Tudtok valakit ajánlani aki foglalkozik CIC firmware frissítéssel? Főleg magyar nyelv miatt kellene. Illetve veszek az autóba combox-ot, lehet hogy amiatt is szükséges lesz a frissítés.
Az alsót nem nézték direktben, de mondták, hogy azt is cserélik mindenképpen, mert ugyanúgy jelentkezett az indításnál a lánccsörgés a láncfeszítők és a felső cseréje után is. Valamint a számítógépes diagnosztika is azt jelezte, hogy cserés. Gondolom ha a gyár fizeti nekik 8, így mindent cserélnek, biztos ami biztos alapon (meg mivel utána 2 év gari jár, ciki lenne, ha pár hónap múlva garanciában tehetnének bele egy új motort, mert nem cserélték az alsót, és az elszakadt).
Mivel visszahivas, ezert ingyen van minden, ami a muvelehez tartozik, nem allapodtunk meg ezert semmiben. Mondtak hogy minden ingyen van, amugy 1m+ lenne matkaszervizben.
Mivel lanccsere van, ezert olajat is kell cserelniuk (1500 km-rel ezelott csereltem), de ez is ingyen van, hiszen a procedura resze.
Annyit beszeltunk meg, hogyha vmit meg talalnak, ami nem resze a visszahivasnak, akkor szolnak, hogy azt mennyiert csinalnak meg, ha mar ugyis kint van a motor.
Fekvőrendőrön átmenve, jobb előlről tompa műanyagos nyikorgás hallatszik, hátsó kerék simán csendben átmegy.
Olvastam hogy ez többeknél előjön nedves időben. Steeef azt írta anno hogy ez a "stabilizátor szilentek hibája speciális cikkszámú alkatrész cseréje szükséges".
Mi lehet az a speckó cikkszám?
Más: ma voltam szervizben, N47D20C, nincs rá visszahívás.
Írtam mailt Wallis Dunának meg Rack Budaörsnek is VIN-nel, hogy úgy tudom van rá visszahívás, erre mindkettő írt, hogy azonnal kérjek időpontot. Kaptam is 1 héten belül kb.
a láncos visszahívásra,h vitted?kértél szervízt is ( pl.: olajcsere), vagy csak kértél emiatt egy időpontot? Nekem azt írta a Budapest Motors, hogy szervízkor ellenőrzik,de ha csak úgy, linkre is, akkor viszem mielőbb.
Nem tudom, hogy szabad-e hirdetni nálatok. Amennyiben nem, kérem töröljétek és elnézést a zavarásért.
Eladtuk az E90-et és maradt egy gyári zsír új első középső, M-es lökhárítóba való rács, illetve gyári első szőnyegszett. Talán egy szezont volt használva.
Érdeklődni mailben, mert nem vagyok az emrovkukarfrímélen lehet. Árban megegyezünk.
Én a Wallis Dunánál voltam. Most a garázsomban pihen, mert 16-ára jön meg az alkatrész, meg akkor van szabad kapacitásuk. Láncfeszítőt, és patront cseréltek a módosítottra, de meg van nyúlva a lánc (alsó + felső is), elméletileg lehetne használni, de én nem szeretek veszélyesen élni.
Sziasztok új vagyok itt, de kérem a segítségeteket.
Van egy 318i 2011 e90-m 120ekm-rel, alapjáraton felnyitva a motorháztetőt, ilyen a motor hangja, ez szerintetek normális? Én az a háttér hallható kissé fémes ütésre gondolok? Ti gondolom már találkoztatok ilyennel.
Egy másik kérdés,mert már kicsit zavar a dolog ma 3x játszotta el velem a kocsi,hogy lenullázott minden a fedélzeti compjuteren,ez lehet akksi gond? elsőre indul nem teker az önindító 20-at,ahogy rányomok a gombra már be is indult,1-2x fullra lemerült az akksim,volt töltve,utána elmentem vele pár száz km-et és 3-4 napja minden nap ezt a nullázást eljátsza ahogy írtam ma 3x is :(
Nekem is N720DA van,utána kérdeztem és nincs érvényben rá vissza hívás...2009-es gyártású az autó,szerintem is csak a 2007-2008 között gyártottakra érvényes.
Akkor meg par info. Az en autom nemet, nem vegig vezetett bmw-s, olajcsere 3x volt ott osszen 175.000+ km van benne, masodik tulaj vagyok, szo nrlkul csinaljak. A vizsgalat menete a steef altal1-2 hete leirtak alapjan tortenik.
Alvázszám alapján tudják megmondani hogy érintett vagy-e. Nekem azt mondták hogy 2012-ig gyártottaknál lehet láncgond, szóval sanszos hogy a tied is benne van.
Nekem szervizkönyvet nem is kértek, kulcsot beolvasták, aztán kész.
Lehet hülye kérdés,de csak az N47D20A estek bele a visszahívásba,vagy az N47D20C-re is érvényes???(nekem ez van) Csak végig vezetett szervizkönyveseknél cserélik,vagy ez sem számít??
És nem utolsó sorban,vagyunk itt egy páran akinek ez a "szív" N47 dobog a verdájában.Valaki közületek a szakikat is beleértve.Valakinél szakadt már el lánc??
Nem volt semmi hangja több szerelő szerint sem. Azóta kiderült: Felső lánc kuka, alsó kuka, lehet vezermu tengely csere is lesz mindennel. Köv péntek vagy 16 hétfőn lesz kész.
Sziasztok! Megosztanám veletek hogy mi volt az én 320D-mel a tapasztalatom lánc ügyben. Amikor itt olvastam, hogy az N47D20A-ra visszahívás lett elrendelve, a lánc miatt, megkerestem a márkaszervízt, és jelezték, hogy az én autómra is él a dolog. Ugyan az enyém semmilyen tünetet nem produkált, azért bejelentkeztem. Ma reggel vittem az autót, három óra elteltével kiderült, hogy láncot mindenképpen cserélni kell. A láncfeszítő kiszerelés közben szétesett (nem sok volt már hátra neki), most a módosított feszítővel óvatosan lehetne járni, de én beparkoltam a garázsba. Jövő hét múlvára kaptam időpontot egy 5-napos otthagyós lánccserére.
Ami fura számomra: nem csörgött, nem zörgött, még reggel a -8 fokban indítva sem. Nem jelzett az elektronika, nem kezdett el növekedni a fogyasztás, szépen egyenletesen, és halkan járt. Ezek ellenére 145 ezer kilométerrel a háta mögött egy hajszál választott el attól hogy új motort nézhessek bele. Gyanítom, nem ok nélkül kezdték meg a visszahívásokat... Akinek ilyen mororral szerelt autója van, és még nem volt cserélve a lánc, mihamarabb jelentkezzen be az ingyenes javításra!
úgy néz ki megérett az akku cserém(e91 LCI) láttam múltkor,hogy alvázszám alapján kell kikeresni milyen akksi kell bele? meg olvastam valamit hogy a kocsiba is be kell írni valami számot? tényleg ilyen bonyolult ebbe egy csere? :D
Sziasztok egy kérdésem lenne,mert már nem értem :D e90 lci 35i melyik évjárattól euro5? mert eddig 2010-ig euro 4 írt a kereső az autóknál, 2010-euro5, de találtam, 20118 is euro 4.... euro5 szeretnék N55 motorkóddal. Köszönöm a segítséget. Akkor melyik évtől nézzem?
Ugyebár váltó le-fel... kb 30e-től 40e-50e is lehet műhelytől függően, csak a munkadíj. Maga a kinyomó csapágy nem drága kb10e.. Azt mondják bmw betegség , az újnak is lesz pici hangja pár 10e után, Szétesni nem fog , ha hangja van , sokáig bírja. Érdemesebb k.t.lendkerék - kuplung cserénél cserélni , mondjuk a kuplung szettben benne van a kinyomócsapágy mint tartozék.
Tudtok valami "szűrős" kábel létezéséről amivel a samsung galaxy s4-et rá tudom kötni az aux bemenetre? A simával elég fura zajokat ad. Mintha itt láttam volna linket régebben, de csak azért sem találom meg!
Szerintem nem lesz jó, ez E93-ból lett kiszerelve azt írja a hirdető, abban meg nincs hátsó törlő funkció, max E90/E92-be. ATI-t kérdezted már? Én tőle vettem még tavaly használtat, Masziéknál lett beszerelve, tökéletesen működik.
Én már vettem részt nemzetközi (EU-s, amerikai, kínai) szabadalmaztatási eljárásban (mellesleg "inventor"-ként) és bár messze nem vagyok szabadalmi jogász, az én tapasztalatom az, hogy ha a szabadalmi bejelentés eljut a "published" állapotig, akkor mindenki számára láthatóvá válik a szabadalom szövege és illusztrációi, pont azért, hogy megtámadható legyen. Innen még hosszú rögös többéves út vezet a szabadalmaztatási eljárás végéig, de már fölösleges titkolni bármit, mert az ember egyszerűen rákeres mondjuk a Google Patents-en, és mindent megtud... hat tényleg van szabadalmaztatás folyamatban ;-)
Hát, akkor majd szóljál ha végződik ez a szabadalmi eljárás...
Érdekes módon az összes fogyasztáscsökkentő ráolvasómágnes is mindig engedélyeztetési eljárás alatt van, ami miatt semmit nem szabad mondani róla. Aztán valahogy egyik se szokott befejeződni.
Autóiparban fejlesztőként dolgozom elég régóta, én elképzelhetetlennek tartom hogy ma a sufniban valaki főegységet, kipufogórendszert érintő módosításról NKH engedélyt szerez, műbizonylatot állíthat ki és legálisan módosítani tud egy ilyen bonyolultságú autón.
Tudom mindenkinek makulátlan az atója és nem akar hókuszpókot amit nem is ismer.
A haverom küldött egy levelet:
"Én ugyan úgy mint ti a szopóágon vagyok már 10 éve ugyanis autókereskedő vagyok,s mivel a szakmám,nem nepper "basszuk át a palimadarat minél nagyobb haszonnal"hanem mérnök vagyok aki a Piaristáknal nevelkedett,saját mindennapi problémáiból +20év tapasztalatából alkotni vmit ami mindenkinek jó lehet előítéletekből,szakmai hiányosságból véleményt alkotni.A nem ismerésnek,az okoskodásnak,mindig voltak és lesznek megnyilvánulásai.A reszletességet a "CCS"lenyegerol azert nem beszélhetek,mert nem végeztünk még a szabadalmi eljárással.Azomban a 2 éve tartó kisérletek és az eddig kb 30fajta autó és teherautó tipus beépitese soran tapasztalt eredmények,vezettek arra,hogy mindenki számara elérhető megoldást kináljak mindenki számára.A pontos technikai leirast,nem fogom kedves fórumozók elmondani,a szabadalmi eljáras végezetéig.Az eddigieket,piackutatás révén osztottam meg egy barátommal,mert kíváncsi voltam mennyire probléma ez mások életében,vagy csak én mint autókereskedő szopok azért folyamatosan,mert garanciát kell adnom a mások által szarul használt autókhoz....."
Minap az M3/30 beállásakor 1 órát szüttyögtem 0-5 km/h val, kuplung szinte végig benyom félig kienged, majd a vége fele azt vettem észre hogy benyomáskor halk csörgő hangok jönnek a motortér felől. Ma már nem produkálta, de azért lehet tudni miért csinálta? Haldoklik?
Indexkar lapozójával ---> Service info ---> BC gomb megnyom ---> Lapozás a vizsgaidőpontig --.> Hosszan nyomod , beugrik az állitási lehetőség. A lapozóval pörgeted a dátumot a BC-vel tovább lépsz. Végén kíírja hogy reset. Ennyi...
Key styling changes include: - Distinctive precision lines on the bonnet - Revised kidney grille - Halogen headlights with twin corona side-lights (Xenon headlights include positioning lights and LED turn signals) - New front apron including revised fog light profiling - Larger rear-view mirrors - Revised side rocker panel - Restyled rear lights featuring LED light bars and turn signals - Revised luggage compartment lid including new number plate recess - New rear apron - Wider rear track - Revised M Sport body styling - New alloy wheel programme
Belül, amit én tudok:
2007 végétől (tehát még LCI előtt) 8 gombos új rádióvezérlő és klíma panel
merre lehet találni doksit ami az E9x non-fl és E9x fl különbségeit felsorolja?
Pl a műszeregységben a két óra körvonalán lévő világítás már volt facelift előtt is, vagy csak utánna? Vagy az valamilyen magas felszereltséghez-motorhoz van kötve?
Van egy 2006-os 318d-m 122lovas...rendeltem hozzá Luk lendkereket és kuplung szettet.Viszont csavart sehol nem találtam a lenkerékhez.Ehhez nem is kell új csavar szett?
Lenne egy újabb kérdésem,navi nélküli LCI e91,kiírja,hogy service,mert 2015.02 hóba lejárt a műszaki,ezt hogy tudom benne átírni vagyis meghosszabbítani,navisba tudom,de ennél nem :(
Több barátom is van, aki "beszállt" a céges verda árába (bár ez csak kisebb rugalmas cégeknél műxik sztem) úgy, hogy jövendő prémiuma-jutalma keretét inkább rákérte - mondván, ő fog vele járni évekig, annyit neki megér.
Hátsó felirat az tuti nem lesz rajta :-) Villogni nem feltétlen akarok inkább egy okos döntés kell. Az tény a xenon lámpával sokkal morcosabb a gépjármű.
Át lehet programozni, de a gari ugrik így ez nem opció. Elég sokat járok majd vele évi 35K km így az is fontos, hogy dinamikusabb legyen és azért a 260nm vs. 320nm nem mindegy. Én még a nagyobb teljesítmény felé húzok mert az mindig ott van a világítás meg csak este :-) Az E91-be halogén izzó van Tungsram Megalight 120 és teljesen jól lehet látni vele. Az viszont tény, hogy a céges Audi A3 bi-xenon-ja sokkal jobban világít. Bárcsak lenne legalább egy pár karika a halogén lámpába...
Kár olyasmit feltételezned, ami egész egyeszerűen nem igaz. Esetemben szó sincs a figyelemfelkeltésről, egész egyszerűen mérsékelt farkasvakságban szenvedek (nagyon kontraszttalan a látásom sötétben, állítólag munkámból kifolyólag túl sokáig bámultam a hagyományos katósugárcsöves monitorokat anno, ami tartós retinafáradást okozott), és számomra a xenon fénye sokkal jobb létást biztosít este, mint bármilyen minőségi halogénizzó. Kékesen csak éppen a gagyi xenon-utánzatok világítanak, a BMW gyári xenonja véleményem szerint egyáltalán nem kékes, mi több, nem is vakítja a szembejövőket jobban, mint a hagyományos izzók.
Ami a nagyképernyót illeti, hát igen: este mindenfelé kellemes narancssárga fények a műszerfalon és az utastérben, kivétel a nagyképernyő, ami sokkal intenzívebben világít a látóteremben, és igen, zavar. Ki lehet kapcsolni (az egyetlen és nélkülözhetetlen programozott funkció nálam, rögtön ráprogramoztam az 1-es gombra), de mivel parkolóasszisztens van az autóban, hátramenetbe kapcsoláskor rögtön automatikusan bekapcsol, ez még rendben is van, de a hátramenet-manőver után eszébe juthatna egy idő után, hogy ki volt kapcsolva, és kikapcsolhatna magától. Nem teszi, ezért mindig újra és újra ki kell kapcsolnom. Ha leállítom az autót, indításkor természetesen megint elfelejti, hogy ki volt kapcsolva, újra ki kell kapcsolni, stb.
Hasznosság: véleményem szerint a középső nagyképernyő csak a beépített gyári navigáció és/vagy tolató- és oldalkamerák esetén valóban hasznos. A gyári navigáció ár-érték arányát en alapjaiban kérdőjelezem meg, de ez is egyéni használatfüggő természetesen: az a kevés alkalom, amikor szükségem van navigációra (általában külföldön), számomra gond nélkül megoldható egy töredékáron beszerzett alap TMC-s Garmin kütyüvel, ami ráadásul sokkal jobban navigál, mint a gyári, nem is beszélve a rendszeres ingyenes térképfrissítésekről. Tolató- és oldalkamerák: na igen, ez valóban hasznos lenne, de őszintén kiváncsi lennék hányan használnak idehaza tolató- és oldalkamerákat. Nem sokkal találkoztam még élőben. Én is egész jól elvagyok nélkülük.
Az összes többi funkciója a nagyképernyőnek simán megoldható lenne a műszerórák alatti kis kijelzőkön (F3x esetén főleg)
Esztétikum: szerintem az E9x-ben a plusz "púp" még csak-csak elmegy, az F3x kiálló "macifül" megoldása viszont annyira elb.ssza az összképet, hogy az már fáj. Olyan, mintha behúzható lenne, de nem, ott van, és kikandikál visszavonhatatlanul a műszerfal tetejéből középen...
Mint írtam, egyéni ízlés és egyéni szükséglet kérdése. Simán megértem, ha valaki máshogy gondolja, mint én.
Sajnos nem alap a xenon. Én már barátkozok a sima lámpával mert szűkös a keret (céges autó) és választani kell. Vagy 318-as motor (316 helyett) vagy Xenon halogén helyett. A kettő együtt nem megy. Ki mit választana?
Érdekes,h sokaknak a simán nélkülözhető fehér/kékesen "figyelemfelkeltően" világító xenon dúrván fontos ,aminek a fénye lazán hozható minőségi izzókkal,miközben a hasznos navi/i-drive meg egyenesen nyűg.
Csak kíváncsiságból,zavar a vezetésben vagy annyira felesleges?
Az is vicces, hogy az F3x-nél az index nem LED-es, még opcióban sem... Ez szerintem visszalépés az E9x-hez képest. Gondolom ez lesz az egyik fő "fejlesztés" az F3x LCI-ben :)