Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2015.12.19 -5 0 41493

OFF:

Olimpia oké, (ha egyáltalán bejön) felmérhetetlenül sokat profitálna belőle a város (közlekedésügyileg is)! Busz helyett villamos bárhol oké bármilyen indokkal! A kötött pályás közlekedésnek annyi az előnye, hogy akármilyen "buszfolyosó" helyett is megéri hosszú távon! (Sőt tovább és tovább fejlesztendő!) Pénz pedig leginkább az átok 3. metró project miatt nincs semmire!

Előzmény: Zahnrad (41492)
Zahnrad Creative Commons License 2015.12.18 -1 5 41492

Kár, hogy nem olvasol. Lassan, szépen, tagoltan tedd.

 

Mindenki érti és tudja, hogy hülyeség felújítani a HÉV-szerelvényeket, újakat kell venni.

 

Igen, de akik döntenek, ezt nem tudják, ők inkább olimpiát rendeznének és a város egyik legjobb buszfolyosóját váltják ki egy lassabb és drága villamosvonallal, ami átszállásra is kényszerít, de nem baj, mert az óvodában az volt a jelük és legalább ők ettől többnek fogják érezni magukat.

 

Na ettől kezdve se hajtáskorszerűsítésre, se teljes szerelvénycserére nincs pénz. Olyan nagyságrend, hogy tudható, hogy nincs és nem is lesz.

Ha pár épeszű ember leültetnének az uniós projektekhez és az egész mostani elképzelést lesöpörnék a francba, akkor, de csak akkor lehetne kezdeni valamit. Erre esély sincs.

 

No, innentől és onnantól, hogy pluszban még el is döntötték, hogy ezeket az NDK-s vackokat márpedig fel kell újítani, korlátozottan, bizony csak annyi mozgástér maradt, hogy a homlokfalra 1-3 millió forintért ráhúzunk valami olyasmit, ami egyrészt látszat, másrészt a vezérnek jó. Volt már ilyen, MÁV inga vezérlő (BDt) felújítás, legalább 3 hullámban. Tapasztalat van vele.

 

 

 

Előzmény: valya con dios (41491)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.18 -4 1 41491

"De valamit konyítok dizájn dolgokhoz" - Ne már. Én is. Csakhogy inkább választom ezerszer a használhatóságot, mint a jobb dizánjnt.

 

Szintbe emelt peront, egybenyitott utasteret, légkondit (ezt is ezerszer inkább mint a homlokfalat...) a tetőre miért nem rajzolsz inkább? Ezek sokkal jobb rajzok lennének. Nem kell műszaki dolgokhoz érteni, ezek a problémák itt vannak már 40 éve. Amire nem kell költeni, arra ne költsünk már. Felesleges, látszatizé, mű, kamu.

 

"Szerintem magát a HÉV-et hibás egységesként kezelni." - hát erről van itt szó, kérem szépen.

Előzmény: kristoof (41488)
vrobee Creative Commons License 2015.12.18 0 1 41490

Ezek szerint ezek a gondolatok már túlhaladottak?

 

Szerintem magát a HÉV-et hibás egységesként kezelni. Van, amelyiket helyes metrószerű gyorsvasútként kezelni, és van, ahol ez ábránd, ami megakadályozza az érdemi elmozdulást. Ma az egység üzemviteli tény, és ennyi. A H6 és a H5 jellegére nézve nagyjából annyi közös dolgot mutat fel, hogy hasonlóak a szerelvények.

Előzmény: _Nyuszi (41484)
kristoof Creative Commons License 2015.12.18 0 0 41489

Köszi! :-)

Előzmény: John Howard (41487)
kristoof Creative Commons License 2015.12.18 0 3 41488

Figyelj! Egy szóval sem mondtam, hogy nem kellene műszakilag korszerűsíteni a HÉV szerelvényeket. De sajnos a vasúti járművek gépészeti és villamos berendezéseihez egyáltalán nem értek. De valamit konyítok dizájn dolgokhoz, ezért ezt a részét választottam a korszerűsítésnek. Szóval csak gondolatébresztőnek szántam, hogy akár ilyen is lehetne az új HÉV, ha már 20 évig számolunk velük. Vagy már az is baj, ha valaki szabadidejében csinál valamit és megmutatja a végeredményt?

Előzmény: valya con dios (41469)
John Howard Creative Commons License 2015.12.17 0 2 41487

Szerintem mint "optikai tuning", nagyon jól nézne így ki. Illik az egyszínűség trendjébe, illik a belső rész tervezett átalakításához, és valami korszerűbb kinézetet ad a szerelvénynek. Az már igaz, hogy a gépészeti dolgokon sem ártana változtatni, de az már nagyságrendekkel más végösszeg lenne. A homlokfal és a színezés többletköltségén úgysem lehetne műszakilag korszerűsíteni semmit, viszont az "ennyi pénzből ez van" keretében lényegesen jobban mutatna, mint az eredeti, negyvenéves "dizájn".

Előzmény: kristoof (41468)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.17 0 0 41486

"Ha évtizedes gondolatok, akkor gyanítom, igen. Az a nagy kérdés, hogy melyik hálózathoz könnyebb (és célszerűbb) a HÉV-et most igazítani próbálni. Egyébként tudomásom szerint semmiféle ötlete nincs egyik szervnek se a HÉV-re vonatkozólag, csak hogy maradjon meg ilyennek, de ebben semmi perspektíva nincs, ebben talán egyetértetek velem."

Lehet, nem tudom..

 

Igazából lehetne villamos is: ha 50-nel menne 60 helyett, biztber. sem kéne. Kap befordulásjelzőt meg sínféket is kész is. (Igen, ez sok pénz.)

 

Vagy lehetne nagyvasút, és az infra átkerülhetne a MÁV-hoz, a járművek meg a Starthoz.

 

Vagy lehetne metró és akkor .... akkor se történne semmi, meg most se.

Előzmény: valya con dios (41485)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.17 0 1 41485

"Hogy a hidegben ne jöjjön a térdedre a hideg a vezetőálláson.

Hogy a melegben (napnyugta után!) ne főljön meg egyik lágyrészed sem a vezetőálláson."

 

Úgy tudom, az ilyen problémákat szigetelés / árnyékolás oldja meg, nem az új homlokfal. Ha ez járművenként + 2-3 millió forint, akkor ott nagy baj van.

 

"Ezek szerint ezek a gondolatok már túlhaladottak?"

Ha évtizedes gondolatok, akkor gyanítom, igen. Az a nagy kérdés, hogy melyik hálózathoz könnyebb (és célszerűbb) a HÉV-et most igazítani próbálni. Egyébként tudomásom szerint semmiféle ötlete nincs egyik szervnek se a HÉV-re vonatkozólag, csak hogy maradjon meg ilyennek, de ebben semmi perspektíva nincs, ebben talán egyetértetek velem.

Előzmény: _Nyuszi (41484)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.17 0 1 41484

"Hát ezaz, minek még erre rá x millió az értelmetlen új homlokfalra?"

Hogy a hidegben ne jöjjön a térdedre a hideg a vezetőálláson.

Hogy a melegben (napnyugta után!) ne főljön meg egyik lágyrészed sem a vezetőálláson.

 

Tovább is van, mondjam még?

 

"jogos, nyilván a SK+55 lenne első körben, ha a felszíni közlekedéssel könnyebben összehangolható üzemről fantáziálunk."

A MÁVTI évtizedekig abban a hiszemben élt, hogy a metrót és a HÉV-et egy kutya kölykének kell kezelni, hiszen ugyanaz a feladatuk: nagy tömegek gyors és biztonságos, elzárt pályán való közlekedtetése. Ennek jegyében egységes szellemben fejlesztették a rendszereket.

Nem azt mondom, hogy az jó volt, de valami oka volt annak, hogy a HÉV-et inkább sorolták a metróval egy brancsba, és nem a villamossal vagy a nagyvasúttal vontak párhuzamot.

Ezek szerint ezek a gondolatok már túlhaladottak?

Előzmény: valya con dios (41483)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.17 -3 1 41483

Azóta is várom h megköszönd, hogy elküldtem neked az FVV-s TTF-emet... :) 
És hadd kérjelek meg már végre, hogy ne sértődj meg rám állandóan. Tudod ki vagyok, ha bajod van, írj, keress meg.

 

Nem bántom a HÉV-et, de kritizálom, elgondolkodom a funkcióján. Ezt azért szabad?

 

Elmondom még egyszer neked is, hátha most megérted: szerintem ezeknek a vonalaknak úgy van értelme, ha nem kint a francban van végük, hanem ha a körvasútra / metróra csatlakozva, azokkal "integráltan" közlekednek, sok területet lefedve. Önmagában a HÉV-re csak a pusztulás vár, bármennyire is szeretjük (én is szeretem sok szempontból).

 

paca: "pontosan melyik egyféle akar lenni" - jogos, nyilván a SK+55 lenne első körben, ha a felszíni közlekedéssel könnyebben összehangolható üzemről fantáziálunk.

 

Zahnrad: "A plusz egy-két millió járművenként tervezési, felmérési hiba is lehet, teszem azt egy feltételezettnél jobban elrohadt váz vagy 100 járművenként kettő-három újratekercselendő motor." - Hát ezaz, minek még erre rá x millió az értelmetlen új homlokfalra?

 

Előzmény: M.VIII (41481)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.17 -1 2 41482

Teljesen szükségtelen és indokolatlan "modern" külsőt adni a kocsiknak. Minek nézzenek ki most 20 évig még máshogy? Még egyszer mondom: a sz@r gagyi műarany fóliába csomagolása.

Előzmény: Ep128 (41480)
M.VIII Creative Commons License 2015.12.17 0 6 41481

Te vagy a vicc, elhiszem, hogy felháborít, de ne bántsd a HÉV-et...használhatatlan? Ezrek utaznak rajta, az ott dolgozók meg abból főznek, amijük van. Jelenleg nincs jobb, hiába téped a hajad, és csipogsz, attól még mindig jobb, mint a semmi. Jelenlegi állás szerint a szentendrei kirakat vonal kap lóvét erre a projektre, ami nem is tartalmaz komolyabb műszaki előrelépést, ezen kívül az ágazat LÓF@SZT SE KAP, felső szinten befagyasztják a jelenlegi állapotokat...valaki rajzol egy lehetséges verziót, ami nem is lenne rossz, bár akkor tényleg bele kéne nyúlni komolyabban. Ami esetleg a fiatalabb MX/A állománynál még elmenne, de a 45 éves MX-eseket hova? 

Előzmény: valya con dios (41473)
Ep128 Creative Commons License 2015.12.16 0 2 41480

A rajz nem butaság! Lévén a döntés megszületett, hogy újabb 20 évre "konzerválják" a jelenlegi járműparkot. Mr pedig ha igen és már pedig ha épp most készül egy "prototípus" a "modern" verzióból, akkor szükség lehet javaslatokra, ki, mit, hogyan, mennyiből (stb.) variálna még rajta! (Megmondták, hogy nem "Szentírás" ami Szentendrén van, hanem egy "próba darab" és majd a javaslatok, tapasztalatok (stb.) alapján variálhatnak rajta és a következő elkészülő verzión. Lehet itt kérem álmodozni Flirt -ről, egyebekről, de a tény jelenleg az, hogy kb.20 évig még azok maradnak, amik vannak. Nyilván meg kellene őrizni egy hosszú szerelvényt (de minimum egy kis egységet) olyannak, amilyen jelenleg, de a többit lehetne variálni és igen, akár az orrát is (ha erre van igény, keret, stb.)! :-)

Zahnrad Creative Commons License 2015.12.16 0 2 41479

Oszt ezeket ki fizeti ki?

 

A plusz egy-két millió járművenként tervezési, felmérési hiba is lehet, teszem azt egy feltételezettnél jobban elrohadt váz vagy 100 járművenként kettő-három újratekercselendő motor.

Előzmény: valya con dios (41469)
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 2 41478

Ez a hozzászólásod realitását és hasznosságát tekintve teljesen egy súlycsoport az általad ekézett látványtervekkel. Gondolatébresztőnek jó. Pl. olyan gondolatokat ébreszt fel, hogy az "egyféle peron" pontosan melyik egyféle akar lenni egy olyan járműnél, ami 825V-on (~sk+120) és 25kV-on (~sk+55) is járna. Elvonatkoztatva attól hogy erre egyáltalán van-e égető szükség.

Előzmény: valya con dios (41477)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.16 -1 1 41477

Ne érjük be ennyivel. A FLIRT ketyegjen el 1000V=/825V=/25kV~ feszkón, legyen rajta papucs is, nem csak félpantó. ETCS(2), CBTC, AVR, stb. Pálya vmax 160. Kössük be a HÉV vonalakat a Bp vasúthálózatba, új megállókkal, pl Nyugati/Dk felé Pongrác út, Kerepesi út, stb. Egyféle peron, egységes utastájékoztatás (FUTÁR-kompatibilis), stb. Persze, oltári sok pénz kell mindehhez, de specifikáció után el kell kezdeni egy vonallal, utána jöhet a többi.

 

MHK-911: a tiedhez hasonló hozzáállás az, ami mindennek a gátja. Szomorú, hogy legutolsó találkozásunk óta sem ragadt rád semmi.

Előzmény: C50 (41475)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.16 0 1 41476

szerintem is. szándékosan van így tartva a hév. retro és eredeti feelingje van az egésznek. akinek kell az használja és fotózza. ennyi.

Előzmény: 9312255016 (41474)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 0 2 41475

Egyenáramú Flirt-et a hévre és kész.

Előzmény: valya con dios (41473)
9312255016 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 41474

Tudja mindenki, hogy lenne mit javítgatni a rendszeren, sokszor volt már itt erről téma, hogy mit hogyan kéne... részemről nincs szemrehányás, mert igazad van, csak kár ennyire kifakadnod, már megtették párszázan-ezren, és látod még mindig itt tartunk ! :-D

Előzmény: valya con dios (41473)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.16 -1 1 41473

Minek egyáltalán egy forintot is formatervre költeni? Idegesítő, hogy a nyomorult jármű pofájára izgulnak egyesek, ezt adják elő sikerként (+x milliót elverünk rá / jármű), amikor az egész HÉV úgy ahogy van, egy korszerűtlen, majdhogy használhatatlan rendszer. Amihez meg hozzá kellene nyúlni, arról meg kuss van, aki meg ezt szóvá teszi, az meg szemrehányást kap. Ez egy vicc, mint maga a HÉV.

Előzmény: 9312255016 (41472)
9312255016 Creative Commons License 2015.12.16 -1 1 41472

Ez egy formaterv.. Arra akart rávilágítani, hogy viszonylag csekély anyagi ráfordítással a járgány eleje modern pofát tud kapni.
A külső formatervezőnek nem sok köze van a beltartalomhoz, így igencsak helytáll, hogy ezt a hisztériát az Ő nyakába zúdítod :)

Előzmény: valya con dios (41469)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.16 0 0 41471

?

Előzmény: a Zsóti (41470)
a Zsóti Creative Commons License 2015.12.16 -1 0 41470

Ezt szerintem rossz helyre címezted...

Előzmény: valya con dios (41469)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.16 -2 1 41469

Akkor megkérdezem tőled itt is. Meséld már el nekem, mitől lesz előrébb bármi is, hogy átrajzolod a homlokfalat? Komolyan ez neked az újítás, hogy paintben gányolsz egyet? Vécé, átjárás, új meghajtás (ezt számold ki, mennyit spórol nekünk, ne a hasara ütögess) kellene, meg új pálya, nem újrataknyolás. Senkit nem fog érdekelni a rajzocskád amíg az "új" járművön is (mi a franc az új rajta mégis?) ugyanúgy kiesik a reggeli a gyomromból?

Előzmény: kristoof (41468)
kristoof Creative Commons License 2015.12.14 -2 4 41468

Az enyém azóta készül, amióta felröppent az igazi "szuperhév" híre. Ha már hozzányúlunk az ötvenéves technikához, akkor már max 2-3 millióért átépíthetnénk a homlokfalat is! :-) Nem tudtam elmenni amellett sem, hogy a "szuperhév" sok színű, de minden jármű egy színt kap. Ezért az én "szuperhévem" is egyszínű lett! Hevenyészett számításaim szerint ez a homlokfal 2-3 millió többlet lehet vonatonként, de ebbe beleférne a vezetőtér ergonómiájának a javítása is. :-)

 

kristoof Creative Commons License 2015.12.14 0 0 41467

Az enyém azóta készül, amióta felröppent az igazi "szuperhév" híre. Ha már hozzányúlunk az ötvenéves technikához, akkor már max 2-3 millióért átépíthetnénk a homlokfalat is! :-) Nem tudtam elmenni amellett sem, hogy a "szuperhév" sok színű, de minden jármű egy színt kap. Ezért az én "szuperhévem" is egyszínű lett! Hevenyészett számításaim szerint ez a homlokfal 2-3 millió többlet lehet vonatonként, de ebbe beleférne a vezetőtér ergonómiájának a javítása is. :-))

 

 

valya con dios Creative Commons License 2015.12.11 0 3 41466

Tarlós Istvánnak hívják, gyerekszobától függetlenül.

Előzmény: BaGira-79 (41465)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.12.11 0 2 41465
Köszönjük!
Így hívják, nekem pedig volt gyerexobám.
Előzmény: valya con dios (41464)
valya con dios Creative Commons License 2015.12.10 -2 3 41464

"Főpolgármester úr" - júj...

 

Ez az M X A "tuning" egy botrány, a cég szégyene.

Előzmény: BaGira-79 (41463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!