Egyébiránt pedig sajnos az nem kompromisszumkészség...
akkor mi a kompromisszumkészség?
a hátrányosan érintettek jóval kevesebben vannak azoknál, akiket semmilyen formában nem érint a kérdés....
ezt nevezik demokráciának...
ha a hátrányosan érintettek lennének többségben, az lenne a diktatúra...
(jelenleg - KKK nélkül - a hátrányosan érintettek vannak többségben...)
Ha pedig lennének olyanok, akiket pozitívan érint - ahogyan ezt mindig hangsúlyozod -, akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják.
ha lennének olyanok, akiket hátrányosan érint - mint ahogy ezt hangsúlyozzátok- , akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják...
hiszen annak egy része nyilván az M0 hiányában csapódik le itt.
már mondtam, hogy NEM, de ezexerint nem sok foganatja volt...
Emellett - többször írtam már - bizonyos vagyok abban, hogy a KKK-t útrövidítésre használják majd azok, akiknek semmi dolguk a fővárosban...
énmeg írtam, hogy bizonyos vagyok, hogy NEM fogják.
(miért lenne jó egy 70es városi főúton menni egy 130as ap. helyett? vaczak 10km rövidítésért? mert (menet)időt biztos, hogy nem rövidít...)
Ez igaz, azt mondták a fórumon, hogy a Flór F. utcánál már 6 méter mélyen van az út. Ha a Flór F. utcánál kezdenék csak süllyeszteni, az még komolyabb gond lenne... És a szövegből valóban nem derül ki, így is érthetem utána meg úgy is...
(Csak halkan jegyzem meg, hogy internetes fórumban értelmetlen dolog ilyesmiket mondani. Itt bárki annyiszor regisztrálhat, ahányszor akar - lehet, hogy egy emberrel vitatkozol, miközben látszólag a II Ukrán Front ellen harcolsz.)
Ebbe a fórumba is például csak demagógok irogatnak rajtad kivül persze. Ugye ismered az autópályás viccet, hogy "de hát itt mind szembejön" Ezen még nem gondolkoztál, ugye?
Annyit tennék hozzá, hogy a kérdésben ráadásul valótlanság is van. A szerint a terv szerint, amit ősszel láttam, a mélyvezetés induló pontja az 5+344,98 kmsz, ami szerintem már sokkal inkább a Péterhalmi út, mint a Flór Ferenc. Ezek után arról szavaztatni az embereket, hogy a Flórtól legyen a mélyvezetés, mindezt úgy, hogy a fővárosi tervre hivatkoznak... enyhe pofátlanság. Most gondold el, mi lesz, ha érvényes lesz a szavazás és igen lesz a válasz? Lehet, hogy most csak egy figyelmetlenség - de utána meglesz a jogalap ahhoz, hogy lespóroljanak 300 méter mélyvezetést és idetegyék a kijáratot a szélső házak mellé. Márpedig ekkor nem csak az a bizonyos szomszéd fog menni robbantgatni.
"neked lehet, hogy nincs vele problémád, de rajtad kívül élnek még mások is a kerületben..."
Ezt régóta meg akartam kérdezni, csak sosem jutott eszembe mikor válaszoltam: te valamelyik érintett kerület lakója vagy? Esetleg olyan helyen, ahol túlzsúfolt a közlekedés?
Egyébiránt pedig sajnos az nem kompromisszumkészség, hogy népszavaztatok egy olyan ügyet (nem tudjuk, hogy véleményformáló, vagy ügydöntő-e), amelyről már van testületi döntés. Ráadásul a kezdeményezők pontosan tudják, hogy a hátrányosan érintettek jóval kevesebben vannak azoknál, akiket semmilyen formában nem érint a kérdés. Ha pedig lennének olyanok, akiket pozitívan érint - ahogyan ezt mindig hangsúlyozod -, akkor nyilván hozzáférhetőek lennének azok a tanulmányok is, amelyek ezt alátámasztják. Ugyanakkor arra vonatkozóan sem látunk adatokat, hogy ha megépül az M0, akkor hogyan változik majd a forgalom a kerületben, hiszen annak egy része nyilván az M0 hiányában csapódik le itt. Emellett - többször írtam már - bizonyos vagyok abban, hogy a KKK-t útrövidítésre használják majd azok, akiknek semmi dolguk a fővárosban, hanem mondjuk Pécsről mennek Debrecenbe autópályán, s a KKK meglétével időt és benzint spórolnak az a majdan megépülő teljes M0-hoz képest.
Elvakult demagógusok mindenütt vannak, elég ha csak a kérdést magát nézed:
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a Budapest, XVIII. kerület kertvároson átmenő forgalom csökkentése érdekében a fővárosi terveknek megfelelő nyomvonalon megépüljön a Külső Keleti Körút, oly módon, hogy a Flór Ferenc utca – Nefelejcs utca közötti szakasz mélyvezetésű, zárt, fedett kialakítással készüljön el?”
Vagyis a kertvároson átmenő forgalom csökkentése érdekében az eddig nyugalmas kertvárosi zöldövezetbe telepítem át a forgalmat. Úgy, hogy környezetvédelmi kérdésekkel mit sem törődik, és felszíni elvezetéssel simán félbe vágja a Halmi erdőt, annak teljes állatvilágával együtt (nem, ezúttal sem a lakókra gondoltam...).
A kérdés maga demagóg, és emellett hazug és csúsztatott is, hiszen nem tudjuk, hogy valóban csökkentené-e a forgalmat? Ha pedig te tudod, hogy hol található ilyen hatástanulmány, akkor írd meg kérlek.
Mindent összevetve: ha lenne kompromisszumkészség, akkor:
1. láthatnánk adatokat, hatástanulmányokat.
2. Lett volna tisztességes egyeztetés a lakókkal és valamennyi érintettel (nem, az állatokkal nem kell).
3. Korrekt és folyamatos tájékoztatást adnak, beleértve a lakásváráslók, házépítők informálását).
4. Az Auchannal történő megállapodás előtt kérik ki a lakosság véleményét, akkor tartanak lakossági fórumot (ugyanis véleményem szerint a fő gond az, hogy nem számítottak ilyen ellenállásra, s jóval a megállapodás után akarták lenyomni a gombócot a torkunkon. Az önkormányzat csapdahelyzetben van, mert ha eláll a beruházástól, akkor nyilván komoly százmilliókat, vagy akár milliárdokat kell kicsengetnie az Auchannak)
5. Megvárják az M0 befejezését, s akkor végeznek forgalommérést, és ennek tükrében gondolják át, hogy valóban szükséges-e az út.
6. A terület érintetlensége érdekében már az Ipacsfa utcától mélyvezetésű a tervezet.
7. Azonnal felajánlják minden érintettnek a teljes körű és feltétlen kártérítést az építkezés megkezdése esetére.
És még biztosan lenne egyéb is, de hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Á, szerintem nemnagyon bírnák, gyorsan hazaküldenék, szenvedjen vele anyu...
Az azért nemnagyon fér a fejembe, hogy az önkormányzat eccer elutasítja a KKK "ezen" tervét, aztán meg megkérdezi a bírkákat, hogy mégis milegyen, jó e az "ezen" terv. (Jó tudom, valószínű érvénytelen lesz a dolog, és után már "felhatalmazva" csinálnak amit akarnak)
Olyan mintha megmondanám az óvónőnek hogy a gyerek nem akar csokit enni, aztán meg megkérdezem a kölköt hogy kérsz csokit??
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a Budapest, XVIII. kerület kertvároson átmenő forgalom csökkentése érdekében a fővárosi terveknek megfelelő nyomvonalon megépüljön a Külső Keleti Körút, oly módon, hogy a Flór Ferenc utca – Nefelejcs utca közötti szakasz mélyvezetésű, zárt, fedett kialakítással készüljön el?”
ezexerint megvan a kompromisszumkészség az önkormányzat részéről.
Tundna valaki pontos felvilásosítást adni, hogy hol tart kkk ügye? Mikor lesz lakossági fórum? Megépül a XVIII. ker-i szakasz a vadiúj házamon keresztül?
Szólok. Nem így van. Csak benéztem és ez megütötte a szemem. A többire nem reagálok, mert nem hiszem, hogy a zöldek mondták volna, hogy "buzi tömegközlekedési lobbi."
mindenesetre túl jelentősen biztos nem, hiszen nem túl nagy a harántirányú tömközl forgalom...
(viszont a pesti u.-keresztúri/jászberényi u.-i buszoknak biztos sokat segítene, ha az agglóból érkező autócsorda egy gyorsforgalmin tudna bemenni a hungáriáig...)
Ha tudja tehermentesíteni a helyi utakat a KKK, akkor a buszközlekedés lehetőségei is javulhatnak. Ezzel kapcsolatban nem született valami tanulmány, mennyiben érintené a tömegközlekedési hálózatot?
szólj ha nem így van, de nemkem az a gyanúm, hogy te követsz engem... :-)
naná hogy marhaságot írtam...
(csak az kerülte el a figyelmed, hogy ez nem az én véleményem volt, hanem a zöldeké... :-)
Hisz ezen az úton is mehetne busz, rövidülhet a 2 kerület közötti eljutási idő.
én inkább úgy mondanám, hogy egy lakott-terület elkerülő városi főút/gyorsforgalmi jelentősen tehermentesíti a lakott területeken keresztülmenő utakat, így a buszközlekedés feltételei is jelentősen javulnak.
Ezért a városi útépítés egyúttal tömegközlekedést javító fejlesztés is.
A KKK-n nem hiszem, hogy érdemes buszt közlekedtetni (tekintve, hogy elkerüli a lakott területeket - max. expressbusz féleséget), de a helyi buszjáratokra bisztos, hogy kedvező hatással lenne...
Ne viccelj, azért vannak az ilyen fórumok, hogy bárki szabadon belekotyoghasson.
Egyébként amire utalsz, az azon ritka pillanatok egyike volt (de az is lehet, hogy az egyetlen), amikor egyet tudtam érteni H1234Laci hozzászólásával. Kicsit ugyan nem ide való az autópálya téma, de azzal, ami a 458. sz. hozzászólásában íródott, változatlanul egyetértek. Erőfelett, és nem megfelelő fontossági sorrendben folyt az elmúlt években az országos közúthálózat feljesztése. Ami persze nem azt jelenti, hogy nincs, vagy nem lesz azokra a megépített utakra szükség.
De ez csak egy röpke kitérő volt. Ebben a topicban elsősorban a KKK melletti, illetve az az elleni érveket sorakoztatjuk.
Elnézést hogy beleszólok, de hogy az autópálya építések feleslegesek, az erős túlzás.
Magyarországon 4 transzeurópai folyósó halad keresztül (IV., V., VII., X.), ebből egyik a Duna, a többi meg láss csodát az M1, M3, M5, M6, M7 nyomvonalát fedi le. Ezeket az útvonalakat kiemelten kell fejleszteni, mert az EU-s úthálózat részei (Helsinki folyosók).
Az országos közúthálózat forgalma 1997 és 2005 között 43%-al növekedett, 68 millió jármű km/napról 97 millió jármű km/napra emelkedett. Az autópályák forgalma az 1995-ös 24148 ÉÁNF (éves átlagos napi forgalom) egységjármű/napról 2004-re 31918-ra emelkedett. Az I. rendű főutak esetében a növekedés 8681-ről 10656-ra, II. rendű főutak esetében 5213-ról 6781-re, mellékutak esetében 1357-ről 1648-ra. Ergó az autópályák forgalma szépen növekszik, és még ebben nincsenek benne az elmúlt években átadott szakaszok, sőt még ugye a teljesítményarányos fizetés okozta hatások érzékeltetése (ami ugyancsak az autópályák forgalmát növelheti).
Magyarországnak kedvező a földrajzi helyzete az átmenő forgalom, áruszállítás, kereskedelem, logisztika szempontjából. Ennek kiaknázása autópályák nélkül nem megy. Csak példák: ha nincs M1, nincs Audi, ha nincs M7, akkor IBM se lett volna, ha nem lesz M3, nem lesz Záhonynál nagyon fontos logisztikai csomópont stb. Lehetne folytatni.
És ugye nem csak az áruszállításnak jó az autópálya. A személyforgalomnál se elhanyagolható. Azért az nevetséges volt már, hogy az ország nagyvárosait nem köti össze autópálya. Csak az elmúlt években Miskolc, Szeged, Nyíregyháza, Debrecen kapott autópálya kapcsolatot. Nagyon fontos.
Szóval szerintem túlzás azt mondani, hogy az autópálya egy pazarló vacak.
Benéztem ide. És mit látok?? de a buzi tömegközlekedési lobbi keresztbe tesz, és nem enged utat építeni, mert akkor még többen fognak BMV helyett autóval munkábajárni...
De miért is lennék ezen meglepődve?? Hát mást nem is várhatok tőled. Bár kicsit gondolkozni kellene és belátnád, mekkora marhaságot is írtál le. Miért is elleneznék ezt a tömegközlekedés-pártiak? Hisz ezen az úton is mehetne busz, rövidülhet a 2 kerület közötti eljutási idő. Ez a BKV-nak is hozna utasokat.