Keresés

Részletes keresés

turtur Creative Commons License 2004.01.31 0 0 188
Szerintetek egy olajszármazéknak mely alkotói égnek el az Otto féle motorban?
petike23 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 187
"A megfelelúő technológia altt egy alaklnas elleáramú hőcserélőt értek, ami a kipuffogó géázok, és a nyert hidrogén, oxigén visszhűtésből származó hőtartalmát is felhasnálhatnánk"

Ha a kipufogógázok hulladékhőjét szeretnéd hasznosítani, érdemesebb egy benzin előmelegítőt, vagy egy pici generátort (gőzgép) beépítened..

Előzmény: JFEry (185)
petike23 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 186
Hi JFEry,

"Az 1,)-es kérdésedre nem tudok megfelelő választ. Gondolom az nem elégít ki, hogy a visszahűtés során, vezető falakon át lehetne az áramot küldeni a két ionfelhő közt.

Az oxigén "bolond lesz" felbontani a két elektron megszerzésével lezárt (így más nemesgázkonfigurációjú) 2-es (vegyérték)héját, inkább rekombinálódik a jelenlévő hidrogénionokkal (amit -ellentétes töltésű lévén- amúgyis vonz), az oxigénes oldalon így fogyni kezd a hidrogén, amit a hidrogénionok diafragmán keresztüli visszaáramlása fog kiegyenlíteni (legkisebb kényszer elve), és visszajutunk a kiinduló állapothoz.

Ne felejsd el, hogy ha a diafragma hidrogénre szelektív (csak az megy át rajta), attól még mindkét irányban ugyanolyan könnyen átmegy rajta a hidrogén, ellenkező esetben aktív transzportról beszélünk, ami már energiát igényel.

"2,) igen. Ez egy elektrodinamikus felépítéssel a hűtés közben kiegyenlíthető."

A hidrogéniont "rá kell venned", hogy felvegyen elektront, az oxigéniont szintén "rá kell venned", hogy leadjon elektront. Ehhez pont annyi energia kell, mint ha vizet bontanál, illetve ami a H2+O2H2O reakcióban keletkezik.

A rézszulfát (vagy bármilyen só) ugyanazt tudja vízben föloldva, mint a vízgőz 8-900 fokon. Szétesik ionokra (disszociál). Így megspórolhatod a magas hőmérsékletet. Továbbá a szulfátionra létezik féligáteresztő hártya, így megspórolhatod a hidrogénszelektív diafragmát is (ami még nincs feltalálva).
Rézszulfátot szivesen adok.
Viszont, ha elemi rezed, és kéntrioxidot (illetve vizes oldatból: oxigént) akarsz leválasztani, ugyanúgy be kell fektetned a bontási energiát (+veszteségek), mint bárhogy máshogy...

Üdv: Petike

Előzmény: JFEry (185)
JFEry Creative Commons License 2004.01.31 0 0 185
A 800-900 Cfok sárga izzás.

Nem akarok csodát tenni. Ismerem mi azaz energetikai egyensúly. Szó sincs olyasmiről hogy a semmiből akarnék energiát nyerni. Ne keverj össze Gróf Spanyollal.
És nem is magyarázz félre!

A megfelelúő technológia altt egy alaklnas elleáramú hőcserélőt értek, ami a kipuffogó géázok, és a nyert hidrogén, oxigén visszhűtésből származó hőtartalmát is felhasnálhatnánk.

Az 1,)-es kérdésedre nem tudok megfelelő választ. Gondolom az nem elégít ki, hogy a visszahűtés során, vezető falakon át lehetne az áramot küldeni a két ionfelhő közt.(érdekes is lenne) Amúgy itt ki lehetne számítani azt a nyomást amit a diafragmára kellene a vízgőz-ion oldalról gyakorolni, hogy az áramlás számunkra megfelelő legyen.

2,) igen. Ez egy elektrodinamikus felépítéssel a hűtés közben kiegyenlíthető. (ettől még természetesen nem nyerném vissza a bontási hőt.)

3,)Mint feljebb írtam nyomással kényszeráramoltatnám, illetve az az oxigén elektromos terét használnám fel.

4,) én ezt nem éppen így tudom, de mivel lehet, hogy nem megbízható az adatom, ezért nem vitatom.

Nos, éppen mostanában valami ami egyetemen, éppen egy hasonló elven működő akkumullátor szerű, vízzel és mikrócsövekkel, nyomáskülömbség hatására működő eletromos telepet építettek.

Előzmény: petike23 (183)
petike23 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 184
"Kiváncsi lennék egy ilyen 6-700c fokon üzemelő motor mennyi üzemanyaggal elégedne meg? "

Készítettek ilyen adiabatikus motort, amikor nem hűtik hanem hőszigetelik a motort, tényleg jobb a hatásfoka mint a hagyományosnak, csak nagyon drágák az alkalmazott szerkezeti anyagok, és gyorsan kopnak.

"és mivan,ha a szénhidrogén tüzelőanyagot csak katalizitorként használom,hogy a vele,mellete bejuttatot vizet a kellő hőfokra hevitse?"

A katalizátor más dolog, de ilyet is csináltak már, t.i. az égéstérbe vizet juttatnak, ami annak a hőenergiának egy részéből, ami úgyis veszendőbe menne (a kipufogógázt melegítené), elpárologtatják a vizet: itt is a gyakorlati kivitelezéssel volt a gond, t.i. nmgyon precíz vízbeadagoló-rendszerre van szükség. Jobb módszer az űzemanyagba keverni a vizet néhány %-ban, de egyelőre elég drágák azok az emulgeátotok, amik a stabil szénhidrogén-víz emulzió elkészítését lehetővé teszik..

Üdv: Petike

Előzmény: sniffí (182)
petike23 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 183
"A mai robbanó motorok kipuffogó gázai 800-900 fokosak. "

Ez igaz, bár a kipufogódobban/csőben azért alaposan lehülnek (8-900 fok már sárga/fehér izzás hőmérséklete), de mi köze ennek a vízbontáshoz ? Ha hidrogénnel hajtanál motort, akkoris ugyanennyi (ha nem magasabb) lenne a távozó gázok hőmérséklete.

"Így, megfelelő technológiával 90% feletti hatásfokot is el lehetne érni. "

"Megfelelő technológiával" sok mindent el lehet(ne) érni, de miből gondolod, hogy a diafragmás módszer hatásfok elérné az elektromos vízbontás hatásfokát..?
Már ha egyátalán működne.

1.) ha a hidrogénionok át is jutnak a diafragmán, hogy jutnak át az atomtörzshez tartozó elektronok ?
A hidrogénion magában csak egy proton, abból nem lesz hidrogéngáz.. az oxigénről le kell szakítani két darab elektront, és azt is a hidrogénionok után küldeni, a diafragmán át.

2.) ahogy egy hidrogénion átjut a diafragmán, úgy a diafragma "túloldalán" már egy pozitív töltés lesz, az innensőn meg negatív. A második hidrogéniont már a negatív töltésű oldalról kell átpaszírozni a pozitív töltésü oldalra.. az ellentétes töltések vonzzák egymást. Mi lenne a hajtóereje annak, hogy egy pozitív töltés elszakadjon egy alaposan negatív töltésű (vonzó) halmaztól, és csatlakozzon egy alaposan pozitív töltésű (taszító) halmazhoz..?

3.) ahhoz, hogy a molekulákat kapjál, csökkenteni kell a hőmérsékletet. Ahogy a hidrogén átjutott a diafragmán egy egyik oldalra, ugyanúgy vissza is jut a másik oldalra. Energetikailag sokkal kedvezőbb, ha H2O keletkezik, mint ha H2 és O2. Miért menne a folyamat az energetikailag kedvezőtlenebb irányba..?

4.) mellesleg szerintem az ionizálódott vízből származó hidrogénatomok nem H+, hanem H3O+ formájában vannak jelen, még 600 fokon is.

Érdekes ötlet, de ennyi erővel a CuSO4 oldatba is tehetsz olyan diafragmát, ami csak a SO4 ionokat engedi át (ilyen létezik is - nagy könnyebbség..! :), és az elméleted szerint így két külön térrészbe szét tudnánk választani a töltéseket -> elektromos áramot nyerhetnénk.
Természetesen ez sem működik, de ezt talán egyszerűbb kipróbálni.. :)

Üdv: Petike

Előzmény: JFEry (181)
sniffí Creative Commons License 2004.01.31 0 0 182
és mivan,ha a szénhidrogén tüzelőanyagot csak katalizitorként használom,hogy a vele,mellete bejuttatot vizet a kellő hőfokra hevitse?
Az optimális keverék,már takarékosabb szénhidrogén felhasználást eredményezne.
De nem ezzel foglalkozott, a BKV?

Persze mágnes csapágyakkal,és kerámia stb.alkatrészekkel a motorokat is lehetne magassabb hőfokon járatni.Ezzel csökkene a hőküszöb okozta teljesítmény veszteség.
Kiváncsi lennék egy ilyen 6-700c fokon üzemelő motor mennyi üzemanyaggal elégedne meg?
Bár én még mindig az elektromos áram egyéb elérési útját látom igazi megoldásnak.

Előzmény: JFEry (181)
JFEry Creative Commons License 2004.01.31 0 0 181
Nos, a mostani elektrolízises bontás hatásfoka kb.50-70%

Így, megfelelő technológiával 90% feletti hatásfokot is el lehetne érni.

A mai robbanó motorok kipuffogó gázai 800-900 fokosak.
A víz bontási hőmérséklete 600 Cfok. Itt gyakorlatilag csak oxigén, és hidrogénionok vannak. Ha ezeket nem hagyjuk rekombinálódni egymással, hanem "mechnikusan" szétválasztjuk őket, akkor hő energiát, vegyi energiaként nyerünk. Ez minden további nélkül ismét elégethetjük a motorunk robbanóterében, kiegészítve a benzin-levegő keveréket.
Nem valamiféle csodaszerkenytyűnek szánnám, de a hatásfokot lehetne vele növelni.

Előzmény: petike23 (180)
petike23 Creative Commons License 2004.01.31 0 0 180
> A 600 Cfokos vízgőzt tessék hidrogéniont áteresztő diafragmán átpaszírozni.

Ez miért is lenne jó..?
Felmelegíted a vízgőzt 600 fokra, egy (kis) része disszociál. A Bolzman-görbe "jobb szélén" lévő, legnagyobb energiájú vízmolekulák.

Talán találsz olyan diafragmát, amit csak a hidrogénionokat engedi át, elvben O.K., és akkor mi van..? Így akarod szétválasztani a +/- töltéseket ? Vagy vízbontásra akarod használni ?

Miután a legnagyobb energiájú molekulák disszociálnak, és mennek át a diafragmán, folyamatosan melegítened kell a vízgőzt, hogy fennmaradjon a 600 fokos átlaghőmérséklet.. és mire az utolsó vízmolekulát is elbontottad, pont annyi hőenergiát fektettél be, mint amennyi a víz termikus elbontásához kell, +veszteségek..

Viszont az az ötlet jó, hogy a vizet "csak" energiatárolásra használjuk fel. Tehát keresünk egy helyet, ahol olcsó az energia (pl. sivatagban a napenergia), ezzel az energiával vizet bontunk, a hidrogént palackokba komprimáljuk, az oxigént kiengedjük a levegőbe, majd a H2 palackokat gázüzemű autókban felhasználjuk. (+vizet vizünk a sivatagba, bontani.. :)

Ez jó ötlet, de most még távolról sem kifizetődő..

Előzmény: JFEry (178)
JFEry Creative Commons License 2004.01.31 0 0 179
A hőenergia nehezen tárolható.

Az hosszabb távú energia tárolásnak(jelenleg) a leghatékonyabb módjaként a vegyi tárolást ismerjük. (Ezt használja a biológia is.)
Az egyszerűbben előállítható anyagok közül a legnagyobb tömegfajlagos tároló képessége a hidrogén gáznak van. ~120MJ/kg.
Sajnos a sűrűsége rengeteg tárolási problémát vet fel.~0,09kg/m3
a hidrogén a legszerencsésebben, kezelhető nyomáson, a magnéziumhidridban tárolható, ám ennek már csak a fával összemérhető a fajlagos energiasűrűsége.
~14M/kg

Szerencsésebb lenne az rövid szénláncú olefinokban tárolni az energiát. Ezek nyomás allatt, folyadékként tárolhatóak. 45-120MJ/kg
Sajnos ezeknek a szintézise elég bonyolult.

Előzmény: szg307 (177)
JFEry Creative Commons License 2004.01.31 0 0 178
Ha csak az adott mennyiségű víz adott idő alatti elbontása volna a vita tárgya, akkor nincs vita.
Szerintem ezt erősen félreérted, vagy magyarázod.
Csak teljesítmény kérdése a dolog. Van erre többféle módszer is.

Ha azt mondod "plazmagáz" én azt mondom "plazholnap-gáz".
Valószínűtlenségi-hajtómű!...
Erről is olvashatsz eleget, még a működési elv leírásást is, a felfedezésének leírását is, és a felfedező sorsát is.
Mégsem takar valóságot.
Jelen esetben a "plazmagáz" kifejezésnek sincs több értelme.
A nem hagyományos vízbontásnak, mint a leírtak szerint ellenőrizhető módja is van, rosszabb a hatásfoka mint a "hagyományosnak".

Én javasoltam egy jónak tűnő megoldást, de arra még nem találtam alkalmas anyagot. A 600 Cfokos vízgőzt tessék hidrogéniont áteresztő diafragmán átpaszírozni.

Húzzál ívet a vízben, ha ez a vágyad. A keletkező gáz energiai egyenértékét, pedig vesd össze a folyadék melegedésével, a gáz melegedésével, az aluminium fém, és a keletkező vegyületeinek enregetikai egyenértékeivel. Valószínűleg képtelen leszel erre, megfelelő vizsgáló és mérő apparátus híján.
Az ív, 10-20 ezer C fokos hőmérséklete pedig, semmiféle az ismertektől eltérő folyamatra nem enged következtetni. Az, hogy mennyi gázt fejlesztes itt is leginkább a befektetett energia, és a hatásfok aránya adja meg.

Ha neked nem hülyeség ez, ám szíved joga. Lehet úgy is következetes a gondolkodás mód, ha nem a kiindulási tények, hanem a cél gondolatokhoz köti a menetet az ember.

Sok sikert.

Előzmény: tere (175)
szg307 Creative Commons License 2004.01.30 0 0 177
Petike23, igazad van a veszteségeket illetően.

De. Az "aluminium faló"-szerkezet tulajdonképpen egy akkumulátor lenne. A máshol a rendszerbe fektetett energiát (aludrót gyártása) elérhetővé tenné egy mozgó járműben.

Érdemes lenne ezen az úton is elindulni. Valahol környezetbarát módon (napenergia, szél, apály/dagály vagy ami tetszik) megtermeljük az energiát, és valamibe belesűrítjük. Ezután lehetőleg környezetkímélő módon felhasználjuk valahol máshol, például a kedvenc "vízzel hajtott autónkban".

Csak azt kéne kitalálni, hogy mi legyen az a közeg, amibe belesűrítünk.

Milyen jó lenne a nyári nagy meleget belegyűjteni egy kis dobozba, aztán télen apránként kiengedni a lakásba... hmmm

Előzmény: petike23 (176)
petike23 Creative Commons License 2004.01.30 0 0 176
Sziasztok,

végigolvastam a topicot, de szerintem az összes terv, ahol vizet kell(ene) bontani, humbug.
Akárhogyis bontod a vizet (elektromos árammal, hővel, vegyszerrel) mindíg ugyanazt az energiát kell befektetned, amit visszakapsz a hidrogén/oxigén elegy elégetése során, mínusz az összes veszteség..

tere Creative Commons License 2004.01.30 0 0 175
A tulajdonképpeni vita tárgya, hogy el lehet-e gázosítani cirka három liter vizet 40 perc alatt. Ha igen, akkor hogyan? Na ez a kérdés. Hogy mit kezdesz a durranógázzal az nem ide tartozik. Persze, tudom... topikcím. Tehát lehet vele autót is hajtani éppen.

A Tuvok-Meyer leírásban valami "plazmagázról" beszélnek, amiről állítólag senki nem tud semmit. Itt meg jön mindenki a hagyományos vízbontással. Én csak megkörnyékeztem összesen 2 verziót kicsit viccesen és hopp, mehetek nyalókát kapálni inkább. Tudod mit? Nem hülyeség egyik terv sem. Csak nem tudunk pontos építési tervet hozzájuk. Igaz, amíg nem látjuk működni, addig nem mondhatjuk, hogy ez vagy az a nyerő. Viszont ez esetben azt se mondhatjuk, hogy hülyeség. Az álalam "alufaló"-nak hívott szerkezet emlékeztet a Meyer-félére. Méghozzá a működési elvéből fakadóan. Az alább linkelt képek szerinti (számomra is szimpatikus) módszerrel kísérleteztél Te is, de nem vezetett eredményre. Viszont nem is "plazmás". Tehát -az eredménytelenségből kifolyólag- számomra ez tévutat jelent. Marad az ívhúzós-plazmás verzió. Én erre fogok rászállni, ha eljutok odáig. Akkor ez most hülyeség? Vagy konkrétan mi bajod van? :)

JFEry Creative Commons License 2004.01.30 0 0 174
Meglehetősen 1/2-reérthetően mondtad, hogy (nem) hülyeség. A "nyerőbb" valami ilyesmit jelent.(nekem)
Előzmény: tere (173)
tere Creative Commons License 2004.01.30 0 0 173
Nem mondtam, hogy nem hülyeség. :)
JFEry Creative Commons License 2004.01.30 0 0 172
Attól, hogy Te nem látod be, mennyire hülyeség, még egyáltalán nem biztos, hogy nyerő, nyerőbb!

Miért nem gondolkozol következetesen?

Előzmény: tere (171)
tere Creative Commons License 2004.01.30 0 0 171
Akkor mégis az alufaló a nyerőbb. Mindenképpen ívet kell húzni a víz alatt.
szg307 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 170
JFery is játszott a frekikkel, aztán ő is ugyanerre az eredményre jutott - mint ahogyan be is számolt róla.
Előzmény: Barkácsoló (169)
Barkácsoló Creative Commons License 2004.01.27 0 0 169
Megcsináltam a szerkentyűt, és 0-330 KHz-ig végigjátszottama frekikkel, de semmi eredmény,a sima DC-vel több gázt termeltem. Tuvok-Mejer projekt 3, szerintem ott lesz a kutya elásva.
Előzmény: szg307 (168)
szg307 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 168
Ez a konfig és variánsai több helyen fellelhetők a net-en. Csak a frekvencia lenne a lényeg, de az nincs meg sehol pontosan. A belinkelt kapcsolás frekije biztosan nem.
Előzmény: vpe (166)
tere Creative Commons License 2004.01.27 0 0 167
VPE, pont ezt linkeltem be .zip-ként, mint tutit. De még a topik elejéről copyztam befele. Mennyibe fáj 2 rövidke rozsdamentes csőcafat? :)) Azt a tekercset nem igazán értem a csövek tetején. A leírásban sem találtam rá utalást, hogy azt hogyanmán, na. (stainless steel "donut" coil)
Előzmény: vpe (166)
vpe Creative Commons License 2004.01.27 0 0 166
és ez :


vpe Creative Commons License 2004.01.27 0 0 165
igen :)
Előzmény: vpe (164)
vpe Creative Commons License 2004.01.27 0 0 164
jó a nicked?
Előzmény: JFEry (162)
tere Creative Commons License 2004.01.27 0 0 163
:))))
JFEry Creative Commons License 2004.01.27 0 0 162
Mennyi lököttséget elvisel a NET!
Előzmény: tere (161)
tere Creative Commons License 2004.01.26 0 0 161
Na, ezmilyenalufaló?! :))
Inkább a rozsdamentes csövezés. Most azt nem tudom, hogy mindenképpen szikráznia kell a szerencsétlennek, vagy elég csak a szimpla vízbontás. Bár ez utóbbi 12V-on kicsit nehéz lesz. Mind1, ha nem megy, majd építek valami szabályozható nagyfeszet is hozzája. Vagy nagyfesz. impulzussal támogatom mindegyik kocka elejét :) szűretlen primkó transzverter ide is rulez. Még a végén bejelentem, mint korszakalkotót. :D

Szavazzatok: melyik szerintetek a legtutibb készülék? Szerintem ezittez.

vpe Creative Commons License 2004.01.25 0 0 160

267 oldalas e-book, $12,95 a letöltés :
angolul

http://www.goodideacreative.com/fuel_cell.html

tartalom: http://www.goodideacreative.com/BFC_toc_list.html

Ez is valami olyasmi:

http://www.fuelcells.org/career/scienceproject.pdf

meg ez:

http://polymer.matscieng.sunysb.edu/OH_handouts/Power.doc

Előzmény: szg307 (158)
tere Creative Commons License 2004.01.25 0 0 159
Te figyelj már! Pont azt írtam, hogy tenni kell, nem dumálni. Aztán ha nem megy, akkor ennyi. :))
Előzmény: S.Zola (157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!