Simán mehetsz. Hiszen le akarsz fordulni, arra készülsz. Na bumm, az élet olyan, hogy meggondolod magad és mégis egyenesen mész... Semmi írott szabályt se sértesz. Hiszen te végig a lekanyarodásra készültél....:)
Ott már nincs buszsáv. Kb. negyed éve megváltozott a forgalmi rend: a híd felől jövet csak a külső sáv megy egyenesen a körút felé, a belső sáv balra kanyarodó lesz, illetve majd lesz még egy balra kanyarodó sáv.
No most azt nem mondja, mennyivel előtte kell a bekanyarodásra felkészulni. Én balfasz vagyok, és már Tatánál elkezdek felkészulni arra, hogy az Astoriánál jobbra megyek. Hm?
Pff. Miért ne tiltaná?! A buszsáv fogalma tiltja! Vagy szerinted ha csak felfestve vana buszsáv, de a táblán nincs rajta, akkor már nem érvényes, vagy hogyan gondolod? Eleve be sem mehet a buszsávba az autós, csak akkor, ha jobbra akar kanyarodni. Egyenesen nem haladhat a szabályok szerint.
Lehet azért mert tényleg hetente párszor járok arra, nem látok ott gondot. Eszembe nem jut zsigerből szembemenni a népekkel. Amugy tutti van ott kikerulési irány tábla is.
Akinek ez nem egyértelmű, adja vissza a jogsiját.
(amugy nem is szokott ott baleset lenniu arrafele, tehát tutti OK. Az ominozus sok halottas baleset pont forditva történt, a rakpartrol fel a hidra rossz oldalon, na azt is kurva nehez elnézni, de nulla gyakorlattal ködben azért sikerult....:( )
Nos. Buszoknak egyenes és jobbra, autósnak jobbra. Mi ebben a nehéz? (Tudod, buszsávba csak akkor hajthat be az autós, ha a következő kereszteződésben jobbra kanyarodik)
Teljesen átlátható, szaggatott vonallal jelzik a sávok eltolását, sőt fényvisszaverő burkolati elemeket szereltek fel, szóval éjszakai is tökéletesen látszik. Egyszerűen csak észre kell venni, hogy az egyenes nem a fizikai egyenest jelenti. Sajnos sokan nem veszik észre, sok a dudálás, néha kiabálás, kiszállás is.
A Dohány-Rottenbillernél a belső sáv egyenes-balra, ahogy mondod! Az egyenes sáv meg a korábbi (a Rózsák tere elejétől haladó) BUSZ-sávból lesz, ami jogosan szűnik meg a trolimegálló után, nem gondolod? :)
A jobb szélső meg csak JOBBRA kanyarodik (gondolom, figyelmetlenség volt csak), onnan a járdasziget miatt más felé lehetetlen is menni.
Teljesen korrekt kereszteződés, ha az ember átlátja...
Na és mondjuk a Dohány utca Rottenbiller kereszteződés? A balra-egyenesen sávnak van elsőbbsége a kereszteződés után. A csak egyenesen sáv megszűnik a buszmegálló után. A jobb szélső viszont csak balra.
És megint csak a hátulról, mögötted lévők szempontjából néztük az esetet, a szembejövökről, gyalogosokról elfeledkeztél. Aki a lámpánál elsőnek áll meg, igenis jelezzen, mert megtéveszti nem csak a mögötte jövőket, de minden más közlekedőt.
Megmondanád, miért rosszul? Kevés nekem ez mindenféle magyarázat nélkül. Mitől időben jelzés az, ha csak akkor teszi ki az irányjelzőt, amikor már indul a sor és kvázi ott vana kereszteződésben. Az közel sem időben való használat, annál inkább megtévesztés. Főleg a szemből jövő autósoknak, valamint kerékpárosoknak és gyalogosoknak.
Általában egy oldalon szoktunk állni, de ez most nem OK.
Olyan, mint ha te akarnád megmondani, mit is jelent a KRESZ szerinti időben irányjelzés. Ráadásul rosszul.
Kétségtelen, hogy pl. az Ajtósin a Herminánál (rengeteget járok arra) a belső sávban haladók megszívhatják, ha állnak a pirosnál és az előttük lévő nem jelzi még hosszas 10másodpercekkel a zöld előtt a balra kanyarodási szándékát, ám rutinos ember nem is áll be a belső sávba, mert szinte minen pirosra jut egy troli, az meg rohadt nehezen tud balra kanyarodni az egyszerre elengedett egyenesen haladók és szemből balra kanyarodók miatt. EZ a hiba, nem az irányjelzés.