Előreláthatólag 2héten belül meglátogatom. Még tart a suli, mostanában sok 8óránk van ami délután 4-kor ér véget és utánna már hova menjek vagyis nem akarok későn zavarni. Most nézem az órarendet 25.ike környékén fogok menni de előtte vagy két nappal felhívom. Amúgy a jövőhéten viszem az mtz-ét javítani váltó+kuplungház felújítás ma szólt a szerelő. És közösen fogjuk csinálni. Nekünk otthon sajnos nincs célszerszám.
Hiába várlak nem jössz!! Már vége a tanfolyásnak?Kicsit OFF-olok ha lehet.Eljöttek a Bamakóból hazajött Csepeles srácok meglátogatni.A Csepel autó fórumon vannak is képek.Bocs!!
Ezt már mondtuk korábban is.Akkor ezekszerint neked ki lett iktatva a hátsó vezértömböd,ugye? A másik meg emlékszem mikor tavaly küldtem neked képet a folytóról,amit be is tettél.
Hali! Igen a munkahengeren van a lassítószelep tavaly nyáron raktam be. A festékből és a csavarállapotából meg a plombából kiindulva gondolom, hogy eredeti.
Szép estét mindenkinek!
Ma megnéztem a vezérlőtömböt és nem jól emlékeztem a résolajcső megvan és visszavan vezetve a tartályba. A résolajos hiba kilőve. Akkor mi lehet a baj?
Sziasztok. Az a piros nyillal jelölt golyó énszerintem a tömbbe épített lassítószelep, ugyhogy az a tiédbe nincs is ha még eredeti a tömb ,én ugy emlékszem azt mondtad eredeti.Oda neked csak a közcsavar van betekerve ami rögziti a nyomócsövet, az újabb tömbökön ide van betekerve a lassitószelep és ugy megy rá a nyomócső, de a tiédbe eredetileg a munkahenger előtt van ha jól tudom.
Legelterjedtebben az AB-4Kw os szovjet áramfejlesztőt hajtották ilyen motorokkal,de csináltak ebből segédinditómotortól kezdve mindent a ruszkik,jó,hogy van kettő,mert alkatrészt nem nagyon lehet kapni hozzá,csak odakint az oroszoknál.Ezek még a régi 86os benzinhez lettek tervezve :D,nagyon strapabíró kis motorok.
Köszi szépen neked is meg mindenkinek mérnökferinek is.Kúúúúúrva ismerős,valahol már láttam ilyen motort,de most nem ugrik be,hogy hol.Bespájzoltál ám belőle.
Kedves "Dutrancs" kolléga először is jobbulást kívánok! Itt vannak azok a bizonyos betonkeverő motorok. Sajnos helyszűke miatt jobb képeket nem tudtam róluk csinálni. Semmit nem tudok róluk (az egyiken van adattábla, de azon a gyári számon kívül semmi nincs). Tipikus szovjet motornak gondolom őket (a honvédségnél áramfejlesztőt hajtott hasonló), bár a betonkeverők románok. Te bizonyára többet tudsz róluk, akkor megoszthatod velem :-) Természetesen örülök ha bárki tud róluk valamit mondani!
Szaby! Az olaj visszavezetést én így oldottam meg. A kép el van forgatva! Az antiszlip ber. oldalán lévő, a hidraulika tartályba visszavezető csőbe kötöttem bele egy résolaj csővel. Lehet, hogy a te traktorod nem is ilyen.
Ez ez a szelep amit említett valaki hogy szereld ki és nem lesz nehéz mozdítani a kart . Na most én ezzel egyáltalán nem értek egyet ! E szelepnek : nyomás tartó és rögzítő szerepe van. Hisz nagy nyomású rendszer, nem 135 bár. Majd teszek még fel érdekességet.))))))
Édesapa! Köszi a klassz képeket magam és mások nevében is .Én is igértem,de az influenza legyőzött.Különben is nekem ilyen szépen nincsenek is meg.(Csak fekete-fehérbe).Srácok ! Mindenkinek jó tanulmányozást kívánok.Megyek és vissza fekszem.
Perverz gondolataim támadtak,a képeket nézegetve!:-) Ugyanis megnéznék 1 82-es és 1 Jumz 65-ös kötélhúzó versenyt ! előbb betonon, aztán föld úton is.(A Jumzos haverral, folyton ilyeneken vitázunk,persze nem nagy a vita mert a Jumzot is szeretem.)
Üdv! Nagyon szépen köszönöm a színes képeket, ha van még ilyen akkor tedd már fel légyszíves? A hidraulika körről is érdekel, mint pl a vezérlőtömb és a munkahenger között. A képekről leirnád, hogy melyik milyen pozicióba van lentről felfelé? Köszi!
Nézd meg a Youtube-n a Tarnalelesz gáznyomvonal, no problem és az Mtz ws nád címü videót, azon rajta van ez a traktor. Szárzúzást és csörlözést csinálnak vele. Fékjavításon volt nálam.
És még tudod hogy mi van ? Ha szüretkor pl: a nagybátyám eljön nekem dolgozni,bekel jelenteni munkavállalói kis könyv!!!? leadózni !? különben nekünk annyi! Helikopterről vadásznak egész szüretkor az emberre itt mifelénk!!!? MSZP_SZDSZ-es ötletpark!!! (Már megint megy a vérnyomásom felfelé)
Vagyis ez a papiros valami hasonló lenne, mint a hivatásos jogsi.
Nekem ilyen nincs, és ezek szerint nem is kell, mert csak a saját földemet túrom, de azért eléggé meg vagyok ütközve.
Én úgy tudtam, hogy a PTK. 685. §-a szerinti közeli hozzátartozó számára végzett munka nem minősül szolgáltatásnak, és így ugyanazok a szabályok érvényesek rá, mint ha magamnak dolgoznék, de a pap is holtig tanul.
Ja és az volt a kedvencem,amikor műszakira be kellett szerelni a biztonsági övet az MTZ-be!
Valóban életszerű,hogy egy esetleges balesetnél kirepülök a traktorból. Én még nem hallottam ilyet.
Vagy tíz éve Németországban dolgoztam.Ment a paraszt a német autópályán a leállósávban.Traktor+pótkocsi megrakva szénával ahogy kell.Rendőr megállította megbüntette 50 márkára (akkor az kb. 6500 Ft volt) és megkérte,hogy az első lehajtón menjen le a pályáról.
Nálunk??
A helyszínen trágyalás nélkül főbelőtték volna. :) Azóta sem láttam annyi rendszám,világítás nélküli,minimum 40-50 trakit a forgalomban,mint Németországban.Mentek dolgozni és senki nem baszogatta őket.
Lehet,hogy ők (is) keresték ki a rendőrök fizetését??
Mindegy most már felidegesítettem magam.Van B+C+E jogsim.Tehát akármilyen baszott nagy kamiont is vezethetnék. A saját traktoromat csak a közúton vezethetem,ha megyek szántani vagy akármilyen szántóföldi munkát végezni a saját földemen,oda már külön papír kell, a mezőgazdasági gépkezelői. Szerintem nevetséges,kinek mi köze hozzá,hogy mit csinálok a saját földemen. Egyáltalán ha már itt tartunk kinek milyen joga van betenni a lábát a földemre,hogy engem baszogasson.
Lehet, hogy most darázsfészekbe nyúlok, de azért leírom:
Én is fizetni szoktam a bírságot, nem kiszabni, és szerintem is disznóság a "bírság kvóta", de ez elsősorban nem a mezei közlekedési rendőr hibája.
A biztonsági öv miatt tényleg bennéghetek, vagy vízbefúlhatok a kocsiban, de szerintem (ez most a magánvéleményem) több ember hal meg az ütközéstől, mint a tűztől, vagy víztől, tehát a balesetek nagy részében hasznos lehet. Egyébként szokás kérdése. Én mindíg is bekapcsoltam, és akkor érzem magam kényelmetlenül, ha nincs rajtam, mikor vezetek. Egyébként a szabályok értelmére az ember gyakran csak akkor jön rá, amikor baj van. A legtöbb kombájnos például utálja állandóan levenni a vágóasztalt, ami érthető, de én tudok olyan esetről, amikor több ember halt meg, mert valaki lusta volt levenni a kukoricaadaptert.
Egyébként nem akarom a vitát újraindítani, és meggyőzni sem akarok senkit, csak gondoltam leírom a véleményem.
Nem akarom hatványozni a hátrányát . Azért írtam , nem kellett volna mert utálom!!! De meg magyarázni nekem nem tudják hogy, 50 km minek a fas..nak 100 km seb felett meg ugy is az autó vagdossa szét az embert.
Valóban? Nem tudom hogy miről van szó,de több szakértő és tűzoltói állásfoglalást hallottam már a tévében,és más hol is,hogy ha nem lett volna bekapcsolva az öv, ami beakadt, nem égett volna bent annyi ember! (Vagyis hogy adott esetben több kárt csinál mint hasznot.)
Amerikában és Olaszországban még a nagy motorra sem kell bukósisak!!! Nézd itt nem arról van szó, hogy az Állam félti a lakói életét (FRÁSZT!).Hanem ez is 1 támadási illetve büntetési felület! Biztonsági öv meg ilyesmi,mert az nemérdekli őket ha éhen döglünk,(Azért nem lehet büntetni! ) De sisak legyen,és az öv legyen bekapcsolva mert veszélyes ha nincs!?(Csak hát az éhen döglés is veszélyes!)
Hazudnék ha azt mondanám hogy ismerem a belső ( rátok ) vonatkozó rendeleteket . Csak egy kis Pl. Luxemburgba sok falucskába sem mehet be traktor . Meg van a murvaköves út és ott közlekednek a falut elkerülve . Nekünk meg az jutott a történelembe ami volt. Na ezzel ne is foglalkozzunk . Inkább a témánál maradjunk.
Hát a kismotorra vonatkozó szabályokon tényleg időszerű lenne változtatni. Ugyanis a mai kávédarálók (akarom mondanki robogók) már 70-80-al is képesek "hasítani", míg a KRESZ ezekre is max 45 km/h-t ír elő. Haladni kellene a korral...
Vagy a mezőgazdasággal foglalkozó traktorosokkal (vagy ezek szövetségével) egyeztetve kellene a szabályokat meghozni !Mert így 2-3 irodakukac kényének és kedvének vagyunk kitéve! Kismotorra bukósisak 45 fokban nyáron 30-al !???? meg ilyenek. A ku.....va annyukat !
Bosszant engem is a hülyeség ! . Egy két rendelkezést vagy módosítást említenek afféle zöld könyves képzéseken de az tű a szénakazalban . Kis dolgok sokasága de akinek traktora van azt legalább tájékoztatni kellene szerintem.
Egy napig tudnék mesélni arról, hogy a nagyvilágba rajtunk kívül hogy működik ez a gyakorlatban. Hidd el a parasztot sehol nem szívatják úgy mint nálunk! Rákosi elvtárs is megmondta, hogy a parasztnak a bőre alatt is pénz van! Demszki elvtárs kitiltotta a traktorokat Bp.-ről! A nemzetpusztító kormányról ne is beszéljünk! Hidd el a kommunizmus szelleme pusztít itt már több mint 60 éve! Bocs, de iszonyúan felhúztam magam! Térjünk vissza inkább az MTZ-re :-)
Nem akartam elmondani,mert nem vagyok büszke rá! De a határőrségnél voltam telefon központos rajparancsnok,őrmesterként szereltem .Illetve kérésemre átvett a rendőrség.Jó lehetőségnek tűnt,akkor még nem kötötték értségihez(olyan mindegy:)))))) Szóval átvettek mint főtörzs,Pest 11-edik k.3 hét múlva átkértem magam a közlekedésiekhez motoros rendőrnek.( jogsi gyakorlat volt simán ment )Persze ez már iskola volt, és nem járőrözés az utakon. 4 hónapig bírtam,hogy miért hagytam ott ez legyen az én titkom:)) De a büntetés téren undorító dolgok vannak!!!!! Rendes fej kvóta van !Ha nem hozod állandó a leba@ás és anyagi retórzió! Na csak ennyit.
Jó estét. Igazad van FREDY ebben az országban csak büntetni tudnak, de rendet tenni nem, lassan már golyóáló ruhában kell utcára merészkedni. Igaza volt Hofinak, ez a demokratikus" nekik demokrata nekünk Kuss ".
Nálunk az a baj hogy , akár mejik zsaru neked eshet sajnos ,még ha halvány gőze sincs a dolgokhoz akkor is. A KPM rendelet az nem Kressz .Na ők ezt keverik !!!! .
Ismerek olyan zsarut aki Közlekedési Főiskolát végzett ő tudja mi az ábra ! de a kollégái ? Na a többinek a bűnözőkkel kellene csak foglalkozni. Nem hiéna módjára lecsapni a közlekedőkre.
Azám ! csakhogy Francia, Német,Tiroli,Olasz,Vidékeken nagyon más a büntetési szigor és gyakorlat. 1 Magyar rendőrnek,még a nyála is csorog,és dörzsöli a kezét alig várván hogy büntethessen!(Bárki bármit is mond,érdekeltek benne!) De nem húzom magam mert már megy is a vérnyomásom felfelé! :)
Nagyon ritkán, évente 4-5 alkalommal húzom az EB-7-est, akkor is vonólapról, mert az MTZ hashúzójába nem fér bele a vonószem. Vagy ha belemegy, akkor szorul. A pótkocsihoz van a traktorra szerelhető "egytengelyes pótkocsi vonószerkezet", de ha az van rajta a gépen, akkor másra nem lehet használni a traktort.
A vizsgát illetően,megfogadom a tanácsod! De 1 hashúzóért soha nem adnák 22000ft-ot! Én olyat szerezni vagy ajándékba kapni vagy lopni akarok!:))))) (még hogy 22000...)
Ja azt még elfelejtettem, hogy Freddy a gépedre szerezz be egy hashúzót, mert neked is 1tengelyes pótod van ha jól emlékszem. És a rendőrök új hepje, hogy csak azon szabályos a vontatás az 1tengelyes pótkocsinak. Vonólapról tilos és bünti jár. Ja a könyvben is le van írva. :)
Én is most akarok venni egyet mert én is vonólapról húzom az axiál permetezőt meg az 1tengelyes pótot, sőt még néha a 2tengelyest is. És 1bünti árából lehet kapni komplett új hashúzót. A hashúzó ára kb 20-22ezer kompletten.
Freddy már a múltkor beszéltük a vonófejet. Kell rá műszakira, mert ha nincs rajta akkor a vontatást lekorlátozzák. Hashúzó nem szükséges rá. Ha csak hashúzó van rajta akkor megint visszakorlátozzák. 15-ért jó a vonófej, saját használatra, de műszaki vizsgán nem jó, mert lenni kell neki egy adatáblának. Ha nincs adatábla megint lekorlátozzák a vontatást. A szomszédtól vedd meg 15-ért, mert ha nem veszed meg akkor én fogom! :))) Amúgy adatábla nélkül használhatod csak a vizsgán legyen és kész. A vizsgára meg kérj kölcsön valakitől akinek van rajta adattábla és nem lesz gond.
Szabolcsba így szokás. Borsodba más szokás van, mert szabolcsba 892-től felfelé nem lehet piros rendszámra vizsgáztatni mtz-ét, de miskolcon akár még a 150 lovas mtz-ét is le lehet még pirosra vizsgáztatni. Szabolcsba 80ló felett fekete rendszámot raknak!
Bocs, hogy hosszú voltam! Majd holnap leszek csak! Űdv mindenkinek!
Mindig a tsz-t hozom elő, de volt olyan eset, hogy kedden vittünk 2 MTZ-t vizsgára azokról leszereltettek mindent, csak a két emelőkar maradhatott rajta. Majd ugyanazon a héten pénteki napon a másik hármat vittük, leszerelve minden úgy ahogy mondták, akkor meg az vot a kifogás, hogy nincs rajta semmi.
Ha jó állapotú, és ki tudod használni, akkor nem drága, igaz nekem nincs sok viszonyítási alap. Én szántóföldi permetezöt használok, azt viszonylag olcsón lehet venni(Novor 1005: 150000Ft) a gyümölcsösbe, szölöbe való gépeket a ventillátor drágitja meg.
Kérik a vonófejet a vizsgán? Vonólappal vittem, nem nézték mi van rajta(persze 2005 dec. töl itt is változhattak a dolgok). Felénk divat lett autószervizekbe vzsgáztatni a traktort, drágább, de nem olyan szigorú, mint a nkh.
Az automata vonófej közel 50000Ft, szerintem 15-ért jó( a tsz-ből minden otthon van, ami kell hozzá).
Ma vettem 1 Axiál függesztett membrános 350 literes permetezőt,85000-ért 110-ről alkudtam.Holnap fogják leszállítani, szerinted megérte? Sajnos így Árpitól már nem tudom megvenni a kis önindítót :((( (Nincs rá keret) És még vonófejet is vennem kell a vizsgáig, a szomszéd 15000-ért bekínált 1 et.(Ifáé) olcsóbban még nem találtam.
Jó az a zöld nadrág ! de az a zöld Fendt..... (Talán a traktor gyártás csúcsa) Picit a Fendt-el is elfogult vagyok,mint az MTZ-vel. Én is gyűjtöm az MTZ képeket már kb 2600db van a vinyón, már kikellene írni DVD-re! (Sok helyet foglal)
Köszi ! de még nem az igazi. Vettem előre lemezt,hogy az első lámpákat a motorház térbe beépítsem előre, de már meggondoltam, mert akkor olyan csupasz keskeny az eleje.Szerinted hogy mutat jobban?
Volt itt 1 orosz laktanya,az övék volt a lőtér.Gyerek koromban (10-12-éves)én is kijártam a cimborákkal cserkészkedni.Rengeteg töltény hüvelyt szedtünk össze, hogy mi a francnak azt már nem tudom!(de akkor jó móka volt )Ma már szőlő ültetvények vannak a helyén.
Az E1N 500-700-750 -est csak képekről ismerem,és hallomásból.Viszont az EU215-ösön még dolgoztam is ! A tanműhelyben, és a Mádi Ásvány Bányánál is de csak pár hónapot. A tanműhelyben vólt E2N-is de nem használtuk.Vólt viszont 2db Cseh gyártmányú TOS 1300-as akkor az volt a csúcs, nagyon pontos precíz gépék voltak. De most már itt csak MTZ ! Mert engem elfognak így zavarni innen ! (És akkor honnan szedem le, a sok okosságot?)
Na végre! Örülök, hogy újra itt is látom hozzászólásaid! Nekem van két román gyártmányú betonkeverőm (MTZ munkahenger billenti a keverő tartályát) azokhoz kéthengeres, négyütemű, léghűtéses benzinmotor van. Már átszereltem őket villany motorra. Az SZk-ról feltett képeimen látszottak is. Végül még egyszer, nehogy cserbe hagyj bennünket! Jó egészséget!
Ja ! Bocsánatot kérek mindenkitől aki MTZ témákat vártma este, ez ma elmaradt (eddig) De gyakorlatilag csak hárman voltunk,így talán nem zavartunk senkit az offokkal !?
Igen! de kicsit úgy vagyok vele, mint te az új MTZ-vel.Én még EAN 1000-en tanúltam,és MVE 3000-sen dolgoztam,Karuszel ,sík köszörű,síkpad,egyetemes maró stb. De a mostani NC CNC számítogép vezérelt kütyükhöz már érdemben nemtudnék hozzászólni. (Persze vannak ott régiek is ) Mostmár inkább a traktor érdekel. Amúgy itt már írtam hogy veterán gépen doldozok a munkahelyemen! Fendt Farmer 2-es lassan már40 éves lesz!
Sajnos már 40-vagyok :((( A lányom meg csak 2,5 Így igazad lehet,az unokám és a simson vonatkozásában! Nekem apám volt Gépész technikus meg mozdony szerelő(leesett pár dolog tőle) Én meg Esztergályos lettem,de már csak traktorozok.
Köszönöm szépen !Nemis tudtam hogy van ilyen topik! Az MTZvsZetor és a Veterán traktorok topikot szoktam rendszeresen olvasgatni,de írni csak ide szoktam(Stílszerűen)
Nem szoktál belátogatni a stabilmotorgyűjtők klubja című forumra vagy pl a Stabilmotorok címűbe? Ott aztán lehet csemegézni.Szíves figyelmetekbe ajánlom.
Ne gondolj nagyra mert a legnagyobb méretűnek is nem sokkal volt több ereje mint egy mostani fűnyírónak vagy rotakapának.Persze kivételek voltak.Lassú fordulat nagy lendkerekek aztán -Jónapot kívánok!!
Rá is fogom.Hát nem most találja ki ,ilyen sz.r időbe,hogy vegyük le az adagolóját meg a porlasztójait mert nehezen indul az MTZ-je.De már vagy három év óta,de őneki mist kell adjuram Isten.Hiába mondtam,hogy másnak is nehezen indul ,csak engem boldogít.Átmegyek köszöngetek az udvaron a kutya ugat -semmi.Leszedtem az adagolót föltettem a bicikli csogtartójára,hogy ne kelljen cipekednem-,hát nem akkor bújik ki a pincéből,hogy miért nem szóltam!! No erről ennyit.
Megírhattad volna ám nem haragudtam volna meg.(Elküldtem a gyógyszert a fiam barátjával ). Régen ,leginkább mezőgazdasági gépek meghajtására használták.Csak egy pár dolog a teljesség igénye nélkül: Répadaráló,szecskavágó, öntözőszivattyú,a nagyobbakat még csélőgép hajtására is ,de ott inkább a gőzgépek voltak jellemzőek ,meg a szijtárcsával ellátott traktorok.Hajthatott még áramfejlesztőt és gyárakban nagy transzmissziós tengelyeket amelyekről több helyen lecsatlakoztak a hajtással ,legelterjedtebb a lapos szíj hajtás volt.Ki lehet aztán egészíteni ,csak dióhéjban ennyit.Olajütőt,kendertörőt ,malmot stb....
Nembaj ha kifütyülnek !fogd rá ezt is a részeg traktoros haverodra!!!:))) Amúgy meg nagy frászvagy te asztaloskám ! (Mert ilyen precíz gépészeti szakszavakat asztalostól még nemhallottam!:))
Igen Gépész találkozó ill, műgyűjtő találkjozó.Beleértve ugye elsősorban a veterán traktorok ,munkagépek,stabilmotor gyűjtőket.( Dutrások,Csepelesek is).
Meg az az igazság hogy nagyon pörög ez a fórum:Ha mindenbe benne akarok lenni akkor éjt nappallá téve itt ülhetnék és az ülés is nehezemre esik ez a nyavalyás lemezek miatt a gerincembe.Képzeljétek beszkenneltem a rtg felvételeket és már azon töprengtem megmutatom találós kérdés gyanánt ,hogy mibe vannak ezek a böszme nagy csavarok?
Jaj! Bocsi,hogy köszönés nélkül ugrottam vissza,látod milyen faragatlan vagyok(vagy faraghatatlan).Nézegetem én néha csak amihez nem értek ahhoz nem szólok hozzá.Pl Üzemeltetési dolgokba nem tudok nektek mit mondani.Az új gépekhez meg már öreg vagyok-nem ismerem őket akkor minek okoskodjak.Amibe tudok-amire meg még emlékszem azt megírom Ilyen 900...meg 1000 akárhányas trakik nekem nem mondanak semmit.Szép piros-ennyit tudok róluk.Leálltam és az idő továbblépett rajtam.Nem szégyen ez csak kellemetlen.Mégis szemlesütve vallom be!!
Valamikor tettem én be ilyen hidraukikus képeket úgy emlékszem.Csak meg kell kersnem. a forrásomat ,1005 db könyvből keresgethetek.
Meggyőztél.De a résolaj és a vezérlő olaj akkor sem ugyan az.Nagyon jó pédát írt az előbb a cimborám.Résolaj pl:a hidrosztatikus hajtásos Linde vagy Sauer stb...axiál dugattyús szivattyú és a hidromotor közötti csővezeték( nem a magasnyomású vezetékekre gondolok.)Ott ugyanis tényleg a dugattyúk és a hengerek közötti résen valamint a talpakhoz vezetett olajat vezetik el.Igaz van benne öblítőolaj is de ezt most kizárom.
Nem erről van szó !!!!!!! Pl : Ha azt mondod (befecskendezési szög Vagy adagolási szög ) én tudom miről beszélsz . A kettő közti különbséget le kell írni . Meg fogja érteni mindenki .
Nagyon igazad van .Ott valóba van résolaj! Aztán ha fordított szivattyút tesznek föl akkor esik a fene segre.Én is csak malacnak hívom.De jó ha valaki egyetért velem.Meg az se rosz gondolom ha én értek egyet valakivel.
Ez a bajom nekem is,hogy a türelemmel van baj.Köszi,hogy szembesítettél ezzel a ténnyel-tényleg nekem is az a bajom.( írtam én ,hogy lehet ,hogy kifütyültök)Nem is baj.Én vagyok a hunyó,bocs!!
Ebben teljesen igazad van! A résolajra a legjobb példa a hidraulikaszivattyú tengelyeit kenö olaj, kis csatornákon elvezetve. De mindenki máshogy ismeri ezeket. Ami nekem kardántámasz vagy elsöhajtáskuplung, az másnak "malac"(amit én sokáig nem tudtam)
Mát le írtam de meg említem , nekem nincs türelmem zamatosan fogalmazni. Ha te megteszed akkor dőlj neki és nyomasd le az egészet A- Z ig és megértik miről van szó. Nincs abból semmi probléma ! sokakat fog érdekelni bizonyára.
Én a résolajnak azt ismerem el ,ami valamiféle gépalkatrész finoman történő illesztése mellett is üzemszerűen elszökik nemegyszer megolajozva -megkenve azt a bizonyos alkatrészt.Itt pedig készakarva van odavezetve az olaj amit te vezérelsz! Nyitod vagy zárod az olaj útját.
Nem kell ki lógni a sorból !!!! . De aki ezzel foglalkozik nap mint nap az tudja mire gondol az egyén . még ha nem is Szaknyelven említi. Egy a lényeg te tudod miről van szó ! Ha akarsz segítesz , hanem akkor nem! Én sem szeretem a Professionálisan berobbanó szövegeket ,hisz lehet hogy abból kevesen értik meg a mondani valódat.
Én is vezérlö vezetéknek tudom a két tömböt összekötö vékony csövet, de mindenhol résolajcsönek említik, nem akarok kilógni a sorból. Ez kb. olyan, mint a gumihevedert gumilánctalpnak, vagy a vasúti sinek alatti betont betontalpfának nevezni.
Vigasztaljon az a tudat,hogy valaki már azt is unja!!!(Igaz,hogy sovány vigasz).
Lenne még egy észrevételem ha nem fütyültök ki?Vártam egy darabig hátha valaki még hozzászól a Szaby vezértömbjéhez,de aztán elcsitult.Amit ti résolaj csatornának és résolajcsőnek neveztek az valójában nem az!!A helyes úgy lenne ha vezérlő csatornának hívnánk,valamint a két vezértömböt összekötő csövet (míg meg van ) távvezérlő csőnek nevezném.Aki egyetért velem tegye fel a kezét.A szelepes és nem szelepes vezértömb már volt korábban ,mérnökferinek is van ilyen:Kérdezzétek csak meg tőle.
Nyíregyén inkább csak MTZ cuccok vannak 95%-ban, persze néha jumz alkatrészeket is lehet látni.A haverom megoldotta,van neki 2 db fasza jumz 65-ös,és vett hozzá 1 harmadikat alkatrésznek 250000-ért.(úgyis néz ki,de alkatrésznek jó!)Lehet hogy 1 szerre soknak tűnik,de hosszútávon megéri az biztos!(feltéve ha nemcsak 1 kis biszbaszkel) Persze a veszély megvan hogy 2 használt traktornál ugyanazok az alkatrészek kopnak szét(de ez már a használat függvénye is!) Amúgy nagyobb MTZ alkatrész boltokban,szoktak árulni jumz alkatrészeket is,és T-25 öthöz is,mert ez a 3 típus valahogy valamiért összetartozik !?
Nem olyan rossz ám az a traktor. Én láttam mikor megvette!!! Pffff! Nagyon ügyes a srác! És nem ma kezdte a traktorozást, javítást. Bár lehet tényleg attol még nem tud többet a gép.:-))))))
Ezt a gépet elég sokáig hirdették az expresszen egy két éve.Dupla sulyozás sivatagi gumik stb... Kicsit drága volt,jól néz ki,de semmivel se tud többet,mint egy sima mtz.
Nekem 6000 pénzből megvolt az egész. Nagyon jó volt, csak le kellett húzni műszakin. Én kivettem (kirúgtam) az összes üveget és úgy csináltam meg. Nyáron bálázáskor jól jött, nem égetett úgy a nap.Akkor volt zavaró, ha belenyúllot a sötétségbe a meló, mert akkor nem nagyon kellett nézelődni semit. Ablak kinyit és brutális por, tehát ezért ott volt a meló vége általában.
Ha azt a % szerzi be az nem vészes hisz némely gyári még sötétebb üveges. A mult héten kettőt cseréltem elsőt és egy oldal ajtóét. Hozzáteszem új gumi az más és nem is vészes betenni.
Az amivel az autoat is sötétítik . De azt úgy kell csinálni hogy , különböző % os sötétítésűek vannak . Ahhoz hogy a kilátás is jó legyen előre ajtóra az ablakra 30% hátra 70% os sötétítés a jó . Én sem gondoltam de igen jól szűri a fényt.
Ami már komolyabb azon sötétben is ugyanúgy átlátni mint nappal. De annak ára van. Ami olcsó az sötétben zavaró lehet. Rakni kell +munkalámpákat és akkor jó.
H mondómén hogy hátrányos térségből való vagyok! :) Akkór meg miféle fóliáról beszéltek? hogy megy ez a dolog? r mondjátok már el ekem is! (nembírom a meleget)
Jó jó személykocsinál láttamár! Ráteszik az ablakra és nemsüt be a nap!De mikor elindul lekel venni,és megint besüt a nap! Traktorral meg nammégy 100-zzal hogy hűtse a kasznit! Vagy nem 1 ről beszélünk?
Na majd ha találkozok vele akkor lefotózom, igaz a közeljövőben nem fogok mert kb 100km-re lakik tőlem. Léalma hordásnál szoktam találkozni vele az meg ősszel lesz. :)
Ezek igazak, de ki akar 17fokban ülni egy traktorban. Elég már ha 23-25 fokra lebírja hüteni. Már azis kellemes. De egy kis szivacs, gumilap meg sziloplaszt csodákra képes. :) Ja és a műszerfal alatti lemezekre hőtükrös polifoam. Mifelénk egy srác Astráét épített bele kb 2éve és tökéletesen működik.
Nekem nem jó a légkondi azt tudom .Sok embert tönkretett már az a száraz hideg levegő. Felénk sötétítik az üvegeket sokkal jobb . Érezhető a hőmérséklet különbség .
Személykocsié is jó bele Opel Astráé vagy Vectráé. Mert a fülke és a kocsi belső terében légköbméterben nincs nagy különbség. Az mtz nagy ablakait meg le lehet hővédő fóliázni. És akkor tökéletesen müködik a klima. Kb 150ezer mire kész van.
Nem egy egetverően jó dolog az a klima, a nagy üvegfelületen besüt a nap és hülye érzés hogy fujja a hideget a nap meg égeti a böröd. De azért annyiból jó hogy nem jön be a por.
Nemhogy kidobnád belőle és úgy probálnád meg.Jobban éreznéd,hogy mit csinálsz és lehet hogy érzékenyebben tudnád kezelni a leengedést.Csak próbaképpen!! Igaz nem kis munka.
A talajt visszatömöríti. Tárcsa után is szokták kötni, hogy ne száradjon ki a talaj. Meg vetés után is tömörítik a földet. Régebben volt nekem is két tag, de már eladtam egy pár éve.
Megértettem, jól fogalmaztál! :) Hamarosan a váltó és kuplungház teljesen fel lesz újjítva, a hidraulikának a végére járok és kész is lesz a teljes felújjítás. Utánna jöhet a festés és két hátsó új gumi. Legutóljára komplett fülke kárpitozás hangszigeteléssel egybekötve.
Bocsi a hülye kérdésért ! De szőlő termelőként soha nem tudtam elképzelni,hogy ez a gyűrűsözés mirevaló? mit csinál ez a munkagép a földel ? (nekem olyan mint a tárcsa) Máshól még nemmertem megkérdezni :))))
Most értem haza és nem győzöm olvasni a pörgést.Nagyon jól látjátok a dolgokat,szerintem.Ha hosszabb lenne a csavar és elzárná az útját az olajnak akkor az olyan lenne mintha nem is lenne.A szivattyú már szétégett volna.A szines kép nagyon jó nem baj,hogy JUMZ-é a működése ua mint az 50-es tipusoknak.Az ,hogy fordítva tettem be a képet meg nem számít annak aki ismeri a működését.Ne haragudj cimbora,hogy a te neved alá írtam a hsz.omat,de nem akarok annyiszor ki-be ugrálni.
Köszönöm az infót és segítséget! Lassan teljesen megértem, hogy hogyan működik a vezérlőtömb. Először a résolaj visszavezetéssel próbálkozom, ha nem jön be akkor szétszedés lesz a leírtak alapján.
Végülis a motorolaj feladata a kenés, az hogy minél hamarabb az összes kenési helyen ott legyen(másodsorban hüt is). A hidraulikaolaj munkát végez, nyomást visz tovább, vagy épp a folyadékáramlással müködtet valamit. A hajtómüolaj a sürüségénél fogva marad a fogaskerekeken, így keni azokat. Ezért más mind. Legalábbis én így gondolom, nem biztos, hogy értek az olajakhoz.
Ha már ilyen becsületesen leírtad ,nem utolsó szempont de változik a világ . Bár az egyfokozatú olajokat említetted ,de szerintem több fokozatút használ mindenki . Ma már motor olajat használunk az újaknál és szerintem e tipus szerkezetileg ua .
Röviden elmondom. Autóvillamossági szerelő vagyok. Gépkocsikat javítok nemcsak villamosság, tíz évvel ezelőtt másfél évig garanciáztam traktorokat és a többi gépet mit árultun. Előtte mg-ben dolgoztam 8 évig szántottam vetettem arattam. Röviden ennyi.
A tolattyut nem kell ki venni , leveszed az aluminium fedelet és leszereled a tolattyúról az 1,2,3,4,5,6,7,8 alkatrészeket, egyébként a 9-es dugattyu emeli meg az olajnyomás hatására mikor alatta a pici szelep kinyit a 7-est és mozditja a többit igy müködik. A 10-es házban van a szelep egy csavarhúzóval lehet benyúlni és álitani. Ezt hivatalosan úgy kellene hogy a 10-es házat kompletten ki kellene csavarozni a tolattyuból és egy célszerszámba betéve porlasztobeálitóval beálítani a már említett nyomást , és ugy visszaszerelni a tolattyuba.
Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj viszkozitása 3 cSt 150C fokon és 10-es értékre sűrűsödik 100C fokra csökkentve a hőmérsékletet. Tovább csökkentve a hőmérsékletet, 100 cSt viszkozitási értékre sűrűsödik 40 Celsius fokon, nulla fokon pedig már túl sűrű a mérésekhez. Tehát a 30-as egyfokozatú olaj átlagértékei: 3cSt/150C, 10/100C, 100/40C és kb 250/0C fok. Az autógyárak tervezői a legtöbb esetben 100C fokos olaj és víz hőmérsékletre tervezik a motorokat, 10-es viszkozitási értékkel számolva.
Akkor okozhat gondot, ha többen használnak, több traktorral ugyanazokat a munkagépeket. Egyikben motorolaj, a másikban hidraulikaolaj, ha keveredik az nem biztos hogy jót tesz a gumialkatrészeknek, mivel mindegyikben más-más adalék van(pl.: hidraulikaolaj: habzásgátló)
A hidroulikába jó a hajtómű olaj igaz az mtz-nek az túl kemény egyébként a crystál a hajtóműból veszi az olajat de akkor sem motor olaj. Azok az olajok speciálisak ami mindenbe jó de az nagyon drága. A motor olaj már 40 fokon sokkal hígabb mint a hidro olaj és 0 fokon sokkal sűrűbb is.
A motor olaja max 6 bár nyomással üzemel és ha szedtél szét centrifugál szűrőt akkor látod a bitumenes képződményt. A motor olajat csuszó csapágyak kenésére tervezték és nem nyomásra ,magasabb nyomáson persze ,hogy melegszik.
A biztonsági szelep nyitónyomása 145-160 bar, a reteszeléskioldóé 125-135bar a 80-as és az 550-es mtz-nek, a régi 50-esnek kb. 15 barral kevesebb mind a kettő.
A 6-os résolajvezetéknél látszik, hogy a csavar elzárja a résolaj útját. Ha van benne rés akkor nem kell visszavezetni vékony csővel? Mert itt az előbb valaki emlegette, hogy ha van rés benne a a vezérlőtömbön belül megvan oldva. Lehet nekem is a csavar zárja el az útját.
Üzemi hőfokon is jól emel ezzel nincs probléma. Mondjuk motorolajat használok hidraulika olaj helyett. Lehet ezért is emel jobban. A hőfokot nem kell mérni mert tudom és erezhetően melegebb mint más mtz-éken. A nyomást lefogom mérni a közeljövőben csak még készül a nyomásmérő. Mennyi a jó nyomás? Én 160bár körül emlékszem, de lehet, hogy nem jól emlékszem.
Meg a nyomáshoz azért se nyúltam mert minden munkagépet alapjáraton emel még a tárcsát is(650kg), Meg az MBP-6,5 póton 78mázsa léalmát is alapjáraton billenti.
Az üzemi hőfoktól szerintem melegebb, mert a műszerfal is felmelegszik és nyáron szauna van benne. Nagybátyám mtzéjével is dolgoztam nagy melegben egésznap és az övé nem melegszik fel úgy mint az enyém. Az enyémnél nyáron nagy melegben nem tudom sokáig a kézfejemet rajta tartani. Mi okozza?
Az relatív , hisz van üzemi hőfok . Mennyi a mért nyomás ? Azt a résolaj csövet meg ahogy említették kösd vissza. A 3/4 222 szelepes az 210 bár nyomással működő vezérlőtömb de ezzel ne foglalatoskodjunk.
Azt még elfelejtettem kérdezni, mikor beszéltem a vezérlőtömbös fickóval és elmeséltem neki a problémámat akkor ő azt mondta, hogy akkor valószínű, hogy a zuhanásgátlós szeleppel ellátott vezérlőtömb van a traktoron és ezért süllyeszt rosszul. Azt mondta hogy egy gólyó az egész és vegyem ki utánna jónak kell lennie. Hallotatok már ilyenről? Melyik alkatrész lehet az?
Vezérlőtömben ezek mit jelentenek? Vezérlõtömb nem szelepes R-80 3/4-222: 27 866,00Ft Vezérlõtömb szelepes R-80 3/4 222G: 28 123,00Ft
Sziasztok. Neked ha az erő-helyzetszabájzó ki van véve akkor a résolajcsőnek vissza kell vezetve lenni a tartályba. A régi 50-eseken ez azért nincs mert ott a tömbben ez egy furattal meg van oldva, régen törtek szét ugy szivattyúkat hogy az 50-esre föltették a 80-as tömböt, a résolajt nem kötötték vissza.
Valószínű, hogy a 80-asé van már rajta mert az 50-es vezérlőtömbön még az oldalán van az antiszlip. Nekem meg már az ülés alatt volt valamikor. Meg egy vakdugóval van az a kivezetés lezárva amin a résolajnak kellene távoznia. A résolajcső amit reggel berajzoltál abból csak a tartója van meg.
Visszább azt írtad, hogy ki van szerelve a szabályzód, már így vetted a traktor(ha jól emlékszem). Azt jó lenne tudni, hogy milyen tömb van rajta, mert az 50-esén ez a csatlakozás nincs meg, ott nem kell visszavezetni semmit. A tsz-ben tettünk fel 50-esre 80-as tömböt, fél nap után vehettük vissza, füstölt az olaj a tartályban. Aki már cserélt 50esen, az tudja milyen jó munka, ráadásul ezen PF05 kazalrakó volt, hozzáférés 0. Viszont 80asra felrakható az 50-esé. Az 552 hidraulika rendszere megegyezik a 80-82-ével.
Ilyen probléma nincs, mert vontatott tárcsát húztam eddig és mikor a tárcsa elejét emeltem(főmunkahenger) akkor a tárcsa munkahengere meg se mozdult. Vagy a hidraulika karról huzgálom az 1tengelyes pótot és ott se tapasztaltam ilyen problémát. Sőt tavasszal szántottam váltvaforgatós 3-as ekével és ott se tapasztaltam ilyet.
Értem én a résolajat, csak nekem nincs sehol visszavezetve. Erre tegnap este jöttem rá, mert egy kicsit belemélyültem a hidraulika rendszerekbe. Én arra gondoltam, hogy a résolaj nincs visszavezetve és ezért a tolatyút feszíti vagyis ezért nehéz mozdítani a kart. De ez csak egy gondolat. Azért érdekes nekem ez a jelenség, mert általában két kart szoktak használni a legtöbbet a két szélsőt. A középső kar az oldalra kihelyezett hidraulika csatlakozókat vezérli. Én átkötöttem a főmunkahengert erre is és itt is ugyanúgy csinálja sőt már kísérleteztem a bal szélsővel is. És mind a három karnál csinálja. Szerintem meg olyan nincs, hogy egyszerre mind a három tollatyú elromlana.
Nyáron kicseréltem a szűrőt vadi újra kompletten házzal szűrő lapokkal együtt. Meg beépítettem a hidraulika munkahengerbe egy lassító szelepet így sokat javult vagyis nem zuhan már olyan gyorsan le a munkagép "nem vágja földhöz". De a hidraulikát még most sem tudom finoman vezérelni süllyesztéskor vagyis nem tudok mondjuk csak 10cm-t süllyeszteni a munkagépen egyből megindul lefelé és mire a kart visszaengedem addigra már leért. Emelésnél meg szépen dolgozik cm-ről cm-re tudok emelni vele. Így kéne neki müködni leeresztéskor is vagy hasonlóan. Viszont nehéz munkagépet órákig megtartja nagyon keveset ereszt.
Annó a T-25-ben is ugyanilyen vezérlőtömb van építve csak 2kar van rajta. Azzal tudtam finoman süllyeszteni és annak a munkahengerében is lassítószelep van építve.
Amikor összedolgozik az nagyon jó tud lenni! Az még elmegy, ha pótkocsi billentésnél elöször felemelte a vonólapot, de mikor felemelt vetögépnél a nyomjelzö átváltásakor összetöri a gép hátulját, az már bosszantó. Csere után szétszedtem a tömböt, nem csak a tolattyú kopik, a fészek is.
Tengelyt már láttam fémszórással javítva, de hogy a szük résekbe hogyan tudja beszórni, majd kiképezni a fészket, azt nem tudom. A szürö meg sürüszövésü lapkákból áll, felfüzve egy csöre. Évenként egyszer benzinben átmosom és kész van.
Szürö
Itt még az antiszlip látszik, a kisfülkésekben ez is volt a szabályzóval együtt
Szabi ! Ha megvan kopva tolattyú azt a tömböt cserélni kell. A résolaj vissza vezetés nem ua. hogy ott efektív vissza vezetés legyen . Azért van be és ki vezetés. Ha nem dolgozik össze a vezérlőtömb vagy is a három pont vezérlésével nem működhet együtt a kihelyezett munkahengerek egyike sem ( akkor meg nem a vezérlő kopott) nem cserélendő.
Én is erre a csőre gondoltam. Ha jól emlékszem nekem levan zárva vagyis nincs visszavezetve a tartályba. Ezért is lehet a problémám, mert a résolaj nincs elvezetve és a tollatyút feszíti? Először is vissza vezetem azt a vékony csövet a tartályba és meglátjuk mi lesz az eredmény.
Felhívtam ezt a vezérlőtömbös fickót, fémszórással javítja a vezérlőtömb kopásait. Úgy vállal rá garit, ha a tartályt kipucolom és új szűrö teszek be. Nem értek a fémmunkához, de szerintem ami fémet felszór az egyszer el is tünik onnan?
A 48, és 50-es számú csövek kötik össze a két tömböt. Amikor a szabályzótömböt kiszerelik ezt a csövet kell visszavezetni a tartályba, mert ha le van zárva a csatlakozó, akkor mindig dolgozik a biztonsági szelep, egy idö után forralni kezdi az olajat.
Köszönöm szépen, igyekezek mindent tető alá rakni, ahogy írtam az idén már ha minden jól megy minden tető alatt lesz. Egyszerű kis fából készült gépszín bontott hullámpala borítással. Az a lényeg, hogy ne ázzanak a munkagépek és így nagyon sokáig jó állapotban lesznek.
Még pontosan én sem tudom a hiba okát de hamarosan kiderítem. Azért vettem függesztett tárcsát, hogy a gyümölcsösben és kertekben könnyeben tudjak forgolódni, mert a vontatottal nehéz volt főleg olyan kertben ahol körbe van kerítve. Meg a gyümölcsöst most már hosszában és keresztben is megtudom tárcsázni.
Szép napot mindenkinek! Nagyon jók ezek a rajzok esetleg nem tudnál még ilyeneket felrakni mondjuk emelési, úszó helyzetben? Kérdésem a következő lenne még, hogy a vezérlőtömből a résolajat hol vezetik el? Melyik cső az?
A pakolásodra még annyit, látom precíz ember vagy. Magamat is annak tartom. A gépek alá én is mindig rakok valamit. Sok gépszint is csináltam, de sajnos tető mégse jut mindegyiknek. Az új tárcsádhoz jó egészséget és jövedelmező gyümölcstermést kívánok!
A tárcsádon nem vettem észre az öntvény távtartókat, így már nem "pehelysúlyú". A könnyűséget én amúgy is elsősorban a hidraulika problémád miatt írtam, mert valaki azt is írta, hogy a nagy súly miatt feszül be a kar. Az én duplatörőhengeres SA 323 ásóboronám 760kg (a törőhengerek nagyon messze vannak a traktortól, nagy az erőkar), de ilyen problémám még nem volt. Attól függetlenül én átalakítom az ásóboronát félig függesztettre (munkahengert már vettem is hozzá), mert ez már nem egészséges így szegény MTZ-nek.
Saját tapasztalatom nincs, nekem 4 éve készül a lazítóm. De olyan területen már láttam hasznát, ami több éven át csak tárcsázva volt, minden tavaszon állt rajta a víz, lazítás után (2 kés, kb. 50 cm mélyen) megszünt a vizesedés.
Azért mert nem szerettem volna e témával senkit zavarni vagy untatni . " A szabályok nem ismerete senkit nem mentesít a felelősség alól ". Mondják a jogászok, ez vonatkozik mindenkire. Az esetet Pl , hoztam fel , és nem azért hogy ezen felháborodj.
Már megbocsáss de miért másik topicban a helye?Továbbá ezt nem én kérdeztem,vetettem föl,csak megprobáltam korrektül válaszolni.Egyébként MTZ vel is vontathat az itt forumozó utvonalengedély köteles munkaeszközt,továbbá az önkormányzat a saját kezelésü utakra jogosult engedélyt kiadni,a többi a közutkezelő hatásköre. Továbbá az önkormányzat engedékenyebb ilyen esetben kisebb településeken,mert munkavállaló,adófizető,munkaadó is egyben aki ilyen géppel közlekedik. Az meg hogy balesetet okoztak egy tárcsával,teljesen más lapra tartozik.
Az altalajlazítás lényege az eketalpbetegségnek nevezett jelenség megszüntetése. A talaj alsóbb rétegeinek megnyitásával a csapadék leszivárgását teszi lehetövé.(én így tanultam)
Nem te írtad 1-szer,hogy asztalos a szakmád,és a szomszédod 1 részeges traktoros?Mert ha igen akkor,ahhoz képest nagyon kened,ezt a vezérmű témát ! :) (de lehet hogy nem jól emlékszem)
Már kikapcsoltam a gépet de nem tudtam aludni és újra bekapcsoltam.10000,-t mondasz.több mint 3000 az áteresztő szelep ,akkor hol van a többi meg a meló.?
De ha valóban jó lessz és kibírja a gari időt akkor minden rendbe.
Én egyszer kérdeztem egy biztosítóst hogy a kötelező biztosítás vonatkozik e a traktoron lévő munkagéppel okozott kárra, és azt mondta hogy igen . És tudok is olyan esetet amikor vetőgéppel meghuztak egy autót és fizetett a biztosító.
A tolattyukat nagyon nehéz házilag beálitani , de naggyából be lehet több le és felszereléssel, de az is fontos hogy a beálitás végeztével a tolattyúban lévö szelep álító csavat le kell biztositani LOCTITE menetrögzitő ragasztóval külömben ujból elálítódik.
Hát igen,1000 pénzcsapot tesznek az emberre!:((( Persze aki nemcsinál semmit,és nincs semmije,azzal nincs mit tenni.Csak rabszolgának jó a multiknak a szalag mellé szinte ingyen! (vagy ez a cél?)
E témának másik topik a helye . Csak annyit , az Önkormányzat ad ki túlméretes munkagépre időszakos engedélyt . Egy szomorú esetet és befejeztem . A falumba 3,5 tárcsa kapta el a kerékpározó asszonyt. A Bíróságon nem tudott magyarázkodni a tag , komoly összegű életjáradékot ítéltek .
Hát még nem tudom van kb 2-3 hetem, hogy eldöntsem. Lehet belefogok én a javításába. És majd érzésre belövöm a vezérlőtömböt. :) Először csak 1 tolatyúval kisérletezek. A többít hagyom úgy, amúgy is kettőt használok csak. :)
Én is láttam azt a hirdetést hogy 10ezerért cserével fölzjitottat ad, de kiváncsi volnák hogy javitja meg a kopott tolattyukat meg a furatait, ugyanis ezt szerintem csak ugy lehet hogy a furatokat nagyobbra köszörüli, a tolattyukat meg föl fémporszórja és ujra munkálja. Ha még a többi beálítást és cserét hozzászámolom amiket Taganorg is említett hát elég érdekes. Ez nem olyan mint egy főtengelyköszörülés.
Ezért mondtam hogy 1 jó T-25-ös ! Én az enyémmel nem emeltem csak380kg-ot (permetező) Na de a szomszéd,az igen a 82-es után való nagy tárcsát,nemcsak megemelte hanem betárcsázta az almását vele!!! (az elejére persze pakolt dolgokat)
Igen, de ha van 1 munkagépen rendszám,és útvonal engedély,attól még ugyanúgy fellehet vele szántani az utat!És rendszám nélkűl is lehet vigyázni rá.(ez nem szabályzat függő) Bocsáss meg hogy ellentmondok!(kicsit mindég anarchista vóltam:)))
Az hogy ki mekkora barom és hogy szántja fel az aszfaltot,meg milyen masinával vagy autóval,teljesen független attol,hogy van e rendszám a tárcsán,ekén,vagy nincsen.
Emeltél is 500kg-ot T-25-el? Mert ha egy picit kopot valamelyik hidraulikus alkatrésze akkor már nem emeli meg. :) Amúgy a tárcsa 2m hosszú. És az mtz-ének 1tonna már meglepetést okoz. Amúgy 1000kg-ot emel max egy mtz. Igaz 3500kg-ra vannak tervezve.
Üdv .Mindenkinek . Az imént említettekhez . Azt mondanám még jó, hogy ezen szabályokat talán a rend őrei nem is ismerik . Ugyan is mindenki közlekedik munkagéppel . Találkoztatok már ti is eszméletlen vontatmányokkal .Igen is bosszantó .Az meg felháborító mikor a közúton fordulva a munkagéppel az árkot beszántva dolgoznak . Számtalan esetet láttam ahogy a munkagép belevágott az aszfaltba . Az utóbbi ősszel mikor a tárcsát vontatva a fő utat feltárcsázta a barom. Azok a szabályok nem véletlenek . De így helytálló a mondás, " Törvénytelen országnak törvényen kívüli állampolgárai vagyunk
Hát azért 10ezerből sokminden kitelik. Mert 28ezer egy vadi új. 6hónap garit válal rá és tavaszi tárcsázáskor kiderül a vallatásnál, hogy mit tud, ha 6hónapot kibír akkor évekig elmegy. Amúgy a két szelepet csak kiváncsiságból kérdeztem, mert nem láttam még szétszedve vezérlőtömböt. Az a baj, hogy nekifognék a javításnak, csak nem tudom, hol beállítani. Egy lassítószelepet építettem be a munkahengerbe így már nem zuhan le, lassan megy a tárcsa, csak én nem tudok olyat csinálni vele, hogy felemelt tárcsát nem tudom mondjuk csak 20cm lejjeb engedni. Mire a kart visszaütöm addigra leér a tárcsa.
650kg a tárcsa és 660kg-tól már közép-nehéznek számít. Pontosan 30kg/lap-tól felfelé középnehéz. Én mindent raklapra teszek. Vagy levegőben van tárolva farönkök segítségével. A traki a permetező, és a pótkocsi, meg egy pár apró munkagép betonon tető alatt. Ha minden jól megy az idén minde munkagép tető alá kerül. Amúgy a tárcsát most vettem 1hete.
Vontatott volt eladtam és vettem ezt a függesztett. Ez 250 széles 56-os lapok elől-hátul cakkos. Öntvénytávtartó. 650kg. Én a függesztett jobban kitudom használni kertekben meg a gyümölcsösben a forgolódás miatt. Ezzel már a gyümit keresztbe-hosszába megtudom tárcsázni.
1992-töl 2000 májusig voltam a tsz-ben, minden tavaszon enyém volt egy SPC-6 vetögép. Szerintem mindenki ismeri, 4.6m szélesen keresztben vittük az úton, volt hogy 3-an egymás után. Akkor senkit sem zavart. A bal szélén volt egy sárga lámpa, mégis észrevették, nem volt baleset soha.
Ha emiatt megbüntetne egy fakabát,mondd neki hogy hivja fel a RK jogászát és ha az is azt mondja,akkor hazudik. Dörzsöld a tenyered és mutasd meg a jogszabályt egy ügyvédnek,hogy indokolatlan a birságod és kártéritést követelsz :D Megnyered a pert!
Nehogy levizsgáztasd már a barmoknak külön külön mindet!!!!!Biztositás meg sulyadó mindre??? WÁÁÁÁ! Ott a jogszabályban leirva hogy ami nem teherszállitásra alkalmas és nem magajáró,arra nem kell semmi,csak ha szélesebb 2,50nél akkor utvonalengedély,semmi több! Mondd meg az ügyintézőnek,hogy frissitse a jogi infótárát,mert ez elég régen igy van.
Elég szép darab.Gondolom nem nehéz kormányoznod.Az áteresztő szelepre visszatérve.Minden kar semleges helyzetben van akkor nyitva van-mehet az olaj vissza a tartályba, a szivattyú nem erölködik minimálissan van csak igénybe véve.Valamelyik kart emelés vagy süllyesztés irányába mozdítod már le is "záratja" önmagát és a folyadék elmegy dolgozni.Ha nem zár le rendesen akkor az emeléssel van gond mert átenged és ami elszökik olajnyomás az nem segít rendesen emelni a munkagépet.Ha meg abszolút nem zár le mert leragadt akkor tök halott a rendszer hiába rángatod a karokat mert az olaj a tartályba veszi az irányt és nem dolgozik( a könnyebb utat választja).süllyesztésbe szerintem nem sokat szól bele mert egy ilyen nehéz munkagépre nagyon hat a gravitációs erő ,lemegy az lefelé nyomás nélkül is Úszóba meg egyenesen lezuhanna.Már korábban megírtuk nálad a súly okozhatja,ha más gép esetében nem csinálja és mechanikus szorulást-akadást meg nem érzel.Azért kíváncsiságból meglesném a Palit,hogy 10 000-ért mit csinál egy kopott többéves vezérlőtömb házának furataival-a kopott tolattyúkkal-az áteresztő szeleppel ,a szelep furatával-fészkével ,a biztonsági szelep fészkével,elfáradt esetleg törött rugóval.Plussz a szét -összeszerelés letakarítás tömítések "o" gyűrűk,gömbök betéteinek cseréje..... Próbapadra szerelés állítgatás leszerelés és még esetleg lefestés.Lehet,hogy még valamit ki is felejtettem?
Nógrád megye különleges ilyen téren. Hivatalossá akartam tenni a sárga villogót , mert büntet érte a rendör, ha nincs beírva a forgalmiba és rajta van a gépen. Az okmányirodából a közl. felügyelethez küldtek, ott kérjek adatlapot. Mikor elmondtam mit akarok(3.6 m széles a tárcsa, 3m a vetögép, RZ-3 szintén 3m, a max. szélességhatár 2.55m) akkor kezdte mondani: útvonalengedély. Nem gond, Közút Kht. kiadja. És itt jött az agyrém: ami keréken gurul, arra müszaki vizsga kell!! Elmondtam, hogy mi az a tárcsa, de csak ugyanazt mondta megint. Szerintem baromság, de mit lehet tudni? Jól fog mutatni a PZK rendsodrón a piros rendszám!
A mezőgazdasági vontatmánnyal a közúti forgalomban hatósági engedély és jelzés, illetve ideiglenes forgalomban tartási engedély nélkül lehet részt venni.
Mezőgazdasági vontatmány az olyan pótkocsinak nem minősülő vontatott munkagép, amely - a működéséhez szükséges eszközök szállítását kivéve - teherszállításra nem alkalmas, és amelyet a közúti forgalomban mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel vagy mezőgazdasági erőgéppel vontatnak!!!!
ha a vontató két és fél méternél szélesebb, vagy tizenkét méternél hosszabb, esetleg négy méternél magasabb, akkor szükséges az útvonal-engedélyezés. Azon járműszerelvény mozgása is engedélyköteles, aminek hossza meghaladja a tizenhat és fél métert. A törvény a jármű mérete mellett annak tömegétől is függővé teszi az útvonalengedély szükségességét. Az a járműszerelvény útvonalengedély-köteles, amelynek össztömege meghaladja a negyven tonnát, vagy a jármű tengelyterhelése több mint tíz tonna."
"A vonulást mindig alacsony forgalmú utakon engedélyezzük. Főutakon való közlekedés akkor lehetséges, ha más utakon a gazdálkodó úti célja nem közelíthető meg. A közlekedés időpontját ilyenkor korlátozzuk: délelőtt tíztől délután háromig illetve este héttől reggel hatig vonulhatnak a főutakon a traktorok, kombájnok vagy egyéb mezőgazdasági munkagépek" - tájékoztat a MK munkatársa.
Útvonalköteles a negyven tonnát meghaladó gépjármű
Útvonalengedélyt mindig az utat karbantartó szervezetnél kell kérni, ami vagy a MK vagy a helyi önkormányzat. A közútkezelő egy időben beadott, átlagos engedély kiállításáért ezer forint plusz áfát számol fel, az összeg az igény sürgősségével, a szállítás távolságával és annak bonyolultságával egyenes arányban nő. A legdrágább, egyszeri útvonalengedély 13500 forint plusz áfa, ebben az esetben egy négy méternél szélesebb, nyolcvan tonnát meghaladó szerelvényt több mint száz kilométeren át vezethetünk közúton. Marton Ágnes tapasztalata szerint, a legtöbb gazdálkodó éves bérletet vált, amit a MK kedvezménnyel állít ki részükre. Az éves bérletnek több fajtája létezik: azok a gazdák, akik egész évben egy kijelölt utat használnak, nyolcezer forint plusz áfáért, akik pedig engedélyköteles járműveikkel csak húsz kilométeres körzetben mozognak, tizenkétezer forint plusz áfáért válthatnak bérletet, a kistérségi úthálózatra. A legdrágább éves bérlet húszezer forint plusz áfa, ez a teljes közúthálózat használatára feljogosít.
A MK munkatársa elmondta: az ellenőrzés során - amit a közlekedési hatóság, illetve a rendőrség végez - útvonalengedély hiányában jegyzőkönyv készül. A közlekedési hatóság a jármű üzembentartóját pótdíj fizetésére kötelezi, bizonyos esetekben meg is tilthatja a továbbközlekedést. A pótdíj mértéke az útvonal-használati díj tízszerese, de legalább negyvenezer forint. Marton Ágnes a sárga villogó - figyelmeztető jelzést adó készülék - használatával kapcsolatban elmondta: "minden esetben előírjuk a szélességjelölő lámpák vagy prizmák valamint a sárga villogó használatát, így annak felszereléséhez nem szükséges rendőrségi engedély. Ha nem írnánk elő, akkor a területileg illetékes rendőrkapitánysághoz kellene fordulniuk a gazdáknak.
A lassú járművek egy konkrétan meghatározott körére kiterjedően zöld színű M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtábla adható.
Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla nem a járműhöz kötődik, hanem a jármű üzembentartójához, aki (amely) az engedélyezési eljárást követően jogot szerez arra, hogy az általa üzemeltetett járműre (járművekre) a kiadott rendszámot felszerelhesse a közúti forgalomban való részvétel céljából.
Az érintett járművek köre:
* a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők); * a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek; * a magajáró permetezőgépek; * a speciális magajáró eszközhordozó alvázak; * a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép, * amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.
Engedélyezési eljárás: Feltételek:
* a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által kiadott külön jogszabályban meghatározott regisztrációs igazolás (regisztrációs szám), * a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződés igazolása, * az ügyfél nyilatkozata a felvenni kívánt ideiglenes rendszámtáblák, valamint az ilyen rendszámtáblára kötelezett járművek darabszámára, azok gyártmányára, típusára és egyedi azonosító adataira (alvázszám) vonatkozóan, * az ügyfél nyilatkozata az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával közúton használni kívánt mezőgazdasági erőgép(ek) biztonságos és szabályos közlekedésre való alkalmasságáról
Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla jogosítottja köteles a közúti forgalomban részvételkor a mezőgazdasági erőgépen a rendszámtáblát jól látható módon elhelyezni, valamint az indítási napló rovatait tényszerűen kitölteni.
Az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű vezetője a közúti közlekedés során köteles igazolni az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának jogszerűségét, valamint a külön jogszabályban meghatározottak szerint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását.
Az M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtáblához ideiglenes forgalomban tartási engedélyt ad ki a közlekedési igazgatási hatóság, mely a kiállításától számított három évig érvényes. A közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg bejegyzi az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával használni kívánt járművek fajtáját, gyártmányát, típusát, egyedi azonosító jelét (alvázszámát).
A forgalomban tartási engedély érvényességi ideje - új rendszámtábla kiadása nélkül - három évente cserével hosszabbítható a rendszámtábla használatára való jogosultság fennállásának igazolásával egyidejűleg.
Fontos, hogy az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblát csak az indítási naplóban bejegyzett járműre lehet felszerelni.
Én a vontatottat részesítem elönyben, függesztett csak az eke és a kasza van. Igaz, szük úton tud izzasztó is lenni, két autó közt kiférni, vagy visszatolatni ha nem férek el.
De lassan lehetetlenné teszik a közlekedést velük: útvonalengedély. És az agyrém: keréken gurul, túlméretes: müszaki vizsga!!!??? Egy tárcsára!!??
Az áteresztőszelepnek biztos hogy az a szerepe hogy vezérli az olaj utját, ezért gondolkodtam hogy nem e ez okozza a te gondodat is. Már csak azért is mert ahogy irod nem mechanikus szorulásról van szó. De nem tart sokáig kivenni és felszabájozni egy próbát megér . Két tizes csavar fog egy fedelet azt le veszed és a szelepbe van egy m10-es menet , behajtasz egy csavart és kihúzod.
Nem baj. Találtam egy fickót Ebesen aki hidraulika vezérlőtömböket újjít fel 6hónap garival. És próbapadon van beállítva a vezérlőtömb. Cseredarab kell neki és így egy 10-esért el lehet hozzni. Nem sokára viszem a trakit szétszedni már csak 2 mtz van előttem és utánna én jövök! :) Akkor leszedem a tömböt és kicserélem.
Az áteresztőszelepnek(nyakasszelep) az a feladata hogy üresjáratban a tartájba engedi visza az oljat a szivattyutol, ha a tolattyút emelés hejzetbe teszed akkor zár. De most elgondolkodtam hogy okozhatja e a te problémádat is ha pl: nem jól zár, de nem hiszem.
Az áteresztő szelep biztosítja az üresjáratban az olaj minimális nyomáson történő tartályba visszaáramlását.(Max .a szűrő ellenállása,pláne ha koszos).
Van 4 db MTZ kezelési könyvem, kb 100-szor olvastam el, (mindig van benne újdonság) de erröl a szelepröl nem találtam leírva semmit. A hirtelen süllyesztés, nehezen mozdítható karral? Szerintem a nagy súlyú munkagép lehet az oka. Ez is olyan, hogy ha nincs rajta súly könnyen mozog, finoman lehet süllyeszteni, de bálával már hirtelen megindul, akad a vezérlökar.
Ö meg családi "kincs", számomra eszmei értéke van. Ezen tanultam én is, és öcsém is. Igyekszem rendben tartani, mert apámnak is sokat jelent. Ez volt a tsz-ben az ö gépe, újonnan hozta a szajoli agrokerböl és 14 éven át dolgozott vele.
Nekem a hidraulika tökéletesen emel (még saját magát is meg tudja emelni a gép) A súlyt meg is tartja, csak mikor ereszteni akarok le nem tudok finoman süllyeszteni a kar akad valamibe és mind a 3kar. Úgy képzeld el mint egy csap csak teljesen kinyítva vagy csak teljesen el zárva.
Nekem a tartály alól szokott ázalogni az olaj,különösen ha áll a gép(mtz betegség).Szétszedni a tömités miatt nem akarom,mert szét kell bombázni nagyon hozzá.A csavarok is előszeretettel szeretnek meglazulgatni.
Akkor is fel szokott akadni,ha olajat töltenek utána és zárt állapotban van a müködtetőkar(nem uszóban van hagyva pl.)nem tud keveredni a friss és a benn lévő olaj. Nekem meg szokott indulni ha kalapácsnyéllel benyulok és másik kalapáccsal megkopogtatom alulrol a szelepházat.
Sziasztok. Mifelénk nyakasszelepnek hivják, ez fel szokott akadni (ritkán) és abból veszed észre hogy nem emel a hidraulika viszont a sujt megtartja. Én egyszer jártam ugy tárcsázás közbe és ugy tudtam hazamenni hogy a föld végén belementem egy árokba és ahogy emelkedett a tárcsa lezártam a hidraulikát. Nem nehéz kiszedni és érdemes felszabájoztatni a zárófelületet ha már ki van szerelve.
Az áteresztő szelep mi célt szolgál? A sűlyesztéses problémámat okozhatja? Amúgy jók a videóid! A 82-esnek nagyon jó hangja van és jól is indul, látszik, hogy van gazdája! :)
Az 1-es a biztonsági szelep, nyomást tudsz vele állitani. A 2-es pedig áteresztö szelep. Elöfordul, általában régi vezérlötömbnél, hogy a hidraulika nem müködik, akkor a 2-est kell kivenni, kijön pár gumigyürüdarab, majd minden müködik tovább.
Egy öreg szaki meg fel szerette volna szerelni a szivattyút két napig küszködött és nem és nem ment fel . Igen mert az nem 5 hanem 6mm es borda szélességű volt. ugyan is a régi az a vékonyabb bordás.
Jó estét. Ha mindent le kötöttél akkor valószinű a tömítés van odaragadva annyira,és Józsi barátunknak igaza van hogy" jó esestben csak a 3-as sz. alkatrész a hibás". A hátulját nem elég levenni.
múltkorjában kérdeztem hogy mi van akkor ha a váltóba nyomja át a hidraulika olajat a szekér kaptam is választ ,hogy tömítést kell cserélni ,ma hozzá is fogtam de nem bírom levenni a hidraulika szivattyút semmi áron pedig már erőszakot is alkalmaztam de nem jön .vagy nem is kell levenni elég a hátulját leszedni hozzá ?
Nekem nincs se földem, se traktorom. Csak az emlékeim, amik erősen kötnek az MTZ-hez.
1961 nyár végén 14 és fél éves koromban a Tószegi Gépállomás akkori igazgatójának külön korengedélyével indulhattam egy szántó versenyen, ahol 20 induló közül a 3. lettem! :) Erre gyerek fejjel olyan büszke voltam, hogy a 45-ös Belorusz azóta is a "szerelmem". Persze, jó tanító mestereim voltak, a gépész ezermester Édesapám és a szomszédban lakó traktoros. Hetedikes voltam, amikor a falunkba bekerült az első MTZ, attól kezdve minden szabad időmet azon töltöttem. :)
Aztán két évet hivatalosan is ültem rajta, mert a középiskolához (akkor) nem fűlt a fogam, a gépállomásra meg abban az időben ilyen fiatalon is be lehetett kerülni, ha volt a gyereknek rátermettsége és affinitása a gépekhez meg a mezőgazdasági munkákhoz. Nekem volt. :)
Később aztán más irányt vett az életem, távolabb kerültem az agráriumtól. Ennek ellenére a szívem még most is visszahúz a borozdába!!!
Ebben a topikban meg hasonló érzelmű MTZ szerető embereket találtam, és nagyon szívesen olvasgatom okosabbnál okosabb hozzászólásaitokat, nézegetem az újabb gépeket. Talán majd egyszer megkérek egy topik társat, hogy elmehessek hozzá egy kicsit nosztalgiázni, és kipróbálni, tudok-e még valamit kezdeni a technikával.
Hát, ennyi.
Mindenkitől elnézést kérek, hogy kissé elragadott az egynémely idős emberre jellemző szófosás!!!
Egyáltalán nem veszem kioktatásnak, sőt!!! Mint mondottam volt, olyan precízen írtad le az indítómotor működését, hogy az példa értékű. :) Nekem nem szakmám a villamosság, csak a fejem felett elszállt évtizedek alatt a piszokon kívül ragadt rám ez-az......
Tehát, ha valaki elnézést kérhet kettőnk közül az én vagyok, mert elsőre nem mentem olyan mélyen bele a magyarázatba, mint Te tetted.
Már csak egy "fontos" dolog maradt ki, amit meg kell beszélnünk.
Nevezetesen: milyen színű önindító műxik a legtökéletesebben? A kék, a piros, vagy a fekete? :DDD
Szóval nekem is itt a kezem, nem disznó láb. :)
Mindnyájotoknak olcsó gázolajat és bő termést kívánok!
Ha arra gondolsz amit az önindítóról írtál nem kell szégyenkezned , pontosan zamatosan fogalmaztál . Kár hogy , nekem ilyen zamatos fogalmazásokhoz nincs türelmem . Ezért már elnézést is kértem ,azt hiszem.
Az ember nem is gondolná, hogy milyen finom lehet egy "durva gépszerető-gépszerelő lelke" :-) Jó a fórum, csupa jó emberrel, maradjon is így! Köszönöm kedves szavaid, nem vagyok rá méltó.
Kedves "Tóni bácsi" a visszhangok miatt újra elolvastam amit írtam akkor késő este, és félek, hogy kioktatólag hatott. Ezért elnézésed kérem és kérlek fogadd virtuális baráti jobbom! Üdv.
Hát erről a kormány írányítókarról nem tudtam, de a váltóból a hajtó fogaskereket tényleg kifelejtettem. A lényeg maradt ki. Bár én úgy hallottam, hogy némelyik 80-asban gyárilag benne van.
A 80-as irányítókarja egy picit lefele mutat, ezért ha elsöhajtás lesz beépítve, beleérhet a gömbfej a kardántengelybe.
A 40-es jelü tengelyt szokták leesztergálni, tenni kell rá egy persely, és akkor föntröl be lehet tenni a váltóba. De szerintem pont ezzel a peremmel lehet a csapágyakat beállítani.
Árpád egy picit kiegészíteném a felsorolásod, apróság, de fontos lehet a kollégának. Kell új irányítókar (nem tudom így hívják- e, a kormányszervó alatt lévő kar, amibe a kormányösszekötő rudak mennek). Amit legfontosabbnak tartok, ha valaki nem akarja széthúzni a traktort, akkor is beszerelhető a hajtó fogaskerék- kis átalakítás után- a váltóba.
Nekem a 2-el jelölt kis acélperem volt eltörve, emiatt nem volt úszó a jobb szélső karban. Esztergáltattam 1-et hozzá és azóta jól működik. Illetve megkarmantyúztam egyúttal meg kicseréltem benne minden tömítést, gumigyűrűt. Utána lett szép pirosra lefújva. 1 csepp olaj nem folyt el azóta, nincs más rajta csak némi por. :D
Az útváltó szelepet a kis golyók rögzítik le rugó nyomás ellenében ,mikor az olajnyomás megnövekszik a kis dugattyu legyőzi a rugóerőt és oldja a golyók reteszelését ,hogy ez mikor oldjon a rugóerővvel lehet játszani. Amikor nehezebb tárgyat emelsz akkor az olajnyomás már ezt oldja mikor emelnéd és így beragad.Találkoztam már olyan jelenséggel ,hogy a rugó elvolt törve vagy a golyók bevoltak szorulva.
Értem. Amit tegnap meg ma irtam ezek a jellemző hibák a tömbnél , aztán ezenkívül még lehet bármi (deformálódás stb.),de mint irtam többféle tipus van és az is befolyásolja a müködést.
Ha a bal szélsőt alapjáraton visszalöki (főleg ha melegen) akkor ott a tolattyuba el van álítódva a reteszeléskioldó szelepe,de ez csak nehéz emelést eredményez.
Üdv! Igen azóta ilyen csak évről-évre egyre rosszab. A helyzeterőszabályzót nem tudom használni, mert nincs benne, már nélküle vettük a gépet. Gázfröcsre csak a középső és a jobb szélső kart löki vissza, a bal szélsőt alapjáraton is visszalöki.
Üdv. Amióta nálad van azóta ilyen a gép? A leirtak alapján még jó a tömböd nem kopott. Ezt a jelenséget kosz nem hiszem hogy okozza, egyébként az idők folyamá n több féle tömb jött ki Pl. a tolattyú zároléle be van köszörülve kb:2x2mm-es kis könnyités. Én 2-3 éve vettem az 552-be uj tömböt abba már be volt szerelve a lassitó azzal nem is volt gond hanem emeléskor csinálta azt mint ahogy te is írtad hogy szinte szorul aztán meg hirtelen megindul ezért pl: szántáskor alig lehetett munkamélységet álítani. Aztán egy pár hónap mulva kicsit javult , de akkor már a terhet is leengedte. Próbáld meg az erő és helyzetszabályzóval működtetni a hidraulikát. Az jó ha gázfröccsre visszalöki a kart főleg ha mind a hármat egyformán.
Az önindító tárgya tanár emberhez méltóan leadva . Harmadszor is a 12 az 12 V. A hidraulikához szeretnék . Ha megengeditek és megint csak feladat hisz ez a jelenség új vezérlő esetén is létezhet . Ott nem lehet az illesztések problémája. Le kellene diagnosztizálni azt a hidraulikát Mindenek előtt ,az előírásoknak megfelelően . De lehet hogy tévedek?!
Nagyon aranyosan megoldottátok ezt a munkát.Példaértékű a hozzállásotok egymás véleményéhez.Gratulálni tudok nektek,szinte kicsordul az ember könnye ,hogy ilyen humánusan-emberhez méltóan is lehet lerendezni dolgokat.Gratulálok nektek és további jó egészséget mindnyájatoknak.
Szaby! Mint írod,hogy csak nehéz munkagép engedésekor tapasztalod a jelenséget.Nekem az jutott eszembe,hogy mivel a felemelt-nehéz munkahengerbe bezárt folyadékot a tolattyú fogja meg ,ezáltal a tolattyú kőrfelületére is nagyobb nyomás hat mint egy átlagos munkagépnél és ezt neked nehéz elmozdítani.Mikor meg végre sikerűl a nagy súlytól persze megindul lefelé mint a féleggyes vonat félkettőkor.Hírtelen ez jutott eszembe aztán lehet,hogy tévedek.
No, ez egy nagyon precíz leírása az indítómotor működésének. Amivel még ki tudnám egészíteni, az esetleg valamely topiktársnak a szemében akár kötözködésnek is tűnhet, aminek még a halvány látszatát is szeretném elkerülni. A lényeg szempontjából egyébként sem bírna meghatározó jelentőséggel.
A munkagép megtartásával nincs gond sokáig megtartja, nagyon lassan ereszti el(órák kérdése). Kis súlyú munkagépet nagyon óvataosan is letudok ereszteni pl.: cm-ről cm-re. De ha nagy súlyú munkagép van rajta akkor a kart se tudom finoman kezelni mert valamibe beleakad vagy feszül vagyis tolom felfelé nem történik semmi egyre nehezebb tolni a kart és egyszer csak megindul a munkagép lefelé "gyorsan" és ha sülyesztés közben megállítom akkor ránt egyet a gépen(olyan mint ha gyorsan fékezne). A hidraulika kart autómatában csak gázfröcs ellenében löki vissza alapjáraton nem.
Na ezért jó, ha szakértők is vannak közöttünk. Elgondolkodtató! Végülis annyi vigasztal a dologban, hogy ha nem jön be tartósan, akkor nem nagy kaland visszaalakítani 12 V-osra. Másik önindítóm pedig van. :D
Én arra voltam kiváncsi hogy kopott e a tolattyú és a ház , tehát emelt helyzetbe mennyire engedi pl. az ekét , de ettől azt nem szokta csinálni.Egyébként a leggyakoribb hibák: a tolattyu és a ház kopása ,ezt nem lehet házilag jvítani ,beszorul az automata reteszeléskioldó dugattyúja , elálitódik a reteszeléskioldó szelepe(nagyon kisnyomásnál visszalöki a kart ,vagy nem löki vssza még nagy fordulaton se),biztonsági szelep elálítodik, nyakas szelep felakad(nem emel de sujt megtart).
„az általad ellenpróbára javasolt 230V-os izzó egy kapacitív fogyasztó, amiket ilyen összefüggésben nem célszerű egy kalap alá venni!” Az izzó ohmos fogyasztó, nem kapacitív! A kondenzátor a kapacitív fogyasztó! A tervezett üzemi feszültség duplájával igénybevett berendezések sorsának szószerint látványos bemutatására igenis alkalmas! Az izzónak az ellenállása az állandó, nem a teljesítménye (a teljesítmény üzemi feszültségre kapcsolva van megadva). A teljesítmény mindig a rákapcsolt feszültség és a készüléken átfolyó áram szorzata: P=U x I, ahol I=U/R azaz P=U x U/R azaz P=U2 / R ebből kiszámolva egy 40W-os izzó ellenállása 1322ohm, áramfelvétele 40/230=0,17A (230/1322=0,17A) Ha ezt az izzót 400V- ra kapcsoljuk: I=U/R=400/1322=0,3A, tehát majdnem duplája! Teljesítménye P=UxI=400x0,3=120W, tehát majdnem négyszerese! Ezért fog szerencsétlen izzó nagyon világítani, de rövid ideig! Az MTZ önindító 12V mellett 3,3kW névleges teljesítményű soros gerjesztésű egyenáramú motor. A soros motor kis terhelés esetén igen nagy fordulatra gyorsul fel, ezért csak ott használható, ahol olyan gépet hajt, mely elegendő nagy terhelést jelent a megszaladás ellen. Nagy az indítási árama ez egyben nagy fluxust, tehát nagy nyomatékot is jelent és így ez a motor indít a legjobban. A fentiek miatt használnak főáramkörű (soros) motorokat önindítónak. Az MTZ önindító belső ellenállása az armatúratekercselés és a soros gerjesztőtekercs ellenállásából adódik össze (kefe átmeneti ellenállást, stb. elhanyagoljuk). Az izzós példa alapján az önindító belső ellenállása: Rb=12Vx12V/3300W=0,044ohm. Névleges árama 12V mellett: In=3300W/12V=275A A 12V-os önindítót 24V-ra kapcsolva annak névleges árama In=24V/0,044ohm=545A. Duplája!!!! Mivel soros gerjesztésű motorról van szó ez a nagy áram a gerjesztő tekercsen is keresztül folyik természetesen! A kefék alatti átlagos áramsűrűség is a duplájára nő, ami a kefék, és a kommutátor szeletek beégéséhez vezethet. Az egész motor tekercs keresztmetszete ugye fele ekkora áramra lett méretezve! A tekercsveszteség (ami a tekercset melegíteni fogja) az árammal négyzetesen nő. Természetesen nő a fordulatszám és a nyomaték is. Azonban a motort nem erre méretezték! Ilyen nagy áram lökés a tekercselést termikusan és dinamikusan egyaránt veszélyezteti! A nagy nyomatéklökés pedig a motor szerkezetében és kapcsolódó egységeiben (pl.:bendix) is kárt okozhat. Ez a nagy áramfelvétel természetesen az akksikat is erősen igénybe veszi! Hogy miért bírja az önindító, mégis egy ideig? Szerintem a valóságban nem tud ekkora áramfelvétel jelentkezni, mert az akkumulátor feszültsége a nagy igénybevétel hatására letörik, és nem tud ekkora áramot produkálni. Nagyon rövid idejű az indítás és ezért a hőhatás növekedést is kibírja, de a dinamikus hatástól és a nyomatéklökéstől, kefék, kommutátorok beégésétől mindenképpen tartani kell. Na meg a lényeget majd elfelejtem: az orosz túlméretezés! Hozzatok nekem egy példát nyugati traktorról, amit a névleges fesz duplájáról indít a tulajdonosa! Remélem a fentiekben nem történt részemről olyan elírás, mint múltkor (Helyesen: Impedancia, váltóáramú ellenállás: váltóáramú hálózaton a komplex feszültség és a komplex áram értékének hányadosa), de akkor éppen egy nagyteljesítményű transzformátor méretezését kellett felülvizsgálnom különböző üzemállapotok mellett.
„Negyedszer: a számolásoknál ajánlom becses figyelmedbe az elektrotechnika egyik figyelemre méltó alapképletét: P=U*I” Úgy gondolom talán az alapösszefüggésekkel, csak-csak megbirkózok valahogy!
A fentieket természetesen nem kell senkinek figyelembe venni, de ha már egy valakit elgondolkodtattam már megérte!
Lassan megy le mert lassítószelepet építettem be. Az a baj vele, hogy a vezérlőtömb karjával nem tudok óvatosan sűlyeszteni mert hiába tolom a kart nem megy olyan mintha megakadna valamibe és egyszer csak megindul hirtelen. Nem tudok finoman óvatosan sűlyeszteni. Bocs nem tudom máshogy leírni.
Én dijjazom is! Egyszer én is terveztem hasonló kaliberű mtz összerakását gyümölcsösbe. Csak elsőhajtással terveztem. Kiszámoltam és elment a kedvem az egésztől! :(
Ettől féle én is, hogy szétszedem és utánna mégis új lesz belőle. Bár Ebesen van egy ürge aki foglalkozik vezérlőtömb felújjítással cseredarab ellenében 10ezer forint.
Nekem mindég ! De azsem árt ha jó a masina ! :) Nekem a traktór nemcsak 1 gép, hanem az udvar dísze! (És nézzen jól ki) Még dolgozni sem szeretek vele mert csak összekoszolom :))))