Kedves Anti bácsi! Látom Te vagy az, akire még a Forgácsolós fórumon is lehet számítani! Nyugodtabban aludtam el és másnap el is készítettem a tárcsákat! Köszönöm szépen!
küldj már légy sz egy RENDES fotót az egészről, meg egy közelit a belső menet két oldaláról.
Az elmondásod alapján szerintem a furatban CSAK a nagyobbik menet van, a külső részen, belül pedig, a léc oldalán van egy egyszerű süllyesztett rész, mondjuk a nagy menet külső átmérőjével, vagy annál nagyobbal. Illetve ebben lehet hogy van egy keresztirányú csap, ami pár milliméterre belóg a süllyesztésbe.
Ha csak egy úri passzió akkor nem vennék csak ezért M12x1,5 menetemelkedésű hernyócsavart 1200Ft/db-ért, amikor a normál menetes kábé a tizedébe kerül, és kellene belőle 12darab.
A differenciál csavar kapcsán,finom állításra volt szükség egy feszítésnél.Az addigi jobb-bal menetes feszítőnek 1mm menetemelkedése volt,tehát 1 fordulatra 2mm-ert mozdult hossz irányba,ez túl sok.A változtatással két jobb menet készült,az egyik 1mm a másik 1,5mm emelkedéssel,így elérhető volt az 1 körre a 0,5mm eltolás.
Ha itt csak egy anya van akkor ez nem differenciál csavar, csak egy elbonyolított kontraanya. ( Holtjáték nincs, mert a betekerés előfeszíti a csavart. Csak némi rugalmas állítási lehetőség van. A finom menet talán nehezebben lazul le, más értelmét nem látom )
Régen a falumban Berhidán, pont a kovácsműhely mellett laktunk, ott nőttem fel gyerekként. Akkor még különösebben nem izgatott a dolog, csak annyira, hogy ott sündörögtünk, néztük a patkolást, a szekereket, lovaskocsikat, még hintó is akadt javításra. No meg a kalodán ugrálás, meg volt a műhelyben egy bazi nagy gépi kalapács.
Mikor az öreg nem figyelt, a kovácstűznél volt egy doboz és valamilyen gázolajszerű folyadék volt benne, na azt ráborítottuk a tűzre és futás.:-)
Később mikor a gyárban kezdtem dolgozni, volt a lakatos és talán a hegesztőknél is üllő,még akkor sem nagyon izgatott a dolog. Aztán pár év múlva kezdődtek a kiszervezések, átszervezések stb. a két üllőnek meg lába kelt. ( meg még sok másnak is ) Én sajnos nem voltam tűzközelben.:-)
Én nem értek hozzá, na majd akkor tanulmányozom a típusokat.
Egy régi szobamérleggel mértem le, nem teszteltem, még az is lehet, hogy nehezebb. Gyanús is volt kicsit, mert nagyon elhagyta magát, nehezebbnek gondoltam mint 85 kg.
Ugyan nem forgácsolás, de sajnos láttam már forgácsoló gép ágyán, asztalán kalapálás nyomait. Nos én még nem csináltam ilyen barbárságot és nem is fogok.
Viszont egy régi vágyam teljesült ma:
85 kg az üllőcske és egészen jó állapotban van. Persze majd kicsit csinosítok rajta, b
ár így sem csúnya. Régi darab, a Wiki szerint francia típusú. Gyorsan lepucoltam a jelzést , hátha tud valaki közelebbi infót róla. Az SB utólag beütött monogram lehet, inkább a felette lévő az érdekesebb.
Szép hangja van, úgy vélem nem repedt, jó állapotú. Persze eddig is kalapáltam különféle vasakon, platni, vasúti sín stb., de az még sem egy kovácsüllő.:-)
A tőkét hozzá kaptam, egyelőre ez van, majd ha ráérek ezzel foglalkozni, csinálok jobbat. Bízom benne, hogy ebben is tudtok segíteni a tapasztalataitokkal.
Én 1983-ban használtam a cégnél, hűtőbordát gyalultam aluból. De az már régen volt és elfelejtettem pontosan milyen gép volt. Sok éve már kidobták a gépet. Pár éve vettem egy egyszerű kis régi gépet.
Gépkönyv: "A gyalufej függőleges előtolása történhet kézzel és automatikusan is, mindkét irányban." A függőleges előtolás, mindig a visszamenő löket végekor történik, a kilincskerékházat (ami nekem kompletten hiányzik) a gépen lévő ütközőbütyök oldja. Ezt a gyalugépet én még személyesen nem láttam! Én harántgyalu közelében, utoljára középiskolás koromban voltam!- na ennek szeretnék véget vetni :-)
Kollégák, sürgős dolgom akadt! 3db hagyományos kuplungtárcsát (kombájn) kell kisebb átmérőjűre leesztergálnom, a bordás agyát pedig rövidebbre. Csináltatok ilyent? Este álltam neki, egyiknek a külső átmérőjét már levettem, de elég nehezen viszi a vídia kés. Félek az agyától, a belső bordarész nagyon keménynek tűnik (reszelő próba), a külseje nem. Legfeljebb beesztergálok ameddig tudok, a maradékot (a kemény belső bordás részt) meg levágom sarokköszörűvel. Vélemény, ötlet? Örülnék még mai hozzászólásnak, mert reggel ezzel kell kezdenem!
Az én gyalugépem is magyar,Strigon GH560.Ennél függőlegesen is van gépi előtolás,sőt villámjárat is.Ezen kívül a koson a kés szánnak is van gépi előtolása.
Nagyon közel kerültem egy Esztergomi PW 550M megvásárlásához! Leginkább az tart vissza, hogy a függőleges előtolás beakasztós, kilincsműves egysége a kos oldaláról hiányzik! A tengelycsonk kilóg a kosból, de nincs rajt a működtető kar. Olyanra nem is merek gondolni, hogy valakinek van véletlenül otthon a polcon, de hátha van ilyen saját gépe vagy a munkahelyén és lefényképezné közelről, méretezné nekem?! A mellékelt képek nem az én leendő gépemet ábrázolják, csak szemléltetésül raktam fel. Ez alapján legyártani nem lehet, mert nem olyan egyszerű a dolog! A tengely különböző pozíciókban rögzítése még csak adja magát, de ezt az egészet valahogy kioldja a gépen lévő ütköző. Tudom, hogy enélkül lehetne élni, de a tökéletességre próbálok törekedni :-)
Valakinek véletlenül PW 550M gépkönyve? Csuhás kollégának sima 550 van fent a gyűjteményében. Az "M"-es állítólag már olajszivattyús és a fent hiányolt kar dupla funkciós? Ismer valaki ilyen gépet?
Létezhet olyan, hogy az asztala nem párhuzamos a kossal, merthogy lemez van a gépsatu egyik fele alá téve? Meglehet nyomorítani egy ilyen monstrumot? - pl. úgy hogy próbálták leengedni/emelni az asztalt anélkül, hogy az első támasz rögzítését feloldották volna?