nem kéne: ha valami komplikált, nehezen szerelhető, érzékeny, az nem biztos, hogy szar: JAG
ha valami egyszerű, mint a csendőrpofon, nem biztos, hogy jó: ez a porsche
na a rend kedvéért :-DDDDDD
most jagozzál egy kicsit azon jól megedződsz, a kedved nem fog elmenni mert nem olyan gyerek vagy. pár év múlva mikor már útálod a jagot vegyél egy 911-et, ezt örökké szeretni fogod lehet hogy többet is kipróbálsz (mármint többféle évjáratot) aztán pedig végül beleülsz egy tatraba és érzed hogy EZAZ erre vártál!!!!!! A sorrend számít fordított esetben a gyógyíthatatlan depresszió garantált!!!! :-))))
Különben meg az autóm számomra elsősorban youngtimer, és másodsorban "porse", tőlem lehetne rajta Volkswagen embléma is, ugyanolyan értéket képviselne.
A torziós hátsó rugózás, és a hásó dobfék a 1302 Bogárból való, persze lehet, hogy a T3-mon is ez van de ugyan miért ne lehetne? Remélem azért nem hökkentél meg nagyon amikor Volkswagen kilincseket találtál a 924-en! (911 Porschén pl.: Golf indexek vannak, az RS Audikon Porsche tükrök, a Volvo 480-ban Renault motor, a diesel Opel Omegában BMW motor, diesel Opel Astrában Isuzu motor, az újkeletű Jaguárokban Ford alkatrész stb.., stb.., ezeket nem sorolom tovább, és nem is pontosítom, mert nem tartozik a tárgyhoz, oké-zsoké?) De nagyot tévedsz mikor azt hiszed (és nem először), hogy a Porsche 924 Volkswagen fejlesztés! A Volkswagen megbízásából készült a terv, a Porschénél: "Project EA425" néven. A VW visszatáncolt, a terv pedig maradt ott ahol készült! A Porsche tervezésű! 924-en még az a Harm Lagaay is dolgozott (1971-től volt a Porschénél), aki később a Porsche vezető tervezője lett. Nevéhez fűzödik a 911-996, a 911-997, a Boxster, a Cayenne, és a Carrera GT is. (Talán a 928 is, de ebben nem vagyok biztos.) Szeretném (szeretnénk!) már eloszlatni ezt a sötét ködöt ami a 924 körül van, mert hihetetlen mit kap ez az amúgy remek típus, és mennyi a hiteltelen legenda körülötte! Amúgy meg a Porsche, és a VW erősen rokon márka.
Nem kéne: miért?? elméletben bármit össze lehet hasonlítani.. max nincs sok értelme.. :))
De ha már Jaguar, akkor leírom az én tapasztalataimat:
imádom a Jaguárokat, a régieket. sajnos az újak nem igazán tetszenek. Eddig 5 Jaguárt vezettem életemben: 1. 79es XJ6 SII 3,4 manuált 2. 88as 2,9 xj40 manuált 3. 91es 4,2es xj40 aut-t imádtam vezetni ezeket. mindegyik eltérő volt, de az alaphangulat mindegyikben ugyanolyan volt. 4. Volt szerencsém hosszabban kipróbálni egy új X-type kombi dízelt is: teljesen korrekt autó. klasszul megy, keveset fogyaszt, kényelmes. de köze nincs a Jaguarokhoz. Nem véletlen hogy a kocsin Ford jelek vannak elszórva mindenhol (motorblokk, légszűrő, kárpit... stbstb). És sajnos nem tud többet mint egy régi V40es Volvo, ami nem lenne baj ha nem Jaguar lenne jelvényként rajta és nem 9 milliótól kezdődne az árlista!!!!!!!!! 5. 2004es XJ supercharged... húúú .. ez a kocsi még mindig tudja azt, amit az elődök... csak sokkal jobban!!!! :))) ami engem a legjobban megfogott: hihetetlen mit gyorsult 120ról 200ra. de a leghihetetlenebb az volt, hogy a sebesség csak a kmóráról volt leolvasható... végig csend volt a kocsiban...
a porschenak mindig voltak ilyen autói! pl 914! egyáltalán nem rossz gépek semmilyen szempontból!!!!! a porsche sohasem csinált szar autókat még véletlenül sem ellentétben a jaguárral :-))) nem kéne: nekem elhiheted :-))))) tatrafan: inkább porsche fejlesztés volt de szigorúan vw alkatrészekből!!!
"Torziós hátsó rugózás, elöl tárcsa-, hátul dobfék."
Na ez a T3-as VW Transporter hátsó felfüggesztése a torziós lengőkarokkal, dobfékekkel, meg a váltó is igen hasonló. Meglepetés volt még ugyanennek a típusnak az ajtókilincseit egy az egyben viszontlátni egy Porschén. Mondjuk ilyen mellékes dolgokon mint a kilincs az olasz sportkocsik se jeleskednek. Hiába, a kis széria nem engedi az önálló alkatrészek kifejlesztését. Mindazonáltal nagyon jó gépnek tartom, félreértés ne essék. De látszik rajta, hogy alapvetően VW fejlesztés volt, egy célszerűen előállítható sportkocsi. Az olajválság miatt nem ment a sportkocsi-piac, a VW nem mert kirukkolni vele, inkább átadta a típust a Porschénak. Ott történtek komoly fejlesztések rajta. Nem ment eleinte jól asszem az értékesítés ott se. Azt próbálták elfogadtatni (sikerrel), hogy a négyhengeres motor jobb mint pl egy Jaguár V12, mert kevesebb alkatrészből áll, megbízhatóbb lehet, kisebb a súrlódási veszteség, a nagyobb hengerek miatt viszonylagosan nyomatéka is nagyobb. És ez persze mind igaz is.
Transaxle hajtomű, (a váltó és a hajtás hátul helyezkedik el), 50-50%-os súlyelosztás.
Torziós hátsó rugózás, elöl tárcsa-, hátul dobfék.
2+2 személyes
A 924-esem 2003 nyarán vásároltam. BMW E30 után ”02-es”, vagy E21-es BMW-ét szerettem volna, a 924-es nem vonzott. Annyit tudtam csak róla, hogy ”audimotoros”, de azóta is bosszant, ha így nevezik. A 8.-ik lepukkant bömös után kiváncsiságból néztük csak meg. Megvettem, helyrehoztam rajta amit tudtam, és azóta hétvégi autónak használom. Az öcsémet is megfertőztem vele, most adja el a verdáját, hogy neki is ilyen legyen :-)
Saját tapasztalataim az autóval:
Tényleg 10 másodperc körül gyorsul 100-ra, és tényleg 200 felett van a vége. Sokan "5-hengeres audimotoros"-nak nevezik, pedig 4 hengeres. (Ez amolyan "urban legend", és már kiíthatatlan). Sajnos igen rossz a híre az autónak, ritka is a patent álapotú darab. Egyeseknek emészthetetlen, hogy ez egy olyan Porsche amit VW/AUDI alkatrészekből 'legóztak" össze. (Emiatt viszont nem annyira horror az alkatrészek ára.) Nagyon szeretem, igazi sportautó!
Youngtimer rajongó vagyok, és szeretném pörgetni egy kicsit én is a répámat! :-) Az autóm 2003 nyarán mentettem meg az elöző tulajtól. 23 éves a vas, de a típus már kereken 30! Volt vele egy kis munka, de nekem megérte: