Szia TCFS! Láttad, hogy megy végre a Jerry's Quest YAPE emulátorral? A Plus/4 World híreiben is ott van még. Meg csináltam hozzá egy kis leírást. Nagyon klassz kis játék!
Ezen kívül találtam egy újabb TCFS programot, amire megintcsak egyikünk sem emlékezett, a címe "Extra Airwolf", 1989-ben adtad ki. Felteszem majd nemsokára.
Omega: Megvan a pumpkin lemezen! Ezt is fel fogom tenni hozzánk, de képet még mindig nem küldtél! Irgum-burgum.
bubis: neked már válaszoltam a fórumon, de nagyon király az FLI.
nem is tudom, hogy ki kerdezte korabban (lusta vagyok odaig tekerni a forumot), hogy mi a franc lehet TCFS-sel...
Szoval meg megvagyok... a szamitogepekhez hu maradtam, csak a Plusit hanyagolom mar vagy 10 eve. (Egyebkent most eppen kulfoldon dolgozom, webes fejleszteseket csinalok)
Ja, es valaki kerdezte a magno tipusszamat... azt hiszem a datasette az 1531-volt (hattertar leven beleillett a lemezegysegek szamozasaba)
Hat most igen szarul erzem magam! Bevallom oszinten en sem szavaztam. Nem volt idom megnezni a jatekokat es csak ugy nem akartam leadni szavazatokat. Mondjuk nem hiszem hogy rosszul csinaltam, de ez akkor is szar! Sajnalom! Pedig en reklamoztam ezt a kompot! :(
Mint Bubis említette, kiadatott az Exomizer 1.1, immár Plus/4-en is működik. Maugli, a te scroll verziód nagyon klassz, ügyesen megspóroltál még egy pár byte-ot. Szerintem abba hagyhatjuk ezt. Jobban örültem volna, ha valaki rajtam kívül is írt legalább egy db. 1K-s játékot. Ott aztán gondolkozhattatok volna napestig az optimalizáláson. Dehát nincs mindenkinek ideje programozni.
Ami még jobban elszomorított az az, hogy a Plus/4-es sceneről még csak szavazni sem szavazott senki. A Tetris-em 4-edik lett, de olyan kicsik az 2-3-4-edik hely közti különbségek, hogy ha csak 1(!) emberke szavaz, és ad nekem mondjuk 8 pontot (még csak nem is tizet), akkor dobogós lett volna egy Plus/4-es játék. (Egyébként nem vagyok 100% biztos abban, hogy senki nem szavazott. A weblapon 46 nevet számoltam azok közül akiknek a neve nyilvánosságra lett hozva, szóval van még 11 ember aki szavazott, de nem tudom kik. Viszont gondoltam, hogy ha valaki plusis, legalább egy ici-pici commentet adott volna valamelyik játékomnak, és akkor már látszott volna a nevük.)
Az utóbbi hetekben kiadtam az IDE-t, valaki kérte lentebb, na most kiadatott, teljes forráskóddal. Aki az angol nyelvű fórumokat olvassa, abban megírtam (és most megerősítem), hogy ezentúl mindent amit kiadok a Plus/4-el kapcsolatban (akár plusis akár PC-s program) teljes forráskóddal fogom kiadni. Ebben a négy 1024 byte-os játékom is benne lesz, csak még időm nem volt felrakni.
Közben az IDE-n is dolgoztam az új verzió nemsokára kint lesz, (pár meglepetéssel remélem) majd nézzétek a lapunkat (http://plus4.emucamp.com). Belekezdtem egy játék írásába is. Egész szépen megy, kb. 80%-ban kész. Most kell igazán belehúznom, mert mindig a befejezés a legnagyobb probléma.
Szóval nem tudom tömörítőt írni mennyire érdemes, nem hiszem hogy az Exomizert meg lehet verni. Defendert írni - na ezt sosem értettem miért kell. Bennem pont az ellenkezője van: inkább mutassam meg, hogy hogyan készült valami minthogy elrejtsem. A nagy defender-írásnak annyi haszna lett, hogy a gyengébbek haszontalanok (az emulátorok miatt), a "jobbak"(?) pedig meggátolják az emulátoron való futtatást (lásd Methabolix Time Defender. Pedig Atival már annyit szenvedtünk pont azon).
Na remélem írtok ti is valamit (bármit) és megindul egy kicsit a Plusis élet. TLC: köszi mégegyszer a képeket, hamarosan felteszem.
Most egy kicsit én is hanyagoltam a plusit. Elkedztem ugyan írni egy Maugli 2002 defendert meg tömörítőt egyben, de csak nem haladok. MC, te csinaltal mar vmit? :)
Ja és Csabo, esetleg vélemény az optimalizálással kapcsolatban? (esetleg még mindig sikerült belőle leszedni?)
írtam az Exomizer szerzőjének, válaszolt is. Beszéltünk vele a Plus/4 és a C=64 közti különbségekről, szóval elképzelhető, hogy lesz Plus/4es verzió is.
Tömörítőként asszem a PuCrunch-nál nem találtok jobbat.
Van meg egy jobb, az Exomizer: nekem mindig vagy 10%-al jobb eredmenyt ad, mint a PuCrunch. Ezt nem lehet kapasbol hasznalni Plus/4-en, viszont nagyon konnyen portolhato.
Jó rég nem írtam ide. A nagy helyzet az hogy melóhelyet váltottam, most Pesten dolgozom. Ha valakinek nem válaszoltam bocsi, de a Terrás e-mailjeimet kb. kétnaponta olvasom (vagy legalábbis olvastam), ICQ nincs, saját gépem itt melóhelyen még nincs, saját albérlet még nincs stb... sz'al még futnak a tranziensek ;-).
(Más lapra tartozik, de szokás szerint nem bántam meg a váltást :-). Bár most egy darabig nem lesz embedded kütyü téma, helyette viszont lesz RS/6000 és AIX valamint Linux meg Solaris téma ezerrel. Nem rossz alkalom hogy végre otthon legyek Linuxban).
Akartam reagálni:
Csabo, a képekr?l már írtam magánban, sz'al elég pocsékak lettek. Az AntIQ még mindig jó party, de kevesen voltunk. És nem nagyon volt "felhozatal". Pár éve pl. még el?zs?rizték a zenéket, mert annyi nevezés volt. Most meg hát valahogy ezt sem kellett.
Bubis: (? vagy Maugli dobta fel a témát? ): 1 frame-es dolog: annak hogy korábban igyekeztek mindent egy frame-be zsúfolni, az a háttere hogy sokan dolgoztak digilejátszóval, vagy digiconverterrel (tulajdonképp szoftveres SID emulátor Plus/4-re, öreg Plus/4-es motorosok ismerik a témát). Namost, a 8501-es processzoron nincs NMI, a gépben meg nincs CIA2, mint a C64-ben. A digilejátszás sima id?zít?-megszakban megy.
Ekkor viszont vagy nincs rasztermegszak (a régi programokban többnyire nincs), vagy van, de osztoznia kell az id?zít?vel, "kézzel" eldöntve hogy mikor melyik megszak jött be (no, a régiek közül ilyen kódot nem láttam, nyilván mert macerás és lassú is mint a dög). A képerny?-id?zítéseket tehát IRQ nélkül kell megcsinálni (a zenelejátszó frame-enkénti hívását is).
Ha ilyen a program, elég macerás mindezzel egyid?ben olyan programot futtatni ami nem fut le egy frame alatt (ill. "majd valamikor" befejez?dik).
A régi vektor-demók rutinjai azért többnyire nem egy frame-esek, hanem úgy m?ködnek mint az "újabbak" (vagy mint a jelenlegi C64 vektorok). Ott van Steve "Silence" demója, vagy asszem Edhellon (SJP :-) ) is írt pár ilyen rutint annak idején. ...Ezekben a demókban persze nincs digi :-).
Digi téma: az ember ma fog egy gagyi Soundblastert meg egy Sound Forge-ot, vagy CoolEdit-et, ledigizi a kívánt részeket PC-n, a sz?kös memória helyett kényelmesen szerkesztve (sokszor ez sem kell, mert a stuff adott pl. CD-n nyers 16 bites hangminta formájában, vagy pl. mod-okból vagy XM-ekb?l kiszedve). A köv. lépés megváltoztatni a mintavételezési frekvenciáját (downsample...) a kívánt értékre (olyan 4-5 khz körül lehet "kevés" processzorid?vel lejátszani, kb. 10-15 körül pedig sokkal). Ezután kimented pl. raw 8 vagy 4-bites unsigned sample-ként, ha a program hagyja (ha nem hagyja akkor kimented akármilyen PCM formátumban és írsz hozzá C-ben, Pascal-ban vagy akár Basicben egy kb. tízsoros programot ami a forrásfile-t beolvassa és olyan formátumra konvertálja ami neked kell). Voilá!
(Célszer? figyelni arra hogy a hullám minél jobban közelítsen a dinamika-tartomány határaihoz, mert 4-bitesre lebutítva alapvet?en ez fogja meghatározni a lejátszás zaját).
Fejlesztés: asszem jobban jártok ha valamelyik "szabványosabb" cuccot használjátok, de pár éve magam is írtam egy segédprogramot fejlesztéshez. Ez a ComLink, letölthet? pl. innen: http://www.funet.fi/pub/cbm/crossplatform/transfer/CBM-to-PC/clink098.zip . DOS kell neki (vagy Win9x), egy jó parallel port + X1541 cable. Arra jó hogy amit PC-n megszerkesztesz és lefordítasz, azt villámgyorsan átküldd egy Plus/4-re és kipróbáld, majd kezdd elölr?l :-). Továbbiak a docban.
Assemblerként Table Driven Assemblert használok (már a SidWinder is TASM + ComLink párossal készült), de efelett asszem kicsit eljárt az id? és legközelebb (ha lesz ilyen) DASM-ot vagy AS65-öt használnék.
Tömörít?ként asszem a PuCrunch-nál nem találtok jobbat.