Keresés

Részletes keresés

jogepek Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7042

Találtam még képet erről a vinyó rejtett zúgaiban:

 

 

Előzmény: jogepek (7040)
jogepek Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7041
mondasz valamit, én is láttam ott valami kékséget a mol székházzal szemben. Szerintem nem ez volt, és tán egy éve is ott volt még. Majd megnézem ott van-e.
Előzmény: yenoee (7039)
jogepek Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7040

Arra rájöttem, hogy egy Bedford közvetítőkocsi. Nem vagyok teljesn képben a kérdésben, de arra mi a magyarázat, hogy angol képeket használtak erre (ezen kívül még egyet ismerek)?

Ezt a PTE Morrist:

 

 

Előzmény: Tector (7038)
yenoee Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7039
Állhatott ez a kékség vajon kb. két éve Budán, a MOL székház környékén?
Előzmény: jogepek (7037)
Tector Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7038
Ezt a kékséget hol lelted?
(Valaha, a régi időkben ez a kocsi a Magyar Televízió egyik -fekete-fehér technikával működő- közvetítőkocsija volt...)
Előzmény: jogepek (7037)
jogepek Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7037

Mai termés:

 

tatrafan Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7036
Penge. A Praga Vs3 léghűtéses motorja hathengeres, nem?
Előzmény: Maz (7033)
rali Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7035
Máris nézem.Van valami újdonság is?
Előzmény: Maz (7033)
Maz Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7033
Szolgálati közlemény!

A honlap a mai naptól kezdve elérhető a www.nagyvasak.hu címen.
csecsaba2 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7032

Üdv!

Most így hirtelen 1 ratrac képem van a Dachstein glecserről, tavalyi.

meg 1 munka közben

 

 

ez nem havon, hanem kötélen jár, igaz, h aluminium.

     

 

üdv

Előzmény: jogepek (6688)
csecsaba2 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7031

Sziasztok4

Bocs, h régi beírásra válaszolok, de ma találtam rá a topikra, és rengeteget kellett átolvasni.

Ilyet sokat láttam, még fehér színben is az Östersundi laktanyában (sajnos kép nem sikerült - még optikaival kisérleteztem). űBaromira füstöltek és hangosak voltak.

üdv.

Előzmény: HA-VARIA (3802)
603-1961 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7030
BUÉK ! A győri KPM-nél van két ilyen ZIL-157 -es hómaró ! Salnos mindíg elfelejtem vinni a fényképezőt mikor arra járok ! Tavaly találkoztam az egyikkel munka közben, Halászi és Dunasziget között, az ott szokásos évenkénti 4 m-es hófallal küzdött. Totál fel van újítva , csillog mint a tücsök popsija! Most már tényleg le kéne fotóznom a telephelyen.
Előzmény: iM (6982)
motorkami Creative Commons License 2006.01.03 0 0 7029
Szerintem yenoee is látta, amikor nálunk járt.
Előzmény: Törölt nick (7027)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7028
Ez Richie 35.-é
Nem is tudtam, hogy ennyi mindene van...bár sejtettem.
Előzmény: yenoee (7025)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7027

egyik ismerősömnek van egy hasonlója.

csak az éppen dízel.

mtzmotor hajtja.

 

Előzmény: yenoee (7025)
yenoee Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7026
No de majd talán ez...
Nagyvas ment nagyvasat
yenoee Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7025
BÚÉK a topiknak!

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=220277&command=ugras&screenwidth=1024

Ez szvsz határeset, de annak eléggé.
tatrafan Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7024

Néhány hideg vasaló a tegnapi Prágai szilveszterből. Szerencsétekre az előzőt elnyelte ez a sz*r index :

 

tatrafan Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7023
Csatlakozom!  Összevissza találgattunk mibe volt télleg hkmotor!
Előzmény: rali (7022)
rali Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7022
Azonnali jobbulást kívánok.
Előzmény: Maz (7021)
Maz Creative Commons License 2006.01.02 0 0 7021
Elsősorban a FROG-7-es (R-70?) hordozójárműve. Négytengelyes, portálhidas, első és negyedik tengelye kormányzott, ezek a tengelyek dupla trapézlengőkaros felfüggesztésűek, emlékeim szerint torziós rugózással és teleszkópos lengéscsillapítóval. A középső két tengely teljesen mereven van az alvázhoz csavarozva. Honlapon van róla anyag.

OFF
Tüdőgyulladásom volt, állítólag megmaradok. 3 hétig voltam otthon, ebből szigorúan 1 hétig nyomtam az ágyat. Szövődményként fáj a jobb térdem, mert úgy le voltam gyengülve, hogy összeestem, mind a másfél mázsámmal rá a térdemre:-)
Előzmény: rali (7019)
MALWIN Creative Commons License 2006.01.01 0 0 7020
Aztaaaaaa!!!!!!
Ki
remélem, nem voltál súlyos.
Mármint beteg
:-))
BE
Előzmény: Maz (7018)
rali Creative Commons License 2006.01.01 0 0 7019
Hali!

BAZ-135 (ZiL-135)

Ez micsoda járgány?
Előzmény: Maz (7018)
Maz Creative Commons License 2006.01.01 0 0 7018
Boldog Új Évet Mindenkinek!!!

Kis betegeskedés meg karácsonyozás miatt csak most kerültem újra netközelbe.

Először is egy örömteli hír: barátaim névnapi ajándékként bejegyeztették a www.nagyvasak.hu-t. Végre működik a domain, de egyelőre még nincs rajta tartalom, hamarosan dolgozom rajta.

A hómarós témához hozzászólva, bár UPIUPI már kivesézte:

A '30-as években a szovjetúnió megvette az amerikai harckocsiépítő mérnök Christie szabadalmát. Ez a harckocsi volt a T-34 őse. Christie a Hispano-Suiza motorjait használta, ezek egyikéből lett a V-34, egy alumínium blokkos 12 hengeres, mellékhajtókaros 60°-os dízel V motor, hengerenként 2 szeleppel. A maga korában
csodálatos motor. A T-54-ben ennek a motornak a továbbfejlesztett változata volt már hengerenként 4 szeleppel, ez lett a V-54.

A szovjet mérnökök már ekkor tudták, mi az az építőszekrény elv és családelvűség. Ezért ezt a jól bevált motort számtalan helyen, számtalan változatban gyártották, de a lényeg, hogy az alkatrészek túlnyomó részben csereszabatosak voltak.

Volt tehát a V-54 a maga 540 Le-jével, és a PTSz-M-ben alkalmazott ugyanekkora V-54 P a maga kb 375 Le-jével.

Az AT-T vontatóba a V-54 módosított változata került A-401 néven, 400 Le-sen. Megjegyzem, a BAT, MDK, BTM motorok is apró dolgokban egymástól és az AT-T-től.

Az eddigi motorokon - mivel lánctalpas járművekhez készültek - nincs lendkerékház.

Teherautókhoz is használták a V-54 változatait, a MAZ-535-be a D12 A-375 motor került 375 Le-vel. A MAZ-537-esbe a D12 A-525 került 525 Le-vel. A MAZ-530 bányadömper D12 A-450 típusú motort kapott 450 Le-vel. Ezeken a motorokon már van lendkerékház, emiatt tömegük jóval nagyobb.

Az eddigi motorok mind különböző teljesítményűek, eltérő típusszámúak és kivitelüek, más-más helyen készültek, mégis mind a V-54-esből származtathatóak és alkatrészeik nagyrészt csereszabatosak. Ezeken kívül a motorcsaládnak léteztek stabil, hajó, stb tagjai is, ezeket azonban közelről nem ismerem, ezért nem is írok róluk.

És valóban ennek a motorcsaládnak léteztek hathengeres változatai is. A PT-76 úszó harckocsiban, a BTR-50 lánctalpas lövészpáncélosban, a GSzP-55 úszó kompban, a silkában a "félbevágott" tehát soros hatos V-54 klón van. Természetesen egymáshoz képest apró különbségekkel. És valóban ilyen soros hatos motor van a ZiL-157 hómaró változatának a hátuljában is. Ez a motor hajtja a járművet és a maródobot is. A benzinmotort elhagyták.

Ez a motorcsalád egyébként egy dologról nagyon jól felismerhető, mégpedig a szelepfedeléről. Érdemes megnézni a honlapomon a Budafoki képeket a rendezvények menüpontban.

És még egy kicsit a motorokról: a JaMZ gyár gyárt V6-os motort JaMZ-236 V8-ast JaMZ-238 és V-12-est JaMZ-242.
Még előtte JaAZ-ként gyártotta a kétütemű dízel 4 hengeres JaAZ M-204-et és a 6 hengeres M-206-ot. A négyhengeres a MAZ-200 típuscsalád és a BMK-130 csónak motorja volt, a hatosat a KrAZ-214-be és családjába építették. Ez a kétütemű motorcsalád egyébként amerikai GM fejlesztés. A négyütemű tudtommal már saját fejlesztés.

Sok pletykát nem szabad tehát elhinni, de azt, hogy valamiben hk motor van, azt szabad. A darabszámra és a motor fajtájára viszont ügyelni kell, egynél több motort ritkán építettek egy járműbe. Többször, több embertől hallottam már, hogy a MAZ-537-ben és az ISz hk-ban 4 darab T-34 motor van. Kétmotorosok egyébként pl.: BAZ-135 (ZiL-135) ebben két ZiL-375 (Benzines URAL) motor van, egyik motor a bal, a másik a jobb oldalt hajtja. BTR-60, ebben a motorok két-két tengelyt hajtanak. A későbbi BTR-ek már egy motorosak.
rali Creative Commons License 2006.01.01 0 0 7017
gumidani Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7016

Zárul Miki mókatára.

BUÉK.

Bécs
Előzmény: gumidani (7015)
gumidani Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7015
Payerbach-Reichenau (Ausztria)Payerbach-Reichenau (Ausztria)MariazellMariazellKlagenfurtKlagenfurtAusztriaAusztriavillanybusz Rómábanvillanybusz Rómában
Előzmény: gumidani (7014)
gumidani Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7014

 

Bécs, Karl Marx HofBp. Lenin krt.Bp. Lenin krt.
gumidani Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7013

1-2 és 10-12 = Bp. XIII., Szabolcs u 17.

3-4 = 2. sz úton valahol Bp és Dunakeszi között

5-9 = Győr, a Rába gyár múzeumában 

 

Előzmény: rali (7011)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.31 0 0 7012
Vegyünk BMP-t, ezt akarod mondani???:-)

Tőlem ott is maradhat mind.

Mindenki boldoguljon a jövő évben is, azt kívánom.
Előzmény: 504LACI (7010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!