a márkaszervizek nem engedhetnek meg maguknak egy olyan kvalitású kasznist aki ilyesmit jó minőségben meg tud csinálni
Azért ez ebben a formában picit erős :-)
Maradjunk abban, hogy vannak jó márkaszervizek meg rossz márkaszervizek. A jó márakszervizek többek között attól jók, hogy a legjobb szakembereket foglalkoztatják. PLUSZ megvan mellé a tudásbázis IS :-)
Amennyiben profik csinálják akkor szinte észrevehetetlenül helyre lehet hozni. (persze a rétegvastagság mérőt nem lehet becsapni.
A klasszikus horpadásjavítás után nincs fényezés, ezért a rétegvastagságmérő be van csapva. De mondjuk ennek nincs jelentősége, az a sérülés, amit bezzel a módszerrel el lehet tüntetni, az semmilyen hatással nincs az autó használati értékére. Ez egy esztétikai, autókozmetikai beavatkozás.
Egyébként meg be lehet csapni a rétegvastagásgmérőt, sőt erre komplett iparág alapul újabban. Vasreszelék van az alapozóban. Mondjam tovább? :-)
(ne feledd, hogy manapság a komoly szakértelmet igénylő javításokat a márkaszervizek is külsős szervizekkel csináltatják)
Ez nem feltétlenül van így. Pl a Baumgartner karosszériás műhelye a legprofibb az országban (a Lagermax után). Az összes budapesti Renault-t ők javítják "márkaszervizként".
A kölcsönautó az felejtős, csak akkor adnak ha kifizeted, de akkor jobban jársz egy kölcsönzővel.
Ez a szerződéstől függ.
A legtöbb márkaszerviz kölcsönautó árai egyébként kedvezőek, MESSZE a nagy kölcsönzők árai alatt. Érdemes körbekérdezni.
Hát azért, merz az ilyen jellegű optikai tuningot nagyon gagyi dolgognak tartom, és minden olyat, amikor valaki felszerel a kocsijára olyan dekorációt, ami gyárilag nincs rajta. Nem is értem az olyan embereket, akik ilyet csinálnak... Vannak prifesszionális, havi 15-20 ezer eurót kereső, tökéletes vizuális kultúrával és tapasztalattal rendelkező ipari formatervezők és látványtervezők, akik azért tervezték ilyenre a kocsit, mert így néz ki jól. Azért nem terveztek rá ilyen küszöböt, mert a szakmai tudásuk és kvalitásuk azt mondatja velük, hogy nem kell az oda, sok az már oda. De sok ember azt mondja, hogy ezek nem értenek hozzá, kell az oda, szebb lesz tőle...
A Skoda szerint 70W vagy 75W-nek kell lennie az olajnak. A második számról nem írnak semmit. Ezek szerint mindegy. Akkor a Fuchs mit tud, amit a Castrol nem?
A Mobil Gearlube 75W-90-es, ahogy a Castrol is, tehát akkor jónak kell lennie a Catrol-nak is, pláne, hogy saját katalógusuk szerint is jó.
Akkor meg minek akarsz ismeretlen gyártóval küzdeni?
Mobil1 vagy Castrol. Szerintem. Azért az olajcégeknél még talán bízhatunk a márkában. Egyéb termékeknél már kb. felesleges.
Egy dologgal lehet, hogy félrevezettelek: a G xxx xxx kódok a SAE 75W előtt, a VW-féle cikkszám részei, tehát ilyet ne keress, mert csak a gyári olaj dobozán találod meg, amit most készülsz lecserélni. Az előfordulhat, hogy valamelyik gyártó feltünteti a dobozon, hogy a VW melyik cikkszámú olajának felel meg a terméke.
Motorolajat én is Castrolt használok. Közben én is kutakodtam, ami egy az egyben teljesíti a Skoda előírását, az a Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W, de a Fucsh márkát abszolút nem ismerem valaki tud róla valamit? A TotalCar-os "olajdoki" pedig a Mobil Gearlube 75W-90 olajat ajánlja.
A szakszervizekben nem mindig a profik dolgoznak sajnos. Ott nem szobrászkodnak. Le van írva hogy egy ilyen sérüléskor mi a teendő és azt csinálják. Egy sárvédőt sem kalapálnak ki amihez belülről hozzá lehet férni. Nem egy küszöböt ami amúgy is erősebb anyagból van és macerás a kihúzatása. Meg el kell valakinek adni az új küszöböt is.
Ha csak a küszöb borítása sérült akkor nem hinném, hogy nekiállnak foltozgatni. Ilyenkor szépen ki húzatják az eredeti anyagot és kicsi szobrászkodás után lefestik. Legalábbis az igazi profik csak akkor vágnak ha már végképp nincs más megoldás. A nyiszálás és foltozás általában gyorsabb megoldás de a hegesztéseknél mindig könnyebben megjelenik a rozsda.
Kérdezgess pl itt a fórumon és biztos lesz olyan aki tud ajánlani profi műhelyt. Még egy tipp: a kárszakértőt kérdezd meg, hogy "gyors kár" esetén mennyit ajánlanak fel (ilyenkor kalkulálnak egy várható javítási összeget, levonják az önrészt és a többit kifizetik neked) mert lehet, hogy úgy jársz a legjobban. Bár, szerintem ez a javítás márkaszervizen keresztül is olyan, max 150~200 000ft lehet, tehát nem érdemes azt sem kizárni.
"És akkor a márkaszervíz elküldi az autót egy profi kasztnishoz? Mondjuk nyilván olyanhoz küldik, aki tökéletes munkát végez..."
A márkaszerviz levágja a komplett küszöböt, és kicseréli. Megvannak a pontok ahol vágni és ponthegesztéseket fúrni kell, majd felrakják helyette az újat. Utána fényezés.
Egy profi kasztnis is lehet hogy kivág belőle, de az is lehet hogy kirángatja. Nekem volt egy hasonló sérülésem. Talán nem volt ennyire élesen megnyomva. Az ki lett rángatva. Szépen lekezelve és lefestve. Annak már 4 éve. Azóta sincs semmi baja.
Ha megtalálod a lakatost és a festőt, akkor kevesebből is megúszhatod mint a casco önrész.
Most néztem, hogy úgy van a szerződésemben, hogy minimum 50 e- vagy 10%. Egymilliós javításnál valszeg 100 ezredt kérnek...
És akkor a márkaszervíz elküldi az autót egy profi kasztnishoz? Mondjuk nyilván olyanhoz küldik, aki tökéletes munkát végez... De vajon én a márkaszervíz megkerülésével hogyan találok olyat?
A 10% vagy 50 000ft annyit jelent, hogy ha a kárösszeg meghaladja az 500 000Ft-ot neked akkor is csak 50 000-et kell fizetned. Viszont egy olcsóbb javítás esetén (kivéve a szélvédő kár) neked mindenképpen ki kell fizetned az önrészt és a fennmaradó összeget fizeti a biztosító. (a szélvédő esetében csak a 10%-ot kell fizetned függetlenül a kárösszegtől) Egyébként ez is csak egy horpadás... az előbb linkelt cikk második oldalán pont egy olyasmi sérülést javítanak mint a te küszöböd. Ilyenkor eltávolítják a festéket és egy úgynevezett "spotter" (húzókalapács) segítségével kihúzatják a fémet az eredetihez közeli helyzetbe, ezután kicsi szobrászkodás után lefestik és ha jól csinálják akkor észre se lehet majd venni. (csak rétegvastagság mérő segítségével)
Egyébként biztos lehetsz benne, hogy mindenképpen alternatív szerviz fogja csinálni, mert a márkaszervizek nem engedhetnek meg maguknak egy olyan kvalitású kasznist aki ilyesmit jó minőségben meg tud csinálni. Ezt frissen végzett szerelők, tudásbázisból nem tudják megcsinálni! Ide tehetség és gyakorlat is kell!
Nekem elég jó a biztosításom, 50 ezer az önrészem (minimum), vagy 10% tehát, 600 ezer esetén már 60 ezer. A kocsin nincs hitek, kifizettem vásárláskor. Én a Frangepánba jártam, de most a Mozaik utcába fogom vinni, mert az van közel a munkahelyemhez. Nem tudom, én egyelőre nem szívesen vinném alternatív szervízbe, meg ugye akkor nekem kell kifizetnem az egészet, és azért ez biztos nem olcsó javítás...
A horpadásjavítás az egy kicsit más dolog úgytudom, mert ott valahogy kihúzatják, de ez meg duván, élesen bevágódott a hegyes betonperem miatt...
Nagyon köszönom azért a jótanácsaidat! Holnap reggel bejelentem. max 2 munkanapot ír, tegnap történt, és náluk nincs ügyelet a hétvégén. Csak reggel tudom bejelenteni. Mégegyszer köszi.
Akit érdekel, most elég sok gyári Skoda alufelni van a használtautón, mindenféle méretben 15-16-17-18. Vagy 6-8 garnitúra, a legújabbak is (pl. Crateris).
http://totalcar.hu/magazin/technika/horpadasjav/ a cikk második oldalán látható egy ilyesmi sérülés javításának technológiája. Amennyiben profik csinálják akkor szinte észrevehetetlenül helyre lehet hozni. (persze a rétegvastagság mérőt nem lehet becsapni. A cascó dologban sajnos frissek a tapasztalataim: mindenek előtt (24-48 órán belül!!!) a biztosítódnál kell jelenteni a káreseményt. Ha van esetleg hitel a kocsin akkor a bank mint tulajdonos csak a számlás javítást fogja engedni (ha a Porsche Bank, akkor meg ragaszkodni fog a márkaszervizhez is!) Ilyenkor egy kárszakértő le szemlézi a sérülést és a szerviz kijavítja azt. Neked a kocsi átvételekor csak az önrészt kell kifizetned, a többit a biztosító és a szerviz intézi. Itt a kérdés csak az, hogy mekkora az önrészed, mert ha hozzám hasonlóan magas (300000ft) akkor talán jobban jársz ha előbb keresel alternatív szervizt mert annyiból ők is megcsinálják és "priusz mentes" marad a biztosításod (némelyik biztosító díjkedvezményt ad a baleset mentes időszakok után) és egy olyasmi szerviz mint ami a cikkben is van pl. biztosan olcsóbban dolgozik mint egy márkaszerviz és talán jobb minőségben is. (ne feledd, hogy manapság a komoly szakértelmet igénylő javításokat a márkaszervizek is külsős szervizekkel csináltatják) A kölcsönautó az felejtős, csak akkor adnak ha kifizeted, de akkor jobban jársz egy kölcsönzővel.
Tegnap lett egy elég csúnya baja az Octavia Winter kombimnak. Az történt, hogy a János Kórház hegyvőlgyes, agyvérzést okozó, minden második úton és a házak között behajtani tilos tábla lévő helyén kerestem a Fül orr gége ügyeletet, mert a kislányom nagyon rosszul volt, 39 fok odabent (klíma nem mehetett a fülgyulladása miatt, ablak lehúzás meg nem segített). Egyre idegesebben kerestem a labirintusban (lassan fél órája) a gyermekügyeletet, és egy lehetetlen kanyarban két épület között megfogtam jobboltalt egy 20-25 centis betonpadkát, amit vagy nem láttam a kocsiból, vagy nem gondoltam, hogy ilyen magas, vagy fene tudja, de hallottam az iszonyatos darálást. Szóval szépen elintéztem a jobboldali küszöböt, még egy picit az ajtó is megszorult, de kettőt rátapostam belül a küszöbre, és már az nem szorul, csak egy picit érződik. Kb 0.05mm lehetet a szorulás. Szóval a sérülés nem éri el az alváz erős vas részét, kizáróéag a mindenféle elu vagy műanyag elemeken van (nem tudom, miból van, de fémes érzetem is van, de kenődik is). Az a kérdésem, hogy ezt milyen technikával javítják meg? Mert ugye kikalapálni nem lehet a durva, éles bevágás miat. A másik kérdésem pedig az, hogy a sérült darabot hogyan szedik le, és hogya tesznek oda másikat? Hiszen látszólag az ajtót kinyitva egyben van a teljes karosszériával, hátul egy darabban van hátsó sérvédővel. Van ott valami kis takarőlemez (a sárvédő és a küszöb találkozásánál), de mellette látszik, hogy ez egy darabból van. Ezt kivágják valamivel és behegesztenek egy másikat? És fog látszani a szélén, hogy oda blekasíroztak egy új darabot? Amatőrök a kérdéseim, de ilyen sérülést még nem okoztam kocsin, és főleg nem skodán, ezért dondoltam, hogy az octavia szakértők hátha segítenek. Az is még kérdés, hogy mennyibe kerül egy ilyennek a javítása? Kb leírtam a bajt, úgyhogy nem nagyon fog látni a szervíz olyat, amit ne írtam volna le. Csak márkaszervívbe viszem természetesen, vagy a Posta Járműtelepre az Egressin vagy a Porsche Pesthez a Frangepán utcába. Természetesen van teljeskörű casco kocsin, viszont nem tudom, hogy ennek az ügyéntézése hogyan működik. Ezt a szervíz intézni? Vagy nekem kell felhívnom a biztosítót és megmondani, hogy melyik szervyzben csinálják? Meg kárfelmérés stb. És én fizetek a biztosító meg kifizeti, vagy az önrészt fizetem ki és a biztosító a többit? A kocsi egyébként 2009 januári, de még nem ez a legújabb. Az is még kérdés, hogy adnak e ilyen esetekben kölcsönautót, milyen feltételekkel, és meddig tart egy ilyen javítása? Tudom, hogy nagyon sokat kérdezek, dehát hol kérdezzem ha nem itt. Előre is nagyon köszönöm a segítű hozzászólásokat.
Nincs személyes tapasztalatom szerencsére. Én a Castrol-ban megbízom (más területen a márka már nem sok mindent jelent, láttam már 1-2 dolgot). Egy Castrol katalógus szerint pedig ez kell az autóba: