Sziasztok! Nincs túl nagy nyüzsgés errefelé mostanában.
Viszont arra gondoltam, hogy mivel a legutóbbi olyan igazi tali 2 éve volt, mi lenne, ha nem várnánk megint 3 évet, hanem összehoznánk valamit valamikor. Mondjuk még a nyáron, ha van rá érdeklődés. Mit szóltok?
„Én úgy képzelem, hogy ez a zenekar teljesen alárendeli magát Zsuzsának.” Én meg úgy, hogy Zsuzsa teljesen alárendeli magát a zenekarnak. A kettő nem zárja ki egymást. És attól tartok, az eredmény a kölcsönös alárendelődésből következik.
A fásultságot akár el is fogadom, de hát akkor mondjuk lehet választani Födő fásultsága meg a Závodi/Maróthy fásultsága (pontosabban. sosem volt lelkesedése) között.
„Azért azt ne feledd, hogy nem csak a turnékon kell közreműködnie a zenekarnak, hanem a lemezek elkészítésénél is.” A hetvenes években (most beszéltük meg, hogy az volt Zsuzsa csúcskorszaka, tehát nem valami rémséges mélyrepülés idején) a lemezeken a Fonográf játszott, koncerteken viszont (tudtommal) gyakorlatilag sosem. A koncerteken a Korál kísért. Volt olyan lemez, amelyen a Korál is közreműködött, de fontos szerepe a stúdióban sosem volt. Szóval nem feltétlenül kell ugyanazoknak játszani a lemezen, mint a koncerten. De ha kéne, szerintem az se jelentene gondot. Olyat nehezen tudnék elképzelni, hogy sürgős váratlansággal stúdióba kellene vonulni a f. é. 3. lemez felvételéhez, és ezt akadályozná meg a zenekar.
„Azért azt ne feledd, hogy nem csak a turnékon kell közreműködnie a zenekarnak, hanem a lemezek elkészítésénél is.” A hetvenes években (most beszéltük meg, hogy az volt Zsuzsa csúcskorszaka, tehát nem valami rémséges mélyrepülés idején) a lemezeken a Fonográf játszott, koncerteken viszont (tudtommal) gyakorlatilag sosem. A koncerteken a Korál kísért. Volt olyan lemez, amelyen a Korál is közreműködött, de fontos szerepe a stúdióban sosem volt. Szóval nem feltétlenül kell ugyanazoknak játszani a lemezen, mint a koncerten. De ha kéne, szerintem az se jelentene gondot. Olyat nehezen tudnék elképzelni, hogy sürgős váratlansággal stúdióba kellene vonulni a f. é. 3. lemez felvételéhez, és ezt akadályozná meg a zenekar.
Azt gondolom, hogy azért adódik nekik is olyankor feladat. :)
FS-t nem az időbeosztása miatt féltem, hanem a rugalmatlansága, fásultsága miatt. Legutóbbi csalódás ezzel kapcsolatban a tavaly őszi (majdnem) NO coMMent koncert.
Amúgy persze, igazad van, én is örülnék végre egy normális zenekarnak! :)
Azért azt ne feledd, hogy nem csak a turnékon kell közreműködnie a zenekarnak, hanem a lemezek elkészítésénél is. Szerintem a mostani zenekar bármikor összeterelhető, ha valami munka adódik. Födőékről mindezt nehezebben tudom elképzelni.
Szerintem tévedsz, biztos vagyok benne, hogy nem lenne nagy ügy egy zenekarcsere. Ott van pl. "Födő Sándor rockzenekara" (így írta a port.hu a Magyar Mise közreműködő rockzenészeit) kieg kisfödő (perka) plusz Csiszár Péter (key, sax) és ólrájt. Na, nekem 3 másodperc volt.
Zoránból számomra szinte csak csúcsok vannak, úgyhogy nekem épp a III. (amit amúgy nagyon szeretek) nem ugrik ki az elképesztően magas mezőnyből. Viszont ha már szólisták arról a környékről: Titkaim, Éjszakai üzenet. Ezek is hatalmas csúcsok – miközben az összes többi Lárika-lemezt nyugodt szívvel elfelejteném (ezért fogok kapni).
Szerintem elég nehéz manapság az elektropop idején olyan billentyűst találni, aki alázattal tud közelíteni a dalokhoz, és nincs akkora egója, hogy elnyomja Zsuzsát és a szerzeményeket, de tud vezetni egy együttest is, és mégsem lesz digitális kuttyogás, és "vajon honnan loptuk ezt a hangszínt" az egész... Jó, én pl. kifejezetten szeretem az elektropopot, de nagyon kiüt, ha Zsuzsánál ennyire hozzá nem illő hangszereléseket látok... Igen, ott van az Újhold, amire nagyon erősen hatott a szinti-pop, de Bornai volt akkora producer, hogy normálisan rakta össze az egészet, az is egy kitűnő album.
Az általános vélemény szerintem az lehet, hogy a magyar rockzene csúcsait valahol a hetvenes évek második felében érdemes keresnünk, amikor az 1940 és '50 között született alkotói generáció a pályája zenitjére érkezett. Szólisták lemezei közül a Valahol mellett szerintem a Zorán III. említhető még, konkrétan.
Na de ami az ő felelősége, azt megteszi. És szerintem a tányér fos erős kifejezés, mert a dalok ugyanolyan jók maradtak, max a hangszerelés, bocsánat a szóért, szar... attól a zongorahangszíntől kész vagyok. A magas hangoknál mint valami idióta elektronikus zongora, alsó hangoknál meg egy nagyzongora... borzalmas... és ezt berakja legalább 3 dalra. Jó, lehet, hogy én billentyűsközpontú zenét hallgatok máskor, ezért vagyok ilyen finnyás, de csak nem annyira bonyolult átállítani a hangszínt, hogy a Ha én rózsa volnéknál és a Jöjj kedvesemnél is ugyanezt kell alkalmazni... erre Zsuzsa csak Závodi kidobásával válaszolhatna, de ahhoz meg kéne előbb egy újat találni.
Kérdésedre a válasz: természetesen az utóbbi. Voltak persze további dalok is, ha hátralapozol 2003-ig, biztos megtalálod a listát.
ZS nem tesz meg mindent. Attól nem lesz jó egy étterem, ha a pincér elbűvölően szervíroz (41 évnyi rutinnal) egy tányér gőzölgő fost (csak következetesen).
Összecsiszolódás???? Ember, negyven-ötven éves zenészekről beszélsz, akik több mint 10 éve (nem tudom pontosan) kornyadoznak ZS mögött....
Megnéztem a Ki nevet a végén koncert-DVDjét. Egyik ismerősöm vette nekem ajándékba, már korábban is meg akartam venni, de akkor az összes áruházban úgy láttam, hogy kifogyott...
Most már értem, miért panaszkodtok a zenészek miatt. Závodi szintetizátor-hangnemei, hm. eléggé különlegesek és hm. hm. nem nagyon szereti állítgatni őket, az azért durva, amikor a Ha én rózsa volnék és a Jöjj, kedvesem ugyanazzal az irritáló zongorahangszínnel megy, aztán a Ne vágj ki minden fátba beraknak egy olyan hangszínt, ami akár a Confessions on a Danceflooron is lehetne Madonnától, vagy akár Lady Gaga vagy Britney Spears is megirigyelhetné, na jó ez egy kicsit túlzás, és bagoly mondja:)...
DE
Zsuzsi mindent belead, a lényéve elvarázsol, a vokáljai tökéletesek, Ő megtesz MINDENT. És ez a lényeg. Élőben őrá figyelek, és nem azt fogom tanulmányozni, hogy milyen hangszíneket használ Závodi. Itt is kb. a DVD felét végigénekeltem. Szóval ami a LÉNYEG, Zsuzsa, az perfekt. Csupán a háttérzenészekre férne rá némi javítás... bár a mostani turnékon az összecsiszolódás automatikusan jobbított a performansz minőségén.
Kérdés: a ráadás 5 dal valóban a ráadás, vagy a TV-verzióból kimaradt dalok?
Azért a Valahol függetlenül a meglevéstől a magyar poptörténet abszolút csúcsai között van, szóval teljesen indokolt, hogy hallgathatnékod van az irányában. (És a másik kettő sem rossz, bár asszem meg se közelítik a Valaholt.)