Húúú, emlékek között turkálok. Alapvetően buszvezetőkhöz tudom kötni a dolgokat, így lehetnek benne tévedések.
Pláne, hogy közben eszembe jutott: a DUD nagy valószínűséggel akkor került az egri fordára, amikor már nem volt része az Eger-Miskolc-Eger kör, hanem csak annyi volt az egész napja, hogy 7:00-kor Tuv-ból elment Egerbe, 8:40-kor megérkezett, valahogy 9:00 körül visszament Mezőkövesdre, ott állt egész nap, majd egy délutáni Mezőkövesd-Eger után 17:30-kor Eger-Tuv-val hazament.
Szóval már az első bevetése is nagyjából az egész napos napfürdőből állt...
Amikor az egri fordát megszüntették, illetve szétcincálták (hisz tkp. mezőcsáti átszállással máig él mind a reggeli oda-, mind az esti visszaút), akkor alakították ki az eredeti debreceni fordát, ami ma is van kicsit módosított indulásokkal. Eredetileg így nézett ki:
6:10 Tuv-Miskolc 7:00 (mint ma is)
9:30 Miskolc-Db 12:00
13:20 Db-Miskolc 15:30
16:00 Miskolc-Tuv. 16:50
17:40 Tuv. - Miskolc 18:30
19:00 Miskolc-Tuv 19:50
Namost a DUD-ra tisztán emlékszem, hogy egy ideig a következő köröket járta - ez akkor lehetett, amikor már levették Egerről, de még nem alakult ki a fenti debreceni forda. (Talán egy ideig valami más sofőrpáros csinálhatta az Eger legvégét.)
Ekkor ezt futotta:
14:40 TVK-Miskolc (ekkor a TVK-ról még három kocsi ment Miskolcra - a gyors csuklós, egy gyorsított - ez volt a DUD, és 14:50-es indulással egy lassú csuklós Ónodon át, utóbbit az ESZ-018 / BHK-759 vitte) 15:30
16:00 Miskolc-Polgár 17:10
17:20 Polgár - Miskolc 18:30
19:00 Miskolc-Tuv. 19:00
A délelőtti köreire nem emlékszem, ott még nem ez volt a menetrendi szerkezet, ami most, hisz akkor még nem volt ennyi debreceni járat, nem létezett a Hajdúnánás-Miskolc két kanyarja stb. Cserébe pl. az ESZ-018-nak is megvolt a maga három, majd csak két köre.
De bizonyosan volt egy reggeli és talán egy délelőtti miskolci kör is, amit a DUD teljesített.
Mindez aztán 1998-2000 táján teljesen megváltozott, előbb azzal, hogy kialakítottak (és Miskolchoz soroltak) egy 6 kanyaros (!!!) Tuv-Miskolc fordát - ennek a maradványa az azóta ismét Tuv-hoz került, 5:15-kor kezdő, 21:50-kor végző, s közte Egert és Nyíregyházát is megjáró kétsofőrös forda. (Ez eredetileg 6 kör Tuv-Miskolcból állt, s az egészet kétnaponta ugyanaz az egy sofőr csinálta végig, GMT-227 volt az E94-es rendszáma - ez ma a MIS-751). Majd ezzel párhuzamosan berakták a már említett debreceni fordát (elsőként azon dolgozott a GNA-876 - forgalomba állítása: 1998. január) és a hajdúnánásiak is megkapták a miskolci köreiket. Ezzel párhuzamosan pedig lecsökkent a Miskolcot járó fordák száma, szép lassan kikoptak a naponta többször forduló csuklósok (a csúcsidőben AKD-226, BHK-760, 761 és 763 naponta többször fordult, BHK-758 és ESZ-018 kétnaponta váltották egymást, s ők is 3 kört tettek meg, s emellett a sajóörösi fordának, BPH-293-nak is volt egy délelőtti miskolci köre).
Nos a változásoknak volt egyfajta áldozata DUD-581 is, mivel nagyjából munka nélkül maradt. Mint látható, lényegében 3, max. 4 évesen máris félig-meddig feleslegessé vált. (Emlékszem, a 19:00-es Miskolc-Tuv-on csuklóst váltott, s a kis befogadóképessége miatt mindig nagy volt rajta a zsúfoltság. Ez is szerepet játszhatott benne, hogy hamar fregoli lett.) Aztán Újszentmargitára került hosszasabban, de akkorra már abból a fordából is kivették a miskolci kanyart (Anno az a forda úgy nézett ki, hogy hajnalban Újszentmargita - Tiszacsege - TVK. Majd 5:25 TVK - Tuv - Sajólád - Miskolc 6:25. 6:50 Miskolc-Tuv 8:00. 9:45 Tuv-Tiszacsege 10:45 És még utána is volt valami Újszentmargita - Tiszai Erőmű - Újszentmargita köre. Ekkorra már viszont csak egy reggeli Újszentmargita - Tuv berobogás, meg vissza, kb. ennyi maradt.)