Ki, milyen tapasztalatokkal rendelkezik az MLM rendszerekkel kapcsolatban?
Akik sikeresek: Mennyi idő? Mennyi munka? Milyen szint? (nem pénz érdekel!!!) Esetleg pár jótanács azoknak, akik most kezdik.
Akik sikertelenek: Mennyi idő? Mennyi munka? Milyen szinten hagytad abba? Anyagilag, hogyan jöttél ki? Esetleg pár jótanács azoknak, akik most kezdik.
És ezen tapasztalatokról, kinek mi a véleménye?
Kérem KÍMÉLJENEK azok, akik már hallotak olyan embert, aki már látott olyan embert. Ez vélemény!!!
A topik címébe is beleírtam: TAPASZTALAT!
"Az előadó szerint mindenféle egészségyi bajra orvoslás, kövérség, vérnyomás probléma, visszér, pszichés zavarok.... stb. Az ára itt 79ezer Ft (5 év garancia), amit jelzett az előadó, hogy most reklámár... Természetesen orvosi műbizonylattal, eü.min. igazolásokkal ellátott papirokkal. Nos, hiszem, nem hiszem, de a III. ker. Eurocenterben sétálva, megláttam ugyenezt a gépezetet 50ezer Ft-ért."
"természetgyógyász vagyok, és a thai-ci-t is tanultam. Kipróbáltam a gépet is. Nem vagyok persze semmilyen formában érdekelt, mérvadó. A véleményem: a gép hasznos. Annak, akinek olyan gerinc-problémája, komoly túlsúlya van, hogy a mozgást nem lehet ajánlani neki. Aki viszont TUD mozogni, ne hagyja magát egy gépre!!! Vegye a fáradságot, és kezdjen gyógytornát, chi-kung-ot, thai-cí-t. "
"Azt, hogy egy embernek milyen minőségű energiára van szülsége (jin vagy jang) egy gép nem érzékeli, és nem tudja, nem is tudja sem pótolni, sem harmonizálni azokat. A talpmasszázsnak meghatározott sorrendje van, nem lehet össze-vissza masszírozni, csak a szervek zónáit egy bizonyos sorrendben. Ez a gép ott masszíroz, ahol eléri a talpat, de nem a megfelelő erővel, energiával, és nem a megfelelő sorrendben. Bizonyos zónákat sohasem érint. Ilyenformán hatása káros is lehet."
Megkérnélek, hogy fejezd be az ilyen fajta reklámozást.
Ez a Topik a tapasztalatokról szól.
Szívesen veszem a tapasztalataidat a chi géppel, vagy a Tiens-el kapcsolatban, de ne menjünk át reklám fórumba.
pl: Pancsa mondta tapasztalatát: drága termékek, én szembeállítottam a sajátomat.
Ilyeneket szeretnék, továbbá a hálózatépítésről.
Most jut eszembe, tapasztalat:
Tegnap összefutottam egy régi ismerősömmel, hitelezik mlm-ben.
Azt mondja, LEÁLLÍTOTTÁK a hálózatépítést, mert olyan sokan vannak, hogy nem tudják kiképezni az embereket, kötelezővé tették, hogy el kell érni egy bizonyos üzleti szintet ahoz, hogy toborozhassanak... Mert meg kell tanítani, őket, hogyan, mit...
Beszélgettünk... Milyen a képzési rendszeretek? Micsodánk? Ja vannak szemináriumok. Kazi, könyvek? Az nincs, pontosabban Németül...
Ja, nem csodálom, hogy nem bírják az oktatást...
A szemináriumok is, mint kiderült a hitelekről, befektetésekről (a termékről) szólnak.
Hát, mosolyogva sok sikert kívántam neki....
Jól nézd meg a céget, ahova mész, és ne csak a céget, a képzési rendszert is!
Miért is:
Hogyan épül fel egy MLM vállalkozás?
1/4-rész: Te magad! Céljaid, álmaid, Ha te nem teszed bele a munkát nem működik.
"Nekem az Amway-nél nem teszik a 30% ajánlott árrés: nagyon magas a termékek ára alapból is, erre rátenni ennyit, nekem nem megy."
Bocs, ezt megmagyaráznád?
pl: DD mosogató (hidegvízben is erős zsíroldó hatás, aolevera, Evitamin, kókuszkivonat, magyarul bőrbarát) 1 liter a vevőnek (30% árréssel) 2400Ft
Ez drága? IGEN!!! 1L mosogatóért 2400FT-ot?????
Nézzünk csak bele: higítása 1:8 arányban. JA! Az 9L azaz 18db fél literes általános mosogatószernek felel meg. azaz 134 Ft fél liter. Mennyi is a boltban egy jó minőségű, bőrbarát mosogató?
De a kévé olyan drága! 1 kg 4300Ft Igen! Milyen is? 100% Arabica kávé!
Irány a Csíkos áruház vagy a "M" nagykeráruház "A" betűvel kezdődő 100%arabica kávé 4200Ft/kg. "F" betűvel kezdődő 8600Ft/kg.
Ja!!!
Én CSAK akkor vásárolok, Amway termékeket, ha nekem, árban vagy minőségben jobbat nyújt, mint amit eddig használtam...
Megkostoltam a kávét, finom. Viszont nincs szükségemilyen minőségre. Éppen ezért, maradok a Segafredo-nál. Nem veszek kávét, viszont mosogatót, fogkrémet, mosószert, tusfürdőt, izzadásgátlót, tésztát... igen.
Csak azért nem mondom a csíkos áruházra, hogy drága, mert árulnak olyan minőségű és áru termékeket IS, amire nekem nincs szükségem, (vagy nem engedhetem meg magamnak, bár jó lenne)
(A hivatalos amerikai honlap prezentacioja is mar 9 millio regisztralt felhasznalorol ad szamot.) Nem egyseges a dizajn. A magyar honlap nem hivatalos. A kepviselet az EMKE-n igen.
Azt viszont ratok bizom, hogy ebben lehetoseget, vagy kifogast lattok. En inkabb dolgozom.
A lenyeg a lenyeg: minden kedves fogyasztonknak es munkatarsunknak azt nyujtjuk, amit a termekektol illetve a merketingtervtol elvarhatnak. Folyamatosan jonnek az uj termekek, a kozpont pontosan fizet.
A Tiens honlapja magyarl még csak most készül, tényleg sok hiba van rajta.
Az alavető különbség a Tiens és az Amway között, hogy míg az Amway komoly belépési és éves díjat szed, addig a Tienshez 10 $ a belépési díj. A Tiensnél mindent azon az áron adsz el, amennyiért vetted és a cég havonta utalja a jutalékodat. A szintek és a jutalékok mindenki számára megnézhetők a honlapon. Ha egy két hónapig nem adsz el, akkor sem történik semmi, nem veszítesz egy fillért sem, ahogy haladsz az eladással úgy gyűlik az következő szint eléréséhez szükséges összeg.
Nekem az Amway-nél nem teszik a 30% ajánlott árrés: nagyon magas a termékek ára alapból is, erre rátenni ennyit, nekem nem megy.
Viszont az Amwayt mindenki ajánlhatja, Tienst szerintem okos ember nem vesz akárkitől: az egy gyógyhatású termék család. (bár most majd jönnek a kozmetikumok is) Bár az összes ilyen termék mlm-ben indult (AloeVera, Herbalife...)
nem értem, miért nem lehet egyszerűen kitenni a kérdőívet a webre :) valószínűleg többen töltenék ki és anonimabb is lenne. azt a mondatodat sem értem: "A kutatás tisztasága miatt csak azok kaphatják meg a kérdőívet, akik személyesen és önként jelentkeznek." egyrészt, a webes kérdőív kitöltéséhez is személyesen és önként jelentkezne az ember. másrészt, miért lenne ez "koszosabb" módszer, mint az emailes?
Annyira belebrummoltam magamat, hogy elfelejtettem, hogy a saját topikomat offolom.
A kérdés: Tapasztalatok....
Tapasztalat: Nézz utánna! Kérj referenciákat (A cég által kiadott doksikat)! Ne fogadd el "a felsővonal mondta" állításokat. Hiába bízol, a felsővonaladban, őket is félrevezethetik. Jószántukból megtéveszthetnek, ahogy engem is a MS dologban.
http://www.tiens.hu/hun/company.html A Tiens több mint 30 országban működő Független Tanácsadónak és Fogyasztónak a "családja"... és ez a család annyira gyorsan növekszik, hogy a Tiens Társaság tervei szerint 2003-ig több mint 80 országban fogja üzletét meghonosítani.
2003-ban fogja! Mennyi is van ma 2000? :)
A honlap adatai szerint ma 2005-öt írunk és a Tiens 34 országban vagy tartományban van jelen. http://www.tiens.hu/hun/countries.html#Country Akkor "táplálékiegészítőkkel" 34 országban nagyobb forgalmat produkál, mint az Amway 80 országban 6-700 termékkel? Na ja! :) Tényleg várom a referenciákat!
Ja egy 9mrd-os cég arra nem ad, hogy 2005-ben az "Informatika korában" ne frissítse a honlapját. Ugyan már.
Ja, nem a hálózatépítés... és még amit írtatok ellen vagyok.
Csak dühít, hogy a "felsővonal mondta" dolgok általában.....
Van rá saját példám is, aminek utánnajártam, és számonkértem... Pl: Vebso tulaj a MS. (Ez nem igaz) Mégis sokan bőszen hírdetik.
A kínaiak hozáállása kicsit más az üzlethez, mint a nyugati emberé. Ezekkel az adatokkal, amik nekünk európaiaknak olyan jól hangzanak, ők nem szoktak dicsekedni. Mint azzal sem, hogy hivatalos rendezvényeiken használhatják az ENSZ lobogót.
Azt, hogy a 9 milliárdos forgalom a hálóztból jön, a felső vonaltól tudom. Megértem, ha ez számotokra nem kielégítő. A cégnek több mint 170 országban van irodája, azt javaslom, hivatalos információkért nyugodtan fordulj hozzájuk. www.tiens.hu
Azt hiszem más cégeknél is, de itt a hálózatépítés és 'hivatalos képviselet' két külön kategória.
(A DK-ázsiai országokban a gazdasági elit általában kínai származású. Kis színes: még a kereszténységet is felvették. Forrásom: két évet Szingapúrban élt üzletember/tanárom, Belgiumból)
A magam részéről az úgynevezett szabad Magyarországon (csak a szokásos mediaagymosás és egyéb hatalmi játszmák) azért választottam a Tienst, mert a jelenlévő hálózati marketing cégek közül úgy találtam, velük tudom leginkább a saját céljaimat megvalósítani. Ennyi. Meg egy bambi.
Mivel tudod alátámasztani ezeket az adatokat? Hol van ez hivatalos formában leírva? Úgy tudom, a Tiens egy vállalatcsoport, ha igaz is a 9 milliárdos forgalom, az nem feltétlenül az MLM hálózat forgalma. Ebben az esetben ez konkrétan mennyi? Amúgy az meg nem tudom kinek szimpatikus, hogy a Tienanmen téri mészárosok állnak mögötte?
Elgondolkodtató: Kínai népköztársaság -> MLM (na ez a kettő nekem üti egymást) Politika... Mi van, ha a főtitkár elvtárs a felépített jogdíjas "csoportokat" államosítja? Na jó, ez részemről előítélet.
Utolsó információim szerint. Az Amway-t úgy korlátozzák kínában, hogy a tagok CSAK maguknak vásárolhatnak, nem értékesíthetnek. Mint nálunk az élelmiszereket, csak ott ez mindenre igaz. Álítólag így is elég jó forgalmat bonyolít a kínai Amway.
A Tiens-mlm, meg megy korlátozások nélkül...
Éljen az esélyegyenlőség! Mert szerintem az MLM nagyrészt erről szól...
A segítségedet szeretném kérni. Egy kutató felméréshez keresek résztvevőket. A felmérés célja egy személyiségvizsgálat és hogy az hogyan befolyásol általános és céltudatos motivációt, képzelt belső kontrolt es egyéb szándékokat. Nagyon érdekes és a tudomány területén is sok, kiforratlan dolgot érint.
A felmérő egy két fordulós kérdőív-sorozatból áll. Mindkét forduló végén, amint befejezted, kapsz egy azonnali kiértékelést magadról illetve arról, hogy másokhoz képest hol állsz. Viszont fontos, hogy mindkét fordulót kitöltsd!
Ha érdekel a kutatásban való részvétel, akkor az engedélyeddel, szeretném elküldeni az első linket, amint összeállt. Mindössze egy e-mailt kell küldened a felmeres@gmail.com -ra. A kutatás tisztasága miatt csak azok kaphatják meg a kérdőívet, akik személyesen és önként jelentkeznek. A kérdőív maga teljesen anonim, én sem fogom tudni, hogy ki, mit válaszolt. A két, linket tartalmazó e-mailen kívül nem fogok semmilyen további anyagot küldeni és az e-mail címedet sem fogom soha, senkinek kiadni. A kutatás teljes egészében angolul folyik, remélem ez nem fog gondot okozni.
Amennyiben valóban érdekel, komolyan végig szeretnéd csinálni és hajlandó vagy mindkét fordulóban részt venni, akkor kérlek küldj egy szimpla e-mailt, a neveddel, elég egy becenév is, a felmeres@gmail.com -ra. Ha úgy gondolod, hogy van olyan ismerősöd is, aki szívesen csatlakozna ehhez a projecthez, akkor nyugodtan hívd fel a figyelmét. Amennyiben kapok tőle e-mailt, máris részt vehet.
Bármilyen további kérdéssel, kérlek fordulj nyugodtan hozzám, igyekszem azonnal válaszolni.
Egészségvédelemmel foglalkozó cég. Mögötte a Kínai Tudományos Akadémia, illetve maga a Kínai Népköztársaság áll. Az árbevétel a 2003-as 5 milliárdról 2004-re 9 milliárd USD-ra nőtt, így ma a világ legnagyobb hálózati értékesítő vállalata. (Természetesen az egyszerű, de nagyszerű marketingtervnek köszönhetően.)
Hazánkban, ezen belül is székes fővárosunkban igazából még csak most indul.
"1. A beszervezhető tagok száma korlátlan, végtelen láncot alkothatnak kiképzett és motivált tagok tagjainak a tagjai….. "
Ez miért is baj?
Mindenki akkora üzletet épít, amekkorát nem szégyell?
Így igaz a korlátlan jövedelemszerzés lehetősége.
(méllységben forgalom korlátozás van, de szélességben nincs.
"2. Előrejutás a többszintű „forgalmazó” hierarchiában csak új tagok toborzásával lehetséges, nem pedig kinevezéssel vagy előléptetéssel. (mint a direkt forgalmazó cégeknél) "
Az előrejutás forgalomfüggő. aki a csoportjával nagyobb forgalmat bonyolít, az van előrébb. Kit is neveznek ki magasabb posztra, ker rendszerekben? Aki nagyobb forgalmat bonyolít tartósan. Itt is. Akkor?
"3. A „fizess, hogy játssz” kiegészül az ösztönző vásárlással. (az MLM megöli saját kisker piacát) Rendszeres időszakonként minimum vásárlás a termékekből és az oktatási eszközökből az előrejutás és a nagyobb bonus miatt. A leszakadó (breakaway) kompenzációs rendszer különösen kizsákmányoló. "
Nincs kötelező vásárlás. Ösztönzés pedig havi 100 és 200 pontig van. Ami egy teljesíthető forgalom. (br.:37500 és 75.000Ft)
4. Az MLM cég több forgalmazói szintnek fizet jutalékot és bonust, mint az valójában indolkolt lenne. (több mint 5 szintnek) A hagyományos cégek 5 szinttel fedik le ezt a területet: branch, district, regional, national, and international sales managers.
Forgalom után fizet a elértél egy szintet, a különbséget kapod meg az alattad levőhöz viszonyítva. Lehet egymás alatt 50 fő 21% szinten. Csak az elsőnek fizetnek, meg a soron következők közül azoknak, akik maguk a leszakadt csoport nélkül elérik a szintet. (vezetői bónuszt) A többi leosztás forgalomfüggő lépcső szerint van elosztva.
Egy esetben járhatsz rosszul, ha egy széles vagy. Ha már kettő, akkor már van különbség. Itt is igaz, hogy nulla minusz nulla az nulla!
5. A cég eladásonkénti kifizetése a felső vonalnak egyenlő vagy meghaladja a személyenkénti eladást, ami inkább az újabb tagtoborzást ösztönzi, mint a kisker eladást. Jobban járok, ha új tagokat szervezek magam alá, mintha termékeket adnák el. "
Ez így igaz, csakhogy forgalom után fizetnek. Ha nem teljesítek egy bizonyos szintet, akkor ezt mhogyan várhatom el a "beszervezett" emberektől? Nem mindegy, hogy egy vezetői szinthez 300 vagy 80 ember szükséges, vagy vegyük a német példát, ahol már elég 20-30 fő.
Ja, most az Amway-es MT-et próbáltam ráhúzni a pontjaidra.
Ezt a kizsákmányolás témát nem értem. Aki nem kap lépcsős bónuszt, annak is ott van az árrés. Hiába beszéltek 3%-ról ez 30-35%!
Ami megfelel egy normál boklti árrésnek.
Igaz vannak olyan rendszerek, ahjol a cég szállít ki, és ott nem kapnak elég eladás utáni árrést.
A kompenzációs tervek
Az MLM szervezők gyakran érvelnek azzal, hogy ők tudnak az MLM problémáiról, de egy újabb kompenzációs tervvel ezt majd sikerül megoldani, ami feltételezhetően igazságosabb, becsületesebb és bőkezűbb lesz, mint a korábbiak. :--)))
Miért olyan fontos a kompenzációs terv az MLM szervezőinek? Amint egy szervező elmondta egy előadáson:
„A kompenzációs terv a mi termékünk!”
Unilevel: Nincs korlátozás, mennyi tagok lehet beszervezni az első szintre, akik „eladják” a terméket a végfelhasználóknak. A mélységi épitkezés korlátozva van, ez a sík-piramis, ami talán a legbecsületesebb a többihez képest, de csak kevesek nyerhetnek benne.
Bináris: Csak két lábat engedélyez az építkezéshez. (jobb és bal profit center) Arra ösztönöz, hogy a két láb között kiegyenlitett legyen az eladás nagysága. Jutalék csak egyező forgalmú lábakra jár, ami nagyban csökkenti a cég kifizetéseit, mivel ritkán sikerül kiegyenlíteni a lábak forgalmát. Osztott piramisnak is hívják.
Mátrix: Limitált forgalmazói szám az első szinten, és a mélységi épitkezés is korlátozott. Az újonnan érkezők lecsúsznak az alsóbb szintekre, ha az már telítődött. A növekedés korlátozott. Pl. 4x12. Úgy kell játszani, mint a lottót, csak a lusta tagok nyerhetnek. (??) Blokk-piramisnak is hívják.
Stair step/breakaway : A forgalmazó úgy lépked fel a lépcsőn a csoportforgalom által, ahogy a kiterjedt ösztönző beszervezések és a „fizess, hogy játszhass” jellegű vásárlások növekednek.
Minden leszakadó csoport egy emberhez van kötve….. Fontos felismereni, hogy 6 szint a leszakadó szervezetben nem 6 szintnyi forgalmazó, hanem az összes tag a leszakadó szervezetben. Aki megérti ezt a tervet, az mind egyetért, hogy ez a legkizsákmányolóbb az összes piramis-séma közül, amit valaha is kitaláltak. (minden piramisok ősanyja..:--))
Ez a forma hozza legnagyobb nyereséget a csúcsnak és a legnagyobb veszteséget a tömegnek.
Úgy írják le, mint egy mega-piramis, ami sok kis-piramist foglal magában. A legtöbb MLM cég ezt a formát használja.
Ezek az alap kompenzációs tervek, de az újabb tervek már születőben vannak, amik folyamatatosan segítik a piramis alapítókat. (pl. trináris, módosított mátrix és bináris, vagy bármilyen kombináció ezek közül.) De az 5 figyelmeztető jel minden kompenzációs tervben felfedezhető!
Odaát már nagyobb mlm tapasztalatokkal rendelkeznek, sőt van egyfajta "mlm fogyasztóvédelem" is. :--)
5 jellemző a kizsákmányoló termék alapú piramisjáték felismeréséhez:
1. A beszervezhető tagok száma korlátlan, végtelen láncot alkothatnak kiképzett és motivált tagok tagjainak a tagjai…..
2. Előrejutás a többszintű „forgalmazó” hierarchiában csak új tagok toborzásával lehetséges, nem pedig kinevezéssel vagy előléptetéssel. (mint a direkt forgalmazó cégeknél)
3. A „fizess, hogy játssz” kiegészül az ösztönző vásárlással. (az MLM megöli saját kisker piacát) Rendszeres időszakonként minimum vásárlás a termékekből és az oktatási eszközökből az előrejutás és a nagyobb bonus miatt. A leszakadó (breakaway) kompenzációs rendszer különösen kizsákmányoló.
4. Az MLM cég több forgalmazói szintnek fizet jutalékot és bonust, mint az valójában indolkolt lenne. (több mint 5 szintnek) A hagyományos cégek 5 szinttel fedik le ezt a területet: branch, district, regional, national, and international sales managers.
5. A cég eladásonkénti kifizetése a felső vonalnak egyenlő vagy meghaladja a személyenkénti eladást, ami inkább az újabb tagtoborzást ösztönzi, mint a kisker eladást. Jobban járok, ha új tagokat szervezek magam alá, mintha termékeket adnák el.
Ha mind az 5 feltétel megtalálható az MLM-ben, akkor a tagok 99.9%-a elveszti a pénzét, ami rosszabb még a termék nélküli piramisoknál is, ahol „csak” 87.5-93.3%-os a veszteség.
Ettől még az is jobb, ha ceruzát árulsz az utcasarkon.
Te mennyiből indítanál el egy normál vállalkozást?
Az MLM-et kb 80-ból be lehet, de nagyrésze termék, ami ahhoz kell, hogy megismerd, és ajánlani tudd. De azt elhasználod, tehát ha úgy vesszük, nem beruházás. De akinek nincs ennyi, akkor tudja használni a szponzor termékét is, és fokozatosan állítja át a háztartását, vagy szerzi be azt a terméket, amit ő is használ. Amit ugye használnia kell, hogy hitelesen tudja ajánlani.
A gimnázium nem tudom hogy jön ide, az főleg alapműveltséget ad, nem szakmát. 2-3 hónap alatt maximum betanított szakmunkásokat lehet képezni, de nem üzletembereket. Legalábbis szerintem. A másik dolog hogy Te magad írtad a topic elején hogy most 40-50ezer mínuszban vagy. Szóval az sem igaz hogy nincs tőkekockázat.
A konkurenciával arra akartam célozni hogy ha nem egy vadidegen embert szervezel magad alá, akkor szükségszerűen vannak közös ismerőseitek/barátaitok, tehát túl azon hogy anyagi hasznot hajt neked, szűkíti a piacodat is.
Viszont ha hajlandó tanulni, akkor el tudja sajátítani az üzleti ismereteket.
Tudod ezzel csak az a baj, hogy az MLMbe való belépést nem előzi meg pályaalkalmassági teszt. Ha valaki elmegy egy gazdasági egyetemere és nem megy neki, maximum egy év múlva szakot vált, de itt ugye már benne van a pénze. Egyrészt nem mindenki alkalmas erre, másrészt meg az ilyen dolgokat nem lehet egy-két hónap alatt megtanulni (főleg nem ha mellette dolgozol).
Amig nem tudja, addig, a felsővonalából az a személy vezeti, aki már tanult és tapasztalt, persze, ha gizike hagyja magát vezetni!
Ez megint jól hangzik elméletileg, de tegyük föl hogy ez a vezető egy nagyon jó üzletember, ez még nem garantálja hogy jó tanár is. Főleg úgy hogy Gizike, bár alatta van a hálózatban, de mégis csak a konkureciája és az üzletben nincs barátság... meg gondolom a saját biznisszel is kell valamikor foglalkozni nem csak Gizikét pátyolgatni egész nap.