Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.22 0 0 348237

Itt is növekedett tavaly a fogyasztás viszont csökkent a termelés.

Előzmény: Salvor2 (348236)
Salvor2 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 348236

Erdekes, hogy pont az aramfogyasztasban nincs jele a kinai lassulasnak. Marciusban 7.5%-kal nott az aramfogyasztas az elozo evihez kepest, az elso negyedevben meg 5.5%-kal.

Előzmény: padisah (348234)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.22 0 0 348235

Tudod jól te is, hogy ha annyi elektromos lenne mint bmw és annyi idős korú is, szerelgetnék már barkács műhelyekben is pár havi minimálbér értékű darabokat is, bontókban válogatnák össze a jobb állapotú akkukat stb...  akkor lépten nyomon tüzek tarkítanák a hétköznapokat egy egy faluban is. Az akkumulátor tűz sokkal rosszabb, ha terjednek majd az ilyen autók akkor pl a halonnal oltókat ki kell vonni a forgalomból nehogy véletlenül azzal próbálja valaki eloltani. Oktatások, szóval be kell rendezkedni a rendszeresen előforduló autó gyúladásokra.

Van piaca, tudok egy kereskedésről Mezőberényben ahol csak használt ólom akkumulátorokat árulnak. de az jó lesz ha úgy megemelkedik az életszínvonal, hogy az is bezárhat mert nem lesz ember akinek számítson, hogy 5000 vagy 25000 az akkumulátor ami 5-6 évente kell az autójába. szóval másról beszéltek mint amit mondotok, az elektromos főleg az önvezető autó valójában egy sokkal gazdagabb világot jólétet vizionál. Nekem megfelelő lesz, ha magam vezetek dízel autót még azzal a kompromisszummal is.

Előzmény: szilvatövis (348229)
padisah Creative Commons License 2019.04.22 0 0 348234

a cikk később úgy folytatódik, hogy a központi kormány írta elő a fentieket, tartományi hatáskörben viszont ezerrel épülnek a szénerőművek

(egy jó kis orwelli zöld csoport figyeli őket műholdon keresztül)

 

ez megint a zsákutcás magatartást idézi: előírások zöld részarányra, ami egyetlen szereplőnek sem érdeke, elszálló támogatási összegek, meg közben pont Kína az amelyik recesszió felé tart,  tehát aligha fognak ragaszkodni a kiadás generálásához amint beüt a krach

 

(egyébként a kínai félreallokációk, és majdani gazdasági krach jelentős forrása az erőltetett megújuló beruházások, remekül illeszekedik abba a mintába, hogy van olcsó hitel/állami pénz, emellett vannak a központ kormány részéről zöld energiás és gdp elvárások, ezeket teljesíthetik nap és szelerőmű farmok építésével. Az hogy később ezek még az üzemeltetés csekély árát sem képesek kitermelni, központ támogatás kell a fennmaradásukhoz mellékes dolog)

Előzmény: szilvatövis (348233)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.22 0 1 348233

Kína úgy tűnik nagyobb sebességre kapcsolt a széndoxidszegény technológiák építése terén. Újabb atomerőművekre adtak engedélyt, ha lassacskán is de végre felpörgetik a fukushima után megtorpanó nukleáris programjukat.

A hangsúlyt mindenesetre a megújulókra helyezik. A korábbi tervekben szereplő 2030-ra elérendő 20% nemfosszilis részarányról a villamosenergia termelésben, az új célkitűzések a hírek szerint 35% megújulótermelés részarányt céloz meg.

https://www.scmp.com/news/china/politics/article/2165831/china-steps-green-energy-push-revised-renewable-target-35-2030

GPS Creative Commons License 2019.04.22 0 3 348232

 

Mondjuk van szunetmentesem NAS miatt de abban talan masmilyen akku van, nem tudom.

 

A szünetmentesben (általában) tökegyszerű ólomakkumulátor van. Zselés, zárt ólomaksi.

Az - ha durván túltöltik vagy meghibásodik - képes úgy "meghízni", hogy szétnyomja a készülék házát... de ki nem gyullad.

 

Meg különben is: ha nem BMW márkájú a szünetmentesed - nem kell aggódjál a tűz miatt.

Normális cég nem gyárt tűzveszélyes holmikat - vagy ha mégis, azonnal kijavítja a hibát, hogy többet ne fordulhasson elő.

.

Előzmény: forest2000 (348230)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 1 348231
forest2000 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348230

Ki is szedtem a laptopbol az akkut es telot, tabletet sem hagyok tolton ha nem vagyok otthon. De en kisse paranoid vagyok, en is tudom:). Mondjuk van szunetmentesem NAS miatt de abban talan masmilyen akku van, nem tudom. De azert egy 80-100 kw-os akku kicsit mas tortenet.

Előzmény: szilvatövis (348228)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348229
Előzmény: forest2000 (348227)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348228

Ez így van, de jobban jársz, ha sem telefotnt, sem laptopot nem tartasz a házban, akkus fúrót sem, mert ugyanolyan akkumulátor van bennük és ki is gyulladnak néha, felgyújthatják a házat.

Amúgy a TV, egyéb állandóan csatlakoztatott elektromos berendeések is hasonlóan tűzveszélyesek, jobb, ha azok használatától is tartózkodsz.

A legtöbb lakástüzet elektromos hiba okozza.... állítólag a Notre-Dame is e miatt égett le.

Előzmény: forest2000 (348227)
forest2000 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348227

Atolvastam de nem talaltam olyan esetet amikor az allo parkolo auto gyulladt ki.( lehet figyelmetlen voltam, kopizd mar be ide legyszi) A villanyautonal szerintem komoly kockazat hogy siman kigyulladhat ejjel toltes kozben, es leeg a hazam is mire felebredek. Es ha felebredek sem tudom eloltani igazabol, egy ekkora elektromos tuzet mivel oltasz hazilag? Szerintem ez eleg komoly veszely az egyre nagyobb akkuval szerelt autoknal. En szemely szerint nem allitanak be egy ilyet a hazamba, foleg igy hogy a garazs nem kulonallo epulet. 

Előzmény: Rangun (348226)
Rangun Creative Commons License 2019.04.21 -1 0 348226
Előzmény: forest2000 (348225)
forest2000 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348225

De ezek nem menet kozben gyulladtak ki? Volt olyan hogy a leallitott auto par ora mulva kigyulladt a garazsban? Tudsz adni egy linket?

Előzmény: Rangun (348223)
Rangun Creative Commons License 2019.04.21 -1 0 348224
Előzmény: Taurus Obscurus (348222)
Rangun Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348223

Ez igaz, a fos BMW tűzveszélyes, már ők is elismerik, miután több ezer leégett.

Előzmény: Taurus Obscurus (348222)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.21 0 1 348222
Már megint baromságot terjesztesz.
Előzmény: Rangun (348221)
Rangun Creative Commons License 2019.04.21 -1 0 348221

Pont fordítva, az új BMW váratlanul álló helyzetben gyullad fel, több országban kitiltották őket a garázsokból, a Teslat meg nem.

Előzmény: forest2000 (348220)
forest2000 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348220

Oke, csak ezzel az a gond hogy nem tudod mikor gyullad fel. Ha egy bmw-t leallitasz este a garazsban, akkor az csak ugy nemigen gyullad fel magatol. Nem lennek nyugodt ha egy villanyauto mellett par meterre kene aludnom. Ha kulon van epitve a garazs akkor esetleg.

Előzmény: Rangun (348219)
Rangun Creative Commons License 2019.04.21 0 1 348219

BMW-ből naponta több ég le.

Előzmény: QuantumSingularitas (348217)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348218

Ez most picit úgy hangzott, mint ha a valódi tudás és érdem a nyersanyag és félkész-áru beszállítóknál lenne- a végtermék-előállítók max. csak ügyesen csűrnek-csavarnak, hogy a végén az ő emblémájuk kerüljön a termékre.

 

Hát szerintem meg nem így van.

 

Szerintem meg de. A fűnyírót vagy akármilyen motort idomított pingvinek is össze tudnak rakni, de pl olyan egyszerű dolog mint pl a dugattyú gyűrű, az már csak apáról fiúra szálló tudománnyal megy.

Pl zeis optika van sony kamerának is vagy abrams tanknak is német rein metal a löveg csöve. Nem ellopni akarták hanem próbálták kiszervezni a gyártását de nem sikerült. Az anyag a problémás mindég, ha az van, akkor már jöhet a kőműves, ha kicsit több sört is ivott jó lesz amit csinál.

 


- De mondok még durvábbat:te tudtad, hogy a csipgyártók veszik a szilicium-lapkát? Mármint azokat a korongokat, amikre a processzoraikat és egyéb cuccaikat fotózzák?

 

Már nem tudom, régebben 2/3 a Németországban készült a világ összesnek, pedig kimondani nagyon könnyű hogyan kell csinálni, még se sikerül mindenkinek.

(...amúgy még a zöldkomcsinak is van olyan terméke aminek az a baja, hogy ha nincs jelen mikor készül valami okból sose akar sikerülni )-: )

 

Enélkül a csipgyártók baszhatnák a tudományukat...viszont az ilyen rudakat olvasztók - illetve Si-korong-gyártók (nincsenek sokan) - vajon meg tudnának csinálni egy i7-es processzort?

 

Dehogy tudnának - nem ez a dolguk.

 

Nem is helyezném egyiket fölébe a másiknak, de az úgy van ahogy mondom, az anyag előállítás a problémásabb mindég. Még a szovjetek se nagyon csináltak ic-t, a japánok se, lemaradtak, aztán meg amikor már kofák árulták kilóra a piacon, minek foglalkoztak volna vele.
.... vagy ott van pl a belga csokoládé, annak se a receptje a titkos, hanem ők tudják és kész. (-: Csemegevörös néven a kádárkorban lemásolták itt a portóit is, de aztán le lett állva vele, jó volt az nekünk, de nem győztem hordani a belgáknak se oda ki, de még se olyan egészen. )-:
Egy régi filmben, a szovjet mozi vetítőben mindég eltört egy kis rugó és Sztálin mikor kérdezte mi baj már megint és mondja a gépész mi a baj, hogy ez a német vetítő másolata, csak mi nem tudunk olyan jó rugót csinálni bele. Tehát teljesen pontosan le tudták azt másolni, csak az anyag bele váratott még éveket magára, pedig semmi, csak egy kis rugó, de az se erősebb se gyengébb el se törjön stb...

Előzmény: GPS (348216)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348217
GPS Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348216

 

Szerintem a kvalifikáltabb munka is ott van ahol az anyagokat állítják elő.

 

Ez most picit úgy hangzott, mint ha a valódi tudás és érdem a nyersanyag és félkész-áru beszállítóknál lenne - a végtermék-előállítók max. csak ügyesen csűrnek-csavarnak, hogy a végén az ő emblémájuk kerüljön a termékre.

 

Hát szerintem meg nem így van.

 

- Hiába nagy kunszt lehet finomított lítiumot, vagy kobaltot előállítani... attól még ezek az előállítók NEM TUDNAK Li-Ion akkumulátort gyártani. Ahhoz a Panasonic, illetve a Gigafactory kell. Vagy az LG Chem.

 

- Csakúgy, mint ahogy a finomított ólmot gyártó cégek sem tudnak korszerű ólom-akkumulátorokat gyártani

 

- De mondok még durvábbat:te tudtad, hogy a csipgyártók veszik a szilicium-lapkát? Mármint azokat a korongokat, amikre a processzoraikat és egyéb cuccaikat fotózzák?

 

Ezeknek a lapkáknak az előállítása kibaszott nagy tudomány ám - mert mire a homokból 99.99 %-os szilícium lesz, ráadásul mindez 100%-os tüköfelülettel és mértani síksággal - na ez a nemkönnyű (ipar).

 

Enélkül a csipgyártók baszhatnák a tudományukat...viszont az ilyen rudakat olvasztók - illetve Si-korong-gyártók (nincsenek sokan) - vajon meg tudnának csinálni egy i7-es processzort?

 

Dehogy tudnának - nem ez a dolguk.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (348215)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348215

Nem feltétlenül kötekedés ez csak pontosítás, nehogy tényleg azt gondolja valaki, hogy oda csak úgy tehervagonban ömlesztett anyagokat hoznak. Nagy létesítmény ez, de amik beszállítják neki az alkatrészeket azok sokkal nagyobbak csak nem egy helyre koncentrálva. Szerintem a kvalifikáltabb munka is ott van ahol az anyagokat állítják elő.

Ezt is lehetne, hülyeség, nem kell jobb így, de pl tüzelőanyag cellát barkács műhelyben nyugodtan össze tudsz állítani a membránokból és ebből-abból. Ólom akkunak régen volt is lehetősége elektródát cserélni, az csak egy darab ólom.

Szerintem túlbecsülitek az összeszerelés jelentőségét, hogy az csökkentheti az árát ha annak létesül koncentrált nagyüzeme.

Előzmény: GPS (348207)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348214

Amíg nincsen elég újrahasznosítható akku addig nem is lehet körfolyamatot létesíteni.

Előbb föl kell építeni a rendszert, azután lehet működtetni.

 

Ezt nagyon sokkal körülményesebb mint az ólom akkumulátort, lehet, de az már drágább lesz ami úgy készül az új a régiből. sok minden van nagyon nagy bőségben hulladék de nincs teljes újrahasznosítás, vagy semmilyen se.

Előzmény: szilvatövis (348212)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348213

Egyetértünk.

 

Engem csak az zavar, amikor valaki túltolja a hurráoptimizmus ;) 

Előzmény: szilvatövis (348212)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348212

Amíg nincsen elég újrahasznosítható akku addig nem is lehet körfolyamatot létesíteni.

Előbb föl kell építeni a rendszert, azután lehet működtetni.

Addig jó amíg az élet mezsgyéit nem a szélsőségek, hanem a lehetőségek határolják.

Ha nem váltunk elektromosra, csak azért, hogy a sivatagban ne söpörjük össze a sót, akkor vagy égetjük tovább egyre gyorsabb ütemben a benzint, vagy legyilkolásszuk egymást, hogy tovább tartson.

Előzmény: Auralianus (348211)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348211

Szerintem a 0 és az 50% (vagy legyen 80%) között NAGY a különbség. De egyik sem 100%....

 

...annyit bátorkodtam megjegyezni, hogyha valaki levágja a kisujját, akkor totálisan igaz az állítás, hogy NEM vágta le egy

hüvelyk vagy gyűrűsujját sem!

 

... de egy ujjat azért csak levágott. Ha folyamatosan belemegyünk (ugyan)ebbe az utcába, akkor nemsokára ott fogunk tartani

az EV-vel is, mint a dízellel, szimplán, mert a nagy hurráoptimizmus közepette valami fölött szemet hunyunk.

Előzmény: szilvatövis (348210)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348210

Van utalás tanulmányban az újrahasznosításra is...

Előzmény: Auralianus (348209)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348209

Tehát 50%-ban "carbon neutral" ami igen szép eredmény... de nem 100%

Előzmény: szilvatövis (348208)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.21 0 0 348208

Mining and refining seem to contribute a relatively small amount to the current life cycle of the battery. It is nearly independent of the cell chemistry NMC, LFP or LMO calculated per kWh capacity. The largest part of the emissions, around 50%, is currently from battery (including cell) manufacturing,

Előzmény: zöldkomcsi: (348205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!