Nagy kihívás. Egy teljesen ismeretlen PNA hardware a legkisebb támogatás mellett.
Legyen ez a hely az ahol összelapátoljuk az összes fellelhető információt!
Nem bántottál meg senkit, nem vagyunk a cégtől... :-)
Egyébként, minden szoftverhez ilyen licenszerződés van, sőt, én is ilyet adok a magaméhoz. Annyiban azért eltérek a Microsofttól, hogy én kijavítom a vevőknek, ha valami hiba van; viszont nem is lett belőlem a világ leggazdagabb embere... :-))) De ezek a jogi dumák akkor is kellenek, mert ellenkező esetben még valakinek eszébe jutna, hogy milliós kára keletkezett abból, hogy az ő gépén nem futott az én tízezer forintos programom (és még az is lehet, hogy nem is én vagyok a hunyó, annyiféle hardver- és szoftverkörnyezet van, hogy semmit nem lehet előre megjósolni és garantálni). Az ilyeneket hárítja el előre ez a szokásos jogi duma. Ez van... :-)
Teljesen igazad van. Az nk.bin része a gépnek, főleg, ha ilyen gyakran sérülhet az oprendszer. Pestieknek még könnyű, de én hogyan fogom felvinni 150 km-ről. Ha meg a bolton keresztül intézem, akkor meg soha nem kapom vissza.
Most is veszekszem egy bolttal, mert a karácsonyra vásárolt DVD lejátszó akksija tönkre ment. November 26-tól még nem jött vissza pestről. Jó kis ajándék lett. A boltban azt mondták a karácsony miatt, mert zárva voltak a szervizek :-)
Ha megnézed az alkotói lista végét, ott még további licenszek is fel vannak tüntetve.
Abból kettő a sajátjuk (pdamill), a többi pedig kommersz programozói könyvtár. Nem találsz senkit, aki nulláról írna tömörítést (Zlib), SQL-adatbázist (Sqlite), fontmegjelenítőt (FreeType) vagy egy hangformátum lejátszóját (OGG). Ezek alfeladatok, amire már vannak megírt könyvtárak, és az ember felhasználja őket, csak illik megemlíteni, hogy kitől vannak. Ezzel semmi baj, ha baj van a programmal, akkor nem emiatt van.
A terkepek lehetnenek jobbak, nekem igy is sokat segitett mar. Egyebirant inkabb a iGO kinezetere, hasznalhatosagara, felhasznalobaratsagara gondoltam mint a terkepek helyessegere, POI-k sokasagara.
A GPS vevonel a mi cuccunk 9600-nal mukodik, de kutyunel lehet mas is. Az NMEA-183 szabvany szerint az adatatviteli sebesseg 4800bps. De szerintem ez senki nem tartja be.
http://en.wikipedia.org/wiki/NMEA_0183
Sem a BP350-ben sem az AN-318-ban nincs TMC, nem is lehet sehogy csatlakoztatni. Igy a 38400-nak sincs ertelme. Mas eszkozoknel pedig szerintem akar mas is lehet. Mivel a TMC az RDS-hez hasonlo, az FM savban kuldott info, ugy gondolom 38400bps-nel sokkal kevesebbel is beerne. De mindket adat mehetne 115200-on is, csak felesleges, ha nem kell akkora savszelesseg.
Szerintem lassan ki kellene vernünk valamilyen módon a forgalmazóból (nekem nem sikerült), hogy az nk.bin állományt tegye közkincsé, mivel e nélkül a vasunk a gar lejárta után csak a levélnehezékeink sorát fogja bővíteni. Bár a gar idő alatti száva utcai expedicók sem tartoznak a kedvenc elfoglaltságaim közé.
Persze nem értem, hogy az egyébként semmi másra nem használható nk.bin miért nem része a csomagnak , mivel láthatóan lassan a normál müködés része lesz a futtatása. Nálam elem lemerülés nélkül képnézegetés közben halt meg. Az nk.bin megjavította.
Ezért kérem a soros logo nézőket , hogy ők is próbálkozzanak!
Nem sokat láttam még eddig, de ha ez a legjobb akkor szomorú vagyok.
Új térképfrissítés: kb 2 hónap termése. Ha jól tudom az előző októberi volt, bár november 29-es frissítést is láttam már.
"Az előző frissítés óta 37 település helyszíni felmérése történt meg, ezek mindegyikében pontosították a térképadatokat. Kamerás méréssel ellenőrizték és korrigálták a sebességhatárokat az M1, M15, M3, M30, M5, M6, M7, M8, M9-es autópályákon, illetveaz 1, 6, 45, 47, 442-es úton. Emellett ortofotók segítségével helyesbítették 25 főváros környéki település úthálózatának geometriáját és látványrétegeit. Az frissített Magyarország térkép POI adatbázisa jelenleg 44.264 db érdekes pontot tartalmaz, vagyis több mint 7.000 új étterem, szálloda, benzinkút, és sok más fontos hely került be a választható célpontok közé. Az online hibabejelentő szolgálat továbbra is sikeresen működik. A lelkes felhasználók bejelentéseinek köszönhetően 3218 helyszínen tudták korrigálni a térképhibákat."
Ez a 3218 nekem nagyon soknak tűnik!
Tudtommal a magyar térkép a TOPMAP KFT fejlesztése. A NavNGO licenszeli.
A neten sok helyen ingyenes útvonaltervezést találni.
Ha megnézed az alkotói lista végét, ott még további licenszek is fel vannak tüntetve.
Lehet, hogy az iGO nem jo, de amiket lattam azok kozott a legjobb:-)
A 4800 szerintem tortenelmi idokbol valo. Manapsag a legtobb kutyu multispeed-es, detektalja hogy mennyivel kerdezik le, vagy beallithato. Meg van ahol a soros sebesseg nem is ertelmezheto - a bluetooth-nal pl.
Kerek 3600 bájt... És tegnap még ment, küldtem sza-nak leveleket, és egyszer csak megállt. Ismerős a dolog, gyakran kell munkadolgokat freemailes címre küldenem, és szokott ilyen lenni. Az is biztos, hogy nem nálam van a baj, mert ilyenkor már megkértem mást más szolgáltatótól, hogy ő is próbálja meg továbbítani ugyanazt freemailre, és neki is visszapattant.
Valamit félrenézhettél, a Nav N Go a fejlesztő, ő nem licenszel, ő licenszeli másoknak (Mio és egyebek).
Még egy, hogy belenéztem az új skinbe: ha rábökünk az alsó utcanévre (a kurrens utca neve), akkor a bácsi-néni hangosan elismétli az éppen aktuális parancsot.
DJG : Én kérdeztem a be nem mutatott távcsövet :-) Köszi.
A freemail csak 2 MB-os leveleket enged tudtommal.
Tedd fel inkább pl. a filefactory-ra és akkor csak 1x kell feltölteni :-)
Nekünk elég a link is.
Az IGO-ről és a komoly navi programról. Szerintem nem nagy cucc ilyet írni. Én leginkább azon akadtam ki, hogy nem is ők írták, csak licenszelik és értékesítik.
Valamikor tanultam a főiskolán hálózat bejárást két pont között. Az útvonalak meghatározott pont értékkel rendelkeznek, pl. hossz, sebesség. Optimális utat lehet keresni a paraméterek alapján.
Amikor egy ilyen program az utcában pár házzal odébbra úgy akar elvinni, hogy elindul ellenkező irányba és a szomszéd utcán egy kört leírva jön vissza, akkor az gagyi! Ha litiltom azt az útvonalat, akkor is arra indul, csak szól, hogy forduljak meg ahol lehet. Ha eltérek a tervezett úttól, akkor az újratervezés csak arra irányul, hogy visszavezessen, még megfordulás árán is, nem vesz figyelembe új lehetőségeket. Valszeg a kereső algoritmus visszalépteti a legutóbbi kereszteződéshez. Záróvonalon keresztül simán bekanyarodásra szólít fel. Szerintem nagyon sok hiányossága van még mind a programnak, mind a térképeknek.
A GPS vevőnél nekem eddig bevált az 1, 9600, 0 beállítás. A -1 szerintem csak akkor jó, ha a data.zipconfigpocket_pc.ini-ben jó beállítást talál. Itt annak felsorolva a támogatott készülékek beállításai.
Érdekes, hogy az NMEA szabvány 4800-as sebbeséget használ, de ebben a készülékben mégis 9600-as a port sebesség.
MrAll-nál ha jól láttam megtalálta a műhold vevőt (sárga vill. pont) csak a rossz sebesség miatt nem tudta értelmezni az adatokat.
na előkerestem a papírokat... Edigital-nál a szervízbe kell vinni vissza, Visegrádi utca, nem számít, ha másik üzletben vettem. És persze a szervíznek remek munkavállalóbarát nyitvatartása van H-P 10-17.
Közben leesett hogy a bluepanther.eu-n olvastam, hogy a Madách úti szervizben van a "Garanciális és garancia időn túli szerviz"...
Na sebaj, ha lesz időm, akkor irány az edigital....
Ki is kérdezte a távcsövet? A Beállítások > Térkép végén lehet ki-bekapcsolni, a neve Fit To Screen, arra szolgál, amire az útinformációs ablakban az ugyanilyen gomb: az egész tervezett útvonalat felülről megmutatja, olyan méretarányban, hogy az egész ráférjen a képernyőre.
Leginkabb atto fugg, hogy mekkora az iGO-d. Esetleg attol, hogy mekkora a kartyad:-)))
De komolyan, nezd meg a PC-n hogy mekkora a mobilenavigator konyvtarad. Mi 256MB-s kartyaval kaptuk. Kerdes, neked mekkora (a kartyad) illetve az iGO-ba hany terkep van.
Sziasztok Az mitöl van,hogy a magyar igo-t fel akarom rakni a gyári kártyára és azt írja ki nincs elég hely a kártyán?Elötte leszedtem a smart2go-t. Köszi
Egyetertek, egy nevi program nem kis falat. De lattam mar komoly (nyilt forraskodu + ingyenes - Linux rulez) projecteket, amelyek megkozelitik/felulmuljak a piaci termekeket, tobbek kozt:
Hogy csak azokat emlitsem amiket hasznalok is es raadasul legtobbjuk multiplatformos. Szoval, ha lenne szabadon felhasznalhato adat(bazis), mivel ez a navigacio eleg szeles reteget erint, szerintem lenne hozza program is.
Persze vannak kezdemenyezesek a navigaciora is: www.openstreetmap.org, www.gpsdrive.cc
Ezekből át is lehetne skinnel emelni pár dolgot. A szalagkorlátot az autópályán nyilván nem, meg azt sem, hogy a kereszteződéshez közelítve kirajzolja a járműosztályozó sávokat, de a dizájnelemeket igen (az említettem Data.zipben már ilyesmik a POI-k, bár nincs árnyékuk, meg van sebességhatár, bár nem ilyen szép árnyékos-3D-s). Az előrejelző nyilakat is meg lehetne így csinálni. A térképet is át lehet színezni, az iGo inkább papírtérképre hasonlít, ez viszont az aszfaltszürke stílusával meg a szélvédőn keresztül látott világra.
1. Hova tudnék neked küldeni újabb csomagocskát? Freemail visszalöki már tegnap este óta, nem tudom, mire jó ez neki.
2. A szoftver azért nem kis munka, 3D megjelenítés, útvonaltervezés, térképformátum passzírozása, amíg elfér a kártyára. Azért, persze, mások is tudnak, találtam két képet a Navigonból, eléggé tetszik.
3. Nem tudom, konkrétan ezek a térképek hogyan születtek, én ismerek olyan térképes céget, amelyik nulláról, magának szedte össze az egészet.
Ácsi, csigavér! Kezdjük a kályhától, mert valami ottan neked valamivel nem lesz kompatibilis.
(618)-ben ott van a link. Az csak magyar, ha kell hozzá, volt régebben link a komplettre, vagy külön is térképekre, onnan mazsolázhatsz.
Az a Sys.txt itt alant, amelyikben a [ gps ] szekcióban port=-1 van, jó, majd a program maga megtalálja (lehet, hogy az is jó, amelyikbe kézzel be van írva, de erről biztosan tudom, indulj ki ebből).
Ha az így letöltött iGóra felteszed a Data.zip és Lang\Hungarian.zip fájlokat is, akkor a GPS-ablakban (amit lefotóztál) lesz Detect meg Config gomb is, valamint a tetején On/Off. Ha megnyomod a Detectet, akkor kis ideig próbálgatja (ki is írja, mit), és meg kell találnia az 1-es porton 9600-os sebességgel. Ha ez nem jön össze, akkor hardverbajod lesz alighanem, és akkor nem is csoda, hogy ennyit szenvedsz vele, mégsem jön össze.
Ha viszont összejön, tehát a program és a készülékben levő GPS-egység között van kapcsolat, akkor kell elkezdeni megnézni, hogy talál-e műholdat a szegény.