A sar331 kalandos, ott álltam egyhelyben - forgó hátsókerékkel - az emelkedőn.
Ott nem lesz dagobertezés, mert nem áll meg a víz, jó meredek :-) Ketten vonszoltak fel spaniferrel.
Nincs Főnök. Túravezető van csak :-) Akinek, ha egyetlen csöpp esze is van - hallgat a helyi hegyi jetikre - és nem a saját, ismeret nélküli, fotelből húzogatott vonalait erőlteti. Majd szépen előreállsz - mi meg ügyesen eltévedünk majd mögötted.
A SAR331 a soha fel nem száradó dagonya... Az még 2 hete tartó kánikula idején is ott volt. :D A Gurovica tetőnél csak 1x jártam, de már nem emlékszem. Valamiért a SAR331 felé fordultam, mert a többi nem tűnt jó ötletnek, de nem emlékszem már túlzottan...
De ha már elmegyünk a kálvária kilátó felé, mehetnénk arra amerre az előbb linkelt videó mutatja, mégsem beton meg macskaköves út és ugyanúgy a Tringához jutsz (https://youtu.be/7lcvsWvaYXM?t=183 jobbra, pickup mügül feltűnő út, pont oda vezet). A video kb. itt kezdődik, ide pedig a kilátó utcájától egy rövid de hangulatos, meredek szurdik vezet. Izgalmasabb mint lemenni a Puskáson hogy aztán felmenjünk a macsakövesen (én utálom a macskakövest). De te vagy a főnök. :D
Nekem azért nincs akkora helyismeretem - bár Tringáékat szeretem, odatalálok - a TET is azért megy be hozzájuk :-) -
Nnaszóval: a bal felső sarok a Bati kereszt.
Bal lentről jövünk északnak, a 10.000lépés útra jobbra ráfordulunk keletnek - és az a söld 3szög a "Szurdok" felirattal, az lesz a "delikvens". Itt most az OpenMaps térkép van a Mapszószban kiválasztva - ez gyalogútnak írja.
- @Rudó!!! Nem bántunk senkit, segítünk!!! (felemelni a motort :-)))) Ez a szelíd halandók túrája lesz, a vadakat "vadember" viszi ...
- Ha leértünk, aszfaltos betétekkel északnak fel a lilán, betorkollunk Tringáék előtt a pirosba, onnan Bati, aztán le a Setét völgybe - ennek is az alsó fele mintha aszfalt lenne, amikor Bodriéktól másztunk fel gyalog a Batihoz sima ügy, és innen amúgy is TET, vagyis már egyszer elmentem arra :-)) Utána meg megint le-föl, olyan stelviós-szerpentinesen a dombokon, ezek nagyrésze is aszfaltos lehet - de majd lyól meglátjuk :-) A Majk(? kék) kápolna melletti "üvegtigrincsnél" kis bambi, aztán majd meglátjuk, hogy a halőr beenged-e a védett területre: ha igen, akkor Kismórágy a lilán lefelé, ha nem, akkor Levágunk Alsónána felé.
Sok a védett terület, meg szombat, meg szép idő - lehet, a turisták fognak minket meglincselni, nem is az őrök :-) Amúgy a löszutak KÖZUTAK, tehát ha nekik nem is tetszik, hogy ott leszünk, azért az nem az övék, mint pl egy gyalogösvény...
Akkor az az a szakasz lesz amiről írtam, a Bati kereszt kilátótnál (ennél a kereszteződésnél egyenesen tovább: https://youtu.be/7lcvsWvaYXM?t=349). Nekem azért beletellt ~15 percbe míg leértem. :)
A formátum mindegy, ha lehet konvertálgatni, megoldom. Majd kipróbálgatom a szoftvereket.
A piros a TET útvonalam, az volt az alapja, aztán kicsit felturbóztam
Egyetlen necces hely lesz - de ott is lefelé jövünk, 100 m loszos vízmosás. Motor le, 2-es seb - a kuplung a hátsófék, lábbal tartod a motort, esetleg, nagyon óvatosan elsőfék.
Nem maradt még fönt senki 😁, nem láttunk rozsdatemetőt...
Katt a képre, és letöltés. 1262x982 méretű a kép, ránagyítva minden látszik aminek látszania kell. (Mondom ezt Garmin gpsmap62 tulajként, aminek a 2,6"-os, 160x240 kijelzője van. De szeretem. :-))
Ezt nekem is munkavállalói kötelességem magentának nevezni. :) A dagonyát én nem hiányolom, lehet be sem vállalnám még zöldfülűként. Jól látom hogy a Bati kereszt kilátótól nyugatra azt a szűk erdei lefelé ereszkedős útvonalat jelölted be? Ott szereztem életem első offroados élményét tök egyedül és majdnem teljesen biztos voltam benne hogy ottmaradok és saját kolóniát kell alapítanom az erdőben. De végül leértem. Azóta sem mentem rajta végig. :D Megvan ez esetleg ez a kép nagy felbontásban? Eltenném későbbre ha motorozhatnékom van, nem ismerek még túl sok ilyen jó útvonalat. Nem tudom még hogy meddig érek rá, legrosszabb esetben Szekszárdnál lecsatlakozom, de igyekszem szabaddá tenni magam.
A lila - jahh, bocs, DTsként, ez, ugye, magenta... Centire 100 km. Az első fele 80%-ban a TOT - túl hirtelen jött a dátum nekem is, nem tudtam másik track-et bejárni.
Balra indulunk nyugotnak - mert a nap is keleten kél - és nem nyugszik, míg Nyugoton le nem nyugszik... Aztán Szálkán, 45 km után, ESETLEG, kellő számú igényló esetén - ebéd... Kajcsi után a szexárdi rengeteg lesz új hazánk - sajnos, a kellemes saras bejárásnak most csak az emlékei fognek kísérteni - csont száraz - gyk: alapfokú - lesz minden :-(
Az egyetlen "nehezítési" faktor, hogy tettem bele pár olyan részt, ami bejárás lesz - minennel, ami ezzel jár(hat) :-))
Van némi esély hogy mégis részt tudok venni a túrán. Engem a szelíd offroad túra érdekelne, az kb. milyen terjedelmű? Hosszra és időre is kérdem, mert sajnos nem érek rá egész nap. Van esetleg térkép van az útvonalról?
Kezd már összeállni a "dobozból" a motor..a fejidom egyelőre kérdéses mi lesz vele, a lámpa+konzol nincs most fent így kicsit még nehéz belelátni, hogy a gyárit átfaragni a dupla kereklámpára, vagy valami klasszik rally fejidom/szélterelő kerüljön fel. A km óra és a ford mérő külön két kerek műszer lesz, így az eleje még módosul...na meg a fényezés még vissza van..
Sárvédő valszeg a villa felfogatásról felkerül a villa befogóra, sár és egyebek férjenek csak el
Viszont a dobozban ide oda keringés műhely költözés stb miatt a kerekek távtartói hiányosak, erre valami tipp beszerezni kompletten? OEMparts-on néztem igen zsebbe nyúlós, esetleg bontó van az országban valahol?
Ne szormorkodj, engem is "otthagyott" a 990-nel a picsába... :-)))))))
---
Én sem fiatalodom már - nem keresem (annyit...) a határokat sem a homokon, sem az aszfalton. Vagy húzom neki 110-zel és halálfélelemben tépek vki után - vagy 70-80-nal szépen élvezem a tájat, a homokbuckákat - és azt még élvezem is.
Most a Vaskapunál is előjött, hogy aki már harmadszor volt - az a kanyarokat élvezgette volna, én meg a tájat kukkoltam 50-60-nal :-((
ha gyorsabban megy simán átmegy rajta, ilyen helyzetben illik felemelni egy kicsit az elejét, plusz állni rajta mert ha nem akkor ahogy felpattan a hátsó kerék akkor az kellemetlen érzetet kelt
én a helyébe visszamentem volna és addig próbálni amíg nem sikerül :))
A tenerés egy profi versenyző, nekem ismerős is nagyon valahonnan...... :-)
Egy ilyen feljáróban azért az sem árt, ha van mivel hozzányomni a gumit a talajhoz..... az exc a sofőrrel nem nyomott annyit, mint a teneré önmagában........ :-)))
Hát igen........ a hely, amit a videóban az esés helyeként mutatsz, a fotelből nem tűnik vészesnek....... de élőben azokkal a gumikkal már elhiszem, hogy gáz volt..... és elég egy rossz mozdulat, vagy egy hirtelen gázfröccs........ és már meg is van a baj........ ezért is kellenek a megfelelő gumik a terepre........ ami persze aszfalton egyébként meg életveszélyes lehet........
Az Erdélyben készült másik videó pedig tényleg jól mutatja, hogy ezekkel a nagy vasakkal (de még a WR250-el is) is csak bütykös gumikkal lehet haladni, mert egyébként meg tönkreteheti az egész túrát a rossz gumiválasztás....... szavakkal kifejezve, ahogyan az egyik videóban mondja is egy jófej szegedi srác Joci kamerájába: Szopás van! Megaszopás! :-)))
Aki ugye ha jól emlékszem, Skalp motorjára sem volt rest matricát ragasztani....... :-)
Az egyik első terepezésem alkalmával még gyári gumija volt fenn a Tenerémnek(Pirelli Scorpion Rally STR).
Meg volt beszélve Rácz Gábor-barátommal(továbbá:Cz), egy mini túra, csak mi ketten a mátraalján.
Aznap este és reggel még esett, egy leheletnyi eső(pár miliméter).
De mit nekem én nem esett sok, gyerünk motorozni!
Akkorát zakóztam Tenerével, hogy legalább 1hónapig sántítottam!
(ismert útvonal, feljből ismerem)
Megcsúszott az első gumi olyan 30-as tempónál! Cz látta mögöttem.
Na az nem volt kellemes!
https://youtu.be/4Ckei-qRv10 1:32-nél csak a másik irányból jöttem, a két kocsinyom(egy kicsit a videón is látszik srégan lejt! NA itt estem egy bazi nagyot!
Amúgy ez a rész TET útvonal is :). Ha itt esik csak crossal mész fel, bár sajnos belemennek a vetésbe ilyenkor. ott könnyű...(itt kaptam panaszt TETelőkre :( az egyik gazdától valamelyik évben)
Igen ez is egy paradoxon, minél nehezebb a motorod, annál jobb terepképesebb legyen rajta a gumi, mert csak magadat segíted, és nem szopsz! No meg nem kell annyit gépészkedni!
Egy jó példa ez a videó! Itt a két Rider nagyon megkönnyítette volna a dolgukat, ha rendes gumit választanak(TKC80 az egyiken a másikan mitas e09dakar asszem(https://www.youtube.com/watch?v=pdEjB2bw3dQ&t=694s).
Én már most borítékolom hogy jövőre Román TET-nek Metzeller Six Days Extreme hard gumikombóval fogok nekiindulni Cz-vel! Rászánunk 15napot, és ha szerencse is mellettünk lesz akkor lenyomjuk az egészet! Lehet elsőként mint magyar(aki igazoltan megcsinálta, nyomvonallal mentéssel bizonyítva). Mert sokan csak belekapnak egy két száz kilóméterre, de az a 2200km nagyon zorál! elég nehéz is! Le a kalappal aki végigtolja nagyendúróval!