ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...
Nekem nincs O2-esem, így csak általánosan tudom:
1) megvárni, amíg sötét lesz
2) keresni egy falfelületet, amin látszik a fényszórók vetítési képe (pl garázsajtó), odaparkolni vele szemben (a távolság most mindegy)
3) fényszórót felkapcsolni
4) motorháztetőt kinyitni és kitámasztani
5) az utastéri magasságállítót legfelső, "0" állásba tekerni (ha az első próba során csúnyán elkezdenek rádvillogni, azonnal le tudod szabályozni, még mielőtt megállnál)
6) a fényszóró felső élén megkeresni a magasságállító csavart. Ez egy viszonylag nagy, körömnyi, fehér, esetleg fekete műanyag csavar, amit sima csillagcsavarhúzóval lehet tekerni. Elképzelhető, hogy a zárhíd alatt van, ebben az esetben a zárhíd át van furva, és alatta látszódik a csavarfej.
7) a csavart lassan elkezdeni tekerni az egyik irányban: ha a vetítési kép lefelé mozdul, akkor tekerési irányt váltani :-)
8) bátran 3-4 teljes fordulatnyit is felfelé állítani a vetítési képen
9) trükk: a jobb oldali fényszórón kicsit többet is lehet állítani felfelé, a vetítési képe miatt nem fogja zavarni a szembejövőket, de az út szélét egyre messzebb világítja meg
10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire
ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.
A vonallal ne foglalkozz :-)
Nyugodtan tekerj rajta 3-4 teljes fordulatot. Menj ki vele a forgalomba lakott településen kívül, sötétedés után. Ha nem villognak, bátran tekerj rajta fölfelé még. Ha villognak, egy fél fordulat vissza.
Már elég sok embernek "megjavítottam" a világítását így, többek között a saját Ibizámét. Most olyan négy csavarfordulattal világít magasabbra, mint gyári állapotában. Én már jól látok vele, de még soha senki nem villog rám -- pedig az xenon. (Igaz, gyári xenon.)
alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam
A Scenicben GE (Tungsram) Megalight Ultra izzót használok. Elvileg +90%, persze annyira nem látványos a különbség, de "válámi ván." Általában 3500-ért árulják H7-ben, most csak 4000-ért találtam:
> 1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)
mármint itt a lámpatestnél lévő állításra gondolsz, nem a műszerfalira, ugye? ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.
nem csak távolra nem látok vele. közelre sem. utóbbira állandóan a ködlámpát kapcsolgatom, no, az legalább istenkirály az O2-nél. A ködlámpa meg a Fabianál volt olyan, mintha fel sem lett volna kapcsolva.
A két autó lámpáiból kéne gyúrni egy jót :)
2) Prémium izzó?
nem. ugyanolyan alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam.
"Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)" A Golf is most a 60 ezres szerviz után lett jó. Persze csak mert szólt az ember... Csak tudnám a nullrevízió mire szolgál.
Költenek rengeteget a biztonságra, de arra magasról tesznek, hogy a világítás jól legyen beállítva.
jó volna látni ilyet közelről. főleg, világítás közben. sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok. bezzeg a jó öreg Fabia I milyen frankón világított... :(
Na most már akkor azt is mondjátok meg, ha ez koszos mit is okoz? Alapjáratom jó (750).
Nem kötelező, hogy megjelenjen a lerakódás, inkább a városban használt autóknál fordul elő. Ingadozó alapjáratot, szélsőséges esetben alapjáraton lefulladó motort okoz.
Hozzánk a faceliftes octik contival jöttek nemrégen, kb 2 hete is... abból viszont legalább 3 félével, nem volt két egyforma szinte (najó, autónként azé egyformák voltak fent ) .... :-)))) jött az premium 2, 3 -mal és eco -val is....
Igen, ez nem túl valószínű. Az én időmben Continental, Michelin, GoodYear volt a választék. A facelift előtt láttam pár Matador Elite-t is (br.......). A kereskedő szerintem most ezt tapasztalja, azért mondta.
A tisztitásnak bármilyen furcsa, nem az a lényege hogy csili vili szép legyen, hanem az hogy a szelep a korom miatt nem tud visszaállni alapra, és ez alapjárat problémát okoz. Ha a szelep ülése ki van takarítva akkor ez e kérdés megoldottá válik. A többi takarítása erre nincs befolyásoló hatással, maximum a szépérzékünkre. "Kb"
És ha jól sejtem, akkor az 1.2 motor nem stimmel az 1.6 al. Itt az 16nál szinte vízszintesen áll a szelep és kb 5 perc takarítani.
Nekem nagyon (nagyon-nagyon-nagyon) piszkos volt! kb.: 4-5mm vastagon volt rajta a korom. Azt elég nehéz lett volna úgy lemosni, hogy ne essen bele a fele legalább.
Most az EGR szelepen és a torok elején is volt korom rendesen de a torkot ki tudtam törölni egészen jól.
A Skoda a tucatméretekben mind az öt nagy beszállítóval dolgozott párhuzamosan, éppen azért, hogy alacsonyan tudja tartani a beszerzési árakat. Nem hiszem, hogy 1) ezt a jó szokásukat éppen most adták volna fel és 2) erről a magyar kereskedőket is hivatalosan tájékoztatják.
A Kia például úgy árulja az autóit, hogy már a rendeléskor megmondja, milyen gumival szállítják, de más márkáknál erről szó sincs.