én is egyszer mentem el idáig, ekkor tényleg nagyon sietni kellett...
azóta ráálltam a hatótávolság vizsgálatra...:)
tegnap esti tapasztalat: utolsó tank óta 730km, már ugyan világít a sárga, de kb. 40km óta. Ha nem városban kéne mennem, még elmenne úgy 60-70-et (korábbi mérés alapján).
(ez a tegnap előtti kb. 500km folytatása)
Le a kalappal!
ma már kell tankolnom, kíváncsi leszek mennyit tudok beletölteni...
Szép kis küldetés lehetett, azért én maradok az alacsonyabb tartományokban. ;-)
A váltó tényleg nagyon puha, de pontos. Nekem tényleg csak a rükivel vannak gondjaim néha (a váltózár végett hagyom abban sűrűn).
Lassan kezdek idegenkedni a Fabia váltójától, annyira katonás, hogy már a használhatóság rovására megy. Nem sírok, de az Albi után erő kellett hozzá, mint ahogy a kormányzáshoz is. Ebben a két dologban annyira könnyed a digó és annyira megszoktam már, hogy majdnem izomlázam lett a Skodában közel 200 kilcsi után. :-)
Ezúton köszönöm meg még egyszer, hogy felhívtad a figyelmemet a Nicco-ra. Elmondom miért.
Miután a környék összes márkakereskedésének írtam, vagy felhívtam őket, ahol többnyire azt a választ kaptam, hogy központi zár beszerelése nem lehetséges az ablakemelő meg olyan 75 000 Ft körül van beszereléssel, tegnap eljutottam a Nicco-hoz.
Azért hagytam utoljára, mert ugye hozzám 220 km.-re van.
Na de mint kiderült később, nem mindíg az a drágább ami messzebb van!
Szóval felhívtam a Niccot. Egy úrnak, akit Szilágyi Andrásnak hívnak és ott dolgozik, elmondtam a problámámat.
Azt mondta, 10 perc és visszahív, mert utána kell néznie.
Azt hittem, csak le akar rázni. 10 perc múlva felhívott, és elmondta, hogy az ilyen munkákat ők is külsősökkel végeztetik, és megadta a cég telefonszámát, akikkel ők is dolgoztatnak.
A főnököt ott úgy hívják, hogy Ortrib Csaba.
Na felhívtam. És kellemes meglepetés ért! Mindent meg lehet csinálni az Albiban utólag is, csak mivel kicsit nehéz, meg speciális cuccok kellenek hozzá, a környéken istenigazából csak ők foglalkoznak vele. Elmondta pl. hogy a múlt héten szinte csak Albeába rakták szakmányba a központi zárat és ablakemelőt.
Egy kis ízelítő az áraikból:
- riasztó - 28 000 Ft.
- központi zár - 26 000 Ft.
- elektromos ablak 2 db - 36 000 Ft.
- 2 db hangszóró előre vagy hátra 14 000 Ft.
Az árak beszereléssel együtt értendők, és olyanoknak akik nem kérnek számlát (mint pl. én :-))) )
De aki kér, természetesen kap de annak + 20%.
Ja igen, 1 év garancia van minden beszerelt cuccra.
Én kértem 4 ablakemelőt, 2 hangszórót hátra, egy riasztót, és egy központi zárat.
Ez összesen 140 000 Ft.-omba fog kerülni. (Ahhoz képest, hogy Debrecenben a 2 ablakemelő lett volna 75 000 Ft. nem rossz! Szerinted?)
Az ablakemelőnek egy szépséghibája van, de ezt előre elmondta: a kapcsolókat csak a vezető oldali térképlámpa mellé tudják beszerelni, a "kardánboxba" nem, magyarul, csak te tudod működtetni mind a 2 vagy mind a 4 ablakot. De ez szerintem valahol még jó is. Mindíg is utáltam, ha tekergették az ablakot ha kellett ha nem.
Ja és még egy dolog, ami szintén nem semmi: ha lebeszéled a vezetővel, hogy vidéki vagy stb. akkor időpont egyeztetés után ha reggel 8.00-ra beviszed, mindent amit kérsz, délután 18.00-ra beleszerelnek, és jöhetsz is haza.
Na ennyi, de szerintem ez nem semmi!
Megjegyezném neked, hogy igazad volt, amikor sokalltad a 2 hangszóró árát, de közben rájöttem miért volt neked ilyen sok.
Hát azért, mert egyrészt számlás volt, másrészt nem közvetlenül ezzel a sráccal csináktattad, így lenyúlta a hasznát a Nicco is.
Szerintem.
Na azok után, hogy mindenkit nyaggattam - többek között téged is - a gyerekesnek tűnő kérdéseimmel, remélem sikerült segítenem olyan Albis társaknak, akik hasonló problémákkal küzdenek mint én.
Megtörtént a dolog, írtam a Fiat Magyarországnak. Nem írom le részletesen, hogy mit írtak, csak a lényeget: "holló a hollónak nem vájja ki a szemét" így lehetne öszefoglalni. Elmagyarázták, hogy tényleg problémás utólag beszerelni kiegészítő dolgokat, meg ugye drágább is, mert plusz munka, meg minden. Szóval nesze semmi fogd meg jól!
De már nem is izgatom magam, mert felesleges, mellesleg valami ilyesmi választ vártam tőlük.
Csak nem írhatja le, hogy persze vannak gagyibb márkakereskedéseik, ahol olyan balfékek, hogy egyáltalán nem tudják a kiegészítőket beszerelni.
Ez számukra is ciki lenne nem gondoljátok?
Ja, hozzátette a végén, hogy ha még van kérdésem, szívesen állnak rendelkezésemre.: )))))))))))))))))
szerintem a váltó ugyanaz, mint a Palioban is volt, legalábbis, ahogy a kissé rövid 1. fokozatból, és a többi amúgy jól eltalált áttételből következtetek...
már akkor is, a Bravo/Bravahoz képest is rendkívül vajkönnyen mozgatható váltónak bizonyult (számomra), és most is ezt tapasztalom!
ha az óra lenne odáig skálázva, 210nek fölé ment volna egy kicsivel...
(egy alkalommal követtem el ezt az állatságot, de "véletlenül így alakult:)": Tatabánya felől Pest felé, egyszer csak van Óbarok térségében egy ÖMV kút, ott a dombtetőre érkeztem kb. 190-nel - emelkedőn felfelé:))) - aztán ott van egy viszonylag hosszú nem is olyan kicsi lejtő, és az aljára eddig gyorsult...)
Sík úton a 190 utazó tényleg simán tartható, de ennél többet erőltetés hatására sem ment... igaz, ritkán van (és régen volt) része az Albinak ilyen "küldetésben"...
Azért ha megkérhetlek, csak írd meg, hogy mennyi volt a legmagasabb sebesség. Annál is inkább, mert inkább hiszek itt olyannak aki Albit hajt, mint egy olyan szubjektív véleménynek, amelyik bármelyik autós tesztben le van írva azután, hogy a tesztpilóta ment vele talán 15 kilométert is. :-)))))))))))
A gumik felnin vannak, de akkor is izgulok. Már van is ismerős az index megfelelő fórumáról... de majd az eredményekről úgyis írok majd. ;-)
Tudjátok mi az az ég és föld? Keszthely környékéről vezettem ma egy Fabia-t Bp-ig, aztán beültem az Albimba, mert még voltak elmaradásaim... szóval ez az érzés mindenképp ide sorolandó. Jóhogy az 1.4-es moci kevésbé érezte meg a 4 személyt, de a német technika annyira kemény, szigorú váltó és pedálok is sokkal keményebbek... és azt figyeltem meg, hogy 130-nál az 1.4-es is 3700 körül forog.
Az, hogy a váltó milyen, nem tudom, de hiszek nektek. Nekem maximum a rukit veszi nehezebben olykor, de nem vészes. 1-5-ig semmi probléma! ;-)
ezt én is halottam, szintén egy cimborám szívta meg: Puntó, 40.000 szerviz, és persze kciserélték a gyertyákat, meg ki is számlázták, csak éppen nem újat raktak be, és nem is a megfelelő hőértékűt...
persze, hogy szarul ment a Puntó...
amikor mindez kiderült, vitte vissza a Twin'93-ba, még nekik állt feljebb... Aztán végül kicsérélték, nagy nehezen, és a kocsi azóta is szuperül műxik.
Persze azóta máshol szervizel...
Tényleg rallyzik a főnök, és Fiat dealerhez méltóan, Mitsubishivel...
ott a csomitartóban a pótkerék, ott meg tudtam nézni a dolgokat:
nem találtam rajta semmilyen jelzést, hogy kötött forgásirány, vagy ilyenek...
De: talán segít: nem tudom mennyit mentél a nyári gumival tavaly, de ha megméred a profil mélységet az egyes gumikon, akkor nagy biztonsággal meg tudod mondani, melyik volt elöl, és melyik hátul (elöl kissé jobban kopik, mint hátul).
És: hogy melyik volt jobb, és bal oldalon, azt ha jól emlékszem, ebből a mintázatból nem tudod megállapítani, ha nem jelölted meg leszerelés előtt...
(a mintázat szélének kopása tud "jellegzetes" lenni, ami utalhat a forgásirányra...)
imént érkeztem meg Vas megyéből, eddig kb. 500km, és negyedig van a tank, óra szerint. Mindezt "normális" tempójú vezetés (értsd: pályán 130-140, közúton 120-130)mellett.
A beharangozott közúti ellenőrzés pedig nagy humbuk, egész hétvége alatt egy rendőrt láttam, azok (párban "dolgoztak" ugye) is a motorháztetőnek dőlve beszélgettek ma délelőtt, bent egy egész kis falucskában...
más: bejáratás alatt igenis, csak óvatosan!
De megnyugtathatlak, nemcsak a 160-at bírja, hanem a 180-190-et is, benzinfogytáig. Szélre egy kicsit valóban érzékeny, úgyhogy tényleg óvatosan... mondjuk nagyon vigyázni nem kell, annyira azért nem veszélyes...
(legmagasabb sebességet meg sem merem írni, úgysem hiszitek el...)
a fiatoknál a váltókkal van a legkevesebb probléma.
Az albinál a tengelykapcsoló önbeállós,tehát nem bowdenes amit állitgatni lehet.
Az önbeállós kuplunghoz általában rudazatos váltót szerelnek be. Ebből következik,hogy a váltó rudazatos.
A fiat kocsiknál egyedüli probláma 10 év után az elektromos rendszer lehet,arra pedig oda kell figyelni,nehogy egy hülye szerelő érintkezési zavarokat /zárlatokat/ okozzon az utólagos beszerelésnél ill. javitásnál.
üdv. tiby
Én most jöttem meg Zalaegerszegről ,700 km.t tettem a kocsiba,többnyire sztráda
140-el. átlagfogyasztás 7 liter.,4 személy és csomagok.Kellemessen szól a l6 szelepes motor,egyszer megpróbáltam 160-al menni hoszabb ideig. de elég erős szél volt és nem akartam ijesztgetni az utasokat.A kocsi 160-al is vigan tartja a sebességet.kdb. 10 percig mentem igy,még gyorsult volna,de mivel bejáratós a kocsi nem akartam a végsebeséget kipróbálni.
1 - nem láttam még sehol Fiat Albea clubot. Ti tudtok róla hogy lenne? Ha nincs, ne alakítsunk egyet? Vagy legalább is megpróbáljuk?
2 - az Albiban bowdenes váltó van? Ugyanis legfőbb oka hogy lecseréltem a Daewoo-t az, hogy bowdenes volt a váltója és úgy recsegett hidegen, főleg télen, mintha kuplung nélkül váltottam volna, és ki is kellett cserélni a 2.- 3. szinkrongyűrűt még 40 000-nél. De nyáron sem voltak hang nélküliek a váltások, sőt, ha egy kicsit kihuzattam egyesben, csattant olyat váltáskor, hogy na! A visszaváltás 3.-ból 2.-ba meg szinte kínszenvedés volt, csak nagyon alacsony fordulaton vette be, annyira alacsonyan, hogy akkor inkább már jobb volt az egyes sebesség, de ahhoz, hogy egyesbe tudjam tenni a Matizt, meg kellett teljesen álljak, mert egyébbként nem vette be.
Na ennyi. Bocs hogy ennyit írtam a Matizról, de csak meg kellett világítsam, hogy mitől is félek, ha mégis csak kiderül, hogy bowdenes a váltó az Albiban is!
Sajna ennek nem néztem utána!
Hooker te talán otthon vagy ebben a témában is.
Írhatnál valamit, de szívesen látok bárkitől bármilyen írást, csak megnyugtasson!
Szóval bowdenes vagy nem? ( Azt már tudom, hogy a Punto az, mert utánanéztem.)
Itt erről senki nem írt! Azért mert olyan jó a váltója, hogy nincs rá panasz? Szóval ha mégis az, nyugtassatok meg, hogy nem lesz olyan, mint a Matizban volt! Komolyabb autókban is bowdenes van, vagy azokban már rudazatos? Vagy ezt márkája és típusa válogatja? Melyik a jobb?