Keresés

Részletes keresés

Hehe164 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 1135

701-en hülyeséget csináltál. Így két perc után leidőzít a kezelő, és csak kódbeütés után lesz használható, tehát kétszer kell beütni a kódot.

Előzmény: vacak007 (1134)
vacak007 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 1134

Sziasztok,

 

sikerult felszerelnem a riaszto erzekeloit, el kezdtem beallitani, tesztelni. (egyenlore meg szirena a szirena nincs bekotve:) )

Amiket beallitottam:

- [700] -> 5, 7 (RF jamming supervision, tamber supervision on bus module)

- [701] -> 3, 4 Confidential mode

- [705] -> 1, 3, 4, 6, 7 (ATZ doubling, Tamper recognition RF+bus, RF supervision

- [706] -> EOL resistors

 

 

1 instant, vezetekes zona beallitasom volt. (mozgas erzekelo), Illetve atallitottam a Mester jelszot.

 

A mozgas tamper kapcsolojat szerettem volna tesztelni, ezert az [ARM] gomb hosszu megnyomasaval elesitettem a rendszert, majd miutan beelesedett, felnyitottam az erzekelo burkolatat.

Azt nem tudom, hogy a tamper kapcsolo miatt, vagy mozgas miatt tortent riasztas, de riasztas tortent.

Ami a lenyeg, hogy megjelent a kijelzon, hogy risztas van, probaltam leallitani az [OFF]+[mester jelszo], [OFF]+[installer jelszo], de egyikkel sem sikerult, a rendszer folyamatos riasztast jelzett.

Aramtalanitas utan, automatikusan riasztast mutatott a kijelzo, nem tudtam kikapcsolni semmilyen jelszoval.

A megoldas RESET lett a kozpont lapjarol.

Talalkozott ilyennel valaki? Lehet RESET nelkul valamit tenni ilyennel? (sajnos nem tudtam azota elo idezni ezt az esetet)

 

A rendszer:

Paradox MG-5050

KV35 kijelzo

Pyronix Hikvision KX15DT1 mozgas erzekelo

 

 

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.07.07 0 1 1133

"Szerintetek megéri egy ilyet megvenni?"

 

Tisztában kell lenni az effajta rendszerek lehetséges hátrányaival ÉS azzal, hogy ezen rendszer tervezői okosan védekeztek-e ellenük, vagy leszarták, "balekoknak jó lesz" felkiáltással.

Ami hirtelen eszembe jut:

- ha egy riasztót mobiltelefonról / internet felől / távirányítóval ki lehet kapcsolni, az szerintem potenciális biztonsági rés, ha csak saját billentyűzetéről lehet, akkor OK

- a központ mennyi idő múlva riaszt, ha egy rádiós érzékelő "eltűnik"?

- a mozgásérzékelője betörőnek néz-e egy girhes macskát két méterről, egy egeret 70 centiről, vagy egy legyet, amikor a lencséjén mászkál?

Előzmény: Sarawak (1131)
Hehe164 Creative Commons License 2020.07.06 0 1 1132

Ha nem akarod területekre osztani a rendszert, jó lehet.

Előzmény: Sarawak (1131)
Sarawak Creative Commons License 2020.07.06 0 0 1131

Sziasztok!

 

Van valakinek tapasztalata erről a rendszerről:

 

FlexiShield FX19. GSM/WiFi/GPRS vezeték nélküli okos riasztó

https://www.flexiobt.hu/webaruhaz/gsm--wifi--gprs-vezetek-nelkuli-riaszto-es-smart-home-kozpont-flexishield-fx19.html

 

Leírás alapján szimpatikusnak tűnik és sokmindent tud. Szerintetek megéri egy ilyet megvenni?

kevike Creative Commons License 2020.07.05 0 0 1130

Köszönöm szépen a segítséget, rendelem az akkut !

Előzmény: Hehe164 (1129)
Hehe164 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 1129

Új akku berakása után (ha már van a panelon) kis fekete gomb megnyomása.

Előzmény: Hehe164 (1128)
Hehe164 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 1128

Akkucsere.

Előzmény: kevike (1125)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.07.03 0 0 1127

"CSB 12V/7AH akksi, ami 2007-ben lett beépítve !

lehetséges hogy akksi gatya ?"

 

Egy komoly riasztó számára bizonyos KAPACITÁS alatt aksi cserere szükséges.

NEM bizonyos feszültség, hanem bizonyos kapacitás. Az alatti aksi NEM aksi.

Tehát hiába töltögetsz egy ezer éves szar aksit, még  lidl-es szuperokos töltő is csak 1,5 amperórásra képes feltölteni egy 1,5 amperórásra leromlott (újkorában 7 amperórás) kapacitású aksit. Tehát ha komoly a r.központ, azt SOHA nem fogod átverni egy újra feltöltött ősrégi szar aksival, mert pár perc alatt beméri, hogy ebben az aksiban csak "üres" feszültég van, energia szint semmi.

Tegyél bele egy új 7Ah-s akkumulátort.

Amióta az eredeti DSC aksigyár leállt, azóta én csak Diamec vagy Yuasa aksikat használok. Ezek minimum három-négy évet ki szoktak bírni, véletlenszerűen előfordul kicsivel több is, de egy 2007-es aksi ma már tutira csak ipari hulladék, teljesen felesleges töltögetni ;)

Előzmény: kevike (1125)
kevike Creative Commons License 2020.07.03 0 0 1126

Lidl akku töltővel rá lehet tölteni ? XD

 

http://www.akciosujsag.info/lidl-akkumulator-tolto/

kevike Creative Commons License 2020.07.03 0 0 1125

Leszedtem a fedelet, kürt megszólalt egyből :)

Áramot lekapcsoltam, utána akksi ki, áram vissza, akksi vissza.

Most már visszajött a jel:

 

93 kód hiányzó akksi

(94 lenne az akksi alacsony feszültség)

 

CSB 12V/7AH akksi, ami 2007-ben lett beépítve !

lehetséges hogy akksi gatya ?

 

Hehe164 Creative Commons License 2020.07.03 0 0 1124

Újraindítás megvolt?

 

(Áram le, akku le, áram vissza, akku vissza. Ebben a sorrendben.)

Előzmény: kevike (1123)
kevike Creative Commons License 2020.07.03 0 0 1123

13 éve működött szépen. Igy néz ki, kezelőpanel nem reagál semmit.

Hogy lehet újra indítani ?

 

Hehe164 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1122

Mátrixnál ilyen nem van. :-)

Előzmény: bcslaci (1121)
bcslaci Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1121

Vagy mikor a fogyasztóvá előlépett néhai akkumulátor húzza a tápot és csak a ledek tudnak működni a procik már nem. 

Előzmény: Hehe164 (1120)
Hehe164 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1120

Ha világít a kezelő képernyője akkor táp van, de a busz kifagyott.

Valószínűleg akkor, amikor visszajött az áram.

Előzmény: laca151 (1119)
laca151 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1119

Ha áramszünet után 'se kép, se hang', akkor valószínűleg érdemes lenne az akkut is megmérni (persze kérdés, mennyi idő volt az áramszünet, ez nem derült ki számunkra), lehet megérett a cserére.

Előzmény: kevike (1117)
Hehe164 Creative Commons License 2020.07.02 0 0 1118

Újra kell indítani.

Előzmény: kevike (1117)
kevike Creative Commons License 2020.07.01 0 0 1117

Sziasztok,

 

Úgy néz ki a pyronix matrix 6 riasztó bemondta az unalmast.

Volt egy áramszünet, és azóta nem mutat semmit a képernyőn, a táp ikont sem. A háttérvilágítás működik.

https://multialarm.hu/wp-content/uploads/2016/12/MX6_kezel.pdf

 

Valaki tud segíteni, talán akksi probléma lehet ?

 

Üdv.

Kev

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.20 0 0 1116

"Tápot honnan adjak a Wilarmnak? Van hozzá külön tápegységem, menjen külön? "

 

Biztonsági rendszerben mindig minden működjön áramszünet esetén is. Ha a Wilarm-nak nem szeretnél saját akkumulátoros táplálást kialakítani (és eggyel több aksit cserélgetni 3-4 évenként)...Én a Wilarm 12 voltját riasztó akkumulátoráról venném, persze agy lengő olvadó biztosítékon keresztül (2 amper, késleltetett).

 

"Az alaplapon a bal alsó tranzisztor hűtőbordája iszonyú meleg. Kell vele foglalkozni?"

 

Iszonyú és iszonyú között sok foknyi különbség lehet :) Sok riasztó tápegységének hűtőbordája annyira meleg normál üzen közben is, hogy nem lehet megfogni. Tehát nem biztos (persze lehet), hogy veszélyes szint, egyes korszerű alkatrészek számára még 80-120 fokon üzemelés is teljesen normális. Mindenesetre olyan dobozba építsd, amelyben folyamatosan csrélődfik a levegő (alul be, felül ki).

Szintén meglehetősen forró hűtőbordájú, de más gyártmányú (Paradox) panelt telepítettem már nyáron 50-60 fokos padlásra is, eddig (5 év alatt) még  nem ment tönkre :)

 

A Wilarm-ban van (legalábbis amiket én használok) beépített hőmérő (habár röhejesen pontatlan, akár 1-2 fokot is tévedhet), ezzel figyelheted az időjárást a riasztó dobozában (a doboz legmagaabb pontjára tedd),  ezt bármikor lekérdezheted távolból is, vagy a beállított hőmérséklet túllépése esetén automatikusan küld neked egy SMS-t.

Előzmény: Senszey (1113)
Hehe164 Creative Commons License 2020.06.19 0 0 1115

Ajjaj.

 

  1. A Wilarm alapvetően nem alkalmas riasztó átjeleztetésére. 2 féle esemény átjelzésére alkalmas. Riasztás/riasztás helyreállás, illetve hiba/hiba helyreállás. Hogy konkrétan a riasztó melyik zónája riasztott, azt nem lehet átjeleztetni vele, sem a hiba jellegét.
  2. A riasztás jelzését a riasztó Alarm, a hibát a riasztó KEY kimenetéről lehet levenni, természetesen megfelelő programozás után.
  3. A Wilarm az IN1/GND, illetve az IO2/GND bemeneteken képes fogadni, természetesen megfelelő programozás után.
  4. Az átjelzést csak a beállított telefonszámokon telefonkészüléken tudod fogadni, távfelügyelet ezeket a jelzéseket nem tudja fogadni.
Előzmény: Senszey (1113)
Senszey Creative Commons License 2020.06.18 0 0 1114

Képet is készítettem.

Előzmény: Senszey (1113)
Senszey Creative Commons License 2020.06.18 0 0 1113

Sziasztok!

Crow5000-es rendszerrel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
- Egy Wilarm One átjelzőre szeretném cserélni a telefonos kapcsolatot. Az Alarm kimenetre kellene rákötnöm a Wilarm I0 bemenetét és ennyi, vagy ennél kicsit bonyolultabb? Valamiért nálunk erre van kötve a kültéri sziréna, lehet valami hiba volt a Siren körrel. Hozzáköthetem simán?
- Tápot honnan adjak a Wilarmnak? Van hozzá külön tápegységem, menjen külön? 
- Ha szeretném a kikapcsolást a Wilarm-mal megoldani, akkor a KEY csatlakozót kéne használni?
- Az alaplapon a bal alsó tranzisztor hűtőbordája iszonyú meleg. Kell vele foglalkozni?

köszönöm!

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.08 0 0 1112

Ha bekapcsolod a zóna duplázást (ATZ), akkor minden fizikai zóna bemenetet (z1/z2/z3/z4/z5) tulajdonképpen szétválasztasz két lehetséges zónára (pl "z1A" és "z1B" zónák), melyek közül az "A" zónának ugyanaz az ellenállás-igénye, mint az ATZ nélküli zónáknak.  Tehát bekapcsolt duplázás esetén is rá lehet kötni a bemenetekre az "1K+1K" beállítású érzékelőket is.

Előzmény: vacak007 (1111)
vacak007 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 1111

Eredetileg ugy gondoltam, hogy eloszor 5 erzekelot teszek fel, igy nem kell elsore "zona dulpazassal" bajlodnom, majd utolag bovitem a rendszert ha mar meg van minden, de ahogy igy irjatok, lehet egybol ATZ-vel kell kezdenem, mert felek, hogy utana tobb munka atkotni mindent, mint most elsore....

 

6 erzekelom lesz. Ugy szeretnem bekotni, hogy az elso zonaban lenne ket erzekelo (bejarati ajto nyitasi, illetve mozgas erzekelo ugyanabban a terben). Ha jol gondolom, akkor az elso zonaban talalhato erzekeloket kell "zona duplazasnak" megfeleloen kotni, a tobbi zonaban levo erzekelok mehetnek ugy, ahogy a kepen csinaltam, csak 1000-1000 ohm-os ellenallasokkal?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (1110)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1110

"bekapcsolt ATZ esetén már nem ez a jó megoldás!"

pontosabban:

bekapcsolt ATZ esetén már nem mindig (nem minden érzékelőnél) ez a jó megoldás!

 

Ha nem kapcsolod be a zóna duplázást, akkor minden mozgásérzékelőnél mindkét jumper mehet az "1K" helyre és készisvagy.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (1109)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.03 0 0 1109

Már más is leírta:  a tényleges ellenállás értékeket a riasztó központ határozza meg.

Sőt van olyan eset is, amikor a megvásárolt érzékelőben lévő pici gyári kapcsolók/jumperek semmilyen kombinációja nem passzol a riasztó központ által elvárt értékekhez, ebben az esetben neked kell ellenállásokat megfelelően elhelyezni  az érzékelő csatlakozóin (a riasztó központhoz szoktak adni hozzá illő ellenállásokat is).

 

"ugy, hogy EOL+tamper vedelem legyen"

 

Nem  ártana még azt is eldöntened, hogy kívánod-e használni a központ "vezetékes zóna duplázás"  (ATZ) funkcióját, vagy BIZTOSAN elég lesz az alap 5 db vezetékes zóna. Mert ha nem elég (tehát 10 vezetékes zónát szeretnél használni), akkor már az ATZ szabályok szerint kell alkalmazni az ellenállásokat. (itt az 56.oldalon)

 

Ez a központ (ha jól emléxem)  1000 ohmot vár lezárásnak (EOL/TAMPER ellenállás) és szintén 1000 ohmot a relével párhuzamosan (ALARM ellenállás). Ha jól látom a képeden, az érzékelőd mindkettőt tudja, tehát mindkét kis rövidzárt (jumper) dugdd át az "1K" helyekre és kész vagy.

(bekapcsolt ATZ esetén már nem ez a jó megoldás!)

Előzmény: vacak007 (1105)
Hehe164 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1108

És még egyszer ja, nem az érzékelő adatlapjáról kell lenézni az ellenállás értékét. :-)

Előzmény: Hehe164 (1107)
Hehe164 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1107

Ja, zónaduplázásnál a felső zónát nem tudod jumperelni, így kell bele ellenállás is. :-)

Előzmény: Hehe164 (1106)
Hehe164 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 1106

A vezetékelés így jó, ellenben az ellenállás értékek nem.

Ha nincs zónaduplázás, 1K, 1K jumperelés kell.

Ha van, akkor így lesz ez alsó zóna, és a párja az alarm jumperen 2,2K, és egy átkötés az alarm és a tamper között.

Előzmény: vacak007 (1105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!