Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51072

a saru melegedést megcsinálták... biztosíték van berakva ahogy kell. Az önindító okozta a gondot, felújították. Amikor vettem kb 2 hét múlva jelentkezett ez az indulás probléma. Egyébként visszagondolva lehet azért volt az önindító rossz mert az előző tulaj is ezzel a problémával küzdött....  Nálam 3 olajcserén van túl a kocsi mindig Elf olajat tettünk bele maximum 12.000 km mentem egy cserével, de ez volt a maximum.  

gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51071

Mikor, és milyen motorolajat tettél bele?

 

Az a sarumelegedős történetnek végülis mi lett a megoldása?

 

Amikor vetted, azt írtad, hogy tökéletes a kompresszió. 1 év alatt mennyit mentél?

 

Miért vetted ki a porlasztókat? Mit csináltak pontosan velük?

 

Ez a 2.0 dci nem nagyon szokott megdögleni... pláne ennyi km-nél.

Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51070

A következő fejlemény: Az autó ma reggel 7 körül volt beindítva sikerült indítani első be is indult 3 mp tekerés után kb 5 percet járattam alapjáraton és leállítottam. Az autó d.u. 6-ig kint állt 6 kor hazaérve ráindítottam és szinte pöccre indult. Ennyi idő alatt gondolom a motor kihűlt, nem értem, hogy indult be ilyen könnyen.  Ott van viszont a kompressziómérés eredménye a rossz értékekkel....

bnorci71 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51069

Egyébként szerintetek mit lehet így kérni érte?

 

mennyi a hahu-n most egy ilyen?

Na abból vonj le 5-600e-t minimum és akkor még óvatos duhaj voltam

Előzmény: Zoltan... (51062)
bananatree Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51068

ja ezt most látom:

>Hónapok óta (nyáron is) az első indítás mindig sokkal hosszabb ideig tart mint meleg motornál

 

ez pedig inkább levegősödésre, vagy egyéb üzemanyag problémára utal.

és a porlasztók kiszedése utáni nemindulás is lehet akár a gyenge szivattyú miatt, akár levegő miatt.

Off autón megtörtént, hogy kifogyott a nafta. Nem szép dolog, de megesett.

utána tankolás, és ugye elvileg van légtelenítő pumpa, amit vagy 3-4 percig nyomorgattam is, de hiába, az istennek se akart beindulni.

Legalább 10 indítási próbálkozásom volt és nem ment.

Pumpáltam újra immáron 5 percen át (iszonyatosan tud fájni ám az alkar ilyenkor)

indítottam, és semmi

Aztán arra gondoltam, hogy hátha a pumpálás nem az elvárt eredményt hozza, mert mondjuk szarul van benne egy szelep, és inkább én levegőztettem fel a rendszert?

innentől csak indítózás, de legalább 20(!) alkalommal.

és kb. a 25. alkalommal elindult.

de addig semmi sem volt, egy röffenés se!!!

 

Aztán megesett ez még egyszer.

Akkor már nem pumpáltam kézzel, csak indítóztam.

És nem kellett neki 10 próbálkozás, és beindult.

 

Szóval ha nem mérik fixen a nyomásokat, és nem néznek élő adatokat a diagon, akkor bármi megtörténhet, olyan is, ami tökre nem logikus...

 

 

 

Előzmény: Zoltan... (51042)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51067

a 7dl én a fórumos tapasztalatok alapján sokallom, 1dl körül szokott lenni, az enyémen pl nem kell 10e alatt utánatölteni és a nívón sincs csökkenés

 

költségek

motor ki szét össze 100-150eHuf ,hogy mi kel bele az már más kérdés, mert ugye ha már kint van akkor cserél az ember olyat is amit amúgy nem pl 2t lendkerék lehet elmegy még 30-50e-t ,de akkor újabb 50e a munkadíj.... ha kint van egy csapágycsere is időszerű megelőzés jeleggel. Szerelők 99%-a nem rakja vissza a hf-t síkolás nélkül oda is el lehet költeni a gépműhelyre 50e

szóval röpködnek az 20-50e-k :(

bontott motor

én számoltam a vége majdnem ugyan ott lett volna mert ugye ott is vezérlés csere csapágy csere stb

 

ha meg van a hiba le kell ülni a szerelővel és matekolni utána járni mi mennyi aztán lehet dönteni

Előzmény: Zoltan... (51060)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51066

megane forumra raktam fel képet a 140eKm motorról ami hkcs-s lett, még látszik a honolás

gyűrűk le voltak tapadva azt kapott újat, ha már úgy is szét volt szedve

benzines 1,6 8v 250óra tippre 300e lehetett benne még nem volt válla, elég jó motorok a renaultok ilyen szempontból

hajlanék arra hogy le van tapadva vagy gyűrű törött a motorba de lehet még más is ami nekem nem jut eszembe

keresni kellene egy olyan műhelyt ahol van endoszkóp és benézni milyenek a hengerfalak, neten van okostelefonhoz való 6e körül

 

Előzmény: Zoltan... (51056)
gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51065

A Novoth féle műhelyt én is csak ajánlanlom. Bár hogy ő hogy áll a rönókhoz, azt nem tudom. Volt nála 1-2 kényesebb történet.

Az tény, hogy igen jól felszerelte a műhelyt a srác, és olyan vizsgálatokat is meg tud csinálni (érti is amit csinál) amit mások meg se szagolnak.

Előzmény: bananatree (51064)
bananatree Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51064

>nulla füst és nagyon jól megy

nekem itt valami akkor sem kerek.

ha _minden_ pöpec, csak a hidegindulás nem, akkor én nagyon nehez tudom elképzelni, hogy ki kelljen dobni azt a motort kompletten...

 

lehet egy szerelő nagyon megbízható, de mivel te nem értesz hozzá, ezért tökre nem releváns, hogy hogy érzel feléje.

Én Rönyóval is, off autókkal is, több olyan szerelőnél is jártam, (köztük több fórumos ajánlások alapján is) aki bizonyos problémákban istencsászár volt, és azokon belül bármit megoldott fél perc alatt, de ha kicsit kilógott a probléma az ő tapasztalataiból, akkor bizony képesek voltak olyan baromságokkal is hasbaakasztani, hogy csak pillogtam.

Van egyébként, aki stílust is vált ilyenkor, és "lebukik" helyben, hogy ő se tudja, miről beszél, de van aki tényleg hiszi amit mond, pedig orbitális hülyeség.

Én ilyenkor mindig elmentem más szerelőkhöz is.

Ha másért nem, akkor több szem többet lát alapon.

Szerintem próbáld meg ezt te is. Menj el egy két márkaszervizbe, ahol van diag, és kérd, hogy nyomtassanak ki mindent, amit találnak.

És _mindenképp_ menj el a Novoth műhelybe, aki tényleg arról híres, hogy diagnosztizál és nem vakon cserélget, avagy ősi módszerekkel tippelget a te zsebed kárára.

http://www.novothauto.hu/

 

Biztos vagyok benne, hogy a diagok költsége töredéke sem lesz a motor ki-be szerelés munkadíjának.

 

Addig meg parkolj melegben, vagy ha az nagyon nem megoldható, akkor gondolkozz el egy állófűtés beépítésén.

Van ugye 15e Ft-os villanyos melegítő is ami 230V-ról megy, a másik végletben van a Webasto kályha (és alteregói), de a kettő közt is vannak profinak mondott cuccok.

És akkor még télviz idején is mindig meleg autóba fogsz beleülni, ami neked is jó, nemcska az autódnak.

 

Előzmény: Zoltan... (51060)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51063

hajtókarhoz is van/volt plusszos a főtengely köszörülés után, de ugye mégse az igazi, neves gyártó van aki már le is vette a kínálatából pl.

 

mersze nem nagy kunszt egy gépműhelyben vonalba fúrni csak szerintem ez olyan ritka ,hogy erre ki gyárt csapágyat

ezért tartom érdekesnek a dolgot

Előzmény: gesszti (51054)
Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51062

fájna érte a szívem, mert tényleg minden nagyon jó rajta sok százezrembe került, hogy egy szerethető kocsi legyen, de nagyon bevált. 
Nem tudom ezen állapotában mit kap érte az ember.. azt mondja a szerelő, hogy a legolcsóbb, ha fűzött blokkot kapnék és azt cserélnénk....

Egyébként szerintetek mit lehet így kérni érte?

gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51061

Igen, ez már az a szint, amikor meg kell gondolni, hogy érdemes-e rá költeni ennyit.

 

Scenic-nél lehet, hogy valóban praktikusabb kikapni a motort a kocsiból, és úgy szerelni. Nagyon nehéz hozzáférni a hátuljához. Ki kell húzni belőle a dugattyúkat, felmérni, hogy mi a helyzet, és akkor kell eldönteni, hogy hogyan tovább. Javítás, felújítás, cseremotor.

 

...vagy így, ahogy van, eladod.

Előzmény: Zoltan... (51060)
Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51060

nulla füst és nagyon jól megy. viszont a szerelő (nagyon megbízható, de tényleg) azt mondja, hogy bizony ennek 200-600 e között lesz a javítási költsége, mert ki kell szerelni a motort mert ebben a kocsiban ez így nem javítható. Még esetlegesen egy másik motor vásárlása is felmerült, ha nem a letapadásról beszélünk. azt mondják, hogy a szelepekhez ez az olaj amit beletettek nem folyhat fel tömíteni. Amennyiben ott lenne a gond akkor nem indult volna. Én tényleg nem értek hozzá... viszont nem tudom mit csináljak. A kocsit az lemúlt 1 év alatt mindent megcsináltattam gyakorlatilag makulátlan és most ez teljesen elkeserített.....   

gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51059

Nekem az a véleményem, hogy ha kopott lenne a henger, akkor azért füstölne, vagy legalábbis elég magas lenne a kartergáz nyomása.

 

A szelephézagokat mindenképp ellenőrizzétek, mielőtt bontjátok.

 

Költség? Néhány 10 és néhány 100e Ft közt lesz.

Előzmény: Zoltan... (51058)
Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51058

Köszönöm a sok információt. Szétszedés előtt megcsinálják a nyomásveszteség mérést mindenképpen... A szelepeket nem tudom, hogy vizsgálták-e. Említem majd. Még egy információ lemaradt, a kocsi menet közben egyáltalán nem füstöl, agy szervizintervallum között kb 7dl motorolajat töltöttem rá . Köszönöm. Egyébként egy ilyen "szétszedős mutatvány" milyen költségekkel jár?  

gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51057

Bármi létezik. Bele kerülhetett egyszer valami koszdarab, ami lehúzta a hengert, vagy beszorult, eltörött valamelyik gyűrű, de az is lehet, hogy volt olyan befecskendezés hibája, amikor több elégetlen gázolaj került a hengerbe, és folyamatosan mosta a hengerfalalat. Ettől esetleg megkophatott a henger fala is.

 

Olajat fellocsolhatta a szelepekhez is, azt is tömíthette, így ez a módszer elég sok kérdőjelet hagy maga után. Nyomásveszteségméréssel meg kellene nézni, hogy lefelé, vagy felfelé szelel.

 

Szelephézagokat néztétek? Nem fogyott el valamelyik? 1.9-esnél szeret elfogyni a hézag, és akkor nem zár egy szelep. Ez persze idővel szépen be is ég, és lőttek a kompressziónak. 

Előzmény: Zoltan... (51056)
Zoltan... Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51056

üzemanyag nyomás rendben azzal nincs gond, bemérték.... Egy régi módszerrel próbálták megnézni, hogy a kompresszióvesztés a hengernél vagy a hengerfejnél jelentkezik. Kivették az izzítógyertyákat és pár cm3 motorolajat a motorba csepegtetve visszarakták. Átforgatva a motort egy réteget képez a henger falán. A kocsi azonnal indult. Így következtettek arra, hogy itt van a gond. Mondták, hogy azért a javítás előtt természetesen egyéb vizsgálattal is próbálják a kompresszióvesztés okát kideríteni.  Ma reggel a kocsi hidegen nehezen de beindult. Melegen hibátlanul indul, szerintem a teljesítményével sincs gond. Létezik, hogy nagyobb legyen a baj mint ez a letapadás? Nálam 1 éve van a kocsi mindig a gyári olaj került bele 10-12.000 km után cserélve vegyes használat mellett. Létezik, hogy 140.000 km-nél esetleges a hengerrel lehet gond? 

Előzmény: bnorci71 (51045)
keroatis Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51055

Szia. Nekem van elfekvőben egy boxom amiben benne vannak azok az alkatrészek amire szükséged lenne, ha aktuális írj rám és megbeszéljük. Üdv:Attila

Előzmény: EberesPetya (51036)
gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51054

Gondolom van hozzá plusszos csapágy, ha vonalba fúrták. Ha van csapágy, akkor nem akkora költség a vonalbafúrás, hogy amiatt kelljen kidobni. Inkább jó hír, hogy valahol erre is megvan a megoldás.

Előzmény: bnorci71 (51053)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51053

erre gondoltam én is, de a hajtókar szokott megfordulni nem a nyugvó csapágy....

na meg utána milyen csapágyat raksz bele, azt a blokkot inkább ki kellett volna dobni szerintem

Előzmény: gesszti (51052)
gesszti Creative Commons License 2016.10.20 0 0 51052

Vonalfúrás - megfordult főtengelycsapágy.

Előzmény: bnorci71 (51051)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51051

motorfúrás???

ennyire kopott volt?

vonalfúrás? Mit?

 

olajpumpát nem cseréltetek?

 

Hf felújítással együtt nem is olyan sok

Előzmény: Dietrich123 (51048)
Dietrich123 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51050

Kicsit túloztam. Ez "csak" 740 be volt, az autó olyan 800-850 a hahu szerint.

Előzmény: gesszti (51049)
gesszti Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51049

Szabad kérdezni, hogy mennyi az az "autó ára"?

Előzmény: Dietrich123 (51048)
Dietrich123 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51048

Talán emlékeztek,majd 2 hónapja az 1,5 dci 78 KW os motorom a főtengely nyugvócsapágyam megfordult,ezért az egész motor fel kellett újítatnom. Egy pár dolog cserélve lett, olyan is ami még nem volt rossz, de biztosra akartam menni:

- Motor fúrás, dugó gyűrű, gyári új főtengely,az összes csapággyal, síkolás, vonalfúrás, olajzó fúvókák, gyári vezérlés szett, vízpumpával, összes szimering és tömítés, olaj, szűrők, olajhűtő, szervószíj, spanoló...

- Hengerfej felújítás komplett, síkolás, szimmeringek, vezetők, szelepemelők, szelepek illesztése, koromtakarítás...

- Luk kettőstömegű kuplungszett, mindennel, sebváltóolaj

Szóval van egy fasza motor-hajtásláncom egy autó áráért. :(((

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51047

17-17,5 bar, a turbosoknak kisebb a nyomásuk mint a szivonak és épp emiatt kell hozzá az izzitás mint kiderült

Előzmény: bnorci71 (51044)
gesszti Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51046

Ha gagyi olaj volt benne, vagy sokáig egy olaj, akkor simán letapadnak a gyűrűk. (nem csak ebben, hanem bármely motorban) Viszont ettől még a másik két hengernek el kéne indulnia. Valószínű hogy a porlasztók ki-be szerelésekor történt valami, ami miatt nem indul. Vagy összerakáskor lemaradt valami.  Diag nélkül csak találgatni lehet.

Előzmény: Zoltan... (51042)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51045

ha sok a város kicsit gyengébb minőségű az olaj tapadhat le igen,

ha megszakítod az indítást és mégegyszer próbálod akkor beindul?

Ha igen vezérműtengely jeladó.

Ha nem akkor passz

 

de azért az érdekes, hogy eddig csak beindult most meg befecs bemérés után nem.

Diag nem mutat semmit, befecskendezési nyomás megvan jel van stb.

Előzmény: Zoltan... (51042)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51044

Pinga gesszti

 

a dieselbe hány barnak kel lennie kompresszió méréskor?

bnorci71 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 51043

alubarát legyen és lehetőleg olyan színű mint ami benne van hogy ne zavarosodjon

leengeded a hűtő alsó bilincsét levéve, feltöltöd, a motor mögött jobbra a tűzfal előtt van egy légtelenítő a fűtésnek, járatod termosztát kinyitásig aztán ellenőrzöd a szintet

Előzmény: szucsinet (51041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!