Mármint szervízt vagy emulátort? :)
Szervíz Szegeden a csongrádi sgt.-on volt, Novotrade. De szerintem ma már kivágnának a géppel együtt. Vagy azt mondanák, hogy 2000e ft-os órabérben bemérik a hibát, ami eltarthat 1 hétig is.... De ki tudja. Van akinek még ez is megéri :) Nekem az Amigámra ezt mondták. Ha nem lehet vmit úgy javítani, hogy kihúzom a rossz kártyát, bedugom a jót, akkor aszonnyák javíthatatlan. Kicsit ellustultak. Bár nem csoda. Ki kezdene egy pl. 1000 ft-os hangkártyát javítgatni?!?
Ja, Herr X! Köszi a választ, szerintem edhellon barátunk elnézte az "AND #$07"-et. Vagy tényleg olyan nagy "bűn" az első frame-ben az a "rántás"? :-)
Vagy egy IDE-m is, abban fejlesztek mindent. Fordítónak AS65-öt használ, emulátornak pedig YAPE-t. Fel kéne tegyem őket, de eddig híre hamva sem volt senkinek akit érdekelt volna a Plusi programozás.
Bekerült mind a négy játékom a versenybe: 2002 1K MiniGame. Nemsokára lehet majd szavazni.
Egyébként valaki emlegetett egy disassemblert lejjebb. Nekem van a PC-re egy Plus/4 disassemblerem, csak nincs fent a neten. Nagyon szépen megy, bár lenne rajta mit fejleszteni. Vagy egy IDE-m is, abban fejlesztek mindent. Fordítónak AS65-öt használ, emulátornak pedig YAPE-t. Fel kéne tegyem őket, de eddig híre hamva sem volt senkinek akit érdekelt volna a Plusi programozás.
Igazából semmi extra követelmény:
- csak abban a 8 sorban mozgassa az FF07-et ahol megy a felirat
- ne kelljen a szöveget többszörösen letárolni a memóriában :)
A többi nem érdekes, mondjuk rá. És optimizáljunk a méretre.
Néha 7végén is dolgozni kell. :(
Optimalizálás: Igazán nagy projectnél az ember tényleg elbukna, illetve rengeteg munka lenne a géppel versenyezni. Közepes feladatoknál is inkább belemgyünk egy kicsit gyengébb kódba, ráhagyjuk a gépre a hülyeségeit, nem töltünk el vele 100x-annyi időt. De ilyen pici feladatnál nem nyerhet a gép! :)
Várom a általad definiált scroll-feladatot. Jó lesz, mert a megkötések miatt nagyobb lesz mérete, és még többet lehet optimalizálni rajta :))
Te most vettél netet otthonra, vagy bejársz 7végén? :)
Optimizálás: igaz is nem is. Egy nagyobb kód optimizálását talán minden szempontból jobban csinálja a gép... De amiben az embernél van az előny - mint mindig - az a megértés, valamint a akár a követelmények, körülmények megváltoztatása a cél érdekében. Ezt egy fordítóprogram sosem teheti meg. Legalábbis asszem :)
Viszont MC! Ha azt akarod, hogy teljes, használható scrollal versenyezzünk, akkor írd ki a feltételeket. Akkor arra fogunk optimalizálni. Ezt én tökjó szórakozásnak tartom. Ilyenkor bizonyosodik be, amit sokan nem ismernek el, mégpedig az, hogy az EMBER sokkal jobban tud optimalizálni, mint egy fordító.
Tehát tudjon 256 byte-nál többet is scrollozni, legyen előtte-utánna ff1d-vágás, és a raszteridő is minimalizálódjon? Ezt hogyan lehetne vesrenyszerűen eldönteni? A te sebességmérőddel? Ok, írj le mindent, szerintem ketten már biztos versenyezni fogunk... :) (Ugye Csabó?)
Látom azóta MC is kinyilvánította a véleményét. Nem baj MC, tudod ez csak amolyan lokális "szénnéoptimalizálomverseny" nem pedig globális, mindent elsöprő. (Azt úgy lehetne megrendezni, hogy a ROM-ot optimalizálnánk, és van egy olyan érzésem, hogy felére tuti lemenne :)) )
Tehát Csabó! Sikerült még leszednem belőle :))) Íme:
Így már csak 30 byte.
Csakhát a Te optimalizálásodban volt egy olyan "megkötés", ami az enyémben nem. Nevezetesen, hogy a rasztervárás csak #$27 lehet. Elfogadom, ez egy jó trükk, mert a #$27-et felhasználod a sorkiíratáshoz is, de akkor engedd meg, hogy én is éljek egy újabbal:
Itt a scroll forrása $d0-$d1 ugye. Ha azt mondod, nem fogadod el, belegyezek. (még akkor is 1 byte-al döntelek :)) )
A sta$0c00,y -t is le lehetne cserélni egy sta($d2),y-ra, egy újabb byte nyerése érdekében, de ez már tényleg nem lenne etikus. :)
Az első két byteot írja felül. Elkezd $1005 felett $00-at keresni, ahol megvan (szerinte) ott kezd a következő sor. Aztán a $00-utáni byte-tól is sorszámoz tovább :-(
Mindez elkerülhető, hogyha monitorból L"filename",8-al tölti az ember. Akkor fut. Csak éppen ez egy kicsit nehézkes az átlagos felhasználónak, és az 1Ks versenyben ki van írva, hogy LOAD/RUN-ra menjen.
YAPE-ban azért megy, mert csak (hogy Ati szavaival éljek) "benyalja" a memóriába a programot. Szóval nem hajtódik végre az átsorszámozás. Ez valójában egy bug, emiatt van is pár program ami érdekes módon nem fut (kell nekik az átsorszámozás).
Na, 3 db játék teljesen kész. A negyedik is megy, de azon még javítgatok... Jajj de nincs hely...