Ha a házad előtt hagyod meg... a tanácsházáról kijön az ember és megbüntet.. ha az utca végi senki földjén hagyja a kerület vezetése a 180 centis toklászt.. az csak méhlegelő... :D
BTW ha lenyírják abban sincs köszönet, ugyanis otthagyják a picsába az egészet, elszáradni.. egyrészt amik ott van addig nem nő ott semmi, másrészt két nap alatt elszárad a toklász, te meg szereltetheted ki az állatod füléből, és szerencsés esetben akkor nem kapja meg belőle azt a gombát ami az állatok idegrendszerét támadja meg.. van tudomásom kutyáról, aki 3 hét után tudott újra járni valamennyire mert benyelte a toklászból a gombát..
Muszáj a leeresztést megkezdeni 120 cm-es vízállásnál, mert ha nagy szélben megbillen a tó (akár 40 cm-rel is magasabb lehet ilyenkor a déli parton a vizszint mint az északin), az elöntheti a déli part alacsonyabb fekvéső részeit.
Állandó vita van arról, hogy méhlegelő vagy gondozatlan, kaszálatlan terület. A képen látható virágzó növény - ha emlékeim nem csalnak - mezei menta, ami akár gyógytea alapanyag is lehet.
Ez nem a reklám helye. de vannak TV-műsorok, ahol a brit-szigeteken, francia vagy olasz területeken a városok közepén található (hatalmas) parkokban mutatják be, hogy hogyan lehet gondozni ezeket a növényeket, mit kell tenni ahhoz, hogy ne gazzá váljanak, hanem kedvelt növényekké. A növények között - nem betonozott, kövekkel kirakott - földes utak/járdák voltak, ahol kutyák futkároztak.
Ezekben a műsorokban nem volt olyan rész, hogy a kutyák kijönnek a növények közül, majd a gazdik szedik ki belőlük a toklászokat és vizslatják őket, hogy nem szedtek-e össze kullancsokat.
Nálunk miért nem oldható ez meg?
-
Tegnap délelőtt láttam, hogy az Elágtól kifelé a Pesti út szélén kaszálják a már gazzá fajult füvet.
Nem csak a hétköznapi/munkanapi esetek problémásak.
Mindenkinek van néhány története, amikor belefut egy állandóan túlhevült autós hősködésébe.
A Csabai/Péceli úton mentünk az M0-ra. Már a város szélénél, a Színes utca környékén voltunk, amikor - néhány autóval előttünk - jobbról kivágódott a főokos és ezerrel ment a körforgalom felé. Fékezés nélkül belecsapódott a körforgalomban haladó autóba. Az ilyeneknek nem körforgalom kell, hanem másik fej, ahol némi ész is megtapadt.
Én már évekkel ezelőtt leszoktam a belvárosi autózásról csúcsforgalomban. Este és hétvégén járok csak autóval többnyire. Esetleg csak a KÖKi-ig. Vonat, metró, Bubi, roller mind jobb a dugóban szenvedésnél!
Mindenki siet, ha ül a dugóban ideges, hogy a 600 Ft-os benzint nyeli az autó a dugóban, közben nincs buszöböl, mindenhol kerékparosok , rolleresek, motorosok kerülgetnek. Közben traffipaxok, ellenőrzések. Agybaj
Ismétlem: nem vagyok a körforgalom ellensége, nem ellenzem a létüket, a létesítésüket. De!
Csak azt akartam "érzékeltetni", hogy amikor egy begőzölt fejű akarnok beül az autóba, bent van a forgalomban, annak mindegy mi van előtte: Stop-tábla, jelzőlámpa, körforgalom vagy ikertornyok.
A közlekedési morál is - minden mással együtt - kicsit félrement...
Még valami: gondolkodni lehet, nem csak ötletelni.
Olvastam egy cikket egy faluba költözött városi facebook-csoportról. Közel van a fővároshoz, itt dolgoznak, itt tanulnak a gyerekeik, stb.
Egy ideig minden szuper volt, aztán jöttek csoportosan az írásos panaszok: a reggeli kakaskukorékolástól hétvégén nem lehet sokáig aludni, a szomszédék macskája rendszeresen átjár az ő kertjükbe is, a rigók eszik a fáról a cseresznyéjüket, nagyobb eső esetén nem nyeli rendesen a vizet a csatorna, stb. Mi a fenét tanultak/olvastak a falusi életről mielőtt oda költöztek?!
Ez sajnos a közlekedésre is igaz. Valaki néhányszor véig megy egy útvonalon, de valami nem tetszik benne, máris a kedve szerint át akarja alakítani.
Nem vagyok ellensége a jól megépített körforgalomnak. Valahol a Dunántúlon, talán Marcali/Keszthely(?) környékén, van olyan körforgalom, ahol 5 vagy 6 út találkozik, mégis jól átlátható. Ezzel szemben mégis azt mondom, hogy nem minden helyen a körforgalom a megoldás.
Van ott egy kisebb, hosszúkás tér. Lehet odaépíteni egy 1,5-2 méter átmérőjű körforgalmat, de attól a Csabai/Péceli és a Pesti út még nem lesz szélesebb.
Talán egy jól beállított jelzőlámpa értelmesebb lenne, mint a jelenlegi megoldás. Akkor talán a Kertről érkező és Csaba felé haladó kiskakasok kevesebbet csttannának.
A Csaba felé haladók egy idő után besokallnak, hogy senki nem engedi tovább őket. A Kert felől érkezők pedig tartják magukat ahhoz, hogy övéké az elsőbbség. Aztán jön a csatt...
A korareggeli és az esti csúcsban még nem voltam a maglódi bevásárlóközpontban vagy a környékén. Így nem tudom, hogy abban az időben mekkora ott a dugó, de én nem is arról beszéltem.
Amikor az egyik délelőtt 10 óra körül beértunk Budapestre, a Pesti úton hosszú ideig álltunk a dugóban mielőtt a Zrínyi úti jelzőlámpáig eljutottunk.
Nem hiszem, hogy a körforgalom megoldaná azt, hogy ne a város végétől várakozzanak az autók a továbbhaladásra.
A Pesti és a Csabai/Péceli út kertes házas övezetre lett tervezve. Azért mert az utóbbi időkben 3-4 buszmegállóként megspékelik egy-egy lakóparkkal, az út szélessége még meg tágul meg.
Néhány éve történt, már megvolt a buszsáv és a 60-80 cm széles elválasztósáv a zebrával:
Szinte alig volt forgalom, de arra a szakaszra/részre éppen akkor, egyidőben érkezett Kert felől egy csuklós BKV-busz és egy kamion/teherautó (Spar/Aldi/Tesco/mindegy), valamint Kert felé tartó szintén csuklós BKV-busz.
Nem volt egyértelműen balesetveszély, de olyan szerencsétlenül érkeztek meg egymás mellé, hogy a teherautónak néhány métert vissza kellett tolatni, hogy ne ütközzenek.
Arra már nem emlékszem, hogy Csaba felé volt-e autó. Csak arra figyeltem fel, hogy a Kert felé menő busz megáll félig áthaladva a zebrán, ahonnan senki nem akart átjönni a Csabai úti oldalra.
Lehet ötletelni a 1,5-2 méter átmérőjű körforgalommal kapcsolatban, lehet házakat lebontani miatta. Igaz, van ott egy kisebb, hosszúkás tér, abból bármit lehet építeni, de attól az említett szakaszon az úttest már nem szélesíthető tovább néhány ház lebontása nélkül. Bár nem ott lakom, de én felajánlanám körforgalomnak a mi telkünket, (pl) a Turai kastélyért cserébe...
Két problam is van a maglódi körforgalmat bővíteni kellene mint a Budakalászi körforgalom, itt torlódik fel a sor, az MO -án is állnak az autók. A kucorgó térre is körforgalom kell, mert 5 utca torlódik kanyarodó sávokkal kombinálva. Katasztröfa. Egyetértünk.
A közlekedésszervezés egy nagyvárosban valami olyasmi, mint egy, egymással is összefűzött, ördöglakat-halom megoldása-kibogozása.
.
"Kíváncsi lennék arra, hogy egy komoly szaktudású "közlekedést fejlesztő mérnök", a fulladásig elfajzott röhögőgörcs vagy agyérgörcs nélkül hogyan tudja majd elolvasni ezeket az ötleteléseket."
.
Hát én sem ötleteket nem mernék adni a témában, sem az ötletek elbírálására nem vállalkoznék (de talán még az a régi, egyetemi évfolyamtársam sem, aki egy időben az FKF forgalomtechnikai vezetője volt).
Egy ilyen bonyolult rendszerben egy probléma látszólag jó megoldása általában tíz újabb problémát okoz. :)