Az újszövetségi magyarázatok értelmében Jézus a Szentlélektől fogantatott (Máté 1,20; Lukács 1,26-35; János 1,13), biológiai apa beavatkozása nélkül. De vajon hogy történhetett ez a valóságban?
Sajnálatos, ahogyan a mondataimat kicsavargatod a saját szándékaid szerint... egyelőre te vagy egyedül, aki Mátét Istennek nevezte ki!
Nem mindegy, ki jegyezte le, Ézsaiás, Máté, Lukács? (Egyébként nem mindegy! Mostanság azzal is próbálják Isten szavának a hitelességét aláásni, hogy bizonygatják, nem azok jegyezték le Isten szavát, akik az egyes könyvek címében szerepelnek, de ezek is csak olyan haszontalan okoskodások, mint pl. a horoszkópkészítés.) Nem az a lényeg, ki írta le, hanem az, aki (Aki) mondja! De persze nem meggyőzni akarlak, csupán arról van szó, számomra ez nem kérdés: a Biblia szerzője Isten, az ő szavát írták le a próféták, evangélisták, apostolok, és én elhiszem, hogy Mózes könyveit Mózes jegyezte le, mégpedig mindent úgy, ahogyan számára azt az Úr kijelentette, és így tovább a többi könyv esetében is ez a látásom.
Én azért Mátét nem nevezném ki a helyedben Istennek... Írta volna le Máté a laikusok számára a kozmikus misztérium lényegét? A keresztény hit egyik (bűntelen születés) titkát? Ne komolytalankodjunk...
Mivel azonban kijelentést kaptak álomban, hogy ne menjenek vissza Heródeshez, más úton tértek vissza hazájukba (Máté 2,12).
hazájukba - olvassuk Isten kijelentésében (mint észrevetted, számomra a titkos tudományok keveset számítanak, inkább Isten kijelentéséből igyekszek tájékozódni, mert az igazság keresésének ezt az útját választottam, eddig bevált).
"Idő közben eltelt nem kevés idő (nem tudom, mennyi, hónapok, vagy talán egy-két év is, hosszú az út, meg a jeruzsálemi veszteglés is idő lehetett), már nem a barlangistállóban volt József, Mária, és Jézus, hanem a megfelelő házhoz vezette az Úr a napkeleti bölcseket."
Ez se stimmel. Lásd Jakab-féle evangélium 51. old..
A "napkeleti bölcsek" ("mágusok", "királyok") az exotérikus (kivülállók számára is hozzáférhető) magyarázatok szerint voltak csak csillagjósok... Mint írtam, ugyanezek a mágusok voltak jelen Mithrász születésekor is. CSAK ezen az úton juthat el a kereső a helyes megoldáshoz. Akinek/akiknek persze ez nem céljuk, azok foggal-körömmel ragaszkodnak a beavatatlanokkal megismertetett kommentárokhoz.
Abban az időben azon a helyen nem számított különösen ritkaságnak a barlangistálló, tehát ne vályogból vagy téglából épített, esetleg fából ácsolt istállóra gondolj, hanem egy barlangi üregre. Miért olyan nagy újdonság ez, vagy ez nem olvasható ki a horoszkópokból?
A napkeleti bölcsek csillagjósok voltak, de ezt biztosan tudod, rokonszakma, voltak már előtted is csillagjósok. Nem tudom, hányan voltak, akár hárman is lehettek, nem ír erről Isten kijelentése. Az egykori Újbabiloni Birodalom területén éltek, tudós emberek voltak, ismerték a Jézusra vonatkozó próféciát a 4Mózes 24,15-19 részből, hiszen a történelmük része volt, hogy hat évszázaddal korábban eleik elfoglalták Júda királyságát és fogságra hurcolták az ott élők színe-javát, akik vitték magukkal szent irataikat és vallási kultúrájukat. Ismerték hát a napkeleti bölcsek Mózes könyveit.
Felismerték a jelet, és elindultak megkeresni a megszületett királyt. Hol máshol is keressék, mint a fővárosban, és ott is a királyi palotában. De ott nem volt, sőt, az ott élők a jelet látva nem ismerték fel a prófécia beteljesedését, de utánajártak a dolognak, és számukra is kezdett derengeni, mi is történt. Segíteni ugyan nem tudtak, és úgy tűnik, akkor még nem is igazán törték magukat, hogy megtalálják a megszületett királyt, de Isten tovább vezette a bölcseket. Valahogy más nem volt igazán kíváncsi, úgyhogy a napkeleti bölcsek mentek tovább az Úr vezetésével.
Idő közben eltelt nem kevés idő (nem tudom, mennyi, hónapok, vagy talán egy-két év is, hosszú az út, meg a jeruzsálemi veszteglés is idő lehetett), már nem a barlangistállóban volt József, Mária, és Jézus, hanem a megfelelő házhoz vezette az Úr a napkeleti bölcseket. Ott a bölcsek a szegényes család csecsemőjében a megszületett királyt köszöntötték, mert hittek Istennek.
És a történetnek itt nincs vége: miután találkoztak Jézus Krisztussal, más úton indultak haza. Ma is így van, úton járunk, az Úr vezetésével Jézushoz érünk, felismerjük benne a királyt és más úton folyik ezután az életünk. Ezt Isten kijelentéséből és a saját életem tapasztalatából mondom, ám azt nem tudom, erről mit mondanak a horoszkópok, de bevallom, az nem is érdekel.
Jakab-ősevangélium arról számol be, hogy Jézus egy Betlehem környéki barlangban (XVIII. fejezet 47. old.) született, Lukács viszont egy istálót (2,7) említ. Rendkívül lényeges adat a mágusok látogatása az újszülött Jézusnál:
"És a mágusok elmentek; és lám, a csillag, amit napkeleten láttak, előttük ment amíg megállt a barlang felett, a kisgyermek feje felett." (XXI. fejezet 51. old. - saját fordítás)
Erre nem találunk egyáltalán utalást Lukácsnál, viszont Máté részletezi ezt:
"Amikor a júdeai Betlehemben Heródes király idejében Jézus megszületett, bölcsek jöttek napkeletről Jeruzsálembe és kérdezősködtek: "Hol van a zsidók újszülött királya? Láttuk csillagát napkeleten s eljöttünk, hogy bemutassuk neki hódolatunkat." (Máté 2,1-2)
"S lám, a csillag, amelyet napkeleten láttak, vezette őket, míg végre meg nem állt a hely fölött, ahol a gyermek volt." (Máté 2,9)
A betlehemi csillag egy olyan fontos információ, ami egyértelműen egy kozmikus eseményt sejtet. A Magyar Katolikus Lexikon arról informál minket, hogy:
"A Háromkirályokat a legrégebbi keresztény ábrázolások Mithrász tisztelőiként állítják elénk." (Magyar Katolikus Lexikon - Háromkirályok)
Hagyományok szerint Mithrász egy barlangban született egy szűztől, akit Isten anyjának neveztek; a jászola mellett pásztorok és Ormuzd szent állatai (egy szamár és egy ökör) tartózkodtak; három perzsa öltözékű mágus is jelent volt ott, akik az újszülöttnek aranyat, tömjént és mirhát vittek ajándékba; a gyermek feje körül fénysugár (glória) ragyogott (forrás [5]). Ezekből az következik, hogy a napkeleti bölcsek (mágusok, királyok, etc.), akik Mithrászt és Jézust egyaránt meglátogatták születésükkor és ugyanazon ajándékokkal kedveskedtek nekik, nem lehettek hús-vér emberek, ugyanis Mithrász ~272 évvvel korábban jött a világra, mint Jézus.
Az arany (a Napot szimbolizálja), a tömjén és a mirha nemcsak Mithrász és Jézus születésével, hanem az egyiptomi mitológia rejtélyes tűz és napmadárának, a főnixnek (Egyiptomban: benu; a zsidóknál: chol ; a görögöknél: Φοίνιξ; a perzsáknál: szimurg; a törököknél : kerkes) halálával is kapcsolatos. Az I. század végén vértanúhalált halt I. Kelemen pápa a korintusiakhoz írt levelében azt hangoztatja, hogy amikor ez a mitikus madár a halála közeledtét érzi, fészket (máglyát) készít tömjénből, mirhából és egyéb fűszerekből, ezt követően pedig elégeti magát a Napban (forrás - [6]). A hamvaiból egy hernyó születik, amiből idővel ismét főnixmadár válik.
A véleményem szerint a főnix a Schemhamphoras kozmikus forrásait jelképezi, az "önégetés" pedig akkor történik, amikor az ezeket felépítő égitestek együttállnak a Nappal, ami ~136 évenként történhet meg, de ha szorosabb együttállás a kitétel, abban az esetben ~272 évenként. Ezek az alkalmak a főnix halálát jelentik, de ezt követően mindig "feltámad hamvaiból". Az eddigiekből az következik, hogy a főnix élete folyamán negatív szellemi hatású, de halálakor megtisztul a Napban.
"sok direkt elhintett hulyeseg is van koztuk, pontosan azert, hogy szinte lehetetlen legyen a buzat az ocsutol elvalasztani."
Nem olyan nehéz, csak szét kell válogatni...
Amikor két, egymásnak ellentmondó verset találsz az egyiket jobbra, a másikat balra kell tenni. Természetesen ügyelve arra, hogy az azonos értékeket képviselők kerüljenek egy helyre... Ha sikerül, minden olyan egyszerű lesz, mint az 1*1.
Ézs 45:7. „Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!”
Ám 3:6. „Ha megharsan a kürt a városban, nem riad-é meg a nép? Vajjon lehet-é baj [gonosz] a városban, a mit nem az Úr szerezne?”
"Szükség volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg,"
Ugyan miért? Mert a héberek úgy gondolták, hogy az égő hulla szaga "jó illatú" az Úrnak?
"Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus, mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét."
Tudod mi volt az "első" szövetségbeli bűne Jákóbnak/Izraelnek? - Az, hogy Él velük kötött szövetséget és nem a héberekkel...
Jákób a szövetség emlékére emelt oltárt Él-nek, s nevezte el róla a helyet, s mint a második vers írja, Jahve, a héberek Istene ezt az oltárt akarta ledönteni:
1Móz 35:15 „És nevezé Jákób a hely nevét, a hol az Isten szólott vala ő vele, Béthelnek.”- Azaz Él házának.
Ám 3:13-14 „…adjátok tudtára a Jákób házának, azt mondja az Úr Isten, a Seregek Istene,Hogy a mely napon megbüntetem Izráelt az ő vétkeiért, Béth-El oltáraiért is büntetek, és letöretnek az oltár szarvai, és a földre omlanak."
Az örökség ígérete nem más, mint amit a héberek Jahvenak tulajdonítottak, de soha nem valósult meg:
3M20:24 „Néktek pedig mondom: Ti örökölni fogjátok az ő földüket, mert én néktek adom azt örökségül, azt a tejjel és mézzel folyó földet. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek, a ki kiválasztottalak titeket a népek közül.”
Viszont nem a héberekkel, hanem izraellel kötött szövetséget az Úr (Él.)
1M 35:10-12. "És monda néki az Isten: A te neved Jákób; de ne neveztessék többé a te neved Jákóbnak, hanem Izráel légyen neved. És nevezé nevét Izráelnek. És monda néki az Isten: Én vagyok a mindenható Isten, nevekedjél és sokasodjál, nép és népek sokasága légyen te tőled; és királyok származzanak a te ágyékodból. És a földet, melyet adtam Ábrahámnak és Izsáknak, néked adom azt, utánad pedig a te magodnak adom a földet."
Tehát nem a hébereknek (Júdának) adta!!!
Ezért volt még Jézus korában is kardinális kérdés a héberek részéről, mert az őslakosok pontosan tisztában voltak saját hagyományaikkal, s abban a héberek nem szerepeltek tulajdonosként, így hatalmuk, vezető szerepük nem volt legitim!
Tudta ezt a szamáriai asszony is:
Jn 4:12. "Avagy nagyobb vagy-é te a mi atyánknál, Jákóbnál, a ki nékünk adta ezt a kutat, és ebből ivott ő is, a fiai is és jószága is?" - A kút itt egyben a földet is jelenti...
Amúgy hol és mikor kötötte meg az állítólagos új szövetséget az Úr? Mert erről bizony nem szól a fáma...
Tul komolyan veszel egy okori fanficet. Maria sem tudta, hogy o lesz a Megvalto anyja, honnan tudhatta volna Zakarias?
En nagyon otthonosan mozgok a konteokban, de pont ezert tudom, hogy sok direkt elhintett hulyeseg is van koztuk, pontosan azert, hogy szinte lehetetlen legyen a buzat az ocsutol elvalasztani.
"Jézus sorsa minden volt, csak nem elbukás, a lehető legtökéletesebben elvégzett elhívás."
A Jakab-féle protoevangéliumban olvashatunk arról, hogy amikor Mária 3 éves lett, elvitték a jeruzsálemi Templomba, ahol Zakariás pap az alábbi szavakkal fogadta:
"Az Úristen naggyá tette nevedet a Föld minden nemzedéke között: az utolsó napokban nyilvánvalóvá teszi benned az Úristen, Izrael fiainak megváltását." (32-33. old. -saját fordítás)
Az idézetből logikusan következik, hogy Jézus előre betervezett születésével és 33. életévében majdan bekövetkezendő keresztre feszíttetésével maga Zakariás főpap is tisztában volt már Jézus születése előtt ~11 évvel. Zakariás készítette fel Máriát 9 éven keresztül arra a jeruzsálemi Templomban, hogy életet adjon i.e. 8.02.10-én annak a Názáreti Jézusnak, akit a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14) hibátlan "páskabárány" (Korinthusiakhoz írt első levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt feszítsenek keresztre véresáldozatul JHVH-nak i.e. 25. április 1-én, a Peszách ünnep előkészületi napján egy erre alkalmas égi konstelláció égisze alatt. Páltól tudjuk, hogy:
"az első szövetség sem léphetett életbe vér nélkül" (Zsidókhoz írt levél 9,18); "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (Zsidókhoz írt levél 9,22); "Szükség volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg," (Zsidókhoz írt levél 9,23); "Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus, mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét." (Zsidókhoz írt levél 9,15)
Jézus élete egy kozmikus misztérium keretében zajlott le, ugyanis i.e. 8.02.10-én kellett megszülessen a tervek szerint a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, ami számára az ősi asztrológia szabályainak értelmében a "bűntelenséget" kölcsönözte, majd ~33 év elteltével egy olyan kozmikus T-kereszt létrejöttekor kellett kínhalált haljon, amit a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek alkottak, és amit a negatív hatású Neptunusz és Plútó egy szabályos keresztté egészített ki:
Ilyenkor mindig kíváncsi vagyok, mit ért a kommentelő elbukás alatt. Jézus sorsa minden volt, csak nem elbukás, a lehető legtökéletesebben elvégzett elhívás.
Nem bukott el, hanem a halalt halal altal gyozte le, es felemelkedett az Atya jobbjara, kiraly. A zsidok a sajat nepuknek a mostani vilagban valo felelmeleset vartak a Messiastol, meg Peter is azt kerdezte a feltamadott Krisztustol, hogy most allitja-e helyre az orszagot Izraelnek. A zsidok barkit el fognak fogadni Messiasnak, magat az Antikrisztust is, ha felemeli oket a gojok fole. A buntol valo megtisztulas es az orok elet Istennel az, amit Krisztus ajanl, megpedig mindenkinek.
"a messiás NEM VEZETŐ hanem illusztrácio vagyis az ember EMBERISÉG jelképe :"
Merő, alaptalan képzelgés.
A messiás fölkentet jelent, királyt, és/vagy szellemi/vallási vezetőt, aki népét kivezeti a történelmi gödörből, s felemelkedést biztosít számára.
Jézus esetében a "pogányok" megszabadítását jelenti a héber uralom alól.
Mt 4:14-16. "Hogy beteljesedjék, a mit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Zebulonnak földje és Naftalinak földje, a tenger felé, a Jordánon túl, a pogányok Galileája, A nép, a mely sötétségben ül vala, láta nagy világosságot, és a kik a halálnak földében és árnyékában ülnek vala, azoknak világosság támada."
Ézs 9:4. "Mert terhes igáját és háta vesszejét, az őt nyomorgatónak botját összetöröd, mint a Midián napján;”
Jézust királlyá kenték, s akként is végezték ki. Sajnos elbukott... Ilyen a valóság...
"A történelmi tapasztalatok kellő ismeretére támaszkodva a bibliai vallások, azok vezetői, vagy esetleg etikai törvényei nem hinném, hogy alkalmasak lennének az emberiség nagy családjának korrekt, objektív és legitim vezetésére."
Fogalmazzunk pontosabban: TUDJUK, hogy nem alkalmasak, sőt kifejezetten károsak. Nemcsak az etikai törvényei, hanem az egész szellemisége emberiség- és életellenes!
Ezt maguk a rabbik is tudják:
"a férfi-princípium önmagában csak fél test... s ugyanígy a női; ha összekapcsolódnak, akkor lesznek csak egyetleneggyé. S ha eg gyé lesznek, örvendeznek mind a világok, mert a tökéletes test által mindenre áldás száll. * „Ezért megáldá az Úr a sabbat-napot, és megszentelé azt” (2 Móz. 20,11) – ugyanis e nap csak a tökéletes test által az, ami. A Matróna egyesült a Királlyal, egy testté lettek, és az ebből támadó áldások uralják ezt a napot; így azt a testet, amely nem tartalmazza a férfi- és női princípiumot, fél testnek nevezik. És nem szállhat áldás hibás, hiányos dologra, hanem csak tökéletes helyet illet az áldás, nem „fél” helyet, mert fél dolgok nem maradnak meg az öröklétben, és nem szállhat rájuk áldás sohasem." (Zóhár, A NŐI ŐSPRINCÍPIUMRÓL ÉS A NEMEK EREDENDŐ ÖSSZEFÜGGÉSÉRŐL c. fejezet.)
"A jelenések könyve kétezer év alatt még nem talált megfejtőjére !"
Ezek szerint nem olvasgattad a fórumaimon történt korábbi bejegyzéseimet... Mivel ezek többsége már nem elérhető, így ITT érdemes körülnézned erre vonatkozóan.