak be. Mindenesetre én a Cascot a Hungáriánál kötöttem.
Végül is én is csak azért cseréltem le a Puntit a 600.000 Ft kedvezmény miatt. Megcsináltatom mondjuk 100.000. Ft.-ért akkor is nyertem fél millát. Kiszámolva a kamat sem fog annyiba kerülni.
És még nem is beszéltem arról, (dehogy nem) hogy milyen jó kocsit is vettünk. A 12 éves kislányom már szeretnévezetni. Csakalkalmas helyet kell keressek.
Ez a FIAT Magyarország képviseletének vevőszolgálata. Ott a "kérdése van" részben írd meg nekik, hogy mi történt veled. Várd meg a válaszukat és ha lehet tudasd velünk is.
" Ha autód Albi, mostmár jöhet bármi!" ( jó kis szlogen?)
Nem értem miért akadékoskodnak a beszerelések miatt. Nekik az csak haszon ha a kedves vevő még pluszba kér dolgokat az autóba. Nekem a vásárláskór hirtelen meg sem fordult a fejembe, hogy berakassam a riasztót és a kp.zárat, de a kereskedő javasolta a berakásukat amit habozás nélkül elfogadtam. Úgy látom velem éppen fordítva történtek a dolgok.
Ha segít megírom a riasztó tipusát: AMAX 82R-4. A kp.zárról nincs adatom, hogy mit raktak be. Azt viszont nem tudom, hogy a gyári listán szereplő extrákat be lehete szereltetni utólag vagy csak a gyártósoron lehet ezekkel felszerelni. Érdemes tőbb kereskedőnél érdeklődni. Kiváncsi vagyok máshól hogy álnak a dologhoz.
Kitartás és remélem sikerül összehozni az autót a vágyaidnak megfelelően és a jövő héten már te is boldog Albea tulaj leszel.
Gratula az új autódhoz, és örülök, hogy azt kaptad amit vártál és annak is hogy nagy sikert arattál vele!
Köszi a címet, és telefonszámot, és hidd el nem hantázok!
Egy az ár a fiatoknál, de itt nem az árral van a gond, hanem azzal, hogy hiába mutattam meg a neten amit te is írtál, hogy kp. zár+ ablak emelő 85 000 meg a távirányító 30 000 egy az egyben azt mondták, hogy igazam van, de az active-ba azt nem lehet beszerelni, mert nincs meghagyva neki a hely, meg mondtak mindent csak ne kelljen beletenni, na meg mondom számoltak is, 200 000 forintot mindezért ha mégis meg akarom ott csináltatni velük helyben, és nem várom meg amíg lejön az a kocsi amibe már bele lehet szerelni mindezt!
Na akkor most mi van??
Nem tudja valaki, miért akartak ennyire lerázni?
Nem ingyen akartam semmit, hanem fizettem volna érte, akkor miért nem kellett nekik a pénzem?
Nem értem már az egész dolgot!!
Most kinyomtatom azt az írást, amiben leírtad, hogy mit és mennyiért tettek neked az ugyan olyan kocsiba mint amit én vettem, és megkérdezem, hogy no akkor ehhez mit szólnak!!
Írtam, nem, még a ködlámpa beszerelését sem vállalták, mert állítólag nincs hely az első lökhárítóban, ami igaz is, mert azt én is láttam, hogy nem volt neki hely hagyva.
Ha ebben az évben vetted át a beizs metáll albidat akkor a tied is "jégmetáll",mivel ebben az évben nem hoztak be fullextrás albit a TWIN-be csak jégkárost.
A biztositó semmi jelentőséget nem tulajdonitott neki.Majd ha lesz egy jégeső akkor bejelentem a kárt és kp-ban kérem a kárrendezést.,ugyanis több fényezővel megnézettem a kocsit.Egyöntetűen közölték,hogy annyira jelentéktelen az esztétikai hiba,hogy nem érdemes hozzányúlni.
600 ezer ft. vételár kedvezményért évekig üzemben lehet tartani a kocsit,ezalatt is egy full kocsival járok.,ezért szerintem és a barátom szerint aki szintén lecsapott egy ugyanilyenre nagyon megérte az "alkalmi " vétel.