Sziasztok ! Sanyi vagyok Győrből. Egy 1.5-ös RIÓ tulajdonosa vagyok, már 5 hónapja. A kocsiba HIFI-t szereltettem(még nincs teljesen kész). 1000 km-es olajcserére vittem, ahol
az általam vitt olajnál gyengébb minőségüt, de sokkal drágább (csak náluk drágább) olajat akartak a kocsiba tölteni. A RIÓ nagyon tetszik, szerintem ezért a pénzért egész jó.
Egyébként a RIÓ a 17. autóm, de az első ami új.Más tipusokat is megnéztem,de szerintem jól döntöttem a vásárláskor.Egy kicsit értek is a kocsikhoz, a szakmám autószerelő és autógépész mérnök.
A találkozó érdekel.
Kérek mindenkit, aki résztvenne a RIO-s találkozón, dobjon meg egy e-mail -el a winssent@enternet.hu vagy winssent@freemail.hu cimen, és kérlek írjátok meg mikor lenne jó az időpont, és hogy hova valósiak vagytok. Hogy ne keljen senkinek 100 km-ket autókázni e miatt.
Hát ma pánikba estem, mikor észrevettem, hogy a kocsi alatt egy jókora olajfolt van. Repültem is a szervizbe. Nagyon korrektek voltak, azonnal megnézték, és betömték az izénak a bigyóját. A hogyhívjákot meg kicserélték. (Bocs de nem vagyok egy autós szaki). Kb 30 perc alatt megvoltak. Remélem ez nem fog többet előfordulni, mert komolyan mondom, megijedtem.
Bp.-i vagyok, és Szabóékhoz járok, nagyon tisztességes csapat 1ébként...
A 15ezres az 17e HUF volt, olajjal, szűrővel stb... Nekem az 1000km.-es revíziót ingyen csinálták, de nem kellett olajat cserélni, pedig nekem a régi Rio-m van.
Olyan 30-40e HUF ra számítok, mert most már gondolom gyertya, légszűrő, üzemanyagszűrő csere is lesz, a többi mellett...
Nem kapok tesztelésre autót, autókat pláne nem.
Régebben amikor még Pride-om volt, és volt 1 hoszabbra nyúlt garanciális javítás, akkor kaptam 1 hónapra 1 1.5-ös Rio-t..
Azóta Szabóéknál felajánlották a Magentist is 1 rövidebb tesztvezetésre, de még nem éltem az alkalommal, nem fájdítom a szívemet...
A rádió beszereléstől NEM vész el a gari.. Micsoda hülyeség ez? Ezzel az erővel ha nem a garis szervizben rakatod fel a téli gumit akkor elvész a gari? Vicces lenne..
Az RS elvben felszereltségi szintet jelent. Németországban van LS is, ami azt jelenti hogy az RS maximumhoz képest (Nálunk Safety-nek híjják) még jár motoros tetőablak, lehajtható kartámaszok elöl, króm hűtőrács, és küszöbdísz, ködlámpa, plusz rendelhető gyári cd-s hifi, automata váltó stb...
per pill 2db LS felszereltségű Rio van az országban, mindkettő a márkaképviselet tesztautója volt, az 1ik 1.3-as lépcsőshátú, a másik 1.5-ös kombi, az volt nálam 1 hónapig.. A mai napig könnyes szemekkel gondolok rá vissza.
Az olajcsere 7600 Forintomba került. 3 litert kapott a kicsike, 800 Ft-ot kértek munkadíjnak, a többi az olaj ára.
Igy legalább nyugodt vagyok.
Igaza van Ender_Wiggin-nek. 250 Km rendes huzatós kocsikázás után elkezdtem tartani országúton a 70 Km/h sebességet, és az üres tankig nem is nyomtam neki. Meglepődtem mikor így 6,2l -es fogyasztás jött ki.
Srácok! Nem hittem volna, hogy micsoda mizéria egy autóhifi-t berakni a Rio-ba. A gond ott kezdődött, hogy mikor elvittem az illetékesekhez, hogy csinálják meg, hiányolták a keretet, melyel be lehet fogatna a rádiót, meg egy bizonyos átalakítót, ami az eu szabványnak megfelel. Azt mondta a skac, hogy megtudja csinálni átalakító nélkül is, de akkor le kell vágnia az autóban gyárilag található csatit, amely a hifibe menne be. Gondoltam ne legyen már barbár munka, elviszem a KIA-sokhoz, és veszek tőlük. A meglepi ott ért, hogy figyelmeztetett a csajszi az autószalonban, hogy mit képzelek Én, ha mással rakatom be a rádiót, elvész a gar. (Tatabánya, M1 autójavító). Menjek el Kecskédre (15 km Tbányától), ott van az Ő emberük és majd Ő megcsinálja. Na mondom ok.
Elmentem. És a Kecskédi faszi mit csinál? Levágta a fentebb emlitett csatit, és összeforasztotta a hifi-hez adott kütyüvel a kábeleket, mondván ehez az autóhoz MÉG NEM LEHET KAPNI átalakítót, meg keretet.
Ehez mit szoltok? Szeretnék a gépbe még a késöbbiek folyamán központizárat is. De már előre félek...
Én tatabányai vagyok, és egy piros Rio-val szoktam "száguldozni". Itt Tbányán rajtam kívűl még 2 Rio-rol tudok. Egy fehér 1.5-ről, és egy másik Piros 1.3-ról. Nekem tetszik, hogy nem egy népautó a Rio.
Ugydöntöttem elviszem 2500 Km után egy olajcserére. Megérdemli a kicsike, hiszen úgy tudom, hogy most a legnagyobb a kopás és emiatt az olaj tele lehet trutyival. Most érnek össze az alkatrészek.
Én elvittem 1700 körül szervízbe, de nem azért hogy olajat cseréljenek, hanem azért, mert csöpögött egy kicsit.
Akkor mondták, hogy a "régi" Riókat még kellett vinni 1500-ös szervízre, de az újakat már nem, úgyhogy szerintem felesleges az olajcsere. Ráér az 15000 Km. vagy 1 év után.
Aha, értem. A kocsiba most raktam bele a 2400.-dik kilométert. Mondták, hogy nem kötelező, de célszerű ilyenkor elvinni egy olajcserére. Valóban van haszna a dolognak, vagy csak amolyan pénzlehúzós trükk?
Átlagos városi fogyasztás 30e km. után 7,6l/100km.
A legtöbb eddig 8,8 volt, autópályán tartós 150-160-nál, a legkevesebb az országút olyan tartós 70 környékén, kicsivel 6 liter alatt.