Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Segítséget kérnék! 1,5...1,6mm betűmagasságú letraset szárazmatrica, vagy akár vizesmetrica számokat keresnék mozdonyátszámozáshoz. A különleges igény, hogy nekem okkersárga, vagy krémszínű számokra lenne szükségem. Aki segíteni tud, kérem keressen meg mail-ben! Köszönöm.
Ez jóval jobb választás, mint a Br55/56. A lenti mozdonyról nagyon látszik a német alap, a konyháról egyből leveszi az ember, hogy átverés van benne (rövid, dőlt oldalfalú konyha, az oldalfalhoz mérten nagy ablakokkal, míg az amerikaiak nagy konyhát építettek, függőleges oldalfallal, arányaiban kisebb oldalablakokkal). A német gépnek igaz, hogy a Truman-hoz hasonlóan magasan van a kazánja, de az S160-nak rövid és tömzsi kazánja volt, míg a német gépeknek hosszú és vékony. Rakhat rá az ember más, lapos gőzdómot, akkor is német gép marad. Én igaz, hogy N-ben, de szintén Bachmann 2-8-0-ból építettem a Truman-om.
nah én erre a részre gondoltam, hogy minden "irányba" 2mm ezt pici csiszolás és festés után észre sem venni, de mivel oldalt is kerekítve van ezért nagynak tűnik. De sztem ezen kár összeveszni... Üdv.: Laci
Én az orrán lévő ívet nem látom, túl szögletes, vagyis van benne 1 töréspont, eredetin ilyen nincs, vagy ha van is nem ekkora. Ablak dőlése szerintem is nagy, mivel vagy rosszak a méretek, vagy 1:87 be már nem úgy adja vissza.De lehet festés után ezt észre se lehet venni. Réz modellemnél nekem is 2mm a dőlés, és szerintem ez túl sok. Legalábbis én nagynak találom, sose voltam kibékülve vele, főleg mikor felrakom a behajtható tükröket. A mostani eresztésnél már módosítottam, de még ez se az igazi.
Lényegébe az egyik legbonyolúltab szerkezet, kinek mi jön be, olyat épít.
Szia! Köszönöm a megnyugtatást, de ha énírom ide akkor a saját véleménynek (önfényezésnek) tűnt volna, nem akarok és fogok senkitse megbántani remélem, de ennek ilyennek kell lennie, mindne irányban 2 mm az elhajlása... ha már valaki fogott a kezébe egy pár hasonló darabot vagy nézett róla képet pont azt a domború formát nem tudják visszadni vele, azaz amit eddig láttál kicsibe az nem volt jó... lehet, hogy ez sem a tökéletesség mintaképe de azért nagyon közeljár az igazsághoz de a tervekhez és a képekhez tutira... :D Üdv.: Laci
A járda gyógyszeres levél, a régebbi Algopyrin és a Mydeton tűnt a legjobbnak, de finomabb, pontos minta a fogamzásgátlókon is van. De ha ilyesmi nincs kéznél, valami roncs gőzös, vagy dízel járdájából is össze lehet hozni, csak szerintem azok ide anyagában túl vastagok lennének.
Köszönöm a tippeket, a felső fényszóró LED-je nem így lesz benne, kap egy golyóstoll betét lámpatestet, ami majd a keretet adja, abba kerül egy fényvezető, vagy maga a LED beleillesztve. Az alsó lámpák keretét fogja csak adni a réz cső, ami benne van, ebbe szintén beleillesztve, méretre reszelve kerülnek a "csöcsös" LED-ek. A hajtás erősen javított, réz csigás kivitel nálam, nagyon csendes, jó futású, de sajnos tudom, a régiekből nem volt mindegyik ilyen. Ezzel szerencsém volt, valamikor 3 sínes, szerintem Deák-féle átalakítás volt, ami a donor hajtást adta.
Én egy Bachmann gépet szereztem be hozzá. de a hajtásrendszer, valamint a forgóvázakon kívül más semmi nem lesz jó belőle, igaz cserébe kaptam teljes DCC-t valamint egy első osztályú hajtást. USA-bol elég olcsón hozzá lehet jutni.
1: szerintem inkább szerezzetek két új Fuggerth M41 forgóvázat, meg egy 5 pólusú Bühler motort bele, lendítősúllyal.
2: tessék rendes pilácsot tenni bele, nem beleszuszakolni oda nem illő böhöm LED-eket.
Higyjétek el, - fogdostam a kasznit, profi munka, minden elismerésem a készítőnek - sokkal többet érdemel az a kaszni, minthogy ilyen gyermekded dolgokkal egy zajos, rángatózó hajtással elrontani.
Épülget Laci MDmot-ja, itt van pár kép a jelenlegi állapotról. Szerintem nagyon jó a kasztni, szépen ki lehet részletezni, bár mindent csak a festés fog megmutatni. Már csak a kis kampók és a két szellőző hiányzik a tetőről és néhány apró részlet az alvázról. A hajtása "zsámolymotoros" M41-es, a lámpákba "csöcsös" LED-ek kerülnek. Ha más is építgeti és megosztana képeket róla, szerintem többen megnéznék szívesen itt a fórumon.
Én TT-zem és BR 56-osból csináltam, mivel komoly műhely hiányában meglevő alapra építkezem - igaz így kompromisszumokat kell kötni, de a hangulata reményem szerint visszaadja az eredetit-. A leírás az Indóházban volt, Enyedi Laci tette közzé a saját készítési módját. A szerkocsi pedig sztirol lapokból készült. A szerkocsi alváza egy teherkocsi alváz a kuplung befogatás miatt és kész Diamond forgóvázat vettem, az került alá. Néhány kép a nyers állapotról.