Invertertől függ. Jó 10X-es a gyakorlatban. Van olyan inverter, ami ha rövid időre is túlterhelést kap, lecsuklik és hibajelet adva úgy marad. Van amelyik lekorlátozza a túláramot és amint az csökken, úgy áll fel magától.
Konkrétan 150 W-os hűtőláda (vitrines) egy 400/800-asról nem éled. Az egyik 1000/2000-es szintén hülyét kap. Egy másik, öregebb ugyanekkora meg elviszi. Teljesen normálisan megy vele már hónapok óta.
Azt irjak, hogy mivel induktiv terhelesrol van szo a huto motorja miatt, ezert tisztan szinuszos invertert kell hasznalni. Ez mennyire okolszabaly?
Ez több, mint ökölszabály. Az aszinkron villamosgépben forgó mágneses mezőt kell létrehozni. A trapéz jelet felbonthatod különböző feszültségű, frekvenciájú, fázishelyzetű szinuszos jelek összegére - Fourier-transzformáció. Ebből az alapharmonikus létrehozza a forgó mágneses mezőt, a felharmonikusok pedig 3-szoros, 5-szörös, stb. szinkron fordulatszámú elliptikus mezőket hoznak létre a motorban. (Elliptikus, mert az egyfázisú táplálás miatt a harmadik fázist vélhetően kondenzátorral állítják elő, amelynek reaktanciája frekvenciafüggő, de ellenkezőleg, mint az induktivitásé.) Az alapharmonikus meghatározza majd a motorod fordulatszámát, a többi viszont durva veszteségeket okoz majd elsősorban a - vélhetően kalickás - forgórészben. Ezzel két baj van. Rossz lesz a hatásfok, s éppen az a bajod, hogy kevés az energia, de az sem kizárt, hogy ezt a hőterhelést már nehezményezi a motor, s kárt okoz benne. Noha 120 W nem az a hatalmas teljesítmény. Jó hír viszont az, hogy a motor tekercseinek reaktanciája egyenesen arányos a frekvenciával, így mondjuk a harmadik harmonikus azonos feszültség mellett csak 1/3 áramot hajt át a tekercsen. Ez a trapézos móka műszakilag semmiképpen sem korrekt, de ha a kísérletre beáldozol egy hűtőt, akkor várom a mérési eredményeidet, kíváncsi vagyok. :)
Vajon mekkora lokest jelent indulaskor egy hutomotor bekapcsolasa?
Nagyot. Az aszinkron gépek indítási áramfelvétele igen nagy, cserébe viszont az indítási nyomatékuk kicsi. A billenő slipet elérve azért magukhoz térnek. :)
Szervómotor esetleg itt tanálsz:http://www.hobbycnc.hu/Magyar.html?Cache-Control=no-cache vagy itt:http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=szerv%F3motor&c=0
felvett aram. Nem tudom a multimeter eleg gyors-e, hogy elkapja az indulo impulzust, van benne maximum ertek tarolas, de aszem talan csak 500msec-kent vesz mintat??? Vagy igy valahogy.
Barki mas is akinek van ezzel tapasztalata kerem ossza meg! :)
A 303 kw-ot ki állapította meg? Gondolom gyári adat. Ezzel csak egy baj van, hogy a gyár lehet, hogy egy 10 fokos helységben gondolta ezt a fogyasztást. Ha Te leviszed a mondjuk tanyádra, és a hűtő egy 25-30 fokos helységben van, máris dupla ideig fog üzemelni. Én is küzdöttem ilyen problémával, azóta PB gázról mennek a hűtőim:) csak hevenyészett számításokat végeztem, áramfelvétel ügyben. De! Mondjuk a hűtőd felvesz (csak példa!) 120W-ot. Ezt elosztom 12V-al, az 10 amperes felvételt jelent. A Te akksidat 3-4 óra alatt lepusztítja! Az inverter (600-as) el fogja bírni! Kérdés, hány wattos a napelemed, mennyit süt a nap? Ha egy viszonylag nagy teljesítményű, mondjuk 120w-os (10A) akkor sm lesz jó, mert éjszaka a hűtő, kivégzi, az akkumulátorodat! Nekem 160Aó akksim van, és azt is lepusztította 8 óra alatt! Ha nincs áramod, én javaslom a gázos hűtőt. Nekem kettő megy, és egy 4napos ott-tartózkodásom alkalmával, 2kg gázt esznek ketten.
Hutoszekreny inverterrol valo mukodtetesevel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? 303kWh a nevleges eves fogyasztasa a hutonek, van egy 72Ah-s akkumulator, errol kellene tartosan mukodtetni. A taplalasa napelemrol toltesszabalyzoval menne, az akkumulatorra pedig invertert kellene kotni a huto fele. Ket kerdesem van: 1. Azt irjak, hogy mivel induktiv terhelesrol van szo a huto motorja miatt, ezert tisztan szinuszos invertert kell hasznalni. Ez mennyire okolszabaly? Ugyanis ezek joval dragabbak mint a trapez jelet adok. 2. Vajon mekkora lokest jelent indulaskor egy hutomotor bekapcsolasa? Tehat mondjuk egy 300W (600W surge) inverter elbirna egy hutot?
Elore is koszonom annak aki csinalt mar ilyet es tud valami okosat mondani ezugyben!
részletkérdés, de igazad van elnézést. Ez a baj hogy nem ismerek normális modell boltot arra rákerestem már h szervo neten de nem tul sokat találtam :S
Egy gyors kérdésem lenne, honnan tudok olcsón erős és kicsi szervo motort beszerezni? A Conradnal néztem 2300Ft körül találtam egy egész pofás típust, 13N/cm, 4-6V, és kb 22mm*13mm*23mm
Igen, a napelem drága, nem a szabályzó.Sőt! Szabályzóm van még egy! Akkor lehet, hogy beszerelem azt is, és meg van oldva a probléma.(csak azt idáig tarcsiba hagytam:) Nem fogják zavarni egymást?
Lassan, de kezd tisztulni, mit is szeretnél. :) A legegyszerűbb lenne egy másik töltő üzemeltetése is a napelemekről. Gondolom, a napelem a drága, nem a töltő.
" Mivel a csónakét úgy is most hoztad" Amit frissen viszek le, az kerül a csónakba. Amit lenn hagyhatnék (másodakksiként) azt majd lecserélem, ha az otthonról hozottat lemerítettem. Tehát a rendszerre (másodakksiként) egy lemerített fog kerülni, amit ráér feltölteni, mert azért 2 akksival kibírom a 3-4 napot. Haza pedig az utoljára lemerítettet viszem, töltésre. Így mindig csak egyet kell szállítanom, és mégis mikor újra lemegyek (kb 2 hét) kettőt tudok használni, a házat ellátó akkumulátor használata nélkül.
Tele van a net az utóbbi időben ezekkel a mágneses csodamotorokkal, amit csak egyszer meg kell tekerni, és amíg a világ világ - és még két nap - ontják a szabad energiát.
Már 100 KWatt-osban is árulják a neten. Szerintem kisebb is elég lenne a környék energiaszügségletéhez.
Csak akkor köthetné párhuzamosan, ha mindig úgy működnének. Így, hogy az egyiket lemeríti, a másik töltött, igen nagy, lényegében zárlati kiegyenlítő áramok folynának.
Fogod, és a csónakét teszed be az egyébként ott lévő helyett. Mivel a csónakét úgy is most hoztad, azt be kell kötnöd, tehát csak egy mozdulattal több a már ott lévő akksi leszedése.
Akkor pontosítanám, az alap problémát. Tehát. Van a rajzon látott rendszer, ami károm éve kifogástalanul működik! Az elképzelés az lenne, mivel csónakot is használok a telken, és sokszor megyek elektromos motorral, hogy a csónakmotor által lemerített akksit, ne kelljen hazacipelnem. Amikor lemerült, egyszerűen fölvinném a kis házba, és "másodaksiként feltehetném a napelemre töltődni. Tehát nem a már működő rendszert akarom erősíteni, hanem a meglévő rendszerhez kapcsolni egy csónakhajtó akkumulátort, újratöltés céljából:) Hát kb ennyi. ( tudom, vigyem haza, és töltsem föl:))
"Nekem az a lényeg, hogy az egyik mindig tele legyen!" Ha ennek okát kifejtenéd, lehet megtudnánk győzni, hogy nem is így akarod. :o)))
Mert én még mindig azt mondom, simán párhuzamosan kötni a két akksit. Igaz kétszer annyi idő alatt töltődnének fel, de kétszer annyit is bírna. És ha jól működik a töltöd ugyanúgy nem merülnének le, mintha leválasztanád a töltőről feltöltés után.