na szóval, megnéztem ezeket a szelepemelést. A sűrítési ütem végetájékára tekertem a dugót, és el kezdtem fellazítani a himbatartót, és még vagy 1mm-t emelkedtek a szelepek, na most akkor mi van? valaki magyarázza el nekem azt a hidrotőkés miujságot. Kezdetben nem egy nagy házagnak kéne lennie, nem pedig feltámasztani a szelepet. Hogyan tudnám a hidrotőkét rávenni, hogy engedjen vissza?
A blokkot ugye síkolták és alapméretes h.fej tömítést tettem vissza rá, ami egyébként gond lenne, de most nem az. Elméletileg akkor a szelepemelő pálcákból is le kéne venni? Vagy most mi legyen? Rosszak lennének a hidrotőkék?
Sziasztok. Az enyém szöghidas és nagy orsujos(450kg), ezen a kissebb fajta munkaheger van és nem 100%-os áltó helybe nem mindig könyű,de azért jobb mint a régi fajta.Az ismerős 820.2-je egyeneshidas és azon jóval nagyobb munkahenger van, az egy álom , a szó szoros értelmébe egy újas még álló helyzetbe is.
Köszönöm a válaszodat, szerintem akkor lehet kipróbálom, mert már nagyon elegem van ebből a kenyérszervóból. Jut eszembe ti álló helyzetben el tudjátok tekerni a kormányt (járó motornál)?
Az adagolósok padon úgy állítják, hogy 100, vagy 200 fordulatra meg van szabva, hogy az adagoló adott gázpedálállás(fogaslécállás) meleltt hány cm+-t kell hogy nyomjon elemenként...szal nem lesz egyszerű, de: kell egy edény, amibe a porlasztók lőnek(vagy az elem közvetlenül) és hajtsd át 200szor a motort(100 befecskendezés), majd mérd le a gázolajmennyiséget minél pontosabban. Ezt el kell játszani mind3 hengerrel. Az elelnségemnek sem kívánom, nagyon pepecs meló...
Van e valami szabály az üzemanyag mennyiségére vonatkozóan, mert ugye itt forgatással kell beállitani az egyes adagolok üzemanyag mennyiségét. Elméletileg, ha mindet pontosan ugyan ugy teszem be akkor egyformát kell nyomniuk, de mi van ha nem? Attól hogy itt van egy kis eltérés, az még rázhatja a motor olyan szinten, mintha egy fél henger nem menne? A lényeg, hogy beépitett állapotban, rájukraktam a porlasztokat csucsokkal felfelé és kis csoveket huztam rájuk, az én vaksi szememmel ugy láttam, hogy kb egyformát nyomnak. de ezt mennyire pontosan kéne megmérni?
a vezérlést is egy gépműhelyben csinálták, ez a rángatózás megvan mióta megvettem a gépet. sokat kapott jószág volt, a blokkját egy gépműhelyben rakattam össze, ők az adagolojához nem nyúltak, azon és a hidrotőkéken kívül szinte minden lett cserélve v. felujítva. de mostanra már az adagolók is rendben vannak. hidrotőke? ugyan nem figyeltem meg tüzetesen, de nem hiszem hogy nyitva maradna valamelyik szelep.
Könyve szerint PRESION DE INYECCION: KPa 25000, bar 250 Azaz 250bar...de 240-el elvileg ugyanúgy mennie kéne..ha a porlasztási sugárkép is tökéletes, és hidrotőkés, mégis furán jár, csak 1 dologra tudok gondolni, de félve kérdezem meg: Vezérlését nem tetted el 1 foggal?:$
A szelephézagról annyit, hogy hidrotőkék vannak a motorban, az az igazság, hogy ezeket nem tudom hogyan kellene tesztelni, de amikor hüvelyt cseréltek, azt mondták rendben vannak. Erre valami ötlet?
A porlasztók tökéletesek, új csúcsok vannak benne és össze vannak prímán hangolva 240 bárra.
Óvatosan forgasd kőrbe a motort és figyelj.Úgy is lehet hogy ne húzd le teljesen az adagolót.A bütyök felső holtpontjába állj meg és próbáld lehúzatni érzéssel az adagolót.
Lehet h tévedek, de kivenni kellene a hézagolókból, ha az előtöltést növelni akarod. De majd Dutrancs mester megmondja. Emil címre mail ment. Egyenetlenül inkább helytelen szelephézagok miatt járhat, ha az előtöltés rossz akkor erőtlen, melegszik, nehezen indul, füstöl, stb...egyenetlen járást sztem inkább az okozhat, ha a porlasztók valamelyike más nyomáson vagy rosszabbul porlaszt(hugyozik), mint a többi, esetleg becsepeg.
értem, köszönöm, ezt holnap megnézem tüzetesebben,
jelenleg 1-1 darab hézagoló van alattuk, ami 0,3 -asok. Ha jól emlékszem a gyár egy 0,3-ast és egy 0,1 -est ír elő. Ez hiányozhat?
Csináltam egy olyan mérést, hogy szétszedve tettem vissza az adagolót, hogy az adagoló elem mekkorát mozdul a fejszelephez képest, mind a három helyen 10 mm -ről feljött 2 mm-re.
Inkább kivenni.Így is nagyon későn van a befecsk.Ha még teszel be akkor a bütyök még később éri el az adagoló lökőtalpát.Csak arra vigyáz nehogy túl sokat vegyél ki mert akkor előfordulhat,hogy felüt az elem.( nincs hova tovább mennie).
Még egy dolog! Le kellene takarítani a blokkról az adagoló környékéről a festéket és ilyen motoroknál (nem mindnél) be szoktak egy értéket ütni mm-ben,hogy az adagoló felfekvő felülete és a vezértengely bütyke között mennyi a távolság.Ha ez meg van sínen vagy mint József Attila!!Itt egy példa.
Köszönöm Mester ! Örömömben vettem 1 ..3 literes pezsgőt de már elfogyott! :-( Most meg nem tudom, hogy aludni mennyek,vagy még 1 kőrt még a pincébe ? :-)))
Nincs itt semmi baj csak jó lenne tudni az előtöltés értéket, pontosan,hogy mit ír a gyáros bácsi..Utána már könnyű lenne a jelölés és az állítás.Gondolom sok lemez hézagoló van alatta.
Azért jó, hogy vannak itt szakemberek is. Elnézést a hibás számolásért. De ha Dutrancs Mester valamit leír, az tutira úgy van(eddigi tapasztalat). Amennyiben nem számoltam el magam megint, a képlet alapján így 8° jött ki, az már hihetőbb..bár én még azt keveslem...