A mai gumik lepkefingból vannak vulkanizálva, nincs bennük semmi anyag. Ezekkel nem mész el nyolcvan kilómétert defektesen mint a melonka az originál Barummal. Azóta nagyon meg is szerette ezt a márkát:))
nem direkt csinálom, hogy veled ellenkezzek, de én a gépemet szőrös mitas gumikkal vettem, és még belevertem 11 ezret, így sikerült csak a hátsót tisztességgel elkoptatni. Az elsőnek semmi baja. Vékonykának tényleg vékonyka a futófelülete az tényleg úgy van, volt is defektem vagy három :)
Vee rubbert nem szeretem, ha nem kőkemény, akkor nagyon hamar elkopik a futófelülete, legalábbis a bicajra valók. Motoron még nem ismerem, lehet egy próbát megérne.
Én azt javaslom, felejtsd el ezt a Mitas köpenyt. Már új korában is nagyon vékonyka a futófelülete, mész vele 500 km-t és már a belsőn jársz. Én nem vagyok vele megelégedve, annyi biztos.
Sokkal masszívabb, strapabíróbb a Zsiga53 által mutatott VeeRubber gumi, azt vegyed, nem repedezik, és van rajta mit koptatni bőven, szerintem jelenleg ez a legjobb Babszihoz.
A 2db 6001 es kuka, a két 6203 pedig nagyon hangos. Le kellett volna venni róla a porvédőket. Ne küld a szimeringet veszek és majd cserélünk. Hétfőn veszek dugót, gyűrűt is. Legyen már rendben, kapsz rá egy delortot, bovdennel és akkor már Te is kicserélheted a blokkot.
Örülök neki drusza szomszéd! A mókaker úgy is zárva tart. Virág etvel találkoztam a pennyben. Jót dumáltunk, nem emelt árakat, várja szeretettel a kuncsaftokat!. Dicsérte a kelszát, mondtam neki azért mert nem ismered :-)))))
ilaris projekt áll, nincs csapágy és szimering, viszont az 207 esem szépen combosodik. Csak a fúrás és a szívócső hiányzik.
Sumi71 jön holnap, közben beállítom Tamás 207 esét. Nem jössz erre motorral?
Akkor ezt duplánn imadod :) mert 2hengeres. Csak nem tudom hogy ez scrambler fajta vgy bonneville blokk-e? Szerintem a Triumph retro motorjai a legszebbek. Nagy kár, hogy a Bonneville alvázas Jawa californian koncepciót nem valósították meg
A fórum, az lelapult bizony. Pedig már a tavasztúrát kellene nagy erőkkel szervezzük :)
BTT= Babetta tavasz túra.
zsiga53! Vettem gyálon szimeringet, kéket kaptam. nem bírtam ki hogy ne közlekedjek. :) Most megyek is és csinálom tovább. De azért ha vásárolsz vehetsz nekem is, a tartalék az mindig jó dolog.
Szabi van nekem is vagy 5, csak kis izmosításon megy át a 207, és gondoltam szeretne egy 210-es hengerfejet. Pláne ha annak még kissebb is a robbanótere.
A Külömbség érdekelne! Ha kissebb a 210 robbanótere akkor nem dreháltatom le a 207 es hengerfejet, csak ráteszem a 207 hengerre a 210 hengerfejet és kész.
Csak a 39×41 mm-es méretből tudok kiindulni, más adatom nincs. Én a pontos térfogatot motorolaj betöltésével próbálnám kideríteni, de a módszeren még gondolkodnom kell.
Most kicsit bosszankodom egyébként mert lecsúsztam az ebayn egy ritka Babetta prospektusról. Egy másikat viszont sikerült elhozni. Azon ritka gyári felvétel van rajta, amikoris egy 206-os modellen a 28-as kipufogója díszeleg.
Nekem is olyan van 2 1/2 X 16-os ruszki. Nagy huppanónál beleér a sárvédőbe vagy valahová. Mondjuk én azért vettem mert jó kemény az oldala és az 100+ nál már előny. Ha vékonyabb vagy simán felteheted. Én csak hátul használom.
Van valami adatod a 210 es és a 207 es hengerfejének szabad térfogatát illetően? Én méregettem de nagy külömbséget nem mutatott, persze a köbtartalom ismerete lenne fontos.
A Babetta gyári gumimértete 2,25×16" Ha ennél szélesebbet teszel fel, akkor az egyensfutás beállítása nehéz lesz, vagy egyáltalán nem fér el a köpeny. Nem próbáltam, de szerintem valahol a 2,75 és 3,00 szélesség lehet a határ. Én nem költenék többet a szélesebb köpenyre mert attól sem komfortosabb, sem gyorsabb nem lesz a gép és még a tapadása sem lesz jobb a keréknek... Amúgy mindezeket a méreteket bárhol lehet kapni, mind a köpenyt, mind a tömlőt. Legfeljebb raktáron nincs, csak rendelésre hozzák.
Láttam én is, de nekem is messze volt és mostanában pénzem sincs erre. A Babetta semmiképp nem eredeti ami a képen van, mert külső rugós első teleszkóppal jöttek ki ezek a gépek, hátsó sárvédő meg nem volt fémből rajta, hiszen műanyag idom szolgált sárvédőként.
fél éve árultak komplett spojlerozást északnyugat szlovákián, volt hozzá ha jól emlékszem babetta is, 200eurót kóstált, nekem túl messze volt és akkor nem volt mivel elhozni.
ez volt a az :) !
azthiszem a babettája nem eredeti de a spojlere igen, elso sárvédot nem látom sehol.
Szerintem a membrán végül nem került fel, mert abba a szívócsőbe tutira nem férne be.
Ha tudná ez az amerikai tuningmester hogy miket vágott szét! Az alap Sport 210 is csak náluk fellelhető többnyire, bár pár darabról láttam csehországi vagy szlovákiai fotót is. Viszon a fekete gép egy spoilerezett Sport változat megmetélt maradványa, nem pedig átépítés (pedig pár helyen ezt így mutatták be), gondolom egy esés alkalmával összetört a spoiler. Az még kint is ritkaságszámba megy! Egy gyári változatát nagyon el tudnám viselni a garázsomban bármelyiknek.
Kész a hengerem, csak fúrni kell és GO, van gyári dudóm, lánckeró készül, szívócső 50%. Elég jó pozícióba ment vissza a persely, csak picit kellett igazítani.
Igaz ráment egy gyémánt maró, a végén még el is repült. Most a karbi jön. Agyalok egy belső rezón.
Köszönöm a válaszát, a karburátort már többször szétszedtem, kipucoltam. A levegő, üzemanyag beállításához soha nem nyúltam. Az is eltud állítódni magától? Én másra tippeltem, mert menet közben is le le állt. Most meg az istennek nem akar elindulni. Dugattyúgyürüket cseréltem rajata. De ha gyenge lenne a kompresszió, akkor attól el kellene indulni, nem?
Kedves ismeretlen. Az emlitett "Jeszybácsi "vagyok. Ha érdekel a 210-es vétel, van több jó állapotba. Ennek ára:25000 ft, adom hozzá az átalakittót. Ezzel 10 perc alatt átalakitható egysebességesre, vagy vissza. Ha a kékesre akarsz feljutni lekel fogyni egy 30kg-ot, vagy a váltóssal kell nekivágni. Ezeken vagyok elérhető: jeszi41@citromail.hu -06209386825.Üdv. Jeszybá.
20-ért odaadom a babszimat. 207.500-as. Kívülről nem "garázsbantartotthölgytulajoskarcmentes", de azért ehető. Fékek rendbetéve, új bowdenek, új első lánckerék, jó karbi, jó gyújtás, jó motor. Burkolatok mind megvannak. A világítással kell kicsit törődni. 5-10 percig világít, aztán sötét. Lehülés után megint 5-10 perc. :-)
Háát nem tudom ismeritek-e, gumiról lévén szó, hogy az új-régi külsőbe bele lehet igazítani egy drótperemétől, és futófelületétől megszabadított másik külsőt. Így lesz egy belső külső:)
Egy kollégám kerékpáron alkalmazza, és a királydinnye tövise nem hatja meg....
Még annyit hozzátennék zsiga által leírtakhoz, hogy HA nem mész vele emelkedőre, az egysebességes 210-es, igazi kompromisszumos megoldás.
Oszt hogy mitől egysebességes: le van hegesztve a váltó, vagy gyárilag olyan, majdnem mindegy.
Az ára viszont nagyon nem mindegy: a szétbarmolt motort nem szabad megvenni csak alkatrésznek, akkor is ha az eladó, magán eret vágva esküszik, hogy épp most érkezett Kamcsatkából...:)
Nagyjeszeni topiktársunk- Jeszibácsi- árul olyan átalakítót a 210-hez, amivel a motort szétszerelés nélkül lehet egysebességesre alakítani, és ha kerül megfelelő alkatrész, vissza alakítható.
A lényeg, hogy hegyre fel, praktikusabb a jól működő váltó.
Ja' és még mire is ügyelj: egy látszólag jó gumi is lehet kuka!
Kellemetlen a jó vételnek mondott motorra 7-8-ezerér gumikat venni...
Én mint ex babettás az tudom mondani hogy ha veszel egy 207 est szereted annyira a babettát hogy hajlandó vagy költeni rá annyit hogy tisztességgel meg legyen csinálva akkor strapabíróbb egyszerűbb jószág mint egy 210 es. A 207 es is elviszi a 90 kilódat nem egy extrém súly az láttam olyan embereket 207 esen akik alól nem látszott a motor. Én nem voltam hajlandó egy tömítésgarnitúrán meg egy két tényleg apróságon kívül költeni rá. Én inkább vettem egy simsont :D Arra viszont gondolkodás nélkül ráköltöttem vételárral együtt közel száz rongyomat. Nem tuning semmi csupán vadonat új gyári ndks alkatrészek. De a babettákra visszatérve : Én 30 án szabadultam meg végleg 207. 500 asomtól. Nagyon sokszor betegeskedett még akkor is mikor hazajöttem vele pestre vecsésről a szántóföld közepén ( De legalább hazahozott) pedig lógott róla minden az egész motor ki volt az élettől hátsófék halott első épphogy mozgott minden markolat gázszektor dekokar minen ami csak lötyöghet. De hazahozott. Egszer csak kitapadt a kupplung fixre onnantól halál volt de még mindig ment csak megállni nem volt szabad mert leállt. annyi volt csak a baj hogy leugrott az egyik pofáról leugrott a ferodol és beszorult 5 perc volt megcsinálni. Tehát levonva a tanulságot ha forog a blokk gyujtás meg a karbi rendbe akkor semmi nem állít meg . Ám a karbi.... Nah azt megutáltam egy életre. Tudtam ha veszek rá egy dellortot könnyebb az életem de sajnáltam babettára annyit költeni. Nem vettem . Ha teszel rá egy dellortót kiganézod a tankot telerakod szűrővel az üzemagyag rendszert akkor azzal sincs bajod. Ennyi a működő 207 es receptje ( szerintem). Ha elkötelezed magad mellette nagyon sok boldogságot és kitartást kívánok hozzá. Ha szereted meghálálja én nem voltam az meg is bosszulta ;) Sok sikert : Gergő
A 210 es sokkal dinamikusabb és erősebb, míg a 207 es gyengébb, lassabb és ezért igénytelenebb. Én 210 mellé teszem le a voksom, ha egyszer az a váltó jól meg van csinálva akkor az elmegy jó darabig. Nem kell hozzá csak 2 jó szimering, O gyűrű, 3 hézagoló, 2 jó pofa és lehetőleg a gyári barna bordás szíj. Kis türelem és örök darab lesz belőle, persze a karbantartást azt (mint minden motor) igényli. A 20 000 az a határ a jó és a javítandó között.
Olyan kérdésem volna, hogy nagyon pályázok egy kis babszira, persze üzemanyag spórolás szempontjából :)
Tavaly ilyen tájt beszereztem egy 210est, hát, elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, folyton gondja volt, persze a váltó, de amikor ment, akkor tényleg ment, 55t simán vitte.
De az ideg majd szét vágott a váltó miatt, el is adtam!
Na már most nézegettem a 207es babszikat, igaz nem igazi szépség mint a 210es, de a fórumokat olvasva sokkal strapa bíróbnak mondják, igaz ez?
Melyik típust sasoljam jobban? A 207.500, eből van több, úgy látom :)
Jobbak a 207esek, mint a 210es?
A költségvetésem 20 ezer Ft, mármint vételre, ebből már lehet jót kifogni?
Mire ügyeljek a vételkor, mármint hibákra, mikor mondjam, hogy reménytelen?
És a tapasztalatok milyenek róla, én 90 kg vagyok, alattam csak elmegy valamennyit :)
Nem, a ködszurkálás a fingreszeléssel hasonlatos tevékenység:))
Jó ötlet a ledesítés, csak akkor már olyat kellene használni, ami direkt jármű világításra készült.
Egyébként nem értem, hogy az akkumulátorral mi a baj?!
Nem savtól csöpögő, nehéz ólom akkumulátorban kell gondolkodni. Itt nem indító akksi kell, hanem egy könnyű kis puffer, ami a feszültséget meghatározza a rendszeren. Persze nem olcsó egy pl. 13,2Vos, 3Ah-s Ni-MH akkucsoport, viszont befér a "szerszámos"-ba. Ehez viszont szuperstabil feszültséget kell előállítani.
Minden esetre, egy LED-es 30W-os rendszer az úgy viríthat, hogy a szembejövő felteszi a fejpajzsot:))
Ha az összes lehetséges terhelést figyelembe veszem:
- Első fényszóró, "tompított"
- Rányomom a "fénykürtöt"
- Hátsó h.jelző,
- Pont fékezek, féklámpa,
- Kanyarodom, indexelek,
- (mondjuk fetettem egy vijjogót duda gyanánt, az is szól....)
Ha minden fényforrás LED-es, bőven elég a 30 Watt. Szerintem...
Most pedig jöhetnek az elektro-mágusok, és kérünk a megvalósításra árajánlatot:))
a babetták általánban 1:33-as keverékkel működnek rendesen, én még a szintetikusat is úgy adom nekik. Negyvenes keverék? az égett olaj szagát érzed. Vagy pedig túl öreg benzint raktál a tankba, esetleg mindkettő együtt.
Én rajta hagytam a kapcsolót, ha egyszer eladom le tudja kapcsolni az új gazdi, ha ez a megrögzött perverziója :) Nomeg akkor is hasznos ha valamiért összemegy a tekercshézag és csak lámpa nélkül hajlandó menni a motor :)
Nekem mióta össze van rakva a motor azóta nem nyúltam a világításkapcsolóhoz. Minek kapcsolgassam le? Ha 2%-al jobban látnak már megéri hogy világítson.
én is ezt mondom, ha már led, akkor max a hátsó 12V 5W izzó helyére. Elöl a HS1 is meghálálja. Világít, kegyetlenül világít egy powerled. ha meg behúzom a fékkart kis söntellenállás= erősebb fény, féklámpa.
És mégvalami, ha világítás nélkül megyek be ilyenkor dolgozni, este vakargathatom a fagyos retket az üvegről. Az izzó pont annyi hőt termel hogy ne fagyjon rá semmi, hiszen kocsin is hogy mosunk lámpát télen...
Megmondom öszintén Zsiga, hogy én is abban bízom, hogy terhelés mellett lemegy a feszkó annyira, hogy az már elviselhető mind a robogó fesz.szabályozónak, mind az álltalam készitett fesz.szabnak. De itt van egy kis bibi, mégpedig az, hogy csak villágítás mellett van terhelés és nappal pedig nem villágítok.
Én is akartam ledes lámpát, sőt már be is szereztem , de a hs1 megoldotta a problémáimat 8+2 százból. Akkor hová görcsüljek? Lám még a stabilizátor is csak úri huncutság, sz@rt sem ér.
Nekem a legnagyobb problémám azzal a nyavajás 70V-al van! Ha nem menne 50V főlé akkor már régen csináltam volna egy kétlépcsős fesz.szabályozót (50->24->12)
Benne van az is az öt éves tervben! :) Kipróbáltam a front lámpát egy adapterről kint a kertben és szerintem jobban lehet vele látni mint az eredeti sárga csíkban. Az nem tudom megmondani hogy a táblák mennyire villágítanak majd, de hát a puding próbája az evés! :) Had kérdezzem már meg, hogy az autó lámpák nem egyenről mennek? Mert ha igen akkor a hs1 az hogy csinálja a babsziban. Vagy az nem autó lámpa?
Én is sokat használom a 210-es sötétben, napi szinten, de a 12V HS1 35/35W halogén első világításhoz a 6V 20W-os tekercssor is használható,
hát még ha LED-es világításom is lenne már helyette.
Babetta 6V 30W-os tekercssor... és csak LED-es világítás... érdekes lesz, amikor pl. egy szembejövő kamion sofőrt piszkálsz fel "stadion világítású" fotonokkal
Azt hogy csúcsra van járatva a babszi generátora azt én is tudom. Indexet mindenképp akarok éppen ezért döntöttem a ledes balhé mellett. Példának okáért amit rendeltem front égőnek annak sokkal nagyobb a fénye mint a hagyományos izzónak és csak 2,4Wattot fogyaszt. Tehát ha jol számolom akkor még marad 27,6Watt a többi fénytechnikának. Ez pedig még nem csúcsra járatás! Az indexekről majd csak akkor tudok nyilatkozni ha majd megjönnek. Ezek is kifejezetten motorra való indexek, tehát nem gondolom hogy nappal hasznavehetetlenek lennének.
Csak annyira vagyok otthon ebben, mit bármely fórum társunk - nem akarok észt osztani :-).
Sztem igazán jó megoldás járulékos elektromos kiegészítőre csak úgy kivitelezhető, ha a power -t is járulékosan adod mellé.
(Külön akkura gondolok.)
Babszinál határon van a kihasználtság, nekem bárki mondhat HS 1 től 10 -ig bármit.
Miután egy qrva nagyot tanyáztam nemrégen, ezentúl a biztonságot tekintem mindenek felett fontosnak.
Láttam már egy - két szellemes megoldást index témában (SMarcell, miko?), de messziről látható, minden üzemi viszonyok közt jól látható megoldást még nem. Tehát mindegyik balesetveszélyes. Többször hallottam, h akinek van, az is lóbálja a karját nappal a forgalomban. Forgalom mentes éjszakai órákban jók...
Ha én komolyan foglalkoznék ezzel, akkor először Ledes lámpák elől-hátul és a fennmaradó néhányszor 10mA egy stabilizálás után tölthetné a külön akkut, amelyről csattoghatna egy normál index.
(Nah, erre mondhattya megint a homeless, hogy puding dolog... LOL)
6V -os off-os mocira már csináltam ilyet, muzsikált is.
Alapjáraton nekem is annyi, a 70V-t max gázra terhelés nélkül értettem. Hát megmondom öszintén még nem néztem a tekercseket, de mindjárt kimegyek és megpróbálom kideríteni. :)
Azok a tökös babettások akik napi használaban tolják a dolgot, az ő tapasztalataikra lehet hagyatkozni. Én puding vagyok az évi 3-4000 kmel. Csak a túrákon sütkérezem igazán.
Az a bajom kedves Tóni bácsi, hogy amikor én rámértem a babszi feszkójára akkor max gázon 70V-t adott le. A probléma az ott kezdődik, hogy a 7824-es ic is csak 50V-ig bírja majd kaput. Az aksit nem lehetne egy jó nagy kondival helyettesíteni mint stabilizátor gyanánt?
Van ilyen, az én Babettám tele van ilyen LEDekkel. De itt nem az az áramkör van kialakulóban amit én használok, hanem olyasmi mint ami a Cetkámon van. Éppen pont a Ducati feszszabályzóval van bajom, így most azt nem merem ajánlani, de igazából bármelyik rendszer jó a Babettára, ha kompletten emeljük át. A VAPE azért lenne jó megoldás, mert valószínűleg a forgórész kúpossága éppen cuppan a főtengely végére.
Osztán miből gondolod, hogy a Babi generátorából nem lehet stabilizált váltakozó feszkót kivenni??? Természetesen nem minden fordulatszám tartományban, de ez az egyenirányított feszültség esetén is ugyanígy van, ha nincs benne egy stabil táp, amit a köznyelv nemes eccerűséggel akkumulátornak nevez! :-)))
Drága Tóni Bátyám! hamarosan megtapasztalod mert ez a qrva EU már azért lobbizik. Még be sem vezették igazán a compact fénycsövet és már a ledet eröltetik! Persze a 30 Ftos izzó nem elég a mohó disznóknak, most rád akarják sózni a 3000 es power ledet. Csak így tudnak maguknak profitot és piacot szerezni.
Közel járunk már kedves Zsiga! :) És mi lenne akkor ha az egyenáramot közvetlen a fesz.szabályozórol venném le? A bal felső és a jobb alsó kivezetésről? Olvastam már arrol a söntölőröl. Ha jól tudom akkor az szabályozza vissza a generátor gerjesztését. Kérlek javíts ki ha valamit nem jól tudok!!! Akkor még az lenne a kérdésem, hogy hogy néz ki az a sönt és hogy kellene bekötni a babsziba?
A rajzon az aksi csak az önindító miatt van, ha azt lehagyod akkor már értelmetlen az aksi. Persze ha ledet akarsz akkor az más tészta, akkor az összes tekerccsel töltöd az aksit és egyenáramú lesz a rendszered, cserébe cipelhetsz egy aksit. Azért én a
fesszabályzó elé betennék egy söntöt, robogókon láttam már. Már csak az a kérdés, hogy a kütyü fogja e birni a Babetta generátort.
:) Félre értés ne essék, én nem nehezményezek senkiresem. Köszönöm szépen a hozzászólásokat, igazán nagyra értékelem! Bár szerintem ezis egy fajta beszélgetés hogy addig kérdez az ember amig megdönthetetlen választ nem kap és ez még nem vitatkozás! :))
László, töltésvezérlőm az már van, és az hogy három vagy négy tekercs szerintem, ismétlem szerintem nem olyan nagy probléma. Plusz a képen nem egy 50ccm robogó rajza van hanem egy 125ccm.
dízel merci elektronikáját sosem fogod tudni használni benzines puntóba.
Viccet félretéve hogy ne legyek sértő, a rajzon 4 tekercsa van, a babettádban 3.
Az ábrán a kis leszíjazott kofferhez hasonlító jelölésű kis áramkör ami a töltésvezérlő, jól mutat, csak honnan és miét tennéd bele, ez itt a fő probléma. Rajzon minden egyszerűbb.
Szerintem a HS1-el jobban jársz, nem véletlenül koptatom az ujjaimat hogy higgy nekem.
És persze boldog új évet, ezzel kellett volna kezdenem !
Vagy kedves Tibor ha otthon vagy ebben a témában akkor igazán hálás lennék a tudnál nekem segíteni abban, hogy tudnék stabil 12V-t elérni a babettán. Ledvilágítást szeretnék csinálni rá indexel. Eddig a front "izzó" érkezett meg. Rámértem és 12volton 0.2A és 2.4W-t eszik. Ebben 50db led van tehát valószínűleg ez eszi a legtöbbet majd. Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Mindenkinek Boldog Új Évet kivánok mindenekelőtt!
Ez a képet találtam a neten és azt szeretném tudni, hogy szerintetek ez alkalmazható e egy babetta 207-re, leszámítva a gyjtáskapcsolót és az önindítót.
"...A mai benzinek annyi illékony komponenst tartalmaznak, hogy ezek elpárolgása a benzinből hamar rontja a minőségét, ezt tovább tetézi, hogy némi csapadék is válik ki belőlük és akár 4-6 hónap tárolás után bizonyos motorok már nem indulnak be. Pár éve magam is megfigyeltem, hogy az összel leállított fűnyíró tavasszal már csak karbi leengedés után indul el, korábban ezzel nem volt soha probléma. Mindig azt szoktam javasolni, hogy a karbikat engedjük le hosszabb tárolás előtt. Üdv. Motordoktor
Ugye nem azt akarod mondani, hogy egy 12V-os akksit 28V-tal kell tölteni! Azért írtam 14V-ot, mert legalább annyi kell a töltéshez. Tudod, azt szoktuk mondani, hogy akksi névleges feszültség + 20%
Egyébként nem szalad meg a feszkó egy terheletlen generátornál csak akkor, ha nem beépített, hanem külső feszszabályzós, és nincs a szabályzó bekötve.
A generátorok feszültsége nem egyezik meg az aksik feszültségével, mert a generátor egy 3 fázisú váltó feszkóju szerkezet amibe bele van oktojálva az egyenirányító és a fesz szabályzó is. pl azért nem lehet nyitott kapcsokkal üzemeltetni, mert megszalad a feszkó és beokádik a genyerátyor.
Tökéletesen emléxel.. Csak indításkor ment az önindító 24V-ról, melynek kiszolgálója valóban a soros-párhuzamkapcsoló. Csak és kizárólag indításkor kapcsolta sorba a 2 db. 12V-os akksit. Szerintem Te még arra is emléxel, hogy a drága jó magyar békebeli Csepelek is ilyen elektromos rendszerűek voltak. :-)))) Eleinte egy lábbal működtetett, majd később már villamos behúzó tekercses soros-párhuzamkapcsolókat építettek beléjük. :-)
Természetesen úgy az IFÁ-k, mint a Csepelek tekintetében az akkumulátorok töltése 12, azaz 14V-tal történik.
Ha jól emléxem 2 db. 12 V akksi volt az IFA-ban és volt benne soros-párhuzam kapcsoló és indításkor sorba kötve az akksikat küldött 24 V feszt a 24 V-os indítómotorra.
Ez jó kis cucc!Vajon a babettámba hova lehet rakni?Melóhelyemen mindig ráülnek,meg volt rá példa,hogy nem ott volt ahova reggel leraktam,Sose volt olyan szerencsém,hogy akkor menjek a garázsba mikor valamelyik humoros tologatta,pedig ha ott érem ,és látom,biztos lett volna mini dádá!Ma én is szerelgettem,tank pucolás volt"citromsavas".
elotte még meglátom hogy 13/29 es áttétellel hogy fog menni, mert kell a rugalmasság is ha használni akarom a motort, nagyon megkoszonném, de a nagyobb baj hogy hogy jutna el hozzám szlovákiába 55km komáromtól északnyugati irány,
32W-os - Egyfotma tekercsek vékonyabb huzallal: 12V-os rendszerhez az egyik legideálisabb választás
Láttam már 28V-os IFA generátorban 12V-os Wartburg állórészt, és jól működött vele, a forgórész viszont 16Ω-os gerjesztő tekerccsel 28V-os generátoré volt.
A kisvasmag nem jó csak dísznek. Ahogy írod, ez így van pl. a gyári 5mm-es vasmagú gyújtás töltő tekerccsel is, játékszer, egy pici szikrához viszont megfelel
Kb. a feszültség stabilizátor 6V 20W-os generátor feszültség féken tartása miatt készülhetett 6V 20W-os vagy 21.2W-os világítás esetén az izzók védelmében
elhiszem, ezt inkább 207es babettához kellene hasonlíttani mert egysebességes a blokk viszonylag nehezebb 210es vázba + a 101kilóm. lekellene gyártatni 14es kislánckereket vagy 28 esetleg 27-es nagylánckereket, de a gyorsulása mesébe illo,
Jó 3 óra az udvaron, most olvadom ki. Most vehetek egy legalább 35Wos halogént, hogy ne qrogassa ki feszt az égőket. Azért kezdten bele az egészbe, hogy hátha így jobb lesz a duda hangja ha 3 tekercsról megy. Most ugyan úgy szól mint eddig, csak meg kell akumulátorozni a bicajt.
Ma teszteltem a babettát, jikov 17 PSb karbival és 70es fúvókával mustang légszurovel airbox nélkul 200méteren fentvan 69,8km/h-n ez attetelbol számítva 9250fordulat/perc, 10. vagy 11.-én megjon a dellorto 19 PHBG 80-as fúvókával meg az RMS légszuro akkor kap nehezebb áttételt, 13/29-et sajnos nehezebbet nemtudok rá tenni pedig bírná azt is.
használaton kívuli úton próbáltam, nemvolt pont a leg egyenletesebb halálfélelmem nem volt jól sikerult a futómu, egyenlore csak hátsó fékem van szerzek kulloanyákat lessz elso fék is,szépen fékez. a motor konnyedén használható 60km/h utazósebességgel.
Természetesen 6Vost, elöl mindíg forrasztom a gallért. 32 Wos generátor, 3 egyforma tekercs, nem az indexes, dudás tekercsek. Ez 3 kivezetéses + Massa!
Laci a feszültség stabilizátorra 6-8V van írva, Te milyen feszültségű izzót használtál? A 25W és az 5W még kevés információ, amúgy a generátor teljesítménye és a vele sorba kötött izzók megfelelő terhelés esetén automatikus feszültség stabilizálást végeznek.
Lehet a gyári eszköz, amit vettél csak 6V 20W-os generátor és 6V 15W + 6V 1.2W + 6V 5W izzók esetén működik.. nemde?
Felküzdöttem a helyére, jól el lehetett rejteni. leforrasztottam lesarúztam minden. Nehezen találtam olyan nagyvasas állórészt amiben 3 egyforma tekercs volt, 32 Wost. Állórész csere, gyujtás állítás és összeszerelés után következett a főpróba. Beindítom a mocit, fény semmi! na bakker nem forrasztottam fel a tekercs kivezetését? gyors ellenörzés, az stimmel! Motor indít nagy gáz és íme az eredmény kb fél fordulaton:Ennyi volt az egész pilács egy 25Wos első és 5Wos hátsó izzóval. Levert a víz!
vezetékeket szétbarmolom, stabilizátort áthidalom, az eredmény kicsit emelt alapjáraton: micsoda külömbség! Mindenkit óva intek ettől a stabilizátor csodától, azt a 2600 legalább elsöröztük volna!!! Még egy óra volt mire mindent felszereltem a helyére raktam, elpakoltam. Most ott figyel a légszűrőn egy semmire sem jó egyvezetékes valami. A kelsza projekt sokkal értelmesebb, bár most sem rossz a fényerő. Ezek az kalandorok, álkereskedők mindent rásóznak a derék jóhiszemű Dabettásokra! Ez volt az év utolsó projektje.
A 210-es nálam a 26-os keverék benzinbe +E85 is kap, a szegénykeverékre hangolt Jikov karburátor nem lett átfúvókázva, a gyújtószikrám viszont sokkal erősebb és intenzívebb a gyári gyújtásénál, 0.7-es gyertyahézagot és +plgy is használok a gyári 0.4-es gyertyahézag helyett.
+8% E85 a keverék benzinbe már érezhető +teljesítmény növekedést produkál nálam
19% E85 tartalomig a motor 1. pendítésre indul, még télen -10C esetén is
35% E85 tartalomnál viszont már romlik a hidegindítás, télen pl. csak 3.-ra indul be, viszont ha már meleg a motor, sokkal erősebb, mint csak a 95-ös benzinnel
A +E85 a benzinbe oktánszám növelő, és tartalmaz +oxigént is, ami a gyors és tökéletes égéshez nem hátrány.
Normál gyári gyújtószikrával nehezebben gyullad meg az E85, mint az illékonyabb benzin, ezért éreznek azonos mennyiség esetén gyengébb teljesítményt.
Ricsi - kölyök006 - 207-es Babettán használja a majdnem "100"% E85-t, a motor irtó nehezen indul csak be a gyári gyújtószikrájával, +viszonylag sokat kell melegíteni, de ha már bemelegedett a motor, sokkal erősebb, mint benzinnel, és a motor végsebessége is nagyobb 55-60km/h, míg benzinnel csak 40-45km/h
Az év legutolsó projektje, de csak mert megigértem magamnak. A stabilizátor beépítés.
A műveleti idő 2,5 óra, hőmérséklet -2 fok. Itt jól látszik a beépítés módja és helye. a légszűrőre furtam fel mert ott volt csak megfelelő keresztmetszetű fémtiszta felület. Így a dudát sem kellett áthelyezni.
Én felesbe próbáltam benzinnel. Az egyik motoromon működött a dolog átalakítás nélkül, a másik motorom pedig olyan erőtlen lett mint a lepkefing.
Pár hónappal később próbáltam 70% benzin - 30% Bioetanol mixet, hátha ez az arány még elcsúszik. Hát nem. Szintén elég erőtlen lett a gép. Nagyobb fúvókával meg nem akartam kínlódni, mert annyit sem ér az egész hogy az úszóházat leszedjem a karbiról.
Ez a Bioetanol dolog eléggé elhalt mostanság, nem lehet rá azt mondani hogy egy nagy sikertörténet....
Én mindenképpen szeretném kipróbálni tavasszal egy tankolás erejéig. Három dologra kell odafigyelni, használat előtt.
- Kicsit "agresszívebb" anyag a benzinnél. Legyenek minőségi főtengely szimeringeid. Lehet, hogy nem kezdi ki az etanol a 100ft-osat, de ki tudja... A minőségi daraboknak szerintem már nem olyan nagy gond.
- Olyan 2T olajat kell használni, ami lehetőleg hosszú távon is oldott marad az etanolban, mérőpohárban lehet tesztelni tankolás előtt.
- Az etanollal megnő a fogyasztás mégpedig azért, mert több kell a motornak, mint benzinből a normál üzemeltetéshez. Nagyobb fúvókákat kell tenni a karbiba.
Csak személyesen érdemes hozzájuk menni. Hozzáértés és az odafigyelés teljes mértékben hiányzik náluk. A szerelési stílusukat tökéletesen tükrözi a videókon hallható beszédstílusuk, és a 350-es jawa blokk "szétszerelése".
Naszóvalkéremszépen. Az ebayn van fenn egy Babettára való féklámpakapcsoló, ami az általam vett átalalkító készletben is volt. Szét kellett szednem mert nem értettem a működését. A bowdenházat kell elvágni, lekupakolni a két új véget és a házak közé fűzni a kapcsolót. Én azt hittem hogy a bowdenre kell csavarozni a kapcsoló mozgó részét, de nem.
A megfeszített bowden a megszakított bowdenház-feleket egymás felé nyomja, így a kapcsoló ház két műanyag alkatrészét egymás felé préseli. Az egésznek a kerek réz lemezen lévő gumilap áll ellen. Ha eléggé húzzuk a féket, akkor a két csúszósarut fogadó rézlemez a kerek lemezhez ér és zárja az áramkört. Az ötlet hatalmas, mert tényleg szabadon lehet megválasztani a kapcsoló helyét (bár pl. a 210-es Babetta hátsó fékbowdene nem játszik a beszerelhetőségnél), viszont hogy nem rugó ellenében történik a dolog, valamint a bowdenházak műanyag alkatrésznek támaszkodnak, az nagyon gáz.
A gumi elöregszik, különböző hőmérsékleteken másként viselkedik, idővel változik a vastagsága is, nem lehet állítani... Tehát ha valaki ragaszkodik a típusazonos féklámpakapcsolóhoz, jó drágán megveheti az ebayn.
Amcsiéknál volt olyan féklámpa kapcsoló, hogy csak na! A fékbowdenen oda teszed, ahova csak akarod. Mielőtt nagyon lelkesedne érte mindenki, felteszem a fotóját is.
Én is rendeltem tőlük egyszer, de nálam nem csere hiba volt, hanem egy csupasz motorblokkot rendeltem amiről úgy lett lekalapálva a lendkerék, hogy legyalulta még a menetet is és elég szép sérülések is voltak rajta. Látszik, hogy szakképzett és tapasztalt motorszerelők dolgoznak ott profi lendkeréklehúzókkal.
Ha azt szeretnéd, hogy jobban menjen a motor, akkor hozzá kell igazítani a futóművet, és a fékeket is!! Nekem az a vesszőparipám, hogy csak biztonságosan... Ehhez pedig minden feltételnek adottnak kell lennie, tehát nem csak a gyorsulásnak, hanem a megállásnak is.
Az meg végképp a saját véleményem, hogy kár tunningolni ezeket a gépeket. (50 cm3 környékére gondoltam). Ha gyorsabb gép kell, akkor érdemes venni nagyobbat.
A múltkor szépen húzok 60-nal egy offos géppel. Megállított a rendőr, hogy mi ez a száguldozás... (Még jó, hogy ismerősök voltak). Hivatalosan tehát ki sem lehet használni egy jóval nagyobb végsebességet, mint amire tervezték ezeket a motorokat.
Én nem tudom, de tényleg nincs olyan hideg, viszont ez a -3-4 fok nagyon megvisel...
Egy fűtetlen hideg garázsban guggolni a vas mellett, nem nagyon fűlik hozzá a fogam. Ráadásul derékfájós is vagyok, és ez ilyenkor rátesz. Pedig nagyon raknám már össze, de én málé vagyok, és hidegben amúgy sem járok motorral... :) De ami késik, az már nem ér ide :))
Amint picit virul az idő, meg erőt veszek magamon, abban a pillanatban nekiállok összeszerelni a gépet, mert az a biztos, ha működik szépen.
Belefolytod a benzinbe! A Jikov szívócső átmérő az 12 mm a BVF N1 -é legalább a duplája. Tényleg semmi értelme csak karbit cserélni. Ha lapos lesz a hátsó kerék akkor oda is beteszel egy Simsont?
Nekem is dominó van, az csak szép. Ha nem lenne benne a féklámpa kapcsoló helye nem is kellene.
Ma körbe néztem a motort, hogy hová is lehetne felszerelni azt a kis stabilizátort. hosszas keresgélés után a légszűrő alu öntvénye maradt, a kialakítása alakja okán. Persze, hogy ott a duda van, most azt át kell tennem az első villára, valahová a lámpa alá. Nem is olyan egyszerű ez a kis feladat. Pedig csak egy csavar.
Valahogy biztosan meg lehet oldani, de nem tudom miért egyszerűbb rámókolni egy más porlasztót és hozzákarburálni, megkeresni a jó benzinszintet mint a Jikovon belőni egyszer jól a szintet... Volt olyan 207-es ami Bing porlasztóval jött ki a gyárból, de az teljesen más típus volt mint a Simsonoké.
Én elkezdtem felkészíteni a Babettát a jövő heti munkanapokra. Az első fékpofákat megpatkoltam, első próbára jónak tűnik, csak fékbowdent kéne még cserélni meg a Domino fékkar finomállító csavarját mert az csapnivaló. Ki volt az a hülye aki azt hitte hogy ellenanyának jó a műanyag is, és ki volt az a hülye aki azt hitte hogy a felhasított csavarba nem húzódik majd be az utángyártott vacak bowden?
Végre tegnap sikerült megcsinálnom a citromsavas tanktisztítást. Elég sok piszok kijött belőle. Remélem ezután már kevesebb gond lesz vele, már csak azért is, mert megy beépítésre a szűrő is...
Ebben a hidegben nincs sok hangulatom szerelni, így várok picit, hátha megjön a kedvem :)
Nem lódarázs az, hogy csípjon! Esetleg akkor, ha a gyertya porcelánja hajszálrepedt és áthúz.
Miből gondolod, hogy gyújtás hibád van? Nem lehet, hogy üzemanyag, ill. levegő ellátási gondok vannak? Mert az sűrűbben elő szokott fordulni. Lehet, hogy dugulásod van a porlasztóban. Ezeket nézd meg! Ha az üzemanyaggal minden tuti, akkor beteszem neked ide a teljes gyújtás diagnosztikát. (ha megtalálom)
Akkor mint tapasztalt indexes babetta tulaj én is hozzászólok.
2 db. világítótekerccsel nem hogy a HS1-t, de bármilyen 12 V-os izzó használatát elfelejtheted, éppenhogy csak parázslanak az ilyen izzószálak.
Az indexnél is hasonló a helyzet: 12 V nem működik benne, a 6V is csak 5 W-os izzóval, mert bár kellene tudnia a 10 W-ot is villogtatnia, hiszen felváltva villog elöl-hátul, de a gyakorlatban csak az 5 W-ossal villog, minden mással hullámzó fényerővel "világít".
Van egy babetta 210-esem, lasaan egy éve használom. Eddig egész jól ment, kissebb hibák voltak vele. Most egy ideje már nem akkar elindulni. Nézegetem a szikráját, szerintem gyenge. Mert amikor a pipával eggyütt hozzáérintem a hengerhez, hogy megnézzem add-e le szikrát, akkor nyugottan megfoghatomm a gyertyánál, engemm nem csíp meg. Miközben látom, hogy a gyertya polusai közt van szikra. Ha jól tudom, akkor engem is meg kellenne csípnie. Gyertgyát, kábelt, trafot már cseréltem. Mi lehet a, bajja??
Először is némi kiigazítás: Nem a Klauzál utca volt, hanem a Kazinczy. Nem nagyon néztem meg, csak lassítottam. Ha mész a Rákóczi út felé, akkor a Wesselényi és a Dohány utca között nagyjából félúton van jobb oldalon egy lámpaoszlopnak láncolva szorosan az úttest melett. Többet sajnos nem tudok róla, de szerintem ha holnap megyek motorozni, akkor arra indulok.
Ftamás!
Most olvasom, hogy láttál egy tüzpiros 207est, a Klauzál utcában. Pontosan melyik részén? Mert nekem meg elvitték egy pár hónapja, a hasonló jellemzésű babettámat. Ha megmondanád, hogy melyik részén láttad, az utcának, annak nagyon örülnék. Esetleg, ha arra jársz akkor egy fotónak/vázszámnak is. Köszi
Nekem nagy vasmagos 30 W-os tekercs sorom van amiből indexes babettát akarok építeni ,leválasztott indexes tekercsel + maradna a kettő világító tekercs. Így akarok indexet az első és hàtsò lámpa mellé. így is olyan izzokat használjak amiket írtál? Lényeg, hogy jòl látható legyen. válaszod előre is köszi!
Még az is lehet ,hogy megvárom amíg elkészülsz a most vitt blokkal. Azután majd elgurulok a LaciKékkel hozzád .Ott lecseréljük a Blokkokat ,és együtt megoldjuk a tömítés cserét:):):)
Éppen arra gyúrok,hogy kicseréljem a Lacikék blokkján a tőmítést ,mert szivárog az olaj. Csak annyi a gondom,hogy eddig én körrugós pofákkal találkoztam. Aminek tudom is a szerelési metódusát .Ám ez a blokk nem körrugós ,és most nézegetem a szerelési oldalakat hogyan is kell szétszedni és összerakni.::(:(:(.
Szét kellene szedni teljesen. Valamelyik csapágy kelepel benne ,mint a gólya.
De ezt úgyis tapasztalni fogod ,ha megpörgeted fúróval.
Ezen kívül gyenge szegénykém . .Azért vittem plusz henger-dugattyú párost.hogy kezdhessél velük valamit.. Ha szükséges cserél öket, fúrasd fel,vagy ami éppen kell a javításhoz.
Bocs ám a nagy pakolásban a szimeringek itthon maradtak :(:(
Azt, hogy hoztad össze a kis vasmagosról? Ès jól világít vele a Hs1 es izzó? Olyan kérdésem van, hogy aki a gyári indexet használja az milyen izzókat használ előre, hàtra+ az indexekbe? Ami este jól muzsikál vagy akár nappal is.
Hát, azt nem mondtam hogy a cseh import egyvezetékes stabilizátor kimaradna, ha biluxkapcsolót is felraknék. Mert átkapcsoláskor van egy pillanat, amikor se egyik, se másik nem világít, elvileg oltaná is ki a hátsó meg a kmóra izzóját. De a kis stabilizátor megvéd(het)i a többi égőt.
Lacikám! Szerintem a fényváltó HS1-hez nem jó ötlet. Nálam legalábbis biztosan nem. Amikor teszteltem annak idején, akkor simán kikúrta a tompított szálát az első izzónak. aztán vettem egy másikat mégegy próbára, azt is kiiktatta simán magas fordulaton. :) A távolsági szál viszont simán működik már több hónapja.
Elképzelhető, hogy tavasszal lesz egy komplett index szettem eladó ha valakinek nagyon kellene. Az igazat megvallva nekem nem vált be csak úgy, ha lemondok egy teljes egész tekercsről, ami így kiesik a világításból. Kettővel pedig még a gyári teljesítményű izzók is "örökmécses a templomban" effektust tudtak csak adni. A HS1-hez pedig konkértan kell a három nagyvasmagos, viszont ehhez párhuzamosan kötve az index már csak pislákolásra elég. Többször is kaptam dudát autósoktól, hogy nem látták az irányváltoztatási szándékomat. Tavaszig megpróbálom régi álmomat megvalósítani: a gyújtótekercsen kívül 4 világítótekercs egy alaplapon. :) Ha lehetetlen dolog odaoktojálni a negyediket, akkor visszaalakítom a gyári állapotúra a babszit és inkább kezezek kanyarodásnál.
De a 7805-nek ha jó látom 40V a max inputja, nekem meg felmeg max gázon 70V-ra is. Tennem kellene elé egy olyan ellenállást ami 70V-ról lecsökkenti 40V-ra? De akkor meg ha csak fél gázon megyek vagy épp alapjáraton akkor mi van? A lámpárol meg annyit hogy a gyári lámpában is van egy takaró lemez. (azt hiszem, hogy most nem írtam hülyeséget)
Száz szónak is egy a vége, tudna e nekem valaki egy akár kézzel készült rajzzal segíteni, hogy mit hova kössek a babszin ahoz hogy stabil 10-14V-ot kapja csak járó motornál, ha van már egy robogó fesz.szabályzóm és egy grace hidam. Nagyon szépen köszönöm!
nem rossz, csak szerintem hogy minden irányba világít, egy-egy led, nincs fókuszált tükörközép-fény. Nem fogod megtapasztalni amikor a kresz-táblák 50 méterről rád világítanak.
Próbáld meg power leddel és nagyítóval inkább, (mint a police lámpák) sikeresebb lehet ha már így állást foglatál a led mellett. Az egyenirányítást egy Graetz kockával is megteheted, nem kell motorhoz való egyenirányító, a ledeket meg 7805-ös stabilizátor ic-vel, meg a megfelelő wattos előtét ellenállással meg lehet hajtani.Szóval sok macera.
Ellenben a HS-1 egyszerű mint a faék, 5 perc ráfordított munka és tuti a siker.
Ezt a rajzot én is láttam de úgy vagyok vele mint az angollal, minden szót értek de a mondatot nem, minden ábrát értek a rajzon de nem tudnám megmondani, hogy mire is jó az egész. :)
Gépjárműveknél kötelező. Akkor is világítania kell ha nincs ráadva a gyújtás. A segédmotoros kerékpárok nem gépjárművek, tehát ott nem kötelező. Amúgy marha egyszerű: műszaki hiba esetén, vagy vontatás közben is előfordulhat a fékezés mint olyan és erről jó ha tud a közlekedés többi résztvevője.
Hát kiszórtam a csirke csontokat és az jött ki hogy nekem stabilizált egyenirányított ( még leírni is hosszú) feszűltség kell. Kisbetűvel írva lehetőleg akksi nélkül hely hiány miatt.
Kedves Zsiga, én igazán nagyra értékelem amit értem teszel de sajnos a cseh tudásom igen szegényes, a google fordító sem remekel igazán és azt sem értem teljes egészében hogy mit kötök le testre és mi a másik majd harmadik lépés. Nem e lehetne egy kicsit szájbarágosabban a gyengébbek kedvéért azaz miattam! Előre is köszönöm!
Csak hogy jobban összekavarjalak (de szerintem már ismétlem magam): a feszültség szabályozók csinálhatnak szabályozott váltó, vagy szabályozott egyenáramot. Esetleg mindkettőt. A szabályozott váltóáramról mehet a fényszóró és a világítás. A szabályozott egyenáramról mehet az összes többi fogyasztó. Ha csak egyenáram van, akkor persze sokkal egyszerűbb az áramkör, viszont nagyobb akku kell. Akkumulátor moped esetén nem feltétlenül kell, mert nem kötelező a féklámpa. Márpedig egyedül a féklámpa az, aminek minden körülmények közt világítani kell, akkor is ha nem jár a motor. Valamint a helyzetjelző is csak motorkerékpárra van kötelezően előírva. Mindazonáltal ha minden megvan és csak az akksi hiányzik az áramkörből, akkor én csak beépíteném az akksit is.
Egy szó mint száz: a modern elektronikus gyújtásokhoz tartozó feszültségstabilizátorokban benne van az egyenirányító diódahíd, nem kell barkácsolni.
Azt a hs1 izzós akciót azt hiszem olvastam én is, de attól félek hogy ha még az indexekkel is leterhelem (tudom nem sokat fognak menni) akkor az már sok lesz neki, meg találtam az ebayon nagyon szupi kis ledes izzókat, és szerintem a lednek jobb a fénye.
Nem kell aksi. Lekötöd testre, a másikfelét bárhol rákötöd a világításra és kész. Nekem van de még nem szereltem be. Tigris lőtte valahol Szlovákiában.
rajta voltam én is a ledesítésen, ám egy véletlen más irányba terelte kis közösségünket.
Egyik márkatársunk belepróbált egy 12V-os HS1-es izzót a babettájába... És kiderült, 12 voltos izzókkal a Babetta remekül világít, sőt van olyan barátunk, akinek a működő ledes indexéhez sem kellett hozzányúlnia.
Ha visszább görgetsz idén nyári beszélgetésekhez mindent megtudhatsz róla ki hogy rakta össze. Megéri. Az index mellett még egy hely ahol ledet érdemes használni, az a hátsó izzó, de ahhoz sem kell kifejezetten méregdrága kismotor stabilizátort beépíteni.
Tehát akkor azt mondod hogy csak egy garce híd kell elé és kész? Akkor már csak azt nem tudom, hogy a fesz.szabályzóba mit hova kössek! Ezzel a fesz.szabályzóval muszály az akksit használni vagy köthetem közvetlen a ledekre is? Köszönöm!!!
Szép jó estét az uraknak. Segítségre lenne szükségem. A múltkor már próbáltam leírni a problémámat több kevesebb sikerrel de sajnos mobilrol nem volt az igazi. Szóval a babetta 207-et szeretném ledesre átszerelni amihez ügye egyenáram kellene 12V. Milyen áramkörrel tudnám azt megvalósítani, hogy 30-70V-ból stabil 12V-ot csináljon. Ledes első, hátsó és indexeket szeretnék üzemeltetni róla. Nem igazán szeretném akkumulátorosra megcsinálni de ha nincs más akkor fejet hajtok előtte. Ha segít a dologban akkor már van egy robogó fesz.szabályzóm, de ha jól tudom akkor ez csak a akku töltését szabályozza. Egy kinézetre ilyen fesz. szabályozóm van. Annyit tudok róla hogy 50ccm robogókhoz van. A segítséget előre is köszönöm!!!
Régen én sem tudtam hol a határ a motoron,aztán egy iskola társam simoval részegen neki ment egy falnak és meghalt,na azóta tudom hol a helyem ha motorozok!(Pedig aztán én is tipliztem rendőrők elől,és sose kaptak el,parkon át,házak között)
Az én Cetkám is elmászkál állványon járatva, de nem a nyomaték miatt, hanem mert a csehek nem sok rezgéscsillapítást használtak a blokk körül. Remeg a talaj a gép körül ilyenkor :)
Akkor tettem fel hirdetést hogy veszek rotációs kapa blokkot, ha sikerul értelmes pénzért lonnom egyet belefogok a kétsebességes 100km/h ba, ha nem akkor marad a jelenlegi egysebességes
Tudod: Fiatalság boloncság! Végül is nem mondhatja rá, hogy valamire hasonlító motor:-)).
Egyébb iránt a gyárak is jelentős mértékben megváltoztatott műszaki tartalommal rendelkező verseny masináknak sem változtatták meg a nevét. Itt nem a név a lényeg, az eredmény. Csinálja meg én meg jól kipróbálom:-))))) Mondjuk az minusz 20 km/h.
Nem tudtam, hogy Stingből volt 100 ccm, de ha igen, akkor pont hogy ne nevezzük azt -szerintem- babettának.
Tehát én nem azt mondom, hogy nem lehet olyan motort rakni egy babetta vázba ami megy 100-at, henem azt hogy az nem babetta motor aminek a lényege típusidegen: a henger, a dugattyú, a hengerfej, a főtengely.
Na és persze amikor már ilyen a motor benne, akkor persze rögtön más motorkerékpárnak az első villája van benne, teljesen más fékek, stb...
Tehát az már nem babetta, aminek már csak az első lámpabúrája az, mégha azt 100-al is tudja utaztatni.
A 70-es Simsom az azért más, mert olyan volt gyárilag is: az S70.
Tehát ha felhúzok egy 70-es hengert a Simsonomra az nem típusidegen.
A Táborinál viszont van 100-as henger Simsonra, csak az már egyedi persellyel, és nyílvánvalóan más főtengellyel. És persze ezekben 5 vagy inkább 6 fokozatú sebességváltó van, kvázi ha egy ilyen elmegy mellettem, akkor nem azt mondom, hogy "nini, hogy elment mellettem egy Simson", hanem azt mondom, hogy egy Simsonra emlékeztető tárgy vert oda nekem.
Én két éve szerettem volna venni egyet. Nagyjából 35 ezer Ft körüli áron ment el az ebayn. Csak hát a behajózása 1500$ volt... Ez vette el a kedvemet az egésztől, még darabokban átküldve is marha drága lett volna, a kinti ismerősöm kifejezetten nem motorszerelő, szóval eleve csak az egyben küldés jöhetett volna szóba. Szerintem nagyon jól sikeredett a moped, kecsesebb mint a Puch Magnum, amiről a tank származik.
Ha a piacon csak krumpli van akkor nem vehetsz narancsot. Valljuk be őszintén, mi kaptuk a krumplit az USA a narancsot. Nyilván egy nagyob, érdekesebb kínálat nagyobb vásárlást generált volna. A KGST belpiac az irányított volt, míg az azon kívüliek pedig keresleti piacok. A ßar maradt itthon a minőség ment nyugatra. Ez minden területen így működött, sajnos.
Sosem voltunk nagy tényező a motorvásárlás piacán. 1800 db motorkerékpár/év különösen rossznak számít, úgyhogy lassan azt is meg kell köszönnünk ha valaki egyáltalán ellátja egy márka importőri feladatát. Régen sem volt ez másképp, azt hozták ide ami a legolcsóbb volt, erre volt csak igény.
Ezt a motort az amerikaiakon kívül csak a csehszlovák szocialista párt felső vezetésének gyermekei láthatták! Más még fényképről sem. Pedig pofás kis csendzavaró.
Várjuk meg mi lesz a vége! Az én rezóm pl egy 100köbös babetta stingról való, és attól még Babetta. Ha simsont feltúrnak 70esre attól még Simson. A medicin motorja sem Babetta mert már 60 köbös? Ki fog az derülni, hogy ki a ködszurkáló és ki a faragó művész. Én pl ezért nem teszek tájidegen cuccokat a motoromra mert éééén rééégi motoros vagyok. Már igazából nem az én vén fejemnek vakló a mókolás. Nekem a kis eredmények is sikernek számítanak, ezért nem becsülöm le senki ambicióit.
Ott volt a JAWA Supreme, a 210 Sport mindkét változata, a 210-ből készült Ultra Sport és Hyper Sport. A közös csak annyi volt, hogy mindegyik fekvőhengeres erőforrást kapott a váz alatt és soha nem került a bölcsőbe egy más elrendezésű motor, még ha ott jobb helye lett volna, akkor sem. A súlypont magassága miatt azonban jól volt ez így. De a moped közepén tátongó lyuk nem feltétlenül volt szép látvány.
a robi 55ost szlovákiánn ZVL PA50 néven forgalmazták abból volt ZVL PA80 is, ami a nevébol is 80kobcentis volt, ez a henger egy az egyben passzol a babettára, érdekes hogy a dugattyúja 50mm-es átméroje ellenére konnyebb mint a babetta 39es dugattyúja ráadásul 2 darab 1,5mm vastag gyuruje van.
Megmondtad az igazságot. Túl sok mindent kellene cserélni egy Babettán ahhoz, hogy elérje a 100km/órás sebességet. Vegyük csak példának azt a srácot, aki egy 207-est használt fel alapúl és teljesen átalakított rajta mindent. Fent van egy két tesztkör a Youtubeon. Nem úgy néz ki, mint egy Babetta. A leggyorsabb széria Babetta amit eddig láttam az a Feri féle "Black Dragon". :) Mentem mögötte és a Hondán az előzőleg lecsekkolt halál pontos Nippon Seiki óra 65-öt mutatott.
Én a hidraulikus Sting első villába akarom beépíteni, az nevében Babetta! Bár a ČZ gyártotta az alkatrészt :) Szerintem az nem fog nyekleni, legfeljebb a váz. De akkor veszek egy Riga Delta tankot, alatta összekötöm a vázat és lesz egy Babetta 210 Sportom.
És ami miatt a Mustang kerék nem típusidegen egy Babettán:
Ezen a prototípuson a motorfedél alatt is lehet valami érdekes, de sajnos lövésem sincs milyen váltóval próbálkoztak a 207-esen a PS-nél.
Nem vagyok a szájkarate híve ezért nemis akarom folytatni, nem beszéltem 12loeros babettárol, azt sem állítottam hogy 100al fog menni az enyém, mert ezzel az egy sebességgel nem fog 100al menni, még csak információt gyujtok hozzá ahogy azt olvashatod a hozzászóllásaimból, ne ellenségeskedjunk :) béke veled :)
Csináld meg a 12 lóerős babettádat (de 50 köbcentis legyen, különben már nem "babetta"), és fuss vele GPS által mérten 100 km/h-s köröket.
Amíg ezeket nem látjuk, addig (a saját szavaidat idézve) mindez: "szavak a semmibe". Immár a te részedről.
Sok ilyen szájkaratét láttunk már a fórumon, aki 100 km/h-s babettát tudott szóban csinálni, amikor bizonyíték kellett, akkor mindegyik szájkaratés lekopott.
Igen a Mustang kerék beépítése hasznos lenne, ha más lenne az első villa, és nem hajolgatna mintha gumiból lenne. És még nagyon sok minden jó lenne, ha más lenne, de akkor már nem babetta az, ha mindent átalakítunk, cserélünk rajta.
Koszonom az elismerest. Nem terveztem ide rakni a forumra mert legutobb mikor tuningrol irtam itt nem kaptam tul jo fogadtatast ahogy miko kollega reszerol most sem. Itt a link. http://fichtljenco.rajce.idnes.cz/Babetta_207_80CCM_project
Sok mindent nem említett Garázsharcos, csak hogy belevágna a projectbe ha a barátja végre elszánná rá magát és lenne rá elég pénze. Igazából engem is érdekelne, de nekem sincs rá pénzem :)
Viszont Jenco gépe nagyon jól alakul! És szépen beépítette a Mustang kerekeket, én meg csak filózom rajta hogy meg kéne csinálni... Áh. És most kezdem megérteni az egyik Babetta prototípus mivoltát (ami szintén Mustang kerekekkel készült), mert akkor ott is Mustang lengővillát alkalmaztak. Ez eddig csak gyanús volt nekem, de így már értem.
Belinkelhetné ide is hogy hol tart, szerintem tanulságos. Ha már a Mustang fórumon OFFoskodik vele :) Mondjuk én a hengerfej előtti lemezt száműzném, hiába nem fekvőbordás az a henger. De ez nem kritika, csak az én logikám. Hiszen álló helyzetben majdnem mindegy hogy fenn van-e, menet közben viszont többet árt mint használ (gondolom én). Igazából élőben ki kéne próbálni és vagy infrahőmérőt telepíteni fel, vagy valami kontakt hőmérőt a különböző pontokra hogy kiderüljön melyik kialakítás mellett jobb a hűtés.
Mindjárt szétnézek én is a Vaterán, van-e eladó Robi olcsón.
Ha itt laknál, neked is többet kellene tolni. Az egyik ismerősöm egy borsodi falucskába van állandóra bejelentve, oda fizet adót, és a biztosítása is negyed annyi mint itt...
Én is szeretném meglátogatni már, mert jó fej, segítőkész és egyáltalán nem szájhős. Hogy Babetta-tuning terén van-e tapasztalata azt nem tudom. Mindjárt beleolvasok abba a Mustang fórumba, miről is írt, ne fél információk alapján ítéljük el.
Nekem a Cetkára 11000,- És idén 1 m-t sem ment. De már majdnem! :)
A Babettára évek óta 5-6 ezret fizetek. Nyilván csak egyre, a többi nem sűrűn kerül elő. Különben sem értem miért nem lehet összevonni minden járművemet egy kalap alá a biztosítás tekintetében, hiszen egyszerre csak egy dolgot tudok vezetni. Ha más vezeti, akkor meg lehet büntetni! El is várom, mert az azt jelenti hogy elcsórták. Mi kéne ehhez? Egységes és naprakész adatbázis, épkézláb és logikus jogszabályok. Na jó, tényleg reménytelen ez... Csak álmodoztam.
Babetta versenyeket rendeznek csak nem magyarorszagon... Ahol nem ritka a 100as tempo amit nem ugy ernek el hogy simson motrot barkacsolnak bele. Nem irtam hogy a futomuvem eredeti mert nem az. En nem verseny celra hasznalnam csak hobbi celra.
"Van olyan dolog amire vigyáznom kell a karburátor megbontásakor?"
Van bizony!
Konkrétan az, hogy eszedbe se jusson megbontani, ha nincs eldugulva!!!
Ha el lenne dugulva, akkor vagy nem lenne egyáltalán alapjáratod, és/vagy rángatna a motor gyorsításkor, és/vagy ki sem pörögne a motor, csak vánszorogna.
A beállítások elállítódni maguktól nem tudnak, és ha szép barna volt a gyertyaképed, akkor az jól van beállítva.
A babetta porlasztója a tapasztalt motorosokat is az őrületbe tudja kergetni, de ha egyszer be van állítva, akkor nincs miért, és nem is szabad piszkálni.
A gázbowdent érdemes lenne megolajozni ha még nem tetted, hiszen folyamatos használatban van.
Megbontás nélkül is meg lehet csinálni:
csinálsz pár köbcenti 2/3 motorolaj-1/3 benzin keveréket, ez elég híg ahhoz, hogy a bowden külső része (bowdenház, v. bowden spirál) és a bowden kötél közé be tudjon folyni (aztán a benzin elpárolog és csak az olaj marad)
a gázmarkolatnál meghúzod a bowden külső részét lefelé, és máris ott virít a bowdenkötél, és elkezdhezed az olaj becsepegtetését
Én nem járok a Mustang fórumra, Garázsharcostól viszont eddig nem tapasztaltam földtől elrugaszkodott hozzászólásokat, így feltételezem hogy volt valami szövegkörnyezet is a Babetta 100 km/h-ás sebessége mellett.
Maga ez a sebesség a gyári motorral szinte lehetetlen, hacsaknem üzemórás motort épít valaki. De annak meg nem sok értelme van, hiszen nem nagyon rendeznek Babetta pályaversenyeket, hanem mindenki napi használatban nyomja. És az csak egy dolog hogy 2,5-3 LE kevés a 100-as tempóhoz (áttételtől függetlenül), sokkal nagyobb baj, hogy a futómű, váz, lengővilla és a fék nagyjából 50 km/h-ig nem életveszélyesek. Én kicsit efölötti tartományban szoktam használni a gépet és folyamatos halálfélelmem van. Ami videókat lehet látni megfaragott Babettákról amik 70 km/h és afelett teljesítenek, azoknak nem csak a motorja van kibelezve és mással helyettesítve, hanem a futómű is máshonnan származik.
Mindettől függetlenül én biztos hogy a kétsebességes blokkot használnám, hiszen a hosszú áttétel miatt különösen fontos a nyomaték osztása. Még jobb lenne 3-4 sebességfokozat, de akkor már Simson blokkot kéne befaragni a Babetta vázba, esetleg abból is 70-90 cm3-est. De miért jó ez? Én csak a versenyzést tartom magyarázatnak egy ilyen mérvű motortuningra, már ha egyáltalán lehetséges ezt összehozni. Emlékeim szerint Garázsharcos csinált egy nagyon jó Mustang tuningot, de annak azért mások az adottságai mint egy Babettának.
tartok tőle, hogy nem fogja csúszásmentesen átadni a teljesítményt, nagyon jó váltót kell csináljál, jó ferogollal. Az a kényszertapadásos megoldás nem a legjobb tuning állapot.
az a helyzet hogy egysebességesem már van, már próbálgattam is és nemhiszem hogy elérheto lenne vele a 100 azért akarnák ketto sebességeset,
13/29es szekundér áttétellel tudná vinni a 100ast 210es egysebis blokkal de már a fotengely 1000res fordulatánál 12km/h val kellene gurulnia a motornak szerintem ez túl eros kell oda az elso sebességi fokozat.
13/29 áttétellel egyesben 8000nél menne 57km/h val /ha nem váltana átt hamarabb - ezért szerettem volna tudni a megkozelíttoleges váltási fordulatot/
kettesben 8000en menne 101,68km/h val
207es blokk ezzel a hengerrel 12/29es áttétellel gyorsul mint a rakéta és felemelt kerékkel 78km/h ig porog, lesznek fékeim meg megjon pár alkatrész kipróbállom.
Szilágyi Pistinél kapható hozzá gyári nagybordás, ami egyben van a lánckerék tengellyel.
A nagybordás csapágy fészkébe van egy szűkítő betét, abba van belenyomva a lánckerék tengely belső csapágya. Amúgy az enyémben nyitott csapágyak vannak, és a tengelyig van felöntve hajtómű olajjal, ami a csapágyakat keni.
Indításkor kicsit pedálozni kell, pláne a 110 kilómmal...:)
Az egysebességes 210es szlovákiánn ritka mint a fehér holó, nemis tudok róla semmit, muszaj lessz áttnyálaznom a jawamoped.hu-n az infókat róla. koszonom a tippet, meglátom
Hát gondolkozok 210 tuning blokkon Garázsharcos kolléga a mustang fórumon a babetta 100km/h projectel szoget utott a fejembe, így most áttételeket meg fordulatszámokat számolgatok, hogy kb aztán milyen sebességnél váltana a motor egybol kettobe, a sebesség adat azért nem jó nekem mert az szekundér áttételtol fugg. persze a fotengely fordulatszámára gondoltam, vagy ha esetleg valaki tudna nekem mondani egy megkozelittoleges értéket arrol hogy mennyit esik a fordulat kettesbe váltáskor, a hengernek ami rajta volna 3500on adna 5,5Nm nyomatékot.
Erre nincs egzakt szám, mert ez sok dolog fügvénye nálam 18 és 22 km/h között vált, de ha genyózik, picit csúszik, kopott stb felmehet akár a 30 közelébe is. ha 25 ig felvált akkor az már jó. Fordulatról azért nem beszélhetünk mert minek a fordulatszámára gondolsz? Főtengely? Kisbordás kerék? Mert a kettő között is lehet eltérés a nem tökéletes tapadás okán.
Valeki esetleg megtudná mondani nekem, hogy ha egy 210es blokkba ha új váltó pofák vannak tehát azok tokéletesen mukodnek, milyen fordulatszám tartományban vált kettesbe? fordulat/perc érték érdekelne ha tuna valaki ilyennel szolgálni nekem, és ha esetleg hozzátenné, hogy nehéz vagy konnyu pofával mérte az adatot.
fel szokott pörögni a motor, ha pl. fals levegőt szív valahol, de ha jól megy egyébként a gép, akkor ez kevésbé valószínű, inkább valóban a gázbowdent kéne körbejárni: nem feszül-e be pl. a porlasztó felett a váznál, avagy nem kopott-e és nem kezdett-e kiszőrősödni és ezért szorulgat.
A mélyebb hangra annyi a tippem látatlanul, hogy nézd meg a porlasztó elött lévő műanyag maszk nem laza-e, illetve ezen masz és a váz közötti műanyag cső a helyén van-e, nincs-e ezeknál tömítetlenség, mert ha igen, akkor a szívás zajt hallod.
Köszönöm, hogy itt voltatok! Annak meg különösen, hogy mindenki épségben hazaért. Őrülök, hogy izlett a kocsonya, a Tamás rétese, Szaki bora! Sajnos Tomi szülei hamar elmentek, kedves volt tőlük, hogy kibuszoztak a "világ végére".
Remélem lassan jön a >jóidő< a motorozásra és akkor sűrűsödhetnek a programok.
Valakinek van tapasztalata a Riga K60B karbival mustangon? Azt hallottam, hogy sokkal jobb, mert könyebben indul illetve az alapjáratot is tartja! Nemrég kezdtem bele a mustang felujításába és azt kellett látnom, hogy ezt a karbit vki nagyon szétbarmolta... Vagy felujító készlet, de gondolkodom karbi cserén is! Szal a k60 menyivel jobb?
ON:
Tegnap mentem a kicsivel(210), kb 10km-ert, minden gond nélkül megy nagyon szeretem, még a -10 be is két tekerésre indul! Remélem a mustang is lesz majd ilyen megbizható, ha kész lesz!
Nekem is hasonló "tünetei" voltak kb 1 hete! Nálam a gázbowden volt a ludas, mikor gázt adtam nem mennt vissza hanem ugy maradt és pörgött tőle! Aztán bowden/karbi (esedékessé vált) csere megoldotta a problémát. Mióta a dellorto van rajta nekem is mélyebb hörgő hangja van de engem nem zavar! Nézd meg a bowden állapotát lehet már szar, vagy az is lehet hogy felakad a tűszelep és azért pörög tőle, kocogtasd meg a karbi alját!