Kisvasút nincs. Nagyvasútilag a Jesenice-Nova Gorica vonal, amin szokott nosztalgiavonat is járni, de a szeptemberi és októberi menetek már teltházasak.
Atti hogy bírod? Van itt ötlet parádé, meg papucs orrán pamutbojt... Annak örülök, hogy nem szólnak bele hogyan építsek újjá egy járművet. Bandibá C50-esét megcsináljuk nyomtávváltóra, összekötjük Kemencét Nagybörivel és majd megyünk segélyezni, ha fekve marad a Búvár! Hamuháznál áll át 760-ra. Így jó lesz? A Kemence patakot meg felduzzasztjuk és Pestről jár majd a Hunyadi az Ipolyon keresztül Judga házáig. Onnan egy elektromossá átalakított faros Ikarus-szal hozzuk az embereket a kisvasúthoz. Meglesz ez....kitaláljuk!
Látod, ezaz amit nem fog megérteni! Amit már korábban írtam a Nemzeti Parkra való hivatkozást károgásnak minősíti. Sajnálom nagyon. De szerencsére vannak még olyanok, akik megértik hogy miről szólnak bizonyos történetek.
Az általad említett út nagyon szép, érdemes rajta végigmenni, igaz nagy odafigyelést igényel, na meg nem érdemes rajta száguldozni. Sokat járok arra, eddig a csúcs 3 kocsi volt ami szembe jött.Bánkútra a síszezonban járt menetrendszerínti busz, de Szentlélek után olyan az állapota, hogy nem vállalta a busztársaság az azon való közlekedést. A megjavítás meg egyéb meg nem egyezés miatt maradt/marad el. Végülis lassan de járható kocsival.
Igazad van! Ki kell menni a terepre, mert a monitor előtti forgószékben csak okos gondolatok születhetnek.
Hétvégén van Eger- Miskolc közt egy pár járat, kifejezetten a gyalogosok igényeinek. Megáll a Bányahegyi elágazásnál, ahonnan jól megközelithető a Fennsík.
Múltkor az 1979-es "Másfélmillió lépés Magyarországon" című kultikus filmsorozat Romhány-Felsőpetény részét néztem, ugyanis túrák során szoktam afféle "akkor és most" fotókat csinálni. Például:
Romhány Prónay-kastély 1979/2016
Namármost nagyon érdekes, korabeli felvételeket találtam a Felsőpetényi kisvasútról és a drótkötélpályás csillékről is, sajnos ezekről már nem tudok "akkor és most" összeállítást készíteni...
Forrás:
A fotók a "Másfélmillió lépés Magyarországon" című filmből ollózva.
Van igazság ebben természetesen, ugyanakkor azt is bizonyítja, hogy a megnyitás nem járna komoly forgalom növekedéssel. Ha meg nem járna, akkor akár lehetne engedélyezni is...
Az említett út kapcsán én azt kérdezném, hogy mikor lesz ténylegesen lezárva? Ahhoz képest, hogy elvileg engedély köteles, átlag 5 percenként kell félreugrálni autó elől. És sokan nyomják mint állat, eszükbe se jut, hogy turisták, kerékpárosok is járhatnak arra.
Családilag körbeautóztuk totál teljesen a Börzsönyt két hete, nagyon szép út. Talán másfél óra volt, bementünk Nagybörzsönyre és Nosztrára is. Bánkról indultunk.
Mennyi üzemanyagot égettünk el?
Lexarom. Annyit amennyivel egy BKV busz megy 4-5 megállót...
(ez komolyan egy érv??)
"Szóval az út lezárása szépen elszigeteli az északi részt."
A 2-es út tán makadám Parassapusztáig? Ott van Nagyoroszi, Drégelypalánk...
Drégelyvár felé rengeteg a turista, autós, biciklis, gyalogos egyaránt. Nem nagyon járhattál még arrafelé.
Aki Pest felől Kemence felé igyekszik (potenciális kisvasutazók turisták 90%-a) egyébként az tuti hogy nem az erdei utat választaná a Szob felé vezető 12-es főút helyett, mert még kerülő is lenne, amellett hogy sokkal lassabb.
Példa:
A Bükkben meg van nyitva a Mályinka-Bánkút-Miskolc erdei út, végigmentem azon is nyár elején. Gyönyörű útvonal, de!
Elenyésző a forgalom, még a Mályinkaiak, akiknek óriási rövidítés lenne, ők is alig használják, a többi faluból szinte egyáltalán nem. Inkább kerülnek Kazincbarcika felé a jó úton, horribile dictu lényegesen több üzemanyagot égetve így el! :-P
Pár éve még busz is vitt fel Miskolcról Bánkútra, érdektelenség miatt megszűnt a járat.
Szóval nem biztos egyáltalán hogy úgy lenne jó ahogyan te gondolod.
Szobon az egyszemélyes mindenes szívvel-lélekkel csinálja! A többiekről nevében nem nyilatkozom, mert csak a Szobi üzem esetén olvastam részletesebb infókat a háttérről, de valószínűnek tartom, hogy ők is szívügyüknek érzik a dolgot!