Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 57529

Ezt néztem ki:

Postojna-barlang,  kisvasút visz le a cseppkőbarlangba, és ezt a nem vasútmániásoknak is tetszeni fog, rajtam kívül pedig mindenki az lesz.

Előzmény: BahnScorper (57528)
BahnScorper Creative Commons License 2016.08.22 0 0 57528

Kisvasút nincs. Nagyvasútilag a Jesenice-Nova Gorica vonal, amin szokott nosztalgiavonat is járni, de a szeptemberi és októberi menetek már teltházasak.

Előzmény: Törölt nick (57527)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 0 57527

Szlovéniában a Bledi-tó környékén van valahol kisvasút vagy bárki vasúti látványosság?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 1 57526

Libegő? Körhinta? Céllövölde? Helikopter leszálló? 

Csak hogy az úri népség nehogy már egy lépést is tegyen. Még megárt nekik. 

Előzmény: ArtofNoizz (57525)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.22 -1 4 57525
Atti hogy bírod? Van itt ötlet parádé, meg papucs orrán pamutbojt... Annak örülök, hogy nem szólnak bele hogyan építsek újjá egy járművet. Bandibá C50-esét megcsináljuk nyomtávváltóra, összekötjük Kemencét Nagybörivel és majd megyünk segélyezni, ha fekve marad a Búvár! Hamuháznál áll át 760-ra. Így jó lesz? A Kemence patakot meg felduzzasztjuk és Pestről jár majd a Hunyadi az Ipolyon keresztül Judga házáig. Onnan egy elektromossá átalakított faros Ikarus-szal hozzuk az embereket a kisvasúthoz. Meglesz ez....kitaláljuk!
Előzmény: erdőszéli (57501)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.22 0 4 57524

Hm. 

Előzmény: v_peti (57523)
v_peti Creative Commons License 2016.08.22 -5 1 57523

Köszi, majd egyszer kipróbálom a táj szépsége miatt.

Előzmény: Petra-25 (57518)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.22 0 4 57522

Nagyon szépen reagált! Igazi kultúrember. Elgondolkodtató. :-( 

Előzmény: Petra-25 (57503)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.22 0 7 57521

Látod, ezaz amit nem fog megérteni! Amit már korábban írtam a Nemzeti Parkra való hivatkozást károgásnak minősíti. Sajnálom nagyon. De szerencsére vannak még olyanok, akik megértik hogy miről szólnak bizonyos történetek. 

Előzmény: Lovrin (57504)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.22 0 4 57520

Az általad említett út nagyon szép, érdemes rajta végigmenni, igaz nagy odafigyelést igényel, na meg nem érdemes rajta száguldozni. Sokat járok arra, eddig a csúcs 3 kocsi volt ami szembe jött.Bánkútra a síszezonban járt menetrendszerínti busz, de Szentlélek után olyan az állapota, hogy nem vállalta a busztársaság az azon való közlekedést. A megjavítás meg egyéb meg nem egyezés miatt maradt/marad el. Végülis lassan de járható kocsival.

Igazad van! Ki kell menni a terepre, mert a monitor előtti forgószékben csak okos gondolatok születhetnek.

Előzmény: Törölt nick (57510)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.22 0 5 57519

Na ez az! Idézve topiktársunk nekem címzett válaszát: "Petra-25 károgásával ne foglalkozzatok..."

Sajnos terjed ez a szemlélet, hogy csak én, a többi le van ..... :-( 

Előzmény: division by zero (57513)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.22 0 6 57518

Hétvégén van Eger- Miskolc közt egy pár járat, kifejezetten a gyalogosok igényeinek. Megáll a Bányahegyi elágazásnál, ahonnan jól megközelithető a Fennsík.

Előzmény: M63 010 (57511)
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.22 0 1 57517

ez meg a tegnapi csatlakozás. 

 

Előzmény: hivi (57516)
hivi Creative Commons License 2016.08.22 0 4 57516

A Nagyirtás - Nagybörzsöny személyvonat 2016.06.24-én Nagyirtás állomáson.

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.21 0 6 57515

Erről már korábban is akartam írni...

Múltkor az 1979-es "Másfélmillió lépés Magyarországon" című kultikus filmsorozat Romhány-Felsőpetény részét néztem, ugyanis túrák során szoktam afféle "akkor és most" fotókat csinálni. Például:

 Romhány Prónay-kastély 1979/2016

 

Namármost nagyon érdekes, korabeli felvételeket találtam a Felsőpetényi kisvasútról és a drótkötélpályás csillékről is, sajnos ezekről már nem tudok "akkor és most" összeállítást készíteni...

 

Forrás:

A fotók a "Másfélmillió lépés Magyarországon" című filmből ollózva.

 

Sorozatklasszikusok: Másfélmillió lépés Magyarországon - comment:com

Előzmény: benbe (57512)
még1MbR Creative Commons License 2016.08.21 0 1 57514

Van igazság ebben természetesen, ugyanakkor azt is bizonyítja, hogy a megnyitás nem járna komoly forgalom növekedéssel. Ha meg nem járna, akkor akár lehetne engedélyezni is...

 

Előzmény: Törölt nick (57510)
division by zero Creative Commons License 2016.08.21 -1 5 57513

Az említett út kapcsán én azt kérdezném, hogy mikor lesz ténylegesen lezárva? Ahhoz képest, hogy elvileg engedély köteles, átlag 5 percenként kell félreugrálni autó elől. És sokan nyomják mint állat, eszükbe se jut, hogy turisták, kerékpárosok is járhatnak arra.

benbe Creative Commons License 2016.08.21 0 0 57512

Térjünk vissza a topik eredeti témájához!

 

M63 010 Creative Commons License 2016.08.21 0 5 57511

Miskolc és Eger között is van egy út, de nem mennek rajta menetrendszerinti buszok, inkább kerülnek egyet Mezőköves felé.

Előzmény: Törölt nick (57510)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.21 0 5 57510

Kemence-Diósjenő 35-36km körül van.

Ha nem mentél át akkor nem is akartál.

Családilag körbeautóztuk totál teljesen a Börzsönyt két hete, nagyon szép út. Talán másfél óra volt, bementünk Nagybörzsönyre és Nosztrára is. Bánkról indultunk.

Mennyi üzemanyagot égettünk el?

Lexarom. Annyit amennyivel egy BKV busz megy 4-5 megállót...

(ez komolyan egy érv??)

 

"Szóval az út lezárása szépen elszigeteli az északi részt."

A 2-es út tán makadám Parassapusztáig? Ott van Nagyoroszi, Drégelypalánk...

Drégelyvár felé rengeteg a turista, autós, biciklis, gyalogos egyaránt. Nem nagyon járhattál még arrafelé.

Aki Pest felől Kemence felé igyekszik (potenciális kisvasutazók turisták 90%-a) egyébként az tuti hogy nem az erdei utat választaná a Szob felé vezető 12-es főút helyett, mert még kerülő is lenne, amellett hogy sokkal lassabb.

 

Példa:

A Bükkben meg van nyitva a Mályinka-Bánkút-Miskolc erdei út, végigmentem azon is nyár elején. Gyönyörű útvonal, de!

Elenyésző a forgalom, még a Mályinkaiak, akiknek óriási rövidítés lenne, ők is alig használják, a többi faluból szinte egyáltalán nem. Inkább kerülnek Kazincbarcika felé a jó úton, horribile dictu lényegesen több üzemanyagot égetve így el! :-P

Pár éve még busz is vitt fel Miskolcról Bánkútra, érdektelenség miatt megszűnt a járat. 

Szóval nem biztos egyáltalán hogy úgy lenne jó ahogyan te gondolod. 

Előzmény: még1MbR (57505)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.21 0 6 57509

Szobon az egyszemélyes mindenes szívvel-lélekkel csinálja! A többiekről nevében nem nyilatkozom, mert csak a Szobi üzem esetén olvastam részletesebb infókat a háttérről, de valószínűnek tartom, hogy ők is szívügyüknek érzik a dolgot!

Előzmény: Törölt nick (57499)
Sosuke Creative Commons License 2016.08.21 -5 1 57508

Szuper, máris letiltalak!

Előzmény: Sinbiciklis1 (57500)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.21 -5 0 57507

Egyszer Ksmarosra megy az ember autóval, máskor meg Kemencére és kész!

Előzmény: még1MbR (57505)
zjakabfi Creative Commons License 2016.08.21 0 0 57506

Szobon 1 gép van csak?

 

 

Előzmény: benbe (57494)
még1MbR Creative Commons License 2016.08.21 -8 3 57505

Ez mind szép és jó, de globálisan nézve ugyan mitől környezetbarát dolog az, hogy körbe kell autóznom az egész Börzsönyt, hogy eljussak az északi részébe? Kétszer annyi elégett üzemanyagot juttatok a levegőbe...

Másrészt most voltam egy hetet Kemencén a Vilatiban, szívesen átmentem volna egyszer Diósjenő felé, de ilyen irdatlan kerülőt nem fogok nagycsaládosként semmilyen eszközzel megtenni. Hagyom inkább a fenébe, gyalog meg nem megyek át családostól. Elég egy Csóványosig tartó túra oda-vissza.

Szóval az út lezárása szépen elszigeteli az északi részt... Kemence turistaforgalma pedig növekedne tőle.

És lehet köpködni az autós turistákra, de az egész kismarosi részt ők tartják életben, ezért van fejlődés.

Lovrin Creative Commons License 2016.08.21 0 12 57504

itt miért akadályozza a fejlődést az erdészet

 

Aki csak autóval képes bemenni a Börzsöny közepére annak semmi keresnivalója sincs ott.

 

Egy nemzeti parktól különösen elvárható hogy ezt felismerjék, és korlátozzák az autóforgalmat.

Ha nem tetszik, majd szépen veszel jegyet valamelyik kisvasútra.

 

Előzmény: -Smiley- (57483)
Petra-25 Creative Commons License 2016.08.21 0 12 57503

Akkor már hárman valljuk azt (remélem azért sokkal többen csak azokat nem látom)mint Móricz Zsigmond hogy : "Gyalogolni jó!" Nem akartam szólni, csak olvasok itt de -Smiley- olvtárs ténykedése azért elgondolkodtat. Egy egészséges, épkézláb ember ne lenne képes 10-15 km-t gyalogolni? 5 éves a lányom, de már legyalogolja simán a nagyapjával. (Máshol kibeszéltük ezt azt hiszem) Mindenhova kocsi, és kocsi?Na meg jó minőségű út? Nanemár! Hány olyan település van a Csereháton, meg még sokfele az országban ahova jóformán egysávos út vezet, és jóesetben terepjáróval járható? És ott élik az emberek a mindennapjaikat, nem szórakozásból járnak az uton. Aztán ha meg valaki nem ért vele egyet, akkor megkaphatja azt amit én a Bükk topik 1808 hsz-ben, 2015.05.21.-én. (Jééé pont ma egy éve!) Figyelem a ténykedést, a hsz minden szava ráillik amit nekem címzett írtó lovagiasan. Veletek pasikkal nem mer emberkedni. Persze itt egy semmitmondó nick mögé bújva azt se tudjuk hogy F/L. Bár ahogy nekem hajtott olyat egy FÉRFI nem tesz. 

Sok hasznos hozzászólást olvastam itt a helyi lelkes emberektől akik a szivükön viselik az ügyet, és nem tántoritja őket vissza a kudarc, az akadályok amiket az ilyen emberek elibük görgetnek. Remélem jövőre a kiscsaládommal ellátogatunk a Börzsönybe! ON! Érdekel az a Börzsönyi Kék! OFF.

Előzmény: Törölt nick (57487)
Nydqist Creative Commons License 2016.08.21 0 0 57502

A jövő szombati (aug. 27.)  Szob - Börzsöny kisvasúti nap az melyik szakaszra érvényes? A Szob-Márianosztra, vagy az egész transzbörzsönyi szakaszra?

erdőszéli Creative Commons License 2016.08.21 0 9 57501

annyit tudok hozzátenni, hogy aki ezen a három vonalon dolgozik, az szívvel-lélekkel teszi a dolgát. a három tulajdonos története egy öröklött dolog, ebből igyekszik mindenki kihozni a legjobbat. szob sem úri szeszélyből állt le hétvégén, hanem egy felettes hatóság döntése miatt. reméljük mielőbb rendeződik a helyzet.

 

a bezinai vonalon üzembe állt az új motorkocsi, nőtt a kapacitás, tessék eljönni, kipróbálni :-)

Előzmény: Törölt nick (57499)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2016.08.21 0 8 57500

Na eljutottam arra a szintre, hogy használnom kell ezt a jelet: eAjánlom másoknak is. A válaszokat meg átugrom.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!