Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 105
Mivel nem volt akkor éppen fényképezőgépem... A beszúrt képen szereplő kisvasútról úgy bő 200 hozzűszólással ezelőtt már tettem be képet, ott le is írtam, hogy hol van ;)
Előzmény: mestska (101)
paca664 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 104

Igen! Ezek a "rendszeridegen" vasutak pl. a metró és a WKD. Mindegyiknak van akkora potenciális forgalma, hogy vétek őket figyelmen kívül hagyni. A kiépítettség szerintem csak részben igaz, a magasperon és a kéreg alatti vezetés tényleg irigylésre méltó; de a belvárosi állomások elrendezése (Centralna és Œródmieœcie) viszont kívánnivalót hagy maga után.

A Zachodnia jól van írva, Zürichről pedig nem tudok hitelesen nyilatkozni.

Előzmény: gabor144 (103)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 103

Szerintem az S-Bahn-szintű kiépítettség a meglévő PKP vonalakon attól még fennáll, hogy van még mellette egy másik rendszer is. A Zachodnia (vagy hogyishívják, bocs ha nem jól írom) állomáson a WKD, az elővárosi és a távolsági vonatok mind megállnak közvetlenül egymás melletti szigetperonoknál, így rövid aluljárózással az átszállás biztosított. Persze nyilván jobb lenne, ha a WKD is bejárna a "nagy" alagútba.   

 

A Zürichi S-Bahn is egy jó rendszer, akkor is, ha az S18-nak nevezett vonal valójában egy teljesen rendszeridegen keskenynyomközű külön vasútüzem, amely az S-Bahn egyik városi, de nem városközponti pályaudvara előtti térről indul kifelé. 

 

Előzmény: paca664 (99)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 102

ja igen:

 

és ez a remek úttörővasút hol marad? :)

 

 

Előzmény: illesf (100)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 101
Gnieznoban te nem fényképeztél?
Előzmény: illesf (100)
illesf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 100

Legyen már az egynéma századik hozzászólás ;)

 

Szóval felraktam egy nagyadag lengyel kisvasutas képet a kisvasut.hu-ra, melyeket megtalálhattok itt:

 

http://kisvasut.hu/uj.html

paca664 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 99

"A várost átszelő 4vágányos alagúthoz semmi köze."

 

Na nem kötekedésképpen, de pontosan ilyen dolgokra gondoltam, amikor az S-Bahn szintű kiépítettségről való kétségeimnek adtam hangot. Ezek összességükben - véleményem szerint - egy tűrhető, de helyenként látványosan elcseszett infrastruktúra; és ezzel együtt rettenetes béna közlekedésszervezés ismérvei.

Előzmény: gabor144 (97)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 98
Köszönöm szépen!

Azt is, hogy feltételezed, hogy ebből néhány szón kívül valamit is megértek!

Pedig különösen érdekelne az első linken a jobb alsó sarokban lévő képhez tartozó infó, nevezetesen az, hogy a hetvenes években épült 160 km/h-s vonalon mit keres néhány helyen egy szép kis valódi bakterház (2004-ben láthatóan frissen épített vagy felújított állapotban!) a sorompó mellett?
Előzmény: mestska (96)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 97
Nem!

Ez a WKD, ami a mi zöld HÉV vonalainkhoz eléggé hasonló jellegű, a nagyvasúttól független önálló vasútüzem, a nagyvasúton szokásosnál rövidebb, és - szemre - keskenyebb szerelvényekkel. A Centralna pályaudvar melletti, aluljárószinten, de nem föld alatt elhelyezkedő kétvágányos külön fejállomásról indul az egyetlen, a végén elágazó vonal. A várost átszelő 4vágányos alagúthoz semmi köze.

Előzmény: seTTebello (86)
mestska Creative Commons License 2006.05.29 0 0 96

Mikor épült a CMK (Varsó - Krakkó/Katowice nagysebességű fővonal)?

 

1971-1977

 

http://www.plk.lublin.pl/his.html

 

A wikipédián van róla összefoglaló cikk:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/CMK

Előzmény: gabor144 (59)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.29 0 0 95
Rákérdeztem: Igen, maradt az eredeti soros-párhuzamos elrendezés. Értelemszerűen ezt nagyon nem hirdetik...

Csabi
Előzmény: bodecsabi (94)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.29 0 0 94
Ha jól értem... Megkérdezem azért, mert ami irodalmam van róla, az többet foglalkozik az SKM kialakulásával, mint magával a járművel. Mindenesetre a cikk sehol sem említ korszerűsítést.

Csabi
Előzmény: emká48 (91)
emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 93
emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 92

 

Pár apróság:

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 91
Csak nem azt akarod mondani, hogy a főüzemi villamos berendezés is maradt a régi? Jól értem? Soros-párhuzamos-sönt? :-)))))) Hihetetlen! (Szánalmas.)
Előzmény: bodecsabi (90)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.28 0 0 90
"14WE-05, ez egy új villamos motorvonat."

Akármennyire is meglepő, ez egy átépített EN57, műszaki paraméterei (gyorsulás, beépített teljesítmény) javarészt változatlanok. A régi jármű alváza, morgóvázai, és a főbb villamos részegységei maradtak meg, persze teljesen felújítva. A forgóvázak új rugózást kaptak, a motorokat felújították. Egy helyütt kerekesszék emelőt is kapott a vonat.

(Szerintem ez már egy kisebb túllövés a célon, túl drága ez a felújítás: 9 milló Zloty, szembeállítva a most folyó többi EN57 felújítás másfél milló Zlotyis költségével.)

Csabi
Előzmény: seTTebello (87)
paca664 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 89
Nagyrészt egyetértünk, de ezek szerint nem mindenben. Semmi baj.
Előzmény: gabor144 (85)
paca664 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 88

Én is beszállok:

 

 SU46-022, Grodzisk Wielkopolski, 2006.I.21.
Előzmény: seTTebello (87)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.27 0 0 87
14WE-05, ez egy új villamos motorvonat.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13883

SU45-187, gazos pályán.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13856

SM31-007, ez nem tudom mi, de a németek gyártottak hasonló DE mozdonyt, amiből egy sem került a DR - hez.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13849

ST43-354
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13834

EP05-23, a varsói Manhattan háttérrel.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13833

SA110-04 (Br624)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13832
seTTebello Creative Commons License 2006.05.27 0 0 86
Előzmény: gabor144 (85)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 85

Természetesen láttam és utaztam S-Bahnon nem is keveset. Próbáltam érthetően fogalmazni, de látom, nem jött be. Szóval nem a szolgáltatási színvonalra értem, hanem az infrastruktúra meglétére. (Meglétére, nem állapotára.) Arra, hogy - ha jó álllapotban lenne és jó vonatok lennének - ilyen vágányhálózat és állomási kialakítások egy S-Bahn rendszer ismérvei.   

 

Az speciel tényleg nem jó, hogy két, egymástól hosszirányban eltolt állomáson állnak meg a városközpontban, de ez csak egy hibás része az egész rendszernek, aminek az alapelve jó, ilyen alapelven működik a többi valódi S-Bahn üzem is, persze az említett hiba nélkül. (Egyébként szerintem az sem baj, ha külön állomáson állnak meg, ha az a másik állomás mellett vagy alatt vagy felett van és jó az átszállás, a baj itt az, hogy hosszirányban elvolva van.) 

 

A menetrendkönyv valamelyik varsói pályaudvari pénztár ablakába volt kirakva. 2004-ben jártam ott, igaz jóval menetrendváltás után, nyáron. 28 zloty rémlik, de ez nem biztos. Az viszont biztos, hogy nem tűnt nagyon drágának.

 

Előzmény: paca664 (62)
emká48 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 84

Minden a kisvasutakról:

 

http://wask.czuby.net/koleje.php?rodz=2

seTTebello Creative Commons License 2006.05.24 0 0 83
Józsga Creative Commons License 2006.05.23 0 0 82

Óvatosan az ilyen kijelentésekkel, mert még te is hasonló sorsra juthatsz!

Én láttam, a corpus delicti Zbr-kart, még mindig ott van a szekrénye alján.

Előzmény: braun (66)
mestska Creative Commons License 2006.05.23 0 0 81
beszélhetek én ezek után a karbantartott pályákról :))))
Előzmény: emká48 (79)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.05.23 0 0 80
Bárcsak tényleg lenne igazi vasutas élményem Lengyel o-ból. Két hetet voltam, de az csak egy tábor volt. Emlékem annyi, hogy egy vonat ami egyszer megfogta egy átkelőnél a buszunkat kilóméterekkel később ismét megfogott minket... szóval a kamarai maradandóbb :-)
Előzmény: emká48 (72)
emká48 Creative Commons License 2006.05.23 0 0 79

A múltkor Poznanban vettem egy jó kis képeslapot:

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 78
Hozzájárulok pár képpel a topichoz:-)
atidas Creative Commons License 2006.05.22 0 0 77
OFF. Az EN57-ről kellene nekem kép, méghozzá ha lehet vmi ütött kopott állapotban. Előre is köszi! ON
seTTebello Creative Commons License 2006.05.22 0 0 76
Józsga Balkáni vasutak 2006.05.14 23:07:19 (502)
Komám, szomorú vagyok, hogy nem hiszel nekem ebben a témában. Előbb betettem egy export gépről fotót. Én legutóbb januárban láttam és fényképeztem egyveztetőállásos LDE1500-ast Sinaia állomáson, mindjárt előkeresem és beszkennelem Neked.

Itt az SP49-es, ami annak ellenére, hogy az SP32-eshez hasonlóan 1300 LE-s Maybach motorral rendelkezik, nem összetévesztendő vele.

http://www.faur.ro/Locomotiva_LDE1300_PKP.jpg

Azt nem tudom, hogy hány készülhetett belőle, de gyanítom, hogy nem sok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!