No para ? Hát NEKEM ez ügyben nem sok izgulnivalóm van . Azon az időn kívül amit a tárgyhoz hozzászólást vagy magánlevelet írtam más vesztenivalóm nincs .
Tévedés ne essék nem szeretném ha kudarcot vallanál , csak régtől ismerve a mopedautókat -- hibáikat és méretezésüket -- ezért óvatosabb vagyok .
Ha sikerrel jársz abból valamennyien okulunk . Engem a sebességnövekedés kevésbé érdekel , annál inkább a fogyasztás kedvező változása . Mert erről elég ellentmondásosak a tapasztalatok , amik korábban napvilágot láttak azok komoly vitát szültek . Magam részéről a bő 60-as tempóhoz tartozó 2.6 literes fogyasztást tudtam csak személyesen elérni .
no para! tudom mit csinálok!lehet nagy képűen hangzik, de van benne gyakorlatom! ami gyenge az új igénybevételnek, azt meg fogom erősíteni! a fék lesz a következő projekt. gatyába rázom a kis szekeret! tetőtől talpig! normális kis autó lesz belőle! csak idő kérdése...
Ez már nem a karbantartás szintje , nem is az apróbb konstrukciós javítgatások színtere , hanem a járműgyártás határát súroló tevékenység . Reméljük megéri a fáradozást .
Azon tűnődök ugyanis , hogy a masina egyéb részei mennyire fogják elviselni a nagyobb terhelést . Az önhordó karosszériát -- amibe szimplán néhány tenyérnyi talpon , csavarozva van rögzítve a motortartó bak és az elülső futómű -- a segédmotoros tempóhoz méretezték . Annyit tudunk , hogy az efféle erőhatások exponenciálisan hatnak , ezért óvatosan kell bánni az ilyenféle túlterheléseknek .
Meglátjuk . Ez olyan területe a mopedautózásnak amit csak a gyakorlat tud visszaigazolni .
még csak tervek voltak, de már mondták mások is, hogy nekik is kellenének hasonló átalakítások, de nagy meló ám ezeket összehozni, nem tudom lenne e kedvem hozzá, hogy szériázzak effajta dolgokat másnak is. úgyis csak januárig tudok foglalkozni ezekkel, aztán menni kell megint melózni. nem lesz időm faragni. és csak a disel hoz lázba! benzines , gázos drága üzem nekem.
Minek pedál? Trabant hycomat automata kuplung rendszere. Váltókar mozdítására old, gázra zár. Ha mutatkozik rá igény, ingyen felajánlok egy főbb darabokat tartalmazó szettet (olaj csövek és a tartálya nincs meg, szivattyú-munka henger-nyomás vezérlő elektro szelep egység, kapcsoló a váltókarba a mozdítás érzékelésére megvan) :)
Milyen váltót teszel bele? A kuplungolást hogy oldod meg? Elég kevés hely van egy harmadik pedálnak.
Pár éve egy bontóban belebotlottam egy nagyon kicsi motorba, valami Daihatsué volt, max. 800 cm3-is lehetett. Ahogy nézegettem, lehet beleférne egy mopedautó orrába kompletten, a váltóval együtt. A Daihatsuk elég kis fogyasztásúak, LPG-re átalakítva biztosan gazdaságosabb lenne, mint a diesel Lombardini. Ha beférne, még talán kisebb meló is lenne az átépítés, mint kézi váltót faragni az LDW 502-re.
Az igen le a kalappal.Én ennyit nem szeretnék és szerintem már nem is tudnék ülni.Sajna a gerincem nem bírná ki.Mocin is jó 100kmként meg kellett állni.A jó múltkor oszrákoktól Jánosomorja-Boba durván 120km,de utolsó 20km szenvedés volt.Meg kellett volna állnom de addig mocorogtam míg hazaértem.
ezt azért így csináltam, mert hagyományos porlasztócsúcsot rakok bele, de tervezem, hogy meghagyom egy másik hengerfejen a régi rendszert, csúcsilag, csak adagoló lesz rárakva normális, így nem kell külön olyajvisszafolyató járatot és deklit fabrikálni, egyebek... kisebb meló. majd kiderűl melyik rendszer az életképesebb...
pont elfér! bár új felfogatás kell az egész cuccnak a kasztniban és pár dolgot még át kell alakítani. sok meló van még vele! és rengeteg, random probléma megoldása vár rám, ami az elméleti kigondoláskor, még nem jött képbe. de remélem sínre kerűl minden!? az adagoló, meg egyszerűen kell! ez kell, hogy a motor minél jobban és kis fogyival működjön! ezek az adagolók a legjobbak, a disel motorokhoz. sajnos nincs itthon 8-asnál kisebb nyomóelemem, remélem nem lesz túl nagy a 8-as? ha beindul, kiderűl... az eredeti üzemanyagrendszer, úgy, ahogy van, fostalicska!!! épp, hogy működnek velük ezek a kis motorok! persze legtöbb felhasználónak megfelel, de nem nekem. :) remélem, meglesz a 3 literes fogyasztás, dinamikusabb menetteljesítmény melett.