Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HegeZsolt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17532
Majd játszok még a könyöklővel, hogy kényelmes is legyen, meg ne is csúszkáljon, meg jövök majd később is fogyasztási adatokkal, bár azokból mindig nagy vita szokott itt lenni :)

Még két hete sincs nálam az autó, egyelőre ismerkedünk :) Csak azért vagyok ennyire "lelkes", mert alig találni valami használható infót az 1.2 Tsi-ről. Én szét gugliztam mindent az autó megrendelése előtt és után is, de többnyire csak semmitmondó teszteket, vegyes néhol ellentmondásos véleményeket találtam.

Ahhoz, hogy valós véleményekkel találkozzon az ember, a fórum az egyik legjobb megoldás. Persze ide is beírhat bárki bármit, de ha hosszú ideig olvasol egy fórumot, akkor azért rájössz, hogy kinek a szavára érdemes adni. ( Egyszer csak eljutok én is erre a szintre :) )

Szóval szeretnék életszerű információkkal szolgálni az 1.2 Tsi-ről. Bár lehet, hogy egyelőre kicsit elfogult vagyok, de igyekszem objektív maradni :)

Ja, hogy valami értelmeset is írjak:

A kereskedő szerint, a 2010MY Octavia és Superb modelleket Bridgestone gumikkal szerelik, nem Continental-lal. Az enyémen már Turanza ER300 van. Hogy most örüljek vagy sírjak, azt majd stevie w megmondja :)
joemaster Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17531
Nekem is teljesen jó a könyöklő, bár idővel hátracsúszik. 3 kattanás a default érték. :-)
Előzmény: Octi19 (17526)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17530
Szóval, szerintem nagyon egyszerű.
Motorburkolat lepattint.
Légszűrőház és a pillangószelep közti gégecső bilincseit le kell szedni, ( na szerszám nélkül, ez nem egy egyszerű mutatvány) és a csövet a csonkról lehúzni. Majd ugyanennek a csőnek az olajbetöltő felé menő csonkját is leszedjük.
Ekkor szabaddá válik a pillangószelep.

Ezt én féktisztítóval illetve rongyal tisztítottam. Ezek után már csak egy alapra állítást kellet megtenni.



Ha jól emlékszem kérdezted, hogy a sárga címkés, olajos darab mi, és miért olajos:

Szerintem az egy karter gáz szelep lehet, és hát ez ugymond, ezért "természetesem" olajos..
Előzmény: drMinit (17528)
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17529
Ha nem nagyon dugózik sokat, szerintem akkor nem.... tapasztalás, h ezek nem csípázzák a bp-i dugót :-) anyjuk 1,4 t-jete simán be tud nyelni 10-et is.... :-))))
Előzmény: joemaster (17524)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17528
Jajaj, bocsi. Tényleg beszéltünk róla.
De mint irtam, nem fogom tudni lépésről lépésre leírni, de nagyjából egyébként adja magát.
Mindjárt kinyitok a motorteret, és belenézek...hátha frissül az agyam..
Előzmény: joemaster (17525)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17527
Nem kell szétpörgetni azt a kis motort és ha rendesen összekopik akkor biztosan csökken a fogyasztása. Nálam jelentősen csökkent a kezdeti (~15000km) és mondjuk úgy 50000km között. Eleinte alapjáraton 0,7l/h volt most meg 0,5l/h. Kezdetben 4.8~5l/100km volt a fogyasztás, most minden gond nélkül 4~4,2 között tudom használni. Eleinte egy T.miklós-Bécs-T.miklós távot (kb.: 850km) ~5,5-ös fogyasztással csináltam meg úgy, hogy mindenütt a megengedett tempóval mentem, most legutóbb ugyanez a táv 4,9-es fogyasztással jött ki ugyanolyan tempóban. (az MFD által mutatott értékek!)
Előzmény: joemaster (17524)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17526
Eddig nekem sem okozott gondot a könyöklő, simán elváltom a 2 és a 4-et is, hogy hátratolnám a könyöklőt. Én két kattanásra felemelve és teljesen előretolva használom.
Előzmény: drMinit (17523)
joemaster Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17525
Üdv!

Leírnád a pillangószelep tisztítást...?
Előzmény: drMinit (17523)
joemaster Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17524
Szerintem meg inkább több lesz a fogyasztás, ha majd megdolgoztatja a turbót is úgy igazán (3000 fölé még nem pörgette a kolléga).
Előzmény: KOCZKY (17522)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17523
Lehet hogy túl hosszú a kezetek....
Leér a bokátokig, ugye? Ezért akad bele mindenbe:-))))

Komolyra fordítva a szót, egy érdekes megfigyelés, hátha van valami alapja is.
A zasszony közel ül, és neki is zavart jelent a könyöklő.
Ha én a job 1re ülök akkor állandóan a könyöklőn "vitázunk" én kihúznám, Ö meg nem...

Én nem vagyok egy kicsi darab, 198.... és ez nem e magaságom :-))))))))) , de még nem vettem észre, hogy akadt volna a könyököm.
Igaz relatív hátra ülök.
Lehet hogy behajlított könyök szöge miatt van útban a könyöklő?
Előzmény: ckerti (17521)
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17522
Az biztos, h hamarabb odaadja a nyomatékot, mint a mienk ... :-)

Fogyija meg majd beáll, valszeg kisebbre...
Előzmény: HegeZsolt (17520)
ckerti Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17521

Szerintem szeretjük a hosszú postokat, van mibe belekötni :-)))

 

Én is halknak éreztem a motort és normális közlekedéshez elég is az ereje.

A fogyasztás jónak tűnik, a szín nekem is tetszett, de a szaharabézs még jobban.

 

A könyöklőt én csak akkor állítom feljebb és előrébb (ahol nekem is kényelmesebb), amikor nem kell váltani,mert valóban zavarja a páros fokozatokat.

 

Élvezd a kilométereket, mert jó kocsit vettél!

És írjál sokat :-))

Előzmény: HegeZsolt (17520)
HegeZsolt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17520
Sziasztok!

Első 800 km tapasztalata az 1.2 Tsi-vel:

- az autóval eddig minden rendben, nincsenek furcsa zajok, különös dolgok
- a Brunello Rosso nagyon jól áll neki, mindenki a színét (is) dicséri, de nem reklámozom, mert örülök, hogy ritka szín
- a tolatóradar áldás
- a motor nagyon csendes
- menetdinamika teljesen jó! jó dolog a turbó :) 3000 felett még nem sokat járt a mutató, de nem is éreztem, hogy kellene. 1000-1200 környékén lehet csorogni a forgalommal, 2000 felett lendületesen meg tud indulni. Előzés, besorolás nem gond. Igaz nem vagyok egy versenyző típus és egy 68 lovas Feliciából ültem át, de azért nem is tartom fel a forgalmat :)
- a váltás segéd is tetszik! ha csak autókázunk akkor hamar szól, hogy kapcsoljunk feljebb, ha előzünk, vagy emelkedőn megyünk felfelé, akkor hagyja a motort forogni és általában hamarabb felkapcsolok, minthogy szólna. eleinte nagyon jól jött, mert meg kellett szoknom a 6.-at
- fogyasztás 6.2 l (tankolással mérve, 51 l, 820 km, ebből 500 km pálya, 220 km országút/falvak, 50 km rövid utak/bevásárlás,gyógyszertár,doki,stb.../, 50 km BP/kevés dugóval/) Klíma 90 %-ban ment és kb. 60%-ban 3-an, csomagokkal utaztunk. szerintem nem rossz és talán még csökkenni is fog majd, ha bejáratódik a vas :)
- 130-nél 2800-at forog 6.-ban
- a rádió olyan adókat is megtalál amikről eddig azt se tudtam, hogy léteznek

Hogy valami negatívat is írjak:

- a középső kartámasz nekem úgy kényelmes, ha egy picit fentebb emelem és előrébb húzom, váltásnál rajta van a kezem, mert hát azért van, nem? 2-4-6-ba váltásnál többször sikerült már hátra tolnom. Lehet én csinálok valamit rosszul, de talán a fedél is lehetne egy kicsit akadékoskodóbb :)

Bocs a hosszú post-ért!
Octi19 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17519
Ja, megjött és már működik is. Köszi még egyszer!
Előzmény: Sunyimanó (17518)
Sunyimanó Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17518

Helló.

 

Most voltam a Ferihegy autónál 30000-es szervízen. Nagyon korrektek szerintem.

Az olajat vittem, 29000 Ft  volt a szervíz klímatisztítással. A Dunaautónál vettem az autót, ott 80.000 volt amit mondtak, és nem vihettem volna az olajat. A kispesti Mentes 72000 forintos árral kínált meg, ha olajat vittem volna az mínusz 20 ezer.

Nekem bejött a ferihegyi szervíz.

 

Octi19

Szép lett az autód, gratula. A múltkori emilben megkaptad a tömörített fájlt?

Előzmény: Tongariro (17444)
ckerti Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17517

Neki van jobb, ezt talán már megtarthatom :-)

http://www.youtube.com/watch?v=-2gh0-MbHzA&translated=1 

Előzmény: Octi19 (17516)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17516
Ja, és a modell autó kié lesz? A gyerek biztosan sokat fog vele játszani... ;)
Előzmény: ckerti (17514)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17515
Kiderült már, hogy mi kopog a kocsidban?
Előzmény: ckerti (17514)
ckerti Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17514

:-)

 

Tudom, de akkor már nagyon feltűnő lenne, hogy teljesen sötét az autó ablaka (és a vezetője :-)).

 

Mondjuk az is érv, hogy most az első futóműszilentekre kell költenem, nem a csicsára :-(

 

De egyre jobban tetszik így a kocsi és végülis nem nagy darab fólia kell hozzá...

 

Más:

RS Octi modellautó nem kell senkinek?

Orrmotoros topikban a 120104 hsz.-ben kép is van róla.

Óccó :-)

Előzmény: stevie w (17513)
stevie w Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17513

Az én kocsimon azért nem lesz megcsinálva a B oszlop sötétítése, mert nem cibálom a rendőrök bajuszát, eddig nem állítottakmeg a sötét fóliáért, de ha az oszlop is sötét, akkor szerintem megtennék.

 

 

Pedig a B-oszlop fóliázásáról biztosan egy szó sincs a Kreszben :-)

Előzmény: ckerti (17511)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17512
Engem tegnap megállítottak a hiányzó első rendszám miatt de a fólia ismét nem tűnt fel nekik... :)
Előzmény: ckerti (17511)
ckerti Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17511

Ez nekem is tetszik.

 

Az én kocsimon azért nem lesz megcsinálva a B oszlop sötétítése, mert nem cibálom a rendőrök bajuszát, eddig nem állítottakmeg a sötét fóliáért, de ha az oszlop is sötét, akkor szerintem megtennék.

 

Persze lehetne előre világosabbat tetetni, de nem akarok, ez nekem így jó, ahogy van.

Előzmény: thomas974 (17510)
thomas974 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17510
Még egy (nekem nagyon tetsző) variáció B és C oszlop sötétitésre, fólia nélkül:
1
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17509
Anno nekem is bontás nélkül ment, pikk pakk... egy jó műhelyben gyorsan, szépen megcsinálják :-) jah, ammég a toldón volt, skodrit mami nem engedi .... pedig az övé gyárilag sötét, akarom mondani fekete a B oszloptól.... nem is lát ki még nappal se :-)))))
Előzmény: ckerti (17508)
ckerti Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17508

Nekem az ablakokon ott van a fólia, ez a rajz csak a B oszlop sötétítését mutatja, ami nálam nem készült l.

 

Joe!

Nekem is ajtószétszerelés nélkül fóliáztak és jó lett.

Szerintem vállalható tortura a fóliázás.

Egy jó műhely kell és kész.

Előzmény: joemaster (17504)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17507
Nagyon szépen megcsinálják azt szétszedés nélkül is, az enyémet is úgy csinálták ha minden igaz, és ráadásul Debrecenben. Ha érdekel akkor adok telszámot.
Előzmény: joemaster (17504)
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17506
Ezt sosem értettem... honnan tudod, h 15 liter mellé ment... ehhh. SZVSZ is sok lett az E85... az egészséges arány talán a 2/3-1/3...

A lötyögtetést én azé tele tankkal kísérletezném ki.....:-) Monnyuk lejárom 3/4 és utántöltök E85....
Előzmény: cbsasa (17503)
joemaster Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17505
Kicsit sok lett az E85 aránya, ennyit nem tud korrigálni a motorvezérlő, hogy normálisan járjon a motor. Ilyen arányhoz már utólagos elektronikát kell beépíteni.
Tankolj benzint hozzá, fér még a tankba...

A hibajelzés törléséhez viszont külső segítség szükséges (szerviz).
Előzmény: cbsasa (17503)
joemaster Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17504
Nem rossz, de nem is annyira ütős, hogy ezért szétszedessem az ajtókat a fóliázáshoz...

Nagyon köszönöm!
Előzmény: ckerti (17501)
cbsasa Creative Commons License 2010.07.14 0 0 17503
Sziasztok!

Tegnap tankoltam 10 liter E85-t az Octaviámba a 15 liter 95-ös mellé és kigyulladt a motor szimbólum a műszerfalon meg az alapjárat nem egyenletes. valaki tud segíteni ilyen helyzetben?

előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!