Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2016.08.31 0 0 57590

Ezt én is akartam kérdezni, hogy tk. mi is történt és mi várható motorkocsiügyben, de valószínűleg b.robert-et, a motorkocsi vezetőjét kéne megkérdezni, hogy hogyan és miként áll a javítás.

Előzmény: HBweb hu (57589)
HBweb hu Creative Commons License 2016.08.31 0 0 57589

Várható, hogy 4-én, vasárnap működni fog?

Előzmény: Nydqist (57588)
Nydqist Creative Commons License 2016.08.30 0 3 57588

Szombaton még utasszemmel nézve remekül működött a motorkocsi.

 

Én minden ismerősömnek ajánlom a hegyi szakaszt, minden elemével együtt. Ezúton üdvözlöm a személyzetet, és az üzemeltetőt, és kitartást a munkához, üzemeltetéshez! Köszönök minden az utazás során nyújtott segítséget! Nekem nagyon tetszik az új motorkocsi, remélem, beválik.

 

Előzmény: b.robert (57569)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.30 -2 1 57587

Fenyvesen tényleg ott van sok régi kocsik ami lassan kezd szétrohadni. Miért szűntek meg a Hubertus partik, amelyekre használták őket? :(

 

Előzmény: ArtofNoizz (57585)
jakkk Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57586

Most szombaton ismét lehet vonatozni Mahócára!

 

Még vannak helyeink a különvonatra, még lehet jelentkezni.

 

A program részeként délután komolyzenei koncert az andókúti tó partján.

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

 

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.30 0 2 57585
Kummantunk még hozzá pár kocsit..mondjuk Fenyvesről. Odaállunk trélerrel, felhúzunk rá két kocsit, senkinek sem fog feltűnni a hiány, ugye tesó?
Előzmény: BahnScorper (57584)
BahnScorper Creative Commons License 2016.08.30 0 2 57584

Bugázni nem, de Hocevar úr biztos tudna mindenki számára kedvező megoldást találni. A probléma itt kezdődne Magyarországon, először az engedélyeztetéssel, aztán az üzemeltetéssel, végül pedig a fenntartással.

Előzmény: -Smiley- (57575)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57583

Ezt én is tanúsíthatom, mindenki valóban nagyon kedves, türelmes és szolgálatkész volt, köszönjük!

Előzmény: b.robert (57569)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 57582
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.30 0 2 57581

blokkház... ez a szalajkai vonal végpontja volt, ahová cirka 50 éve már nem vezet vasút. szerintem te arra a balosra gondolsz, ami lajos és szalajka között kb. félúton fekszik. passsz. papíron negyvenes, szemre, a lemenő nap fényében szűkebbnek tűnik :-)

Előzmény: K.O. Lompos (57579)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.30 0 2 57580
Megnyugtató a tudat, hogy olyanok írnak sületlenséget akik egy izzót is bajosan cserélnek ki és a defektes gumi mellett fejvakarva állnak. A szolgáltató szféra úgyis leveszi a vámot a másik oldalon, valakiből élni kell... :-)
Előzmény: C50 (57571)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57579

Miért kellene nekünk ezen vitázni ?

Van pár igen szűk ív az Örlőmű után, meg az új pályán is van egy balos, ahol még én is hümmögtem, amikor először ment a Gyöngyi Szalajkaházig ...., szerinted az mennyi méteres / a Blokkház után pát száz méterre /.

Előzmény: erdőszéli (57578)
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57578

a legkisebb ívsugár 35 méteres. de jellemzően 40 méteres ívekből áll a pálya (van ahol mindez 46 ezrelékben). a szobi gv és a kgv egykori mk reszortos emberkéi véleménye a helyszínen: srácok, felejtsétek el. 

Előzmény: K.O. Lompos (57577)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 57577

Gyöngyösön is bírja az Mk. a szűk íveket....., gondolom azoknál kisebbek itt sincsenek.

Előzmény: C50 (57573)
-Smiley- Creative Commons License 2016.08.29 -4 1 57576

Vezérelve 3 kocsit nem lehet összepárosítani? Kiralyrétről át kéne hozni azt a zöldet, ha három vezérelhető akkor no problem

Előzmény: M63 010 (57574)
-Smiley- Creative Commons License 2016.08.29 -3 0 57575

Románoktól valami gőzöst nem lehet bugázni, tesó? :) Ott is hasonló szűk ívek vannak.

Előzmény: C50 (57573)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.29 -1 1 57574

Lehet, hogy még egy kétrészes motorkocsi összerakása jelentené a megoldást, mert akkor lenne tartalék. (a mozdonyos vonat meg ugyebár a rövidsége miatt szívás)

Előzmény: C50 (57573)
C50 Creative Commons License 2016.08.29 0 2 57573

Az Mk48 nem bírná az íveket.

Előzmény: General Specific (57572)
General Specific Creative Commons License 2016.08.29 0 1 57572

Ha már örvendetesen sok az utas:

 

Gondolom Nagyirtástól felfelé pályagyilkos lenne, de az új szakaszok csak elbírnának egy Mk48-at, nem?

 

(Tudom, hogy arrafelé olyan nincs, de "csak" az állam különböző zsebeinek kéne megegyezni abban, hogy legyen... ha kell...

és persze ha a karbantartásához is minden adott)

 

C50 Creative Commons License 2016.08.29 0 3 57571

motorkocsi+mellékkocsi helyett mozdony megy, akkor az is bírjon el két kocsit a terepviszonyok mellett.

 

Mond meg a C50- esnek.

Előzmény: M63 010 (57570)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.29 -2 1 57570

A gond nem ezzel van szerintem, hanem a kicentizett járműállománnyal! Ha megfelelő mennyiségű tartalékjármű lenne, akkor kevesebb gond lenne. Fenyvesen is van ca. 3 működőképes mozdony az 1 szerelvényes fordára, Szilváson is ca. ugyanennyi, itt meg kellene kb. legalább 5 jármű a 3 üzemre, hogy a zavarokat könnyebben kezelni lehessen, és könnyű legyen különvonatokat indítani. Na meg szépen össze kellene vonni a vasútüzemeket. Ezen kívül az is kell, hogyha a középső szakaszon, ha motorkocsi+mellékkocsi helyett mozdony megy, akkor az is bírjon el két kocsit a terepviszonyok mellett.

 

Persze ezeket a dolgokat nem lesz egyszerű megoldani, de talán idővel gördülékenyebb lesz a vasútüzem, és a hardveres hibák egy részét is felszámolják. (Hiányzó kitérő /keresztezési lehetőség/, rosszul lerakott sín, stb...)

Előzmény: b.robert (57569)
b.robert Creative Commons License 2016.08.29 0 7 57569

Üdvözlöm!

 

Honnan is kezdjem a történetet....

Először is köszönöm a személyzet nevében az utasok türelmét és megértését, sajnos a hír igaz, vasárnap a motorkocsival technikai problémák adódtak, amit mi, üzemeltetők az új konstrukciónak tudunk be. Minden új, egyedi járműnél így van ez, ezt még tudjuk be tesztüzemnek! 

A probléma véleményünk szerint nem komoly, mégis a jármű szolgálatképtelenségéhez vezetett, amit minden igyekezetünk ellenére a helyszínen nem tudtunk elhárítani! 

A pálya és a járművek adottságai miatt felfelé segélyezni nem tudtuk, csak lefelé, Márianosztra irányába, arra is csak lépésben, ez okozta a tetemes késést, amit a későbbi vonatokkal próbáltunk orvosolni.

Külön köszönet a szobi személyzetnek és üzemvezetésnek, hogy vasárnap az utolsó vonat után még egy mentesítő járattal elvitték a késett vonat utasait!

 

Remélem látszott, de ha mégsem, a személyzet minden tagja azon volt, hogy mindenki a legjobban jöjjön ki a történetből! 

 

Megértését köszöni a motorkocsi gyakorló vezetője!

 

 

 

 

Előzmény: troglodita (57566)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 57568

Hát igen, de ez a három üzemeltető és egy motorkocsi kontra sima mozdonyok (és vagonok) azért nem tűnik hosszútávon túl egészséges műszaki megoldásnak, mert ugye ha kidől a motorkocsi, akkor rögtön le kell őt akasztani és ebben az esetben meg hiányozni fog a kapacitása. Még szerencse, hogy az egész táv oda-vissza egy nap alatt bejárható gyalog ;-)))

Előzmény: ArtofNoizz (57567)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.29 -1 3 57567
Van ilyen, majd alakul.
Előzmény: troglodita (57566)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 57566

Tegnap utaztunk a vadiúj motorvonaton (is), háááááát, nem egy sikertörténet...

Mi egy órakor indultunk fel Nagyirtáspusztára vele, de útközben felforrt az agyvize, ezért a szakik műanyagpalackból itatták és valahogy felküzdötte magát, de aztán négy órakor a nagybörzsönyi mozdony futott le érte, mert nem bírta tovább a munkát. Aztán vártuk, vártuk, mindhiába, míg végül kiderült, hogy a GV mozdony először levitte az egész szerelvényt Márianosztrára, hogy egyetlen kocsival küzdje vissza magát, mivel a motorkocsi plusz 10 tonnájával esélytelen lett volna az út. Na nem baj, nem vártuk meg a gyászmenetet, inkább szépen lesétáltunk Márianosztrára, így legalább közben szedret is ehettünk ;-)))

Képeim nem nagyon vannak, illetve vannak, csak azokon a két fiam vigyorog feszt, amivel nem akarom az olvasóközönséget fárasztani ,-)

 

Itt még büszkén és derűsen, Márianosztrai "kereszt".

 

"Kicsi a víztartály, ezt nem szabad tovább üzemeltetni így, amíg nem kap rendes hűtést" - ez a mozdonyvezető bácsi véleménye volt, miközben pótolták a felforrt vizet.

 

Nagyitáspusztai tanácstalanság

 

Ő Nagybörzsönyből jött a nagybörzsönyi vonatért, miután a szerelvényt felfelé vontató jármű elment segíteni.

Előzmény: hivi (57562)
hivi Creative Commons License 2016.08.27 -2 0 57564

Érkezik a szobi személy Márianosztrára, 2016.06.24-én

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.08.26 0 2 57563

1914. Orenstein & Koppel 8013 gysz. - 600 mm - Cn2t

1914.IX. DHFB 412 psz.

? Magyar Általános Kőszénbánya Rt. VIII psz.

1922.III.14. Tatabánya, Műtanrendőri próba

1936.II.14. Tatabánya, Víznyomás próba

1966. Tatabánya, selejtezve

? Tatabánya, kiállítva

 

Olyan 10 tonna körüli, 50 LE masinának saccolom.

 

Előzmény: ArtofNoizz (57555)
hivi Creative Commons License 2016.08.26 -2 0 57562

A nagyirtási személyvonat szerelvénye Márianosztra előtt.

 

 

 

hivi Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57561

Most hétvégén megy pénteken is. Ez lemaradt. Bocsi

Előzmény: hivi (57560)
hivi Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57560

Ha ráklikkelsz a Menetrend menüpontra bármelyik vonalnál, megjelenik ez a kép.
Itt meg jól olvasható, hogy augusztus végétől október végéig szombat, vasárnap jár. Utána nem jár.

Előzmény: Ashi Valkoinen (57553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!