Tudom, ma láttam... :) Az a gond, hogy 1000 éve regisztráltam, az emil cimem is változott, nomeg a jelszavam sem tudom... Tudsz segíteni? Na meg kellene néhány emberkének az emil cime...
Khm, én meg kapkodtam. Nem olvastam el az első sort (hogy nincs benne optimalizálás), szóval bocs azért a "felejtesz" beszólásért... :-) Mindenesetre rövid, nem? Ninja a képed nálunk is fent van: Képtár
Tyűha Maugli, felejtesz. A kódod könnyen optimalizálható. Először is az $FF1D-vel az a baj, hogy azokban a sorokban ahol nem kell a szöveget újra kitenni, ott ugyanabban a sorban befejezi a ciklust, és megint megy $FF1D-t vizsgálni. Helyesen:
Ez pontosan időzíti az adott sorhoz. Ezzel máris megspóroltunk 2 byteot. Az utolsó JMP $2001 pazarlás. Egy BPL $2001 is megteszi, mivel A soha nem lesz negatív (-1 byte). A szöveget pakoló ciklus mehet visszafele is (LDX #$27, DEX, BPL) ezzel megspóroljuk a CMP-t. (-2 byte)
Na a többit csak röviden: ha már tényleg optimalizálunk, és nem kell más ebbe a demoba, akkor nem kell változó, elég az FF07-et olvasni. Jobb a $20-adik sor helyett a $27 (mivel ez már X ben van), és azt hogy mikor kell szöveget copyzni... Cseppet szép... Na lássátok:
Na, remélem normálisan fog kinézni. 39 byte (56 helyett). Máskor írd ki a $-t a hexa számok elé. Ezt próbálja valaki optimalizálni. Na jó, mondjuk én vagy 2 hónapja csak plusin programozok, nyomorgatom be az 1K-s játékaimat. Olyanokat optimalizáltam, hogy csak na... Remélem lesz meglepi, mikor kijönnek.
Na. Írtam egy 38 byte-os 1x1-es scrollert. Semmi optimalizálás nincs benne, ha valaki rövidebbet ír, megpróbálom megdönteni :-)
(Lehet, hogy csunya lesz html-ben)
Azért van benne két $ff1d várás, mert különben az amuban gyrosabb volt 3x... a fene se érti..
Inkább kiírogattam kézzel a címeket is hátha olvashatóbb lesz..
Na ha assembler kell, ezeket toltsd le. Minden konyvtarban egy fordito. Van nehany pelda file is (c64-re). A CC65 egy C fordito, csak van assemblere is. En most ezt hasznalom, de nem vagyok vele tulsagosan elegedett. Az osszes kozul talan a legjobb fordito az AS. Egy nagyon megbizhato es sokat hasznalt fordito: DASM.
Ha nagyobb valasztek kell:
http://vanbc.wimsey.com/~danf/cbm/cross-development.html
http://www.student.informatik.tu-darmstadt.de/~mepk/c64/d64programming.html
Nagyon jo cross-cruncher:
http://www.cs.tut.fi/~albert/Dev/pucrunch/
Talán a 18-as track-be (Ha jól emléxem az a dir.) valahol be kelett irni 2 atonosító byte-ot, utána meg a kezdő track/sectort (vagy a nevét? Ebben nem vagyokmár egészen biztos...). A gép bekapcsolásakor ellenőrizte ezt a lemezen, ha volt, indult azonnal...
Csak nagyon le kell majd tesztelni, mert a basic szinte teljesen ki van írtva, a gép megfelelő floppy estén boot-ol, fastload (kikapcsolható), megmég rengeteg nyalánkság, amire nem emléxem... Szerinted elviselné az emu?
Nem, a zárótageket automatikusan "odaképzelik" a brúzerek pl záró td esetén. Viszont én már csináltam olyan hozzászólást ami teljesen szétb*szta a fórumot. Tényleg nyitva maradt ott valami, asszem egy "a" tag. No azt nem zárja le :)
Előkeresem, hátha még nem jött le rolla a ragasztó... Meg lehet oldani, hogy az emu azt töltse be? (Mondjuk nekem csak ic-n van meg, de szerintem ki lehet olvasni...)
Ha megtaláltam majd szólok, és megbeszéljük a postázást. Kicsit messze lakom mindenhonnan... :)
Kiváncsi vagyok TCFS micsinál most :) És az a leminx kész lett? Én Freddy of GOTU-ra emléxek igazán a szegedi partykról (vagy nem :)), ott rúgtam be először életemben :)
Igen... :) Nagy buli vóóóóót.... Akkor jöttünk rá, hogy Töci nem normális... :) A party elején megkapta Unreal-tól a Lemmings sprite-okat, a végére majdnem játszani lehetett vele... :)
Bizony gyorsan előjönnek az elfeledettnek hitt dolgok :) Attól függetlenül az a legjobb amikor általam írt dolgokra csodálkozok rá úgy mintha új lenne :))