Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 818

Meg!

Előzmény: Mokany67 (817)
Mokany67 Creative Commons License 2016.02.29 0 1 817

Fájó szívvel megírom bár már Lajos tudja,tizen sok év Gyrózás után megváltam kicsi három "lábú" szélvészemtől. Oly kehesnek bizonyult, hogy már nem mertem hosszútávon tovább gondját viselni. Pedig gondos gazda módjára még bíztam és reménykedtem sőt. Költöttem  sok-sok "orvosra" gazdagon de amikor láttam a szeretett kis szívének végelgyengülését akkor lemondtam róla. Felhívtam egy halottfeltámasztót, hátha Ő majd segít szegény párán. Vagy lelövi vagy életet lehel belé. Felélesztette. Most már Őt boldogítja sok fajtársa társaságában. Aki Gyrózik az biztos értette rövid esszémet.

Fejembe vettem, hogy új társat keresek. Csak is platós (UP) ami szóba jöhet. Friss fiatal életerős darabra vágyom ami kis odafigyeléssel (meg persze nem kevés kp-el) újra száguldhat velem télen, nyáron hóban fagyban esőben és szélviharban. Keresek kutatok egyszer majd belefutok és bemutatom ŐT nektek.

Az nem lehet, hogy van kétkerekűm sok, négykerekűm minden célra és a három kimaradjon. Ugye meg tudtok érteni?

vizeslajos Creative Commons License 2016.02.24 0 1 816
Ma: 12 km.
:-)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.17 0 1 815

Utoljára akkor jártam így, amikor a nyolcvanas évek elején egy Simson vázat építettem központi rúgósra, de ott a lánc beállítását is nehéz volt összehozni, mert az mindig a motoros súlyától függött, mivel a villa forgáspontja nagyon messze volt a lánckeréktől.

Pattanásos, serdülőkori félrelépés volt, de legalább akkor nem kellett menekülnöm a lányos apukától, mert olyan is volt, de ott nem a lánc vert bele a villába. :-) :-) :-)

Viszont amit a fiamnak építettem és négy évesen már motorozott vele, az is központis lett és jó is volt, mert a gyereknek nem volt nagy súlya, úgyhogy alapból állítottam egy magasságot és az jó volt a láncnak is, meg a karbinak is.

Kis műszaki leírás. :-) Babetta blok iseki dugattyúval.70ccm(!) csináltunk egyik haverommal  rezoncsövet.  Simson Schwalbe karbi.

Henger perselyezve 70ccm-re és a szivócsatorna a Simson méretére maratva, valamint a szivócső is legyártva. Felömlők reszelve, polírozva.

Mini romet villa megfordítva és jobbos lánchajtásra alakítva, mini romet váz, romet kadet tank, Danuvia állítható lengéscsillapító. Rövidített mini romet első villa. 15-ös kihajtó. És két fajta hátsó áttétel. Mini romet kerekek.

Még alattam is jól ment.:-) Csak a térdem érte a földet.

A blokk és a váz a mai napig megvan.A blokk üzemképes, a vázból a kerekek már máshol teljesítenek szolgálatot, mert az egyik barátom kisfiának is építettem egy ilyen motort és nekünk már nem kellett, de a váznál más volt az igény, a blokkot meg én nem adtam oda, mert az kuriózum. :-D Amikor a blokk bekerült egy gyári babetába, azzal jártam dolgozni 26km naponta. Végsebességre meglepődtek sokan. :-)

Kamasz koromban csináltam magamnak egy 125-ös Danuvia blokkos mini rigát is. Amikor a rend őrei meglátták, inkább elfordultak. :-) Sosem büntettek meg vele, pedig az országot jártam. :-) Aztán a váz elferdült, meg a villa is, mert olyan volt, mint az a gondolat, ami megszülte. :-D

De a gazdag apukák szimós' gyerekeit jó volt megszívatni vele. :-)

 

 

Valamikor réges-régen egy messzi galaxisban. :-)

Itt a fiam már több, mint négy éves, de még nem aggastyán. :-)

A moxvits az enyém volt. :-) Az is tuningolva és zsiga karbi. Nem nyughatok! :-)

Előzmény: GYURMA 944 (814)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.17 0 0 814

Óóóóh Lajos bátyám!

 

Hát sikerült beleszaladnom egy banális dologba. Szégyellem is magam, mert már rengeteg motort is építettem és egyszer, de nagyon régen jártam is hasonlóan. :-)

Azért leírom tanulságnak.

Úgy-e írtam múltkor, hogy kicsit kellett bővítenem a főfúvókán. 

Megint mentem vele egy kicsit és teljesen jónak látszott, de aztán megint egy kicsit elkezdett csilingelni, amikor a gázt elvettem, illetve folyamatos kis terhelésnél. Viszont már nincs kopogás, öngyulladás, stb. Már régebben kihézagoltam a hengerfejet, pont ebből a célból.

Na de, hogy jelenleg mi volt az árulás.

Hát felemeltem a hátulját, hogy kényelmesen leszerelhető legyen a burkolat.

Picit jobban sikerült ez a művelet. :-)

Tetszett, úgy hagytam.  

Aztán nem is használtam. Majd amikor mentem vele, nem melegedett be, mert annyit azért nem, csak az íze kedvéért.

Majd amikor most elővettem utoljára, akkor éreztem, hogy még kér a nép. :-)

Akkor megadtam neki a 0,95-ös fúvókát. Jó hideg is volt, meg nem is kínáltam, aztán nem volt gond. Ment is.

Na azóta is is adtam neki, de amikor megmelegedett és most felment menet közben 85 fokig is, hallani lehetett azt a kis csilingelő hangot. 

Elkezdtem gondolkodni......hol lehet a cavinton?!  ...megtaláltam....és akkor rájöttem a hibára is.

Amikor kapta az emelést, akkor a blokk eleje is felemelkedett. ............meg a karbi eleje is.......meg az úszó eleje is. :-D

Meg az úszószint meg nem is. :-) Na a lényeg az, hogy azért átvert a bitang, mert az alapjáraton nem lehetett észrevenni, hogy kevés, viszont a főfúvókán nem tudott annyit kiemelni az alacsonyabb szint miatt. Ő nem szívott én meg jó nagyot. :-)

Mivel keveset, illetve semmit nem használtam a gépet, nem is tűnt fel, hogy azóta csinálja, mióta megemeltem a hátulját. 

És akkor most úgy csináltam vele, mint egy amerikai autónepper. Középértékre lealkudtam. Amennyit emeltem rajta, annak a felére visszaengedtem. 

Mondhatni, minden szép, minden jó, mindennel megvagyok elégedve. :-)

Kezem is sokkal jobb. Valszeg' elkerülöm a műtétet. :-)

Előzmény: vizeslajos (809)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 813

Szia!

 

Nekem ráér. Kenyeret nem kért eddig sem. csak kérted a képet, aztán meg nem reagáltál, hogy mi a helyzet.

A 801-es hozzászólásban láthatod, hogy NEM ALU. Acél, krómozva, polírozva. 

Ha ezután is van igényed rá, akkor másnak nem hirdetem.

A szélesítőket Csömörön csináltattam. Este adok telefonszámot, mert nem otthonról írok.

Előzmény: Buksimama (812)
Buksimama Creative Commons License 2016.02.15 0 0 812

Kedves Gyurma!

 

Az alufelnik érdekelnek csak én sem akarlak hitegetni, hogy most elvinném őket, ha nem kéne albérletet fizetni, ha ráér akkor a hó végén tuti rá harapok a témára és ha tudsz nekem segíteni abban hogy a szélesítő pogácsákat illetve gumit hol tudok rá szerezni akkor azt megköszönném.

 

Üdv Dávid :)

GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.15 0 1 811

:-)  Ja! Csak nem kell senkinek.

Előzmény: vizeslajos (810)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.14 0 0 810

Húúúú, de baba felnik!

 

:-)

Előzmény: GYURMA 944 (805)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.14 0 0 809

Canopy hasznos tanácsok 1.

 

Defekt veszély!

20-25 év után az első felni (és hátsók is) általában így néz ki:

 

 

Felújítás után, új gumiabronccsal szerelve:

 

 

 

 

vizeslajos Creative Commons License 2016.02.14 0 0 808

Üdv!

 

Köszönjük a beszámolót és kérünk további tájékoztatást a Stream alakulásáról!

 

Esetleg képeket, ha időd engedi!

 

Csak úgy barátilag:http://blogs.yahoo.co.jp/sudo_cho_genki/folder/545603.html?m=lc

 

Előzmény: kicsinelly (807)
kicsinelly Creative Commons License 2016.02.14 0 0 807

Üdv Urak,

 

Lassan összeáll a Stream.

A henger-mizéria is véget ért, vettem egy donor-verdát, amit a jófingáson hirdettek. Nem akartam ennyi lóvét tenni ebbe a 3 kerék projectbe, de félúton abbahagyni kidobott pénz.

Az ebay-on rendelt henger egyszer volt Stream-en... ...az eladó emlékezetében... Természetesen visszavásárlásról hallani sem akar.

Egy nagyhírű magyar Gyro-tudor (tudtommal nem fórumozik) mondott egy hengerkódot, hogy az tuti jó lesz a Stream-re.

Bontós havernál találtam egy SH-t, amin ilyen henger volt. Azt mondta, hogy nem bonthatom le, de nagyon jó áron odaadja az egész motort. Még egyszer lecsekkoltam a hengeren levő számot, stimmelt, kiperkáltam a gépet. ....szerintetek jó hozzá?...

Ekkor volt egy pesti turném, felhívtam a jófgásos tagot, hogy megnézném a Stream-et. Hááát, az úgy nézett ki, hogy ha az lett volna az utolsó, Noé akkor sem engedte volna föl a bárkára.... Mondtam egy számot az embernek, először kiröhögött, aztán visszahívott a kapuból, hogy oké a bolt. Krosszozni használták a környékbeli mocsárban (!) légszűrő nélkül, típusidegen karbi, nulla villamosság stb. Ami pozítív: Van gyári henger, így már van 3 db kerékcsavar-takaró díszkupakom, gyári csomagtartó és gyári prizma hátra.

Ami negatív: Közelítünk a hatjegyű költségekhez, gyűlnek a munkaórák, de még egy métert nem ment önerőből. Most visszapakolhatom az SH-ra a hengert, tavaszra valami vállalható formába hozom (hajtás, bowdenek, fékek fiszemfaszom), aztán megpróbálok túladni rajta.  

GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 806

Gyári felni: 6", nem tudom milyen széles. 5ezer így, ahogy van.

Mondjuk kaptam feddést általam nagyon tisztelt régi motoros és valóban motoros kollégától, hogy olcsón adom, de nekem nem kell már és inkább eladom valamennyiért, minthogy itt rohadjon.

 

ÚGYHOGY, HA ÉRDEKEL VALAMI, AKKOR JELENTKEZZ LÉGY SZÍVES!

Akár telefonon is, mert tudod a számomat.

Az árak tartalmazzák azt, hogy Kőbányára elviszem!

De csak úgy igényeld, ha tényleg megvásárolod, mert nem akarom Kistarcsáról megautóztatni a felniket! 

A képek minőségéért elnézést kérek!

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Buksimama (803)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.12 0 1 805

A nagy felnik: 12" 8" széles. Mint említettem 16ezer. 

Nekem többe volt, de találtam másikat, ami jobban tetszik és csak fölösleges.

 

 

 A pókot hagytam. Szerencsét hoz. :-9

 

Előzmény: Buksimama (803)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 804

Képet csak holnap tudok.

Én 46 ezerért csináltattam két szélesítő-osztót, kovácsolt aluból. 

60 volt a spoiler. De azon van mit faragni még mindig. 

Ahhoz, hogy stabil legyen 70-es henger szett azért ajánlott. Az 22 volt.

( Lajosnak az 50-ese is úgy megy a nagy kerékkel, hogy kellett kapaszkodnom, de nekem nem a gyári szíj van benne, hanem kevláros és a mérete is más.

A jó méretet is Lajos tudja!!!

A két kerék volt 45.

A motor meg 180.

Ezeket nem a dicsekvés miatt írtam le, hanem, hogy lásd, hogy milyen árak vannak.

Persze ettől lehet eltérni lejjebb is, feljebb is.

Ha szélesítőt akarsz csináltatni, akkor abban tudok segíteni, ahol az enyémet gyártották.

 

Előzmény: Buksimama (803)
Buksimama Creative Commons License 2016.02.11 0 0 803

Hello!

 

Értem tehát nem egyszerű a széles felni berakása a gyári helyére, nyomtáv szélesítőt azt hol tudok csináltatni vagy van valakinek eladó véletlen, mert konkrétan piszkálja a fantáziám a 12es felni.

Ehhez gondolom a motor burkolatot is módosítanom kell, ahhoz hogy beférjen alá normálisan, végülis ezzel nem lenne gond mert van annyi műszaki adottságom hogy megoldjam ezeket.

 

Képet kérhetnék amúgy a felnikről?

 

Üdv Dávid

Előzmény: GYURMA 944 (801)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 802

Első gondolatmenet a 6"-os felniről. A gyári árát nem tudom. Tehát nehogy hülyének nézzetek, hogy fent írom, hogy nem tudom, majd alul meg írom az összeget! :-)

 

Ja és helybe viszem, ha igénylitek!

Előzmény: GYURMA 944 (801)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 801

Helló!

 

Írom a lényeget.

 

Van gyári 6"-os felnim szétszerelve 2db. 

Ennek árát nem tudom.

 

Van amerikai gyönyörű polírozott felnim, 12", amire 205, vagy 235 széles gumi megy.NEM ALU!!!! De ehhez kell nyomtávszélesítő is. Tehát ez nem úgy megy, hogy veszek két kereket és ráteszem!

 

Valamint az a gumi amit felraktál, kirázza a lelkedet is, tehát eszedbe ne jusson olyat vásárolni.

Minta kell rá, de nem terep. 

Majd, ha sokat jársz vele, akkor észreveszed, hogy fejlődni fog a memóriád is, mert minden gödröt megfogsz jegyezni, mert súlyos meglepetést okozhat. 

Amúgy is meg kell szokni a három nyomon haladást, mert itt a gödröket, kátyúkat nem tudod tengelyközé venni. 

 

A gyári felni 5ezer a kettő, a krómos 16ezer. a kettő. Az árak gumi nélkül értendőek.

vizeslajos Creative Commons License 2016.02.11 0 0 800

"Általában a 10"vagy 12" széles felniket "faragják" a fanatikusok a Gyro-kra."

 

Javítás:

 

Általában a 10"vagy 12" felniket "faragják" a fanatikusok a Gyro-kra.

(széles helyett átmérő)

 

 

:-)

Előzmény: vizeslajos (799)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.11 0 0 799

Ezek quad vagy golf kocsikon használatos felnik.

 

Felszerelni nem gond, ha készen az egész hóbelebanc és még szép meg mükszik is.

 

Általában a 10"vagy 12" széles felniket "faragják" a fanatikusok a Gyro-kra.

Az abroncsok a 10" felniken legtöbbször 205/50R10 vagy 225/45R10. 

A 12"felniken 235/35R12.

(Ettől nagyobb átmérőjű kerék már csak durva átalakításokkal szerelhető fel!)

 

Persze sok más lehetőség is van.

Például a japánok van, hogy valamilyen első felniket szerelnek hátra (is).

 

Szinte minden esetben kell osztókör-nyomtávszélesítő pogácsát drehálni.

(Persze lehet Japánból rendelni is.)

 

Ha a kerekek, csavarok, pogácsák megvannak és felszerelhetőek, akkor még mindig ott van a motorburkolat.

 

Ezek a kerekek nem férnek be alá!

 

Lehet persze burkolat nélkül is menni vele, de mi lesz ha vizes az út, elkap az eső,  esetleg sár van.......hát!?

 

Szóval a motortakaró és keréktakaró sárvédő projectre is van több megoldás...esetleg majd később, ha egyáltalán érdekes lehet!?

 

 

Én csak gyári felni ill. kerékügyben tudok segíteni.

 

 

Gyurma 944 (már írta!) tud nagy felni ügyben segíteni.

 

 

Az egész "agyszülemény" nem olyan egyszerű és egyáltalán nem olcsó "játék", főleg ha minden kritériumnak meg kell feleljen a végeredmény (megfizethető, használható, élvezhető, szép, egyedi, nem buher stb.).

 

Jaa...és a jóval nagyobb átmérőjű keréknek köszönhetően jobban szedi a lápát (végsebesség)!

 

 

Nem ismerem Molnár Zolit, csak a motort!

 

 

 

 

Előzmény: Buksimama (798)
Buksimama Creative Commons License 2016.02.11 0 0 798

ilyen alufelniket honnan lehet szerezni/rendelni illetve mennyivel szélesebb az a gyári virsli guminál és mennyire macera felszerelni mert ahogy néztem szélesítő pogácsával van megoldva a felfogatása ..

 

 

ahogy látom te már ismered a mi kis gyronkat :D talán a Molnár Zolit ismered ?

Előzmény: vizeslajos (797)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.11 0 0 797

Elhasznált gyári kerék:

Felújított felni IRC gumiabronccsal:

 

Egyik kedvencem. Egyszerű=nagyszerű=pofás. Ilyenem is van, gyári tuning 8" felni. Lemezfelni le és ez a helyére fel a 6 csavarral:

Macerásabb,de én ezt favorizálom ezekre tértem át:

 

Előzmény: vizeslajos (796)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.11 0 0 796

Rengeteg kérdésre lehet választ találni a hozzászólások között, csak vissza kell keresni-olvasni!

Nagyon hasznos!!!

.

.

.

.

Na, mégis néhány okosság, mások esetleg majd kiegészít még:

 

  1. Hátsó kerék, ha gyári, akkor 6" felni + Dunlop gumiabroncsok.
  2. Japán belpiacos motor, a gyári abroncs horror áron rendelhető hozzá.
  3. Quad gumi nem igazán jó, nem tartós. (Más kollégák hozzászólása alapján!)
  4. De valami kell és nálunk többen ezt találták megoldásnak:  5,40-6 VRM213 Vee Rubber


Saját tapasztalatom nincs, mert amelyik Canopy-n gyári 6" kerék van, azon "IRC" gumi van (nálunk ezt a méretet nem forgalmazzák). Illetve én a többi Canopy-n nagy kerekeket használok.

Előzmény: Buksimama (782)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.11 0 0 795

Ahááá!

 

Tényleg nem olyan rég óta van ő Nálatok...

 

 

Előzmény: Buksimama (794)
Buksimama Creative Commons License 2016.02.11 0 0 794

Ő lenne a mi kis Gyronk itt a fiam barátja ment a gumishoz

 

 

Buksimama Creative Commons License 2016.02.11 0 0 793

Kedves Gyurma

 

Ne haragudj, hogy nem hívtunk telefonon csak se nekem sem a fiamnak nem volt ideje rá nézni a kis gyrora azóta se ékszíjat sem görgőt nem cseréltünk rajta bár most jöttek meg az alkatrészek amiket rendeltünk.

 

Ami gumit megosztott a fiam az szerinted felmenne rá minden probléma nélkül vagy ez a mintát és méretet hagyjam inkább?

 

Felnit meg igazából azért szeretnék pluszba hogy ha bármi történik akkor könnyedén tudjuk cserélni a kereket. Amúgy mi lenne az ára a két felninek?

Előzmény: GYURMA 944 (787)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.10 0 0 792

Hát nekem addig nincs ilyentől félnivalóm, amíg Lajos bátyám nem üzleteli le velem a gyári kihajtócsigát. Addig nem tudom mi a gyári. :-)

 

Kezem jó, csak még nagyon terhelni nem lehet.

 

Előzmény: vizeslajos (791)
vizeslajos Creative Commons License 2016.02.10 0 0 791
Remélem alakul a kezed Mester!

Tapasztalatom szerint, a gyári óra min. 5-7km/h-val többet mutat, feltéve, hogy az első kerék gyári méretű abronccsal szerelt.

Üdv vizeslajos
Előzmény: GYURMA 944 (789)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.10 0 1 790

Alábbi*

 

Ha van még hiba bocs, de most mobilról nyomom!

Előzmény: GYURMA 944 (789)
GYURMA 944 Creative Commons License 2016.02.10 0 1 789

Tegnap kb 15km. Km óra nem működik, tehát sacc. Szoktatom a kezemet. :-) 

A főfúvókát fellőttem 95--re.

Na most már érzem és hallom azt a tipikus szíj hangot és ennek daráló hangját a végsebességnél.

Egyszer jó lenne megmérni, mert a zasszony is mást mond, a gps is, meg a waze is és a haverom is, aki a Por-ommal mért. Átlag olyan 62km, de csak 45-nél érzem magam teljes kényelemben és biztonságban. Na de annyira is teremtették, úgyhogy pofám súlyba. :-)

 

Lajos! 

Alábi szavaidat én is köszönöm!

Előzmény: vizeslajos (788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!