Majd játszok még a könyöklővel, hogy kényelmes is legyen, meg ne is csúszkáljon, meg jövök majd később is fogyasztási adatokkal, bár azokból mindig nagy vita szokott itt lenni :)
Még két hete sincs nálam az autó, egyelőre ismerkedünk :) Csak azért vagyok ennyire "lelkes", mert alig találni valami használható infót az 1.2 Tsi-ről. Én szét gugliztam mindent az autó megrendelése előtt és után is, de többnyire csak semmitmondó teszteket, vegyes néhol ellentmondásos véleményeket találtam.
Ahhoz, hogy valós véleményekkel találkozzon az ember, a fórum az egyik legjobb megoldás. Persze ide is beírhat bárki bármit, de ha hosszú ideig olvasol egy fórumot, akkor azért rájössz, hogy kinek a szavára érdemes adni. ( Egyszer csak eljutok én is erre a szintre :) )
Szóval szeretnék életszerű információkkal szolgálni az 1.2 Tsi-ről. Bár lehet, hogy egyelőre kicsit elfogult vagyok, de igyekszem objektív maradni :)
Ja, hogy valami értelmeset is írjak:
A kereskedő szerint, a 2010MY Octavia és Superb modelleket Bridgestone gumikkal szerelik, nem Continental-lal. Az enyémen már Turanza ER300 van. Hogy most örüljek vagy sírjak, azt majd stevie w megmondja :)
Szóval, szerintem nagyon egyszerű. Motorburkolat lepattint. Légszűrőház és a pillangószelep közti gégecső bilincseit le kell szedni, ( na szerszám nélkül, ez nem egy egyszerű mutatvány) és a csövet a csonkról lehúzni. Majd ugyanennek a csőnek az olajbetöltő felé menő csonkját is leszedjük. Ekkor szabaddá válik a pillangószelep.
Ezt én féktisztítóval illetve rongyal tisztítottam. Ezek után már csak egy alapra állítást kellet megtenni.
Ha jól emlékszem kérdezted, hogy a sárga címkés, olajos darab mi, és miért olajos:
Szerintem az egy karter gáz szelep lehet, és hát ez ugymond, ezért "természetesem" olajos..
Ha nem nagyon dugózik sokat, szerintem akkor nem.... tapasztalás, h ezek nem csípázzák a bp-i dugót :-) anyjuk 1,4 t-jete simán be tud nyelni 10-et is.... :-))))
Jajaj, bocsi. Tényleg beszéltünk róla. De mint irtam, nem fogom tudni lépésről lépésre leírni, de nagyjából egyébként adja magát. Mindjárt kinyitok a motorteret, és belenézek...hátha frissül az agyam..
Nem kell szétpörgetni azt a kis motort és ha rendesen összekopik akkor biztosan csökken a fogyasztása. Nálam jelentősen csökkent a kezdeti (~15000km) és mondjuk úgy 50000km között. Eleinte alapjáraton 0,7l/h volt most meg 0,5l/h. Kezdetben 4.8~5l/100km volt a fogyasztás, most minden gond nélkül 4~4,2 között tudom használni. Eleinte egy T.miklós-Bécs-T.miklós távot (kb.: 850km) ~5,5-ös fogyasztással csináltam meg úgy, hogy mindenütt a megengedett tempóval mentem, most legutóbb ugyanez a táv 4,9-es fogyasztással jött ki ugyanolyan tempóban. (az MFD által mutatott értékek!)
Eddig nekem sem okozott gondot a könyöklő, simán elváltom a 2 és a 4-et is, hogy hátratolnám a könyöklőt. Én két kattanásra felemelve és teljesen előretolva használom.
Lehet hogy túl hosszú a kezetek.... Leér a bokátokig, ugye? Ezért akad bele mindenbe:-))))
Komolyra fordítva a szót, egy érdekes megfigyelés, hátha van valami alapja is. A zasszony közel ül, és neki is zavart jelent a könyöklő. Ha én a job 1re ülök akkor állandóan a könyöklőn "vitázunk" én kihúznám, Ö meg nem...
Én nem vagyok egy kicsi darab, 198.... és ez nem e magaságom :-))))))))) , de még nem vettem észre, hogy akadt volna a könyököm. Igaz relatív hátra ülök. Lehet hogy behajlított könyök szöge miatt van útban a könyöklő?
- az autóval eddig minden rendben, nincsenek furcsa zajok, különös dolgok - a Brunello Rosso nagyon jól áll neki, mindenki a színét (is) dicséri, de nem reklámozom, mert örülök, hogy ritka szín - a tolatóradar áldás - a motor nagyon csendes - menetdinamika teljesen jó! jó dolog a turbó :) 3000 felett még nem sokat járt a mutató, de nem is éreztem, hogy kellene. 1000-1200 környékén lehet csorogni a forgalommal, 2000 felett lendületesen meg tud indulni. Előzés, besorolás nem gond. Igaz nem vagyok egy versenyző típus és egy 68 lovas Feliciából ültem át, de azért nem is tartom fel a forgalmat :) - a váltás segéd is tetszik! ha csak autókázunk akkor hamar szól, hogy kapcsoljunk feljebb, ha előzünk, vagy emelkedőn megyünk felfelé, akkor hagyja a motort forogni és általában hamarabb felkapcsolok, minthogy szólna. eleinte nagyon jól jött, mert meg kellett szoknom a 6.-at - fogyasztás 6.2 l (tankolással mérve, 51 l, 820 km, ebből 500 km pálya, 220 km országút/falvak, 50 km rövid utak/bevásárlás,gyógyszertár,doki,stb.../, 50 km BP/kevés dugóval/) Klíma 90 %-ban ment és kb. 60%-ban 3-an, csomagokkal utaztunk. szerintem nem rossz és talán még csökkenni is fog majd, ha bejáratódik a vas :) - 130-nél 2800-at forog 6.-ban - a rádió olyan adókat is megtalál amikről eddig azt se tudtam, hogy léteznek
Hogy valami negatívat is írjak:
- a középső kartámasz nekem úgy kényelmes, ha egy picit fentebb emelem és előrébb húzom, váltásnál rajta van a kezem, mert hát azért van, nem? 2-4-6-ba váltásnál többször sikerült már hátra tolnom. Lehet én csinálok valamit rosszul, de talán a fedél is lehetne egy kicsit akadékoskodóbb :)
Most voltam a Ferihegy autónál 30000-es szervízen. Nagyon korrektek szerintem.
Az olajat vittem, 29000 Ft volt a szervíz klímatisztítással. A Dunaautónál vettem az autót, ott 80.000 volt amit mondtak, és nem vihettem volna az olajat. A kispesti Mentes 72000 forintos árral kínált meg, ha olajat vittem volna az mínusz 20 ezer.
Nekem bejött a ferihegyi szervíz.
Octi19
Szép lett az autód, gratula. A múltkori emilben megkaptad a tömörített fájlt?
Az én kocsimon azért nem lesz megcsinálva a B oszlop sötétítése, mert nem cibálom a rendőrök bajuszát, eddig nem állítottakmeg a sötét fóliáért, de ha az oszlop is sötét, akkor szerintem megtennék.
Pedig a B-oszlop fóliázásáról biztosan egy szó sincs a Kreszben :-)
Az én kocsimon azért nem lesz megcsinálva a B oszlop sötétítése, mert nem cibálom a rendőrök bajuszát, eddig nem állítottakmeg a sötét fóliáért, de ha az oszlop is sötét, akkor szerintem megtennék.
Persze lehetne előre világosabbat tetetni, de nem akarok, ez nekem így jó, ahogy van.
Anno nekem is bontás nélkül ment, pikk pakk... egy jó műhelyben gyorsan, szépen megcsinálják :-) jah, ammég a toldón volt, skodrit mami nem engedi .... pedig az övé gyárilag sötét, akarom mondani fekete a B oszloptól.... nem is lát ki még nappal se :-)))))
Nagyon szépen megcsinálják azt szétszedés nélkül is, az enyémet is úgy csinálták ha minden igaz, és ráadásul Debrecenben. Ha érdekel akkor adok telszámot.
Kicsit sok lett az E85 aránya, ennyit nem tud korrigálni a motorvezérlő, hogy normálisan járjon a motor. Ilyen arányhoz már utólagos elektronikát kell beépíteni. Tankolj benzint hozzá, fér még a tankba...
A hibajelzés törléséhez viszont külső segítség szükséges (szerviz).
Tegnap tankoltam 10 liter E85-t az Octaviámba a 15 liter 95-ös mellé és kigyulladt a motor szimbólum a műszerfalon meg az alapjárat nem egyenletes. valaki tud segíteni ilyen helyzetben?