Még nem találtam rajzot. Az a hejzet, hogy vettem egy croma motort elvilg minden tyúkbéllel ami az indításhoz kell. Na! Az injektor kötege ahol a legvastagabb, ott ketté van végva! :)) Gyujtás köteg nincs, csak az elosztó, meg trafó, na meg a modul. MED420A. Következőre találtam egy argentás embert nem messze nálunk. Vagyis csak kiszedi a motort, a többi megy a levesbe. Egy ilyen levesre váró bodéból szedtem ki a jetronik köteget komplett, és adott hozzá mindent ami argentáé. Mint utólag kiderült, ez műkszik is, semmi baj vele. Na és abból a bódéból kiszedtem a gyujtás "köteget" is. Ezen van egy csati a gyujtásmodultól (MED 402A) két kettes csati, ami valszinű egyik a lendekerék jeladó amásik passz, két kábel a trafóra, és kettő ment be a kötegbe, mind a kettőn + van, egyik vastag, másik vékony. Ennyi a történet. A trafón nem jelenik meg a 12v, ezt tudtuk megállapítani. Lehet a modul rossz, vagyis mindkettő. Csati egál, egyikkel sem csinál semmit. Ha lenne rajz nagy segítség lenne. Mot kód: 0880540.
Hali. egy 90-es croma-bol maradtak alkatrészek(donorból)belső kárpit ülések első,hátsó....stb. ha kell valakinek valami belőle akkor irjon megnézem van-e.
Gratulálok! Tudtam, hogy túl sokat segítek! Az Alfa szerelem és a Croma elég szorosan összefűződik! Talán te is ebből éreztél meg valamit. Sosem késő váltani... (Bár 4100-nál már illik) :)
Nekem hat évig volt turbós benyás cromám. Csak a Selenia Racing olajjal volt elfogadható az olajfogyasztása.
15w40 ásványiból gyakorlatilag egy hónap alatt leette a szintet a nívó pálca aljáig!
Mobil 10w40 már jobb volt,de abból is fogyott, főleg nyáron a melegben. A 10w60 Selenia Racing volt az egyetlen, amivel két olajcsere között /7500 km/ "csak" egy litert evett. Mondjuk 20k -t nem próbáltam, lehet hogy az is jó lett volna.
Ezzel a dologgal én is így vagyok, ha meglátok egy jó állapotút. Kár, hogy egyre kevesebbszer van már rá példa. Nem tudom, hogy mi lesz a jövő, már 21 éves a drágaság(vagy olcsóság), de van benne valami el nem felejthető feeling. Ha valaha lesz váltás, az csak Alfa lehet(166), de lehet, hogy örök veterán maradok. Amúgy nekem is van Totalcar népitéletem. Találd ki, hogy melyik... :)
Sok olasz kocsim volt a 80-90-es években (Alfák,RitmókUno),véletlen ültem át egy fosvágenből,és megfogott az olasz feeling.Akkor még csak álmodtam egy Croma TD-ről,nem volt rá pénzem. Aztán pár éve majdnem vettem egyet,de át akartak verni,kopott volt a motorja.Mivel kellett autó,még aznap vettem egy nénitől egy Bx 1,9 TRD-t,és megszerettem,mert jól ment,takarékos és kényelmes volt. Innen vezetett az út a mostani Xm 2,1TD-hez,ami szintén régóta tetszett.Azért a mai napig megdobogtatja a szívem,ha látok egy-egy szép állapotú Cromát!
Sziasztok! Én Citroen Xm-es vagyok,de mindig vonzódtam a Cromához.A Népítéletben "Digó Limó" címmel írt egy Cromás srác,ha jól vettem ki,Kecskemét környéki lehet.Hát az valami frenetikus jó fej csávó! Nem tudjátok,ki lehet?Ha nem olvastátok még,akkor hajrá,irodalmi élménynek sem utolsó!
Ha nem akkor szólj vissza s adj meg egy motorkódot meg évjáratot lehet tudok segíteni, én mostanában eléggé bennevoltam a dologban mert nekem meg szanaszétvolt vágdosva a kábelköteg meg hiányosis volt , de mára akkora szikra van hogy egy lovat agyonütne...
hello! nem tudom milyen kotta ír 15w40-es olajat :) de nekem a gyári könyv a turbóshoz is a Selenia 10w40-et írja,és szerintem a turbo miatt sem tegyél bele 15w-t,annak egyböl kell a kenés! én Selenia 20K-t használok a sima 2.0i-be, ezzel járok kb. 10-12 ezret (vagy 1.5 év alatt :)) ) ha nem sok olajfogyasytás van akkor nem drága...
Üdv!
ja és BÚÉK mindenkinek:)
Croma gyujtással vagyok bajban! Digiplex MED 420A-vagy 402A a gyujtáselektronika száma. Nincs kötegem. Nincs valakinek rajz hozzá s.o.s.- ben? Előre is köszi! Üdv: ropi
Tudnátok ajánlani 92es croma Turbo i.e. motorhoz lehetőleg 15w-40 es motorolajt, mert nemtudom milenne a jó bele. A kottám API SE vagy API SH l 15w -40 et ír hozzá, de ha ti véleményetek érdekelne.
Sziasztok, üdvözöllek benneteket! Új vagyok itt, ez az első hozzászólásom. Láttam, szó esett itt a Marelli Microplex gyújtásról, a kérdésem ezzel kapcsolatban a következő: ez egy teljesen önálló gyújtásidőzítő, saját gyújtás-jelleggörbével? Ha igen, akkor csak a gyújtással kapcsolatos feladatokat látja el, vagy a befecskendezést is? Vagy csak egy illesztő fokozat hall-elem és trafó közé? Látom, tartalmaz MAP-szenzort (szerintem csak az lehet...) : lehet, hogy a terhelésfüggő előgyújtás-szabályzást váltották ki elektronikusan? Hol találok részletes leírást (akár német, vagy angol nyelven)? Minden érdekel a Microplex-szel kapcsolatban, akár ide akár e-mailbe, címem flexluthor[at]vipmail[dot]hu Segítségeteket előre is köszönöm!
Hy. Most látom 2,0 tdid motoros autód van. Ha valami problémád van írj nyugodtan, megpróbálok segíteni. Sok alkatrészem és szervízkönyvem is van. Tel:06-20-3177542 Üdv Kapi
sziasztok . segitséget kérnék . van egy fiat croma- m . fékezésnél a jobb első futómüböl rázkódást hallok,a kormány nem ráz a csapágy is új van valakinek ötlete hogy mi lehet a baj?
Hy. Tükörről csak ez a rajz található a könyvben. Van olyan változat aminek tovább kell nyomni a befelé mozgatást akkor csukódik be. Az enyémben még a külső hőmérséklet jeladó is a bal tükörben van. Ezek szerint még nyomozni kell. Üdv Kapi
Mondjuk nem igazán látszanak a színkódok, és sajna nem is vagyok autóvillamosságis.. :(
De van egy másik gyanúm is, mivel itt a kapcsoló (260 számjelzésű?!) 8 vezetéket tartalmaz, szerintem ez nem a motorosan behajló tükrök kapcsolása, de nem tudom. A rajz alatti szöveg szerint annak kellene lenni (visszahajtható tükrök...)