Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2020.08.30 0 3 52025

Miért, ahol elfér másfél darab 2x2 sávos elkerülő, oda elfér két és fél darab is ;-).

Előzmény: adiaboli (52024)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.30 0 0 52024

Ennyit a dolog komolyan vehetőségéről.

Előzmény: radio100jozsi (52021)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52023

Az M0K-n milyen elcseszett a Maglód-Pécel csp közötti 3-ből 2 sávra szűkítő szakasz. tegnap menet arra, még este 6-kor is be van dugulva az egész. Majd utána jön a ráadás a 31-es úti kihajtó visszatorlódása. Az M0K-t már alapból 2*3 sávra kellett volna építeni az M5-M31 között. Amióta már Abonyig van M4, azóta az M5-M4 között folyamatos a torlódás, nem bírja az út a 2*2 sávot.

rm40 Creative Commons License 2020.08.28 0 1 52022
radio100jozsi Creative Commons License 2020.08.28 0 4 52021

Ezt ugye csak tévedésből rajzolták így, hogy a 2*2 sávos 8-as elkerülő mellett lenne egy másik 2*2 sávos elkerülő?

 

Előzmény: Aladár46 (52010)
dimelo Creative Commons License 2020.08.28 0 1 52020

Nagymértékű rossz szándéknak tűnő feltételezés...

Miért tennének ilyen fondorlatot?

Hiszen a téma indító Nif híre az volt, hogy már az M4-47. főúti csp-nál leterelik az ADR és élőállat szállító kamionokat az M4-ről. (nyilván Ártánd átkelőhöz)

 

Helyesebb lett volna M35-öt írni, mert a 4-42. úton haladók el sem mennek odáig. (Maradnak az Újfalu 42-47 elkerülőn.)

 

Debrecen déli és keleti részéről nem érdemes az M35-re felhajtani, 10 km-rel rövidebb a régi 47-en.

Berettyóújfaluból sem éri meg felhajtani A3 felé, mert a csomópontkiosztás durván szívatós. (+12 km) Nagyvárad +19 km.

 

Az benne a szép, hogy annyira nem rossz, mint az M6-M60 Pécsnek. (De ott a domborzat kissé menti a nyomvonalat)

A Bihari síkon semmi akadály nem volt.

 

A 47. út déli körforgója felől teljes abszurd felmenni az M4-re, legfeljebb Váncsodon keresztül, de úgy is csak a kilométer szaporodik, a benzin meg fogy...

 

Kiknek épült ez az autópálya?

Előzmény: adiaboli (52016)
RadiX Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52019

A kép alapján rátennék a 405 nyomvonalára, ami végülis nem akkora hülyeség.

Előzmény: drummond (52018)
drummond Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52018

Csak nem új, hogy az M100-as egész a 4-es ig érne? A pirossal jelzett körgyürű keleti szakaszáról én mg nem hallottam.

Előzmény: Aladár46 (52010)
drummond Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52017

Ezek szerint nincs teljesen levéve az elképzelések listájáról az M8 Nagykörös - Szolnok - Eger szakasza sem?

Előzmény: Aladár46 (52010)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52016

Ezt a Masterplan térkép jelzi életszerűbben: Nagyvárad és a déli forgalom többsége nem fog A3-ra felhajtani.

Csak azok, akik valamely okból (ésszerű ok egyetlen lehet, az M35/M3-ról elérhető úticél, Debrecentől a Hungaroringig) az M35/M3-at használják. Vagyis a jelentős kisebbség.

AZ M4/4/42 változatnál, Váradról 14 km a sztrádáig (Biharral fűszerezve), aztán a "47" kereszteződéstől 5 km vissza a "42"-ig: teljesen ésszerűtlen. Persze, meg lehet zsugázni, hogy "véletlenül" az ártándi határon rendszeres tartós tumultusok alakulnak ki, a sztráda-átkelőnél viszont mindig minden flottul megy.

Előzmény: dimelo (52013)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52015

akkor a most következőben évekbe biztosan 5x annyit fognak felújítani meg építeni mint az átlag 

 

ja  nem , mégsem , csak a PR megy megint 

Előzmény: nikkinév (52014)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52014

akkor a most következőben biztosan 5x annyit fognak felújítani meg építeni 

 

ja  nem , mégsem , csak a PR megy megint 

Előzmény: fetamas (52006)
dimelo Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 52013

Igen, már csak egy hét és megtörténik a nagy történelmi esemény.

Egy 17 évvel ezelőtti kézfogás hibás, pazarló következménye.

A hiba a határmetszéspontra vonatkozik. A pazarlás a kiviteli költségekre és a kieső útdíjbevételekre.

 

A szakma különböző műhelyeiben azóta sem tudják eldönteni, hogy valójában

milyen volumenű forgalom fogja használni, vagy inkább elkerülni az M4-A3 határszakaszt.

A felső térképek a 2019-es Masterplan, az alsó a 2016-os Célforgalmi felmérés 2030-as prognózisai. (A sok kis szám db, ezekből kellett egységjárműre számítani, nagyobb számok jelzik)

 

Nagyságrendileg egyformán jósolták az M4 határszakasz (10000-10400) és közelítőleg az M35 Derecske szakasz (12100-13500) volumenét.

Ehhez képest minden más út forgalomprognózisa finoman szólva "széttartó"...

 

Ki kell emelni az OCF kapitális hibáját:

a 2030-ban már működő M4 Karcag-Püspökladány-Kaba-Földes szakaszán 30%-os forgalmat jósoltak (A 4-42. úton marad 70%!)

Berettyóújfalunál a 4812. úton jelzik az M4 tranzitot, de a szentpéterszegi úton nem is épült csomópont!

Durván valótlan, hogy a 4. főúton azonos forgalom haladna az M4 Kaba csp. előtt és után.

                                   a 42. főúton kisebb a forgalom Ártánd felé, és Biharkeresztesnél eltűnik 1600 db kistehergépkocsi...

                                   a 47. úton duplájára növekedne a forgalom, amelynek többsége Berettyóújfalu belterületén közlekedik, mert az elkerülőn nem látszik.

A fő hiba: az M4-M35 és az M4-47 úti csomópontok közötti forgalom kisebb, mint az M35 Derecske szakaszon, miközben az M4 kelet-nyugat 4000, valósan 10000 Egységjármű forgalma keresztezi!

 

Ehhez képest a Masterplan térképek sem hibátlanok:

a 4. főút Karcag szakaszán (18 ezerről) 5800 növekedést jeleznek, de Kaba - H.szoboszló között ez csak 200 Ej. , az M4+42. út forgalomnövekménye +2600. (Mellékutak stagnálnak)

Az M35 forgalmában ellentétes változások: M4 csp.tól H.szováti csp-ig +700, H.szovát csp-481. csp-ig -300 Egységjármű. (Derecskétől irányváltás? Inkább M4, mint M3...)

 

A prognózis stabilnak nevezhető eleme a határforgalom: 10400+9700 = 20100, ez 2030-ban reális lehet, mert még az M4 B.újfalu-P.ladány szakasz nélkül jósolták, de A3 már végig működne...

                                                               OKA 2018 Ártánd: 11000 (EU folyosót nem konzekvensen számlálják) 13700 Biharkeresztes-Berettyóújfalu elkerülők között.

Ha kevesebb lenne a határforgalom, akkor az M35 adatai is csökkennének.

42-47. út B.újfalu elkerülőn 7600 Ej. jelzi, hogy sokkal nagyobb forgalom marad a régi 42. úton, mint azt az OCF jósolta. (Ártándnál nagyságrendi azonosság az autópálya forgalmával)

 

 

A legfurcsább (OCF) elgondolás, hogy Nagyváradi A3/M4 irányú forgalom Berettyóújfalunál visszatér a 42. útra. (Nem létező szt.péterszegi csomópontnál)

 

Ezt a Masterplan térkép jelzi életszerűbben: Nagyvárad és a déli forgalom többsége nem fog A3-ra felhajtani.

Az OCF egy nagyon óvatos 4000 Egységjármű forgalmat jósol az A3 Zilah irányból. 

Feltételezhető, hogy nem vizsgálták alaposan, és/vagy hiányos adatokból generálták.

 

 

Akár így - akár úgy: az M4 nyomvonal (Nagyváradtól 14 km-rel) eltérítése a tradicionális forgalmi iránytól - kapitális hiba.

 

Ellenben Szatmárnémeti - Csenger (M49) között a jó (rövidebb, takarékosabb, hasznosabb) nyomvonalváltozat épülhet...

 

 

 

 

 

Előzmény: adiaboli (51989)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52012
Előzmény: aladar644 (52011)
aladar644 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 52011
Előzmény: Aladár46 (52010)
Aladár46 Creative Commons License 2020.08.27 0 2 52010
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52009

Ej, be szép ősi magyar szó ez! Valami itt elesett honfoglaláskori vezérünkre utalhat vajjon?

:-(

Előzmény: rm40 (52008)
rm40 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52008
dimelo Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 52007

Rom... olyan, mint Simicska?

 

Mert a Strbg-Cls-SWTLSK ma is benne van a buliban...

 

Ha 10 év teljesítményével dicsekszenek, akkor "a réthez a mocsár is" hozzátartozik.

 

 

Előzmény: fetamas (52006)
fetamas Creative Commons License 2020.08.27 -3 0 52006

Az első 5 év a romeltakarításról szólt...

Előzmény: dimelo (51996)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52005
Előzmény: nyebojsza (52003)
Avaar Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52004

Addig jó, míg sehogy. Utána biztosan fizetni kell majd. Habár én is is max 2022. nyarát jóslom az ingyenesség végére. 

Előzmény: nyebojsza (52003)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.27 0 0 52003

És hogy is lesz bekötve az M44 a "gyorsforgalmi vérkeringésbe"?

Előzmény: Autobahn89 (51995)
drummond Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52002

Köszön az információt.

Előzmény: RadiX (52000)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52001

Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek.

A vonatkozó lengyel kormányhatározat [108/2019. (szeptember 24.)] 1. mellékletének 64-65. tételei szerint Rzeszów/D és Barvinek (SK oh.) között 2025-ben be kell fejezni a teljes megépítést. Ehhez képest az ebből az idén júliusban "tervezésre és építésre" leszerződött Rzeszów/D-Babica szakasz vállalt kivitelezési határideje 2026.

Idén az öt, még hiányzó déli pályázati szakaszból kettőt terveznek kiírni (Iskrzynia – Miejsce Piastowe és Miejsce Piastowe - Dukla). A kiírások már tartalmazni fogják az elvárt határidőket.

Előzmény: hegyaljai3 (51999)
RadiX Creative Commons License 2020.08.26 0 0 52000

Nem tudom, szerintem az nem egy bonyolult szerkezetű híd lesz, ha megvannak a pillérek, akkor gyorsan be lehet fejezni.

 

Idézet innen: https://www.hidepito.hu/wp-content/uploads/HIDEPITOKMAGAZIN_202001_PREV_04.pdf

 

A tervezett Tisza-híd főbb adatai, jellemzői A tervezett Tisza-híd acélszerkezetű, ortotróp pályás, szekrény keresztmetszetű folytatólagos gerendahíd. Az acélszerkezet teljes tömege 8500 tonna. A szerkezet 8 támaszú, a legnagyobb, meder feletti nyílás fesztávolsága 148 m. A híd teljes hossza 758 m. A híd két különálló jobb- és balpálya szerkezetből áll. Az útpálya kialakítása az autópálya keresztmetszeti kialakításának megfelelő.

Előzmény: drummond (51997)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51999

Egyenlőre a lengyel S19 épül Rzeszowtól északra. Az biztos. Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek. A szlovákok még legalább 3 évig dolgozni fognak Eperjes és Kassa elkerülő szakaszain, és utána, az új EU költségvetési ciklusban majd meglátjuk, mi lesz a Via Carpatia ütemezése. Addig maradnak a megfoghatatlan politikai ígéretek, mint ahogyan azt már megszoktuk.

Előzmény: adiaboli (51991)
nikkinév Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51998

Hát igen , akartak megint egy nagyot mondani , aztán aki kicsit utánaszámol

kijön neki hogy elég kicsi az a két szám éves átlagban .

:DDDDDDDD

Előzmény: dimelo (51996)
drummond Creative Commons License 2020.08.26 0 0 51997

Szerintem nagyon jó haladnak, kivétel maga a Tisza híd, ami a legnagyobb falat az egész szakaszon. Én ott kétségesnek találom, hogy 2022. elejére át tudják adni a forgalomnak a szakaszt.

Előzmény: RadiX (51992)
dimelo Creative Commons License 2020.08.26 -2 0 51996

Még két számadat:

500 km gyorsforgalmi 10 év alatt, ez csak 50 km/év, de majd évvégén lesz igazságközelben. (A hálózat 481 km-rel lesz hosszabb)

 

6000 km útfelújítás 10 év alatt,

600 km/ év, ez a teljes úthálózat 2 %-a (/év)

mint látjuk az idén 642 km, tehát ez már javítja a tízéves átlagot.

Ebben a tempóban 50 év alatt lenne felújítva a teljes hálózat...

 

Ne vakargassuk a számokat, mert még elmérgesednek:(((

Előzmény: adiaboli (51989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!