Ja és mennyi km van a gépben???Híd el a Német autókba dupla áron van az alkatrész ráadásul nehezen beszerezni is.Én ha azt nézem mit költöttem a kötelező szervizen kivűl és nem nézem hogy egyszer átvertek 70-ezres javításal akkor 150-nél többet én nem költöttem az autóra.De most is ilyent vennék.
Akkor nézése még először vigyáz a Nagynyomásúval ne hogy átverésnek.Nekem Györben ujitották fel 50-ezerért.Még máshol le akartak húzni és azt mondták 110-ezer.Ha kell tudok adni telefonszámot.
Inditózás közben kb 3-4 mp után világítanak igaz? Telepumpáltad az uj szűrőt? Ha továbbra is ezt csinálja (mármint hogy világítanak a lámpák,a pumpálás ellenére) akkor lehet hogy neked is gépre kell tenni, és kiütni a hibát. Nekem is csak a hiba törlése után ment, hiába cseréltem a szűrőt.
Igen, én kicseréltem mind a 4 kapcsolószelepet ! Egy porlasztóm beszart DE NEM A KAPCSOLÓSZELEP MIATT , az okát még nem tudom. Tartalék porlasztót raktam bele, de csak a "FELSŐ RÉSZT" amiben az elektronika van. A gép jó, semmi baja
köszönöm a kérdésed, minden rendben van.
Itt volt egy Renault-os barátom, azt mondta, hogy a porlasztónyomással van valami baj. Amikor kiszereltem a nevezett alkatrészt, egyenletesen kissé kormos volt a felülete a fúvókának, erre mondta azt a haver, hogy nyomásproblémás a porlasztó. Látott már egy pár darabot, úgyhogy van tapasztalata bőven.
Semmi probléma, nem kapcsolószelepes a porlasztó, az autó megy.
Sajnos az emberek sokszor nincsenek tudatában honnan lehet minőségi gázolajszürőt venni elérhető áron így aztán mivel az autós boltosok elkérnek a 7-8 ezer hejett 10-12 ezret így 40-60 ezreket elkocsikâznak vagy van hogy többet ugy hogy nem cserélbek gázolajszűrőt.Igy ijenkor szembesülnek vele mekkora kárt okoztak a motornak még a pénztárcájukba. Szerintem cserélj gázolajszűrőt.De nem ártana egy szereplőnek megnéznie .
Üdv!ma menet közben behalt az autó(1.5 dci)előzés közben motor leáll izzítás visszajelző,és vízpumpa lámpa világít,betolásra sem kapta el.tippek?még nem volt hibaolvasáson utána talán több infó lessz.
Adott egy 2005-ös Thalis 1.4 75le.Szeretnék hosszbordás szíjat cserélni.Kérdésem az lenne hogy az 5 vagy a 6 bordás szíj kell bele?Jelenleg 5-ös van benne,de látszólag a 6-os szíj is felmenne rá.
Az 1,5 dci-t a Kangootól kezdve a Lagunáig, a Nissan Micrától a Qashqai-ig sok típusba beépítik. A teljesítmények persze nem azonosak. Szerintem a típust és a teljesítményt lehet megkülönböztetni, ha ismerjük a számsort. Vagy ki tudja... :)
Az autókereskedők c. műsorban Edd China csinált ilyent, hogy (talán egy Range Rover volt) egyik befecskendező nem volt jó, és kiszerelve a hengerből egy PET palackba lógatva próbálta ki.
Sikerült megtalálni az arabot, érdekes, hogy emberek miket tudnak kitalálni ?
Azzal egyetértek, hogy a kódolás azért kell, mert nincs két egyforma porlasztó. Én azt nem értem, hogy a korábban leírt két különböző kódjelű porlasztó, hogy fog megférni a motorba, ha csak egyet fogok belerakni a meglévő háromhoz.
Pl. tegyük fel, hogy van 3 egyforma EJBR02101Z és ezekhez berakok 1 db EJBR01701Z-t.
Ezek a porlasztók keresztreferenciája stimmel, de akkor minek van más számozása? Erre tud valaki elfogadható választ ?
Tudom, hogy a porlasztó kódszámát tudatni kell a számítógéppel. Ezt el fogom végeztetni a barátommal, ha lesz ideje velem foglalkozni. Természetesen beszerelés előtt az általad jelzett számokat és karaktereket felírtam, mert a porlasztó, ha be van szerelve akkor már igen érdekes lenne a leolvasása. Nem akarok sokat várni a dologgal. Azt hiszem, hogy az említett porlasztó cseréjével kapcsolatban is tőle fogok választ kapni (talán ).
Azt tudjuk, hogy a magyar gázolaj nem éri el a nyugat európai gázolajok minőségét. Sokat járok külföldön, érzem is a különbséget. A MOL nem fog változtatni a "minőségen", mert így is a szabványoknak megfelelő, akkor miért csináljon jobbat?
Papalac írta nem régen, hogy én keverem a 2T olajat a dízelbe. Meg van, hogy ki az aki keveri, de Penge ez nem sok egy "kicsit" ? Én is keverek bele adalékot, de nem ilyen mennyiségben. Ettől füstölhet az autó, mint egy Babetta kismotor.
Leírod, hogy melyik 2T olajat használod ? Olvastam itt a fórumon, hogy sokan kevernek a gázolajhoz 2T olajat, de a 0,5 L
nekem soknak tűnik.
A bio olaj keverése a gázolajhoz szintén Európai szabvány, minden országnak kötelező.
A DELPHI rendszerről annyit, hogy ez a legkifinomultabb, leggyorsabb, legjobb a piacon, DE Nagyon jó minőségű és kiváló tisztaságú gázolajat kíván. A BOSCH, SIEMENS, DENSO porlasztók viszont tovább tartanak, de ezt is sokan kétkedve fogadják.
Amennyire értek a dolgokhoz a porlasztón két dolog tud tönkremenni (mechanika vagy az elektronika).
Ha a mechanikus ( kapcsolószelep, csúcs, tű) alkatrészek állnak meg nem kell illesztés, ha az elektronikus ( porlasztófejben az elektronika) akkor kell. Viszont úgy tudom, hogy illesztés nélkül is elketyeg a gép..., hogy milyen plusz hibát okoz ne kérdezd nem tudom, szerintem max a fogyi nem lesz tökéletes. Az illesztés állítólag azért kell, mert nem egyformák a porlasztók, elvileg nincs két egyforma alkatrész nem lehet tökéletesen egyformára gyártani... a befecs. mennyiséget korrigálja a motorvezérlő, hogy mindegyik porlasztó kb. ugyanazt nyomja a hengerekbe ( Befecskendező szelepek egyedi korrekciója).
Az okoskönyv szerint:
A befecskendezőszelepeken egy 16 karakteres, C2I-nek nevezett kód található (befecskendezőszelepek egyedi korrekciója). Ez kód minden befecskendező szelepen különböző, jelzi a gyártási értékeket és a szelepek által befecskendezett mennyiséget. A befecskendezőszelep cseréje esetén az új befecskendezőszelep kódját a számítógéppel közölni kell. A befecskendező számítógép cseréjekor vagy átprogramozásakor meg kell ismertetni az új számítógéppel a négy befecskendezőszelep kódját. Két eset lehetséges: ● Ha lehetséges kapcsolatba lépni a számítógéppel: –a számítógép adatait töltse át a diagnosztikai eszközbe, – cserélje ki a számítógépet, – töltse át a diagnosztikai eszköz adatait a számítógépbe, – Ellenőrizze a diagnosztikai eszközzel, hogy a számítógép nem érzékel hibát a befecskendezőszelepek kódjával kapcsolatban, és hogy a kijelző a műszerfalon nem világít. ● Ha nem lehetséges kapcsolatba lépni a számítógéppel: – cserélje ki a számítógépet, – olvassa le az adatokat a befecskendezőszelepekről, – adja be ezeket az adatokat a számítógépbe a diagnosztikai berendezés segítségével, – állítsa be a motor alkalmazkodó értékeit, – Ellenőrizze a diagnosztikai eszközzel, hogy a számítógép nem érzékel hibát a befecskendezőszelepek kódjával kapcsolatban, és hogy a kijelző a műszerfalon nem világít.
Láttam az tuniszi arab tette fel a próbálós videót...
Egyébként a porlasztó elektronikáját is meg tudod nézni, melyik megy vagy sem. Ez egy orosz videban van. Egyesével leveszi a porlasztókról az elektromos csatikat ( működő motornál), ahol nem változik a motor járása az az rossz. ( mint benzinesnél a gyertyák ellenőrzése).
Rozsda !Sajnos a üzemanyagok savasak képesek és annyira szárazak hogy főleg a Renault és a Fordulatszám a legérzékenyeb ezekre a dolgokra.A Mol nál is Pl tudomásom szerint kötelesek 7℅ van bio üzemanyagot keverni az üzemanyagokhoz.A szerelők aki csinálta az autómat azt mondja hogy Olaszból volt egy kuncsaftja és Németből is.Viszont mind a gázolaj mind a benzin tekintetében össz sem hasonlítható a Magyar és a külföldi üzemanyag.A Német vagy Olasz üzemanyag azt mondja hogy amit leeresztett reggel délután is megvolt a Magyar gázolaj vagy a benzinről ne is beszéljünk hát ha nem is felé de jócskán elpárolgott belöle. Na én ezért rakom min 4-5 deci 2t motor olajat rakni 50 liter gázolajba és Spurit is egy tankot 1decit.