Családi ház, központi fűtés, egy 6 éves Ariston Clas premium kazán, lapradiátorok, vas csövezés.
Kb. egy hete naponta eltűnik belőle fél bar nyomás, és persze olyankor leáll, feltöltöm, megy. Viszont tüzetesen végig néztem, nem szivárog sehol sem. A kazánt még nem bontottam meg.
Ebben a kazánban nincs váltószelep kvázi mozgó alkatrész. Egyébként is nagy baj hogy a kazánokat nagyon elérte a fogyasztói társadalom átka kvázi 5-6 év után majdnem mind mehet a kukába.
A helyedben én nagyon gyorsan letennék 2x20(30)cm gyapotot átfedéssel,preciz zárással, teljes szélességben a padlásra.(már ha tárolásra nem kell használni mert utána nem lehet járni rajta) +esetleg egy áteresztő fóliát a tetejére.
A többit meg egy szakemberre/energetikusra bíznám, a kondenzációsra csere pl hiába hoz 25-30% ha olyan sok a kiépítés költsége hogy 150év alatt térül meg. Nagyon-nagyon összetett soktényezős dolog hogy mi éri meg és mi nem egy adott háznál.
Valószínűleg egyébként egy normális légkondi a legegyszerűbb legolcsóbb megoldás lenne neked.
A fűtőpatronos puffer meg még mindig jobb mint 5ft-ot kapni az áramért, én nem dobnám ki.
Hasonló cipőben jártam 3 éve, ez alapján írom a véleményem.
Először is tisztában kellene lenni a mértékegységekkel.
350m3 gáz, az 3500 kWh.
9 kW / kérdés, az inverter 9kW-os vagy a panelek összege 9kWp/ az termel kb évente átlagosan 11.000 kWh.
Villanyfűtés az bukta. Még napelemmel szaldoban is. Értelmes ember ilyenre egy fillért nem áldoz.
Villannyal egyedül a hőszivattyú aminek van értelme. Az is csak "H" tarifán vagy napelemmel, míg van szaldo, szaldo után csak "H" tarifa. / ha lesz még. /
Nyílt égésterű gázkazánt kiváltani kondenzációs gázkazánnal 25-30% megtakarítás.
A vályog önmagában nem jó hőszigetelő, a mai előírásoknak messze nem felel meg. A vályognak hőtartó tömege van, de ez nem sokat ér, a bevitt energia szempontjából.
Födém klasszikus fafödém , ritka szar a hőszigetelése. Egyből lehet szigetelni, ide min.20 cm kőzetgyapot . /30 cm már jónak mondható/ A födémen megy el a fűtés 30-35%-a.
Ez hoz a leglátványosabban, és ez kerül a legkevesebbe.
Puffertartály arra jó, a gázkazánon, hogy ne kapcsolgasson, mivel modulálni nem tud. Kondenzációs gázkazánra nem szükséges.
2 olcsó energia van a lopott és a fel nem használt. By "Blue Sky 007"
Nem rég költöztünk egy 115m2 hasznos területű családi házba. A fűtésünk problémás. Meleg az van de talán nem gazdaságos. A rendszer felújított, lapradiátoros, túlnyomásos. Gázkazán régi nyitott égésterű Fég és van a rendszerben egy 500L-es puffertartály benne 3db 3Kw-os fűtőszállal. Van a tetőn 9Kw napelem is mellé. Szeretnénk a villanyfűtést használni de jelen felállásban szinte folyamatosan mennie kell amíg megy a keringetőszivattyú. Ezt a viszonylag sok napelem sem kompenzálja éves szaldóban sem. Önmagában a gázfűtés pedig havi szinten kb 350m3 gázt fogyaszt. Egyik sem szimpatikus. Az érdekelne merre lenne érdemes elindulni. Van értelme a puffertartálynak? Gázos üzemben, ha kizárom a rendszerből sem változik a napi gázfogyasztás. Érdemes a gázkazánt kondenzációsra cserélni? Jobban működne a villanyos fűtés ha csak akkora tartályban lennének amiben elfér a 3 fűtőszál és akkor nem kéne a plusz 500L vizet melegítenie?
Ami kimaradt az a szigetelés. Vegyes vályog falazat, új fa nyilaszárókkal, dupla üvegezéssel. Padlástér szintén földdel borított. Sokak szerint a vályog falat nem szükséges szigetelni, önmagában kiválóan tartja a hőt. Ezzel kapcsolatban is szívesen fogadom a hasznos építő jellegű tanácsokat.
Bevallom , nem nagyon ismerem a hőszivattyú működését , ezt hogy oldja meg, de pl, kondenzációs gázkazán az remekül, van benne egy váltószelep, és vagy fűtés vagy HMV. Így nem kell keverőszelep.
Ez egy kazántesten belüli tág.tartály? Jól emlékszem?
Ezeket nem úgy találják ki, hogy a kazántest és egy hőcserélő primer körét lássa el? A minimális pár méter csőkötésekkel és slussz. A fűtési rendszerre pedig majd a gépésztervező tervez egy olyat ami oda passzol.
A gyár által megadott méretek hossz szél magasság a tartály teljes térbeni elfoglalt méretét (csomagolási) adják meg . Tehát pl ebbe benne van a 2 cm es kiálló szelepsapka ,a 3-4 cm es csatlakozó csonk , akkor pl a tartály két félböl álló összeperemezésének a kb 1.5 cm es pereme
Ezeknek semmi köze a tartály valós térfogatához.
Nincs olyan hogy gáztérfogat meg víztérfogat a tartályon belül. A kettő ugyanaz
Egy újabb érdekesség: az említett tág tartályt (8L de valójában csak 4.7) már régebb óta gyártják....a jófogáson véltem felfedezni ugyanezt a tartályt : 2015 ös gyártmány amit árulnak...Tehát biztos nem elcimkézés /elcsomagolás amit vettem....Most már végképp nem értem ,minimum 9 éve gyárt a Zilmet egy olyan tartályt ,aminek az adatai nem valósak!!!!????