Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17818
Mint irtam,láttam a smile-okat,ezért mégegyszer elnézést az OFF-ért.
Előzmény: joemaster (17817)
joemaster Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17817
Szia!

Én nyitott vagyok az autókra és egyáltalán nem ahhoz a csoporthoz tartozom, akik okkal vagy ok nélkül, de kapásból fikázzák a francia autókat.

Hidd el, a Skodásoknak is meg van a maguk baja, mert "ez csak egy Skoda..." Ugye érted, mire célzok? :-)

A DS gyönyörű autó. A CX is tetszett (talán Pallas volt?), az új C5 is bejön, szép autó. Barátom C4 Picasso-t vett, nagyon tetszik, szeretem vezetni.

A szerelő szemével nem láttam még francia autót, csak rémhíreket olvasok arról, mennyire nem szerelőbarát megoldásokat alkalmaznak. Bár biztos forrásból tudom, hogy jónéhány japán autónál is így van.

Nekem a Skodában eddig német gyártású cuccok romlottak el: Siemens-VDO hűtőventilátor és tolatóradar szenzorok.

Azt tudnod kell, hogy az alkatrészek minőségét az autógyárak döntik el: egyrészt megadják a paramétereket, hogy mit kell tudnia. Másrészt Sajnos megadnak egy összeget is, amibe be kell férnie. Csodák meg nincsenek.

Ja, egyébként az az egész hozzászólás csak Stevie piszkálásának céljából íródott, nem a francia autók miatt!

:-)a
Előzmény: xantia99 (17813)
xantia99 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17816
Szia!

Igen,elég egyértelmüek a tesztek,de a C5 fórum is elég izgalmas! Kérdeztem már én is szerelőket,hogy mi a f.sz bajuk van a franciákkal és azt a válszt kaptam,hogy nem javithatóra tervezik az autókat.Ez most mit jelent? Nincs torx kulcs a szervizben? Vagy 21-es csillag? A hdi motor szar a citromban,a suzukiban jó?

Hagyjuk ezt,mindegy.A lényeg az,hogy egy octi sokkal jobban "szerelhető" és egy családos embernek ez a lényeg!
Előzmény: Csab1023 (17814)
szirt Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17815
Az utolsó pár évben már sok minden változott...

Mégane III eredményeit érdemes nézni.
Tény hogy volt honnan fejlődni, de úgy néz ki "megérkeztek".











Pannenstatistik
Előzmény: Csab1023 (17814)
Csab1023 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17814

Szia Xantia99!

 

A francia kocsiknak nem motor és hidraulika problémái szoktak lenni hanem,az elektronikájuk pocsék.Több ismerösőmnek is azzal volt problémájuk.A francia kocsikat főleg azért kell szakszervízbe vinni mert a leleményes franciák nem szokványos méretű csavarokkal dolgoznak.Ezért mondjuk 19 es kulcs helyet 19,5 kell.Egyébként megnézheted a megbizhatatlansági listát az első három helyen Citroen C4 C3 C5.Szerintem ez elég egyértelmű.De biztosan vannak kivételek.

Előzmény: xantia99 (17813)
xantia99 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17813
Bocsi,hogy bele vau-vau,de meg kell,hogy védjem a csigaevők és használóik becsületét! Látom a smile-okat,de azér ezt le kell,hogy írjam!

Mindenki szidja a francia autókat,sárba tiporják őket,elküldik a gazdikat melegebb éghajlatra autóval együtt.Nekem mindig citromom volt,leszámitva egy 26 éves 1.3-as zsigát,ami 12 lityi benzin mellett még egy lityi olajat is megevett százon.Volt egy 1.9-es szivódizel Bx-em,amivel elmentem a világ végére is minden gond nélkül,annak ellenére,hogy én voltam a 99. gazdája és már megjárta a Föld-Hold távolságot.Öreg volt már szegénykém,de olyan kényelmet produkált,amit azóta sem éreztem.Soha nem volt vele semmi motorikus-hidraulikus problémám.
Aztán vettem ezt a csodaszép Xantiát,2.0Hdi-s motorral,ami szintén nagyon kényelmes,nagyon-nagyon jó vezetni,nagyon jól megy és tényleg keveset eszik.Bárki ült eddig benne,mindig meglepődött azon,hogy milyen kényelmes és,hogy milyen jól megy.
Sajnos ennek ára van,ami nem épp olcsó!
Regényt tudnék irni arról,hogy mekkora herce-hurca egy citromot javitani/javittatni! Bármikor problémám volt a verdával,mindig márkaszerviz-tréler lett a vége,mert egy maszek sem tudja diagolni,nem merik felvállalni a javitást. Az autóm még soha nem volt maszek szerelőnél! Nem azért mert sok a pénzem,hanem azért,mert egy maszek sem vállalta!
Ezért adom el és veszek másik autót.
Pedig ez a dolog nagyon elgondolkodtató! Miért nem tudják ezt javitani? Mert francia az alkatrész benne? Nem.A motorvezérlő,a HP szivattyú,a Rail cső és az érzékelők mind-mind BOSCH gyártmány!!!

Mindenkitől elnézést az OFF-ért és köszönöm a segitségeket!
Előzmény: joemaster (17810)
net91 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17812
Mivel éppen most ajánlották nekem a szomszéd fórumban.......
net91 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17811
Használ valaki E85-öt?
joemaster Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17810
"A skodás topikokon én vagyok a francia autók ügyvédje"
Érik is ezért már egy kiadós verés... :-)))
Előzmény: stevie w (17804)
xantia99 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17809
Köszönöm válaszaid és megtisztelő segítséged! Valószínü,hogy élek majd a lehetőséggel,előre is köszönöm!

Előzmény: stevie w (17805)
Janek. Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17808
Én múlt hét pénteken rakattam az első ajtók ablakaira fóliát (10.000 Ft volt). Szemmel észre sem lehet venni, de érezni viszont lehet, hogy rajta van.
Most úgy néz ki a kocsi, mintha "befejezetlen lenne" (nem is tudom melyikőtök mondta ezt), mert a B oszlop mögött meg sötétek az üvegek. :)

1 liter fékfolyadék elég az octaviába, mert az olaj mellé rendelek akkor azt is???
Gondolom a neves gyártók fékfolyadékai között nincsen számottevő különbség... (Shell, Castrol, Mobil ...stb)

Hűtőfolyadékból körülbelül mennyi megy bele???
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (17807)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17807
Ha esetleg félreérthetően irtam volna: Az első ajtók ablakain van és nem a szélvédőn.
Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (17806)
valaki ül kint a szárnyon Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17806
El lehet intéztetni!
Nekem is van az első ablakon fólia és ugye ott nem lehet semilyen és mégis levizsgázott :))
Előzmény: stevie w (17759)
stevie w Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17805

Olvastam egy teszten,hogy kicsik a tükrök és nagy a holttér,ez igaz?

 

Ez kizárólag egyes régebbi évjáratokra vonatkozik (1999-2001?), mert akkkor a jobb oldali tükör mérete a felére csökkent, de aztán visszatértek a normális méretre. A kis tükrű autókra fel lehet tenni a nagyobb tükröt, a tükörház fényezésével együtt is megáll 5-10 ezer forintból.

 

Ajánlom még Neves Szerző oktávológiai alapművét:

 

http://totalcar.hu/tesztek/octavia/

Előzmény: xantia99 (17803)
stevie w Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17804

Mindig francia (Citroen) autóim voltak(van) és csak dizel,de ennek most asszem vége.Elegem van abból,hogy nem tudják/értenek hozzá és ha javitani kell,akkor az minimum egy százas és több hét.Diagolni csak márkaszervizben...stb.

 

A skodás topikokon én vagyok a francia autók ügyvédje -- öt Octavia után volt négy Lagunám, most pedig a családi autó egy Scenic, de én egy Seat-tal járok.

 

Szóval a francia autóknak is megvannak a gurujaik, csak ezek szerint neked nem sikerült megtalálnod :-) Az biztos, hogy az Octaviával ilyen szempontból egyszerűbb az élet, egyszerű és végletekig kiforrott konstrukció, ráadásul igen elterjedt is, ha idevesszük a kétpetéjű ikertestvéreit (Golf IV, Bora, Leon, Toledo, A3).

 

Az Octaviában háromféle 1.6-os benzinmotor volt, de ebből kettő nem jön szóba az árkategóriádban: a régi 75 lovas nem sokkal az O1 ráncfelvarrása után kifutott, szerintem 2001 után már nem volt kapható. Egy pár tucat autóban volt 1.6 FSI motor is, de ezek az O2-esek, és ezek még tipikusan nem elérhetőek a keretedből.

 

Nagy választék van viszont a piacon a 100 lovas 1.6-os, 8 szelepes, ős-VW motorral szerelt Octaviákból. Ez egy klasszikus motor, egy trükkje van, a vezérelt szívócsőhossz, ezt leszámítva egy egyszerű, tartós, kellemes motor. A nyomatéka az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban jelentkezik, ezért egész jól húz, cserében feljebb kifullad, időben kell váltani.

 

Az Octaviák között felszereltségben óriási volt a különbség, az LX, Classic és Classic-alapú akciós modellek (Ecomax, Cool, stb) iszonyú fapadosak tudnak lenni (régi műszerfal, 14-es felni, kurblis ablakok, egy légzsák, fényezetlen tükörház), viszont a Family, Active, Fresh, Rider stb  már egész finomak voltak. A használtpiacon alig van árkülönbség közöttük, így inkább ezeket érdemes keresni.

 

Oda kell figyelni, hogy az ember ne üljön be egy ex-rendőrautóba vagy egy ex-taxiba, de nagy a választék, ki lehet szűrni a problémás autókat.

 

Ha dobsz egy mailt a telefonszámoddal, tudok segíteni.

 

 

Előzmény: xantia99 (17803)
xantia99 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17803
Szia!

Köszönöm válaszod!
Megnéztem az oldalt,beraktam a "kedvencek" közé! :-) Nem ismerem a Skodákat,soha nem vezettem egyet sem,de még németet sem.Mindig francia (Citroen) autóim voltak(van) és csak dizel,de ennek most asszem vége.Elegem van abból,hogy nem tudják/értenek hozzá és ha javitani kell,akkor az minimum egy százas és több hét.Diagolni csak márkaszervizben...stb.
Kell egy családi autó amibe beférnek a cuccok nyaraláskor,javitható és értenek hozzá.Az Octavia ilyennek tünik,a Vag-Com elérhető áron megvehető és ismerőseim ódákat zengenek a fogyasztásról.
Mi az elképzelés? Másfél milla,legalább egy 100 lovas benzines motor,klima(manuál) és nem kombi,mert az már nem fér be a garázsba...:-)

Látok egy csomó 1.6-os benzines motort,mik a különbségek? Melyik a jó(megbizható)? Olvastam egy teszten,hogy kicsik a tükrök és nagy a holttér,ez igaz?

Köszönöm!
Előzmény: joemaster (17796)
szirt Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17802

Bizony számít a sebesség, egy 195-ös, vagy 225-ös között van különbség a légellenállás miatt is.

Előzmény: sziarag (17798)
sziarag Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17801
köszönöm a válaszokat
Rosep Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17800
Ugyanezzel a motorral csak O2-n csináltam meg. Max. fél liter, de autópályán 130-nál már 1 liter is van szerintem! Tavasszal úgyis gumicsere lesz, veszek majd valami 'energiatakarékos' gumit. :)
Előzmény: sziarag (17798)
szirt Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17799

Szerintem országúton annál több nem.

De lehet ha egy "üzemanyagtakarékosabb" típust választasz a 205-ös-ből, mint a 195-ösöd volt, akkor marad ugyanannyi.

Előzmény: sziarag (17798)
sziarag Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17798
Ha octavia tour-on (1.4 16V) 195-ös helyett 205-ös gumit teszek fel, akkor országúton a jelenlegi 6l fogyasztás mennyivel fog kb emelkedni? kb. 2-3 dl?
Traubi Creative Commons License 2010.07.26 0 0 17797
Költséges móka ez a szíjcsere?
Előzmény: stevie w (17794)
joemaster Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17796
Szia!

Kezdetnek nézz szét ezen az oldalon:

octinfo.com

Octavia 2-t nézegetsz, vagy az 1-est (1996-tól gyártják, Tour néven fut 2005-től)?

Találsz a "Hasznos..." menü almenüiben O2 hibákról is leírást, de ezek nagy része korábbi gyártási évekre vonatkozik.

Fogyasztással kapcsolatosan kérdezz konkrét motorra, aztán írnak a tulajok.
Nekem 1.6 8 szelepes (102 LE) O2 van.
Előzmény: xantia99 (17786)
kifmokuf Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17795
Helló stevie w!

Nagyon köszönöm a választ és a gyors reakciót, rendes tőled :)

Amit még elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen tipusú olajat vegyek...Az autót 30ezres intervallummal használom.

Nagyon köszi!

üdv
Előzmény: stevie w (17794)
stevie w Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17794

90ezres szervízt szeretném megcsináltatni, és szeretném tudni miket kell cserélni.

 

Ami biztos:

 

- olaj

- olajszűrő

 

Ami erősen ajánlott:

 

- levegőszűrő

- pollenszűrő

- gyújtógyertyák (ha az előző 15 ezres szervizen nem voltak cserélve)

- üzemanyagszűrő (ha az előző 15 ezres szervizen nem volt cserélve)

- fékfolyadék (ha az elmúlt két évben nem volt cserélve)

- hűtőfolyadék (ha az elmúlt három évben nem volt cserélve)

 

Ami a kopástól függ:

 

- fékbetétek

- esetleg féktárcsák

 

Ami vitatott, de.... :

 

- a vezérlés: vezérműszíj, hosszbordás szíj, feszítőgörgők, vízpumpa. A gyár szerint ezeket 90 ezernél kell először ellenőrizni, és érzés szerint cserélni. Csak az a baj, hogy a szíj esetleges kopása sem igazán látható szemmel, az meg különösen nem, hogy még egy évet és X ezer kilométert kihúzza-e. Ha amúgy sokáig meg akarod tartani az autót, akkor a csere 90 ezernél nem jelent plusz költséget, legfeljebb előrehozott költséget -- ezért viszont kárpótol a lelki nyugalom, hogy biztosan nem fog elszakadni a szíj :-)

 

(A vezérműszíj szakadása nemcsak trélerezést jelent, de súlyos károkat is okoz a motorban.)

 

Előzmény: kifmokuf (17793)
kifmokuf Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17793
Sziasztok!

Légyszíves nekem is segítsetek. Ugyan az a szitu mint "Janek-nak" csak nekem 2007-es octavia II 1.4 16V van.
90ezres szervízt szeretném megcsináltatni, és szeretném tudni miket kell cserélni.
Nagyon köszönöm előre is.
Előzmény: Janek. (17641)
net91 Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17792
Köszönöm
Előzmény: stevie w (17791)
stevie w Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17791

benzin 1.6, 2005, BFQ

 

 

Ez lesz az:

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=217503

 

Ha valami nem világos, a műszaki szövegekkel a translate.google.com elbánik.

Előzmény: net91 (17789)
Rosep Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17790
Ma már gondolom nem jössz.
Előzmény: szirt (17783)
net91 Creative Commons License 2010.07.25 0 0 17789
Köszönöm, .......és benzin 1.6, 2005, BFQ
Előzmény: stevie w (17787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!